Köpråd, volvo för omkring 50 000 kr?

Mogge_Lindstrom Gammal bild
14 augusti 2009 · 111 Inlägg

DavidMartin skrev:
Är miltal viktigt? Exempelvis en som gått 30k jämfört med en som gått 19k? Känns lite skumt att köpa trimmade bilar, känns som de kommer vara slitna och trötta? har jag fel?

Har inte längre 50 000 spänn att lägga ut, utan bara typ 20 000 tongue

Jo nog är det skillnad men dte beror ju också på hur motorerna är vårdade + hur dom har kört med motorn.... om du har otur kan du få börja renovera om du inte har tålamod och frågar mycket om bilen du ska köpa smile

DavidMartin
15 augusti 2009 · 250 Inlägg

Volvo_PoWeir skrev:
om du har otur kan du få börja renovera om du inte har tålamod och frågar mycket om bilen du ska köpa smile

De jag har kollat på verkar bra i motorn, men de säger inte mycket, och har inga papper på service, man känner sig lite vilsen tongue

BMW E53 X5 (2002)
Swirre66
15 augusti 2009 · 176 Inlägg

Du ska köpa en 850 T5 , den e gött snabb o härlig ............ min gamla finns i Hörby hos ST Auto , den en väldigt fin men behöver en liten genomgång lite smågrejor dom begär rätt mycke 42900:-   men ge dom ett skambud vet ja, har stått ett tag där, e du intresserad så hör av dig så får du alla fel ja vet el. saker som behöver fixas, den går som en skållad råtta 0-100 under 6sek o inga buskillar som ägt den

Squadron
15 augusti 2009 · 1 833 Inlägg

850 t5 eller s40 t4

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
sirmiro Double-Unicorn Rider
15 augusti 2009 · 2 486 Inlägg

DavidMartin skrev:
Tjena,
Vill köpa en beg volvo, har typ 50 000 spänn. Helst inte någon för sliten bil. Funderade på en S80 T6 -99. Men volvo 850 T5 verkar ju lite roligare. Någon som har tips på en bra snabb volvo för de priset eller lite under?

Mvh David

Någon speciell anledning till att du vill ha Volvo?

Visst finns det bra bilar, men det är klart rekommenderat att titta på andra bilmärken också då du i många fall kan få mer bil för pengarna och det är inte helt ovanligt att de drar mindre bensin också, trots samma effekt.
Kan vara värt att kolla andra bilar med och inte snöa in sig på tillverkaren, utan hitta en bra bil.

DavidMartin
16 augusti 2009 · 250 Inlägg

sirmiro skrev:
Visst finns det bra bilar, men det är klart rekommenderat att titta på andra bilmärken också då du i många fall kan få mer bil för pengarna och det är inte helt ovanligt att de drar mindre bensin också, trots samma effekt.
Kan vara värt att kolla andra bilar med och inte snöa in sig på tillverkaren, utan hitta en bra bil.

Ja, det är sant, man ska vara öppen. Men utseendemessigt så tycker jag att volvo, bmw och audi är bäst. Sen har jag inte hittat någon bil av de märken som har lika kraftiga motorer som 850 t5, under 30 000 spänn. Men rätta mig om jag har fel.

BMW E53 X5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang