Bmw 325 e36 50 häst mer ?

XL-Dempa
22 maj 2009 · 457 Inlägg

Tjena vill då fixa 40-50 häst mer men va kan man göra för att få det på ett billigt o lätt sätt ? kammar extraktorgrenrör eller ngt sånt  ?

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
Rquired Allmänt envis
22 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Att trimma en sugmotor blir aldrig *billigt* i ordets rätta bemärkelse, inte heller vad en normal svensson skulle kalla "lätt".

Kan du meka själv borde det enklaste sättet att fixa mer effekt vara att sätta dit en turbo, iom att du har en M50 utan vanos som är den motor som tål överladdning bäst. Du kan utan problem få ut över 100hp till i så fall.

Problemet är väl i så fall besiktning och försäkring, å andra sidan är sugtrim lika olagligt bara svårare att upptäcka.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jolle87
22 maj 2009 · 1 585 Inlägg

Andra kammar, extraktor grenrör, mappa bilen. Större avgassystem med race kattar, öppet filter med riktigt kallufts intag, ger någonstans runt 40-50hk:) Inte allt för dyra saker. Och de mesta klarar man ju att fixa själv.

Grabber Dagdrömmare
22 maj 2009 · 2 836 Inlägg

Lägg till spridre o ev. soppa pump till inköps listan.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Stefan Varberg Supraman
23 maj 2009 · 2 300 Inlägg

ett vått lustgassystem.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
23 maj 2009 · 1 123 Inlägg

Jolle87 skrev:
Andra kammar, extraktor grenrör, mappa bilen. Större avgassystem med race kattar, öppet filter med riktigt kallufts intag, ger någonstans runt 40-50hk:) Inte allt för dyra saker. Och de mesta klarar man ju att fixa själv.

själv sugtrimmar jag också,
jag har satt ditt följande på min bil: grenrör,pulleys kit ,avgassystem,kamdrev,downpipes,luftfilter jag känner att bilen bara sticka iväh mkt snabbare, så 40-50hk om du har bytt de här grejerna som jag har gjort, men jag tror att vikten spela mkt stora roll om du få bort lite vikt på bilen dvs 50kg då kommer du att känna att bilen rör sig mkt snabbare

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Rquired Allmänt envis
24 maj 2009 · 12 512 Inlägg

_lee_jr skrev:

Jolle87 skrev:
Andra kammar, extraktor grenrör, mappa bilen. Större avgassystem med race kattar, öppet filter med riktigt kallufts intag, ger någonstans runt 40-50hk:) Inte allt för dyra saker. Och de mesta klarar man ju att fixa själv.

själv sugtrimmar jag också,
jag har satt ditt följande på min bil: grenrör,pulleys kit ,avgassystem,kamdrev,downpipes,luftfilter jag känner att bilen bara sticka iväh mkt snabbare, så 40-50hk om du har bytt de här grejerna som jag har gjort, men jag tror att vikten spela mkt stora roll om du få bort lite vikt på bilen dvs 50kg då kommer du att känna att bilen rör sig mkt snabbare

Eller så kör man viktminskning och trim tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Memme I'am AWESOME..
24 maj 2009 · 2 783 Inlägg

Eller har man lika tråkigt som Rquired å skriver i alla trådar big_smile hahaha

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Germax
24 maj 2009 · 12 086 Inlägg

40-50hk är väl precis vad du kan få om du gör allt basic man kan göra med en sugis tongue
Extraktor kammar och en mappning på de så har du nog uppemot 250hk.

Rquired Allmänt envis
24 maj 2009 · 12 512 Inlägg

emijl skrev:
Eller har man lika tråkigt som Rquired å skriver i alla trådar big_smile hahaha

Vadå? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
JohanssonN1
20 september 2012 · 284 Inlägg

kan ju hoppa in lite här och fråga ifall det är någon som har ett extraktor till 325 och vart ni beställt de isf?

Checka gärna in mitt bimmer projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256668/
Spar liv! Kör som en tjej.
steifan DR!FTT3KN!K3R
20 september 2012 · 10 427 Inlägg

Jolle87 skrev:
Andra kammar, extraktor grenrör, mappa bilen. Större avgassystem med race kattar, öppet filter med riktigt kallufts intag, ger någonstans runt 40-50hk:) Inte allt för dyra saker. Och de mesta klarar man ju att fixa själv.

Öppet filter och "riktigt kalluftsintag" är nog ingenting man ska lägga pengar på alls i första taget.


Här finns en massa effektmätningar (rullande landsväg) på E46*:or:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=768715

Inte riktigt M50-motorn men kan ju få en aning om vad som ger någonting på motorerna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang