Sålt bilen, köparen vill lämna tillbaka bilen?

Hammarslag Inläggskritiker
29 maj 2009 · 990 Inlägg

Bara säga åt han vad som gäller, om han inte är nöjd ändå så ber du han lämna in en stämningsansökan som han själv får bekosta och din rygg är fri så varför inte, ger ju honom lite mer kostnader wink

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
AeroMalm BMW fantast
29 maj 2009 · 1 172 Inlägg

finns ingen ångerrätt/bytesrätt när det gäller privat... köpt är köpt. vill ha inte ha den mer får han sälja den vidare... det var också väldigt löjliga saker han ångrar sig för också... för att den inte var så pigg som han tänkte sig.. haha... hade bara skitit i honom... du kan i lugn och ro fundera ut nästa bilköp för pengarna..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Sand_Man Magister Mundi Sum
29 maj 2009 · 177 Inlägg

Villket jävla folk det finns !!  Helt otroligt...

Stå på dig Emil....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Rallyhalle
29 maj 2009 · 4 299 Inlägg

Haha, man slutar aldrig förvånas över vilka pajasar de finns i denna värld roll

Som du fått svar på flera gånger redan o säkert förstått så kan köparen bara glömma den där ångerrätten tongue

Rquired Allmänt envis
29 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Grillen: Utlovades en sak vid köp skall den förstås ingå, men du har ju lovat att skicka den så smile

Torkaren: Påvisat fel/egenskap, det får han leva med

Prestandan: Så länge bilen är så pigg man kan förvänta sig utav en 2.4T så,

Luktar illa: Bilen köptes i ett av köparen godkänt skick (även om han ej såg den i verkligheten), inget kan göras.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
AudiFors
29 maj 2009 · 906 Inlägg

Jag hade nog gjort en liten "fuling" säg att du tar tillbaka bilen om du får gå igenom den och se så han inte gjort nått skumt med den samt att du sparar typ 10 papp av de han gav^^ då svarar han mest troligt "då behåller jag hellre den" och så var de problemet löst;)

=)
csfoto_se Rälspilot
29 maj 2009 · 391 Inlägg

Om det hade blivit tjaffs på det här sättet hade jag skitit i att skicka grillen, finns inte ett jävla dugg han kan göra.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
csfoto_se Rälspilot
29 maj 2009 · 391 Inlägg

Madland skrev:
Om det hade blivit tjaffs på det här sättet hade jag skitit i att skicka grillen, finns inte ett jävla dugg han kan göra.

Och ja, somliga skulle säga men att man har ingått ett muntligt avtal angående grillen - men det är helt enkelt inte genomförbart att driva det någonstans. Lycka till liksom...

Jiddrar man på det här viset är det något skumt och då kan man få hållas med sin grillösa tillvaro.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
csfoto_se Rälspilot
29 maj 2009 · 391 Inlägg

Madland skrev:

Madland skrev:
Om det hade blivit tjaffs på det här sättet hade jag skitit i att skicka grillen, finns inte ett jävla dugg han kan göra.

Och ja, somliga skulle säga men att man har ingått ett muntligt avtal angående grillen - men det är helt enkelt inte genomförbart att driva det någonstans. Lycka till liksom...

Jiddrar man på det här viset är det något skumt och då kan man få hållas med sin grillösa tillvaro.

Fan, man kanske skulla öppna ett callcenter dit ni alla kunde hänvisa era missnöjda kunder...! "Inte så pigg som han trodde" <-- Det är fan inte ditt problem. Stå på dig bara.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
CrilleD
29 maj 2009 · 831 Inlägg

Eh för fan det där var det löjligaste jag hört. Jävla snorjärschfasoner! Nu har han tröttnat på bilen och vill ha något annat "Bilen var inte så pigg som han tänkt sig". Jävla fikon.

Först och främst skulle han själv åkt och titta på bilen SJÄLV och inte hans brorsa jävla lazyass! Sedan så finns det i mina ögon inte ett skit i denna affär som gått dåligt till om det enbart är dom sakerna du nämner som är problemen. Herregud jävla små skitgrejer! Dom där sakerna kan ju vilken okunnig bilköpare lägga märke till och dra en slutsats direkt. Men eftersom han skickade sin brosa och litade på honom kan han fan skylla sig ORDENTLIGT själv!

halvorsen
30 maj 2009 · 511 Inlägg

ja stå på dej, köpt är köpt,

och ta för helvete inte tillbaks den efter att hans bror kört 40 mil med den,
om man skickar folk och köpa deras bilar så kan man säkert inte köra bil heller,

Undrar varför den går dåligt...

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Slash Saabifierad
30 maj 2009 · 2 026 Inlägg

740Fors skrev:
Jag hade nog gjort en liten "fuling" säg att du tar tillbaka bilen om du får gå igenom den och se så han inte gjort nått skumt med den samt att du sparar typ 10 papp av de han gav^^ då svarar han mest troligt "då behåller jag hellre den" och så var de problemet löst;)

Det är faktiskt en bra idé cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang