Vad säger polisen om tonade framrutor?

MERCEDES-BENZ
13 maj 2009 · 247 Inlägg

tänkte tona mina fram rutor(röktoning)
va säger polisen..får man böter ??
jag vet att den inte går igenom besiktningen.

evilaudio
13 maj 2009 · 16 195 Inlägg

de finns säkert 200 trådar om just detta..SÖK!!!

va tror du själv,om de inte går att besikta me de så e de väl självklart att du får böter..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Tom Darth Vader
13 maj 2009 · 1 644 Inlägg

evilaudio skrev:
de finns säkert 200 trådar om just detta..SÖK!!!

va tror du själv,om de inte går att besikta me de så e de väl självklart att du får böter..

+1 Sök!

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
MERCEDES-BENZ
13 maj 2009 · 247 Inlägg

evilaudio skrev:
de finns säkert 200 trådar om just detta..SÖK!!!

va tror du själv,om de inte går att besikta me de så e de väl självklart att du får böter..

sorry kan nån stänga tråden?

Thorsella
13 maj 2009 ·

En sak bara
Blev stannad förra sommarn i mantorp för tonade framrutor
dom frågade om JAG hade monterat  då frågade ja va de spela för roll. då hade ja fått böter om de vart ja som satt dit de.
och de va på 600kr tror ja och sen ombes.. MEN ja ringde vägverket en månad senare och då va de INTE körförbud på bilen  :S

trippelturbo Trucker
13 maj 2009 · 2 710 Inlägg

Om den inte går genom besiktningen så antar jag att inte heller polisen kommer tycka om det.

Lås tråden !!!

Fart missbrukare
halvorsen
15 maj 2009 · 511 Inlägg

Finns ju regler för HUR mycket man får tona fram sido rutan ivarjefall, och det är väll 60 procent?

om jag inte har helt fel

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
gamlingen
15 maj 2009 · 5 198 Inlägg

1 miljon trehunda femtielfte tråden om detta... Att folk inte lär sej.som biägare är man skyldig att veta vilka regler som gäller... ta reda på fakta...


____________________________________________________________________________________
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

/Moderator

____________________________________________________________________________________

mrfrolla
15 maj 2009 · 47 Inlägg

gamlingen skrev:
1 miljon trehunda femtielfte tråden om detta... Att folk inte lär sej.som biägare är man skyldig att veta vilka regler som gäller... ta reda på fakta...

kanske därför han frågade här?
trodde att forumet var till för att få hjälp om man har problem, och vet han inte vart han får informationen kanske forumet var det enklaste, och han får bara skit.
ja det finns många trådar, men kommer alltid finnas folk som gör nya trådar ändå.
behöver ju inte vara så tyken mot någon som frågar efter hjälp.

gamlingen
15 maj 2009 · 5 198 Inlägg

mrfrolla skrev:

gamlingen skrev:
1 miljon trehunda femtielfte tråden om detta... Att folk inte lär sej.som biägare är man skyldig att veta vilka regler som gäller... ta reda på fakta...

kanske därför han frågade här?
trodde att forumet var till för att få hjälp om man har problem, och vet han inte vart han får informationen kanske forumet var det enklaste, och han får bara skit.
ja det finns många trådar, men kommer alltid finnas folk som gör nya trådar ändå.
behöver ju inte vara så tyken mot någon som frågar efter hjälp.

§2 Innan du postar (gäller forumet)
• Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

biber
15 maj 2009 · 429 Inlägg

§2 Innan du postar (gäller forumet)
• Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

Always remember smile

// Pontus
gamlingen
15 maj 2009 · 5 198 Inlägg

biber skrev:
§2 Innan du postar (gäller forumet)
• Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

Always remember smile

Precis... så hur svårt kan det va

mrfrolla
15 maj 2009 · 47 Inlägg

jag har inte frågat om paragraferna.. jag frågade varför du var tvungen att vara tyken mot honom..

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
15 maj 2009 · 1 948 Inlägg

mrfrolla skrev:
jag har inte frågat om paragraferna.. jag frågade varför du var tvungen att vara tyken mot honom..

Det var det första jag fick lära mig på garaget forumet, att alla är tykna och bara skriver massa skit så fort det är nått, antingen om det frågats innan, eller om man stavar fel. Därför är det lika bra att inte ställa frågor här utan gå någon annan stans... garagets forum är mest till för att bråka på antar jag.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Tuffhaggman
15 maj 2009 · 864 Inlägg

Visst kan jag hålla med om att det lätt blir gnabb på forumdelen. Men när samma frågor ställs om och om igen så blir det lätt att man till slut tar det som spam...

prodrive Avstängd
15 maj 2009 · 962 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
garagets forum är mest till för att bråka på antar jag.

Japp, det är endast därför jag skriver här.

Xtravagant 1337
15 maj 2009 · 1 343 Inlägg

75% ljusgenomsläpp.
500kr i böter och ombesiktning...

Nu vet alla i tråden vad som gäller...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
crazzy Möbelutkörare
15 maj 2009 · 358 Inlägg

tror detta är 5:e tråden på 1 vecka om samma sak.. SÖK !!!!!

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.
Saab 9-3 (2001)
gamlingen
15 maj 2009 · 5 198 Inlägg

Och i morrn kommer nästa tråd om solfilm cool

Senast redigerat av gamlingen (15 maj 2009)

Jungmar
15 maj 2009 · 847 Inlägg

Xtravagant skrev:
75% ljusgenomsläpp.
500kr i böter och ombesiktning...

Nu vet alla i tråden vad som gäller...

Fast film är olagligt på framrutorna hur ljus den än är. Har du inte förstått det vid det här laget Xtravagant?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang