Volvo 144 - få bättre väghållning.

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
14 maj 2009 · 1 418 Inlägg

Hej.

Jag har en volvo 144 från -70 som är lite smått trimmad.

Vad är bästa sättet att för en billig peng få bättre väghålning? Har funderat på att kapa fjädriarna å så men vet inte hur de kommer fungera..

Senast redigerat av _night_stalker_ (14 maj 2009)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
audi190hp
14 maj 2009 · 10 Inlägg

Varför trimmar du en Volvo 144 sen vill du ha bättre väghålning. Köp dig en gammal bmw 318 is eller 320 då får du med det på köpet=)

patrikke
14 maj 2009 · 1 749 Inlägg

R_sport fjädrar och dämpare om du hittar sådana.
Kl-rt du ska trimma 144,an!

Det är ju klass 1 bilar:)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
TSamuelsson
14 maj 2009 · 140 Inlägg

grövre krängnignshämare

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.
Volvo Amazon kombi "Volvo Amazon" (1968)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
14 maj 2009 · 1 418 Inlägg

audi190hp skrev:
Varför trimmar du en Volvo 144 sen vill du ha bättre väghålning. Köp dig en gammal bmw 318 is eller 320 då får du med det på köpet=)

För att den va trimmad när jag köpte den. Och för att en gammal 140 som dänger lr iaf håller jämt med nyare sportigare bilar är skitkul =P

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
14 maj 2009 · 1 418 Inlägg

patrikke skrev:
R_sport fjädrar och dämpare om du hittar sådana.
Kl-rt du ska trimma 144,an!

Det är ju klass 1 bilar:)

Tobbish skrev:
grövre krängnignshämare

Okej. ska kolla på de då smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
H3dlund Med lem
14 maj 2009 · 1 127 Inlägg

Saab 900 bakfjädrar och förstärkta husvagns fjädrar bak ska vara skitbra på dessa, billiga på biltema. Du får kapa till rätt längd. Kolla lite mer på detta, minns inte exakt om det var just dessa fjädrar. Men något liknande iaf.

Men då måste du ha bra stötdämpare + byta bussningar och kränghämmare kan vara bra.

Senast redigerat av H3dlund (14 maj 2009)

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
15 maj 2009 · 1 418 Inlägg

De låter intressant. Tack för tipset ska kolla upp de smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
darkwizard Fordonstekniker
15 maj 2009 · 1 740 Inlägg
Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
kolvas
15 maj 2009 · 4 001 Inlägg

distanser mellan framvagnsbalk & ramben som är kilformade så du får bättre caster-vinkel.
På rallybilen förlängde vi armen på styrsnäckan & hjälpsnäckan lite för att få kortare slag också, jag har för mig att man kan använda styrsnäckan ifrån BMW 2002 & någon modell av Lada så får man lite  färre varv att trassla in sig i

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
steifan DR!FTT3KN!K3R
15 maj 2009 · 10 427 Inlägg

KG Trimning säljer australiska Whitelines krängningshämmare (ganska så dyra).

Och IPD (USA) säljer sina krängningshämmarsatser till 140.
Direktlänk:
http://www.ipdusa.com/Volvo-140/Suspens … 8-309-253/

Kan beställas genom IPDs officiella distributör i Europa: http://www.EuropeanTuning.nl i Nederländerna.
Blir ganska precis 4000kr med frakt från European Tuning.

Volvo 140-klubben brukar tydligen beställa direkt från IPD ibland, hörde att det
ev var nåt på gång i höst? Kan vara lönt att kolla upp.

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
16 maj 2009 · 1 418 Inlägg

Tack för tipsen. Ska kolla upp dom alla. Eventuellt kommer jag att lägga upp bilen på min sida om ja bara hittar digitalkameran. Tänkte så ni får se den smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang