Lurad vid bil köp

FireTraXX DFFL
5 juni 2009 · 9 020 Inlägg

vettenilsson skrev:
visst det e jag som e boven i dramat , jag kan inte stava , eller formulera mej i text , och  får ta på mej allt . Finns bara ett sätt Att få folk nöjda . FÖRLÅT ESP
Jag e dum  och kan bara konstatera  att jag e en idiot . detta är mitt sista in lägg
hoppas ni får det bra här  och att alla blir nöjda

Ett tydligt tecken på att du vet att du agerat fel.
Finns ingen rättfärdig martyr.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
volvo855t5r
5 juni 2009 · 217 Inlägg

Aleks skrev:
ESC är enligt mig ett seriøst och professionelt firma, kompetansen är hög i verkstan och säljarna bemöter dig precis som dom skall. Själv har jag handlat bil där, och låter dom skruva på min nuvarande bil. Får otrolig bra service där och väljer dom även om jag har 42 mil en väg.

Takk ESC för all hjälp.

Jättesynd at du känner som du gör vettenilsson och at du hade otur med bilen. Men köper man osett kan man gå på en smäll, det stod ju i papprena at växellådan var defekt och du ville häller inte provköra bilen.. Kanske du får vara nöjd med att dom betalar hälften, är väl inte precis alla firmor som hade gjort det, dom säger ju också at dom hade tatt hela jobbet om du fick bilen dit.

PS. är norrmann så det är lite onödigt att kommentera skrivfel.

Heia Norge smile Norsk selv jeg

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Janken Driver
5 juni 2009 · 2 111 Inlägg

Vettigt att smutskasta för detta?.

Har själv haft med dem att göra. Har fortfarande till o från. O då inte negativt.

Köpte min Skyline av dem och har inget att klaga på som de inte nämnt innan. Och det som jag inte varit 100% nöjd över har de kompenserat för.

Jag står för att jag tycker ESC är bra, sen kan alla firmor ha mer o mindre nöjda kunder.

Tycker det du skriver ger en gravt missvisande bild av EuropeanSportsCars.se . Kunde därför inte hålla mig ifrån att skriva.

Börjar det bli poppis att smutskasta istället för att föra en vettig dialog med firman man inte är nöjd med?. Verkar nästan så numera... Ringer man och är sur o grinig så..ja..tänk efter lite. (Säger inte att TS nu gjorde detta).

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
5 juni 2009 · 4 418 Inlägg

vettenilsson skrev:
visst det e jag som e boven i dramat , jag kan inte stava , eller formulera mej i text , och  får ta på mej allt . Finns bara ett sätt Att få folk nöjda . FÖRLÅT ESP
Jag e dum  och kan bara konstatera  att jag e en idiot . detta är mitt sista in lägg
hoppas ni får det bra här  och att alla blir nöjda

ÖHH... roll

Det här inlägget satte punkt för den här tråden neutral

Rquired Allmänt envis
5 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Naturligtvis vet jag inte hur pass respektive parts historia stämmer överens med verkligheten, men hade jag som säljare (ESC) blivit hotad av kunden hade jag gett fan i att sälja bilen och tagit kontakt med polis.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
E-30
5 juni 2009 · 1 050 Inlägg

Rquired skrev:
Naturligtvis vet jag inte hur pass respektive parts historia stämmer överens med verkligheten, men hade jag som säljare (ESC) blivit hotad av kunden hade jag gett fan i att sälja bilen och tagit kontakt med polis.

Har ungefär samma uppfattning som dig, antingen är säljaren så van vid att bli hotat eller förolämpad, att han ej längre bryr sig? eller så kanske han svalde stoltheten bara för att bli av med vraket tongue

Eller så kanske TS (vetten-nilsson) är liten som en VETTE ? inget att ta på allvar, han kanske knappt når upp till pungkulorna med baseboll trät i högsta hugg..big_smilelol

Senast redigerat av E-30 (5 juni 2009)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
ola_volvo Biltokig
5 juni 2009 · 310 Inlägg

det jag har sett när jag har besökt ESC har inte imponerat på mig kan jag säga, inte heller servicen.

sen att kompisar till mig har haft problem med er och bilar som dom har köpt av er stärker bara vad jag känner.

och när säljaren säger "det står mer bilar på baksidan" då antar jag att dom är till salu och dom är inte frächa direkt.

Harè bra
Slash Saabifierad
5 juni 2009 · 2 026 Inlägg

vettenilsson skrev:
visst det e jag som e boven i dramat , jag kan inte stava , eller formulera mej i text , och  får ta på mej allt . Finns bara ett sätt Att få folk nöjda . FÖRLÅT ESP
Jag e dum  och kan bara konstatera  att jag e en idiot . detta är mitt sista in lägg
hoppas ni får det bra här  och att alla blir nöjda

Med det här inlägget tror jag mer på ESC:s sida, hur gammal är du egentligen? 8 år?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Rquired Allmänt envis
5 juni 2009 · 12 512 Inlägg

ola_volvo skrev:
det jag har sett när jag har besökt ESC har inte imponerat på mig kan jag säga, inte heller servicen.

sen att kompisar till mig har haft problem med er och bilar som dom har köpt av er stärker bara vad jag känner.

och när säljaren säger "det står mer bilar på baksidan" då antar jag att dom är till salu och dom är inte frächa direkt.

Dom är ju INTE till salu, utan det är kunders bilar!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FireTraXX DFFL
5 juni 2009 · 9 020 Inlägg

Shit happens, man kan inte bli glad vid varje bilköp.

(Jag är inte ens nöjd med mitt enda, skulle fan köpt E46 M3 och inte nån fjantig Audi...)

Senast redigerat av FireTraXX (5 juni 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ola_volvo Biltokig
6 juni 2009 · 310 Inlägg

Rquired skrev:

ola_volvo skrev:
det jag har sett när jag har besökt ESC har inte imponerat på mig kan jag säga, inte heller servicen.

sen att kompisar till mig har haft problem med er och bilar som dom har köpt av er stärker bara vad jag känner.

och när säljaren säger "det står mer bilar på baksidan" då antar jag att dom är till salu och dom är inte frächa direkt.

Dom är ju INTE till salu, utan det är kunders bilar!

ja det är väll självklart att jag förstår det men vad skulle du tro om säljaren säger till dig att det står mer bilar på baksidan...

självklart får man räkna med att bilen kan gå sönder efter köp men någon måtta får det ju ändå vara

Harè bra
csfoto_se Rälspilot
14 juni 2009 · 391 Inlägg

Angående inläggen kring hot tänkte jag att jag skulle förtydliga en aning om vad som gäller:

BrB 4:5 Olaga hot

Om någon lyfter vapen mot annan eller hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, dömes för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt, dömes till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år.

Man döms inte efter reaktionen på offret - man döms efter uppsåt. Alltså, om Adam hotar Eva med stryk blir det olagligt därför att Eva tror att hotets uppsåt är på allvar. Hon måste däremot inte bli rädd, vilket är en vanlig misstolkning - även bland poliser vilka ofta vid anmälan kan ställa frågan; blev du rädd? Det innebär att om en 8-årig småtös hotar en fullt utbildad fallskärmsjägarsoldat med våld är det olagligt även om soldaten inte blir rädd, så länge som soldaten tolkar hotets uppsåt på allvar.

Vidare är det alltså fullt lagligt att hota en näringsidkare om t.ex. negativ mediebild eftersom det inte inbegriper våld. Däremot kan man tangera andra brott som BrB 5:3 Förolämpning vilket innebär att man bör vidta en viss försiktighet om man inte är på det klara med paragraferna...

Senast redigerat av Madland (14 juni 2009)

Volvo S60 "Polestar" (2015)
Ekis!
14 juni 2009 · 1 210 Inlägg

__r0b1n skrev:
växellådsfelet är ju inte ditt fel, absolut inte det kan man ju inte veta.

men att det sitter olika däck på bilen , det är ju upp till dej som köpare att påpeka. finns ju ingen lag om att det ska sitta 4 lika. så det är ju upp till de om de vill berätta/påpeka eller inte, då det inte är något som påverkar egentligen.

Fel!

de finns visst en lag om att de inte får sitta olika däck på samma hjul axel...

handydan
14 juni 2009 · 201 Inlägg

Fråga; Vad menar du med "olika däck"?

Be A Part Of The Driving Force
Ekis!
14 juni 2009 · 1 210 Inlägg

handydan skrev:
Fråga; Vad menar du med "olika däck"?

däckmönster.

handydan
14 juni 2009 · 201 Inlägg

Ekis! skrev:

handydan skrev:
Fråga; Vad menar du med "olika däck"?

däckmönster.

OK! Har du sett 'vettenilsson's" bil...och däck? hmm

Be A Part Of The Driving Force
240boy
14 juni 2009 · 471 Inlägg

i detta fall tror jag mer på firman... ts verkar vara oseriös och överdriver till nästan max.. så fu this skit !

Skiiit du nedde ! ;)
FireTraXX DFFL
14 juni 2009 · 9 020 Inlägg

Ekis! skrev:

__r0b1n skrev:
växellådsfelet är ju inte ditt fel, absolut inte det kan man ju inte veta.

men att det sitter olika däck på bilen , det är ju upp till dej som köpare att påpeka. finns ju ingen lag om att det ska sitta 4 lika. så det är ju upp till de om de vill berätta/påpeka eller inte, då det inte är något som påverkar egentligen.

Fel!

de finns visst en lag om att de inte får sitta olika däck på samma hjul axel...

Fel!

Det finns en lag som säger att det måste sitta antingen sommardäck eller vinterdäck på samma hjulaxel, inte en av varje.
Finns inget som säger att det måste vara samma modell.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Marlboroman
14 juni 2009 · 8 234 Inlägg

FireTraXX skrev:

Ekis! skrev:

__r0b1n skrev:
växellådsfelet är ju inte ditt fel, absolut inte det kan man ju inte veta.

men att det sitter olika däck på bilen , det är ju upp till dej som köpare att påpeka. finns ju ingen lag om att det ska sitta 4 lika. så det är ju upp till de om de vill berätta/påpeka eller inte, då det inte är något som påverkar egentligen.

Fel!

de finns visst en lag om att de inte får sitta olika däck på samma hjul axel...

Fel!

Det finns en lag som säger att det måste sitta antingen sommardäck eller vinterdäck på samma hjulaxel, inte en av varje.
Finns inget som säger att det måste vara samma modell.

Jo, det står i samma paragraf att det måste va samma mönster på en axel. Däremot får man ha olika mönster på fram och bakdäcken.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
handydan
14 juni 2009 · 201 Inlägg

Marlboroman skrev:

FireTraXX skrev:

Ekis! skrev:
Fel!

de finns visst en lag om att de inte får sitta olika däck på samma hjul axel...

Fel!

Det finns en lag som säger att det måste sitta antingen sommardäck eller vinterdäck på samma hjulaxel, inte en av varje.
Finns inget som säger att det måste vara samma modell.

Jo, det står i samma paragraf att det måste va samma mönster på en axel. Däremot får man ha olika mönster på fram och bakdäcken.

big_smile Så är det!
Just det med "olika däck" kan lika väl vara olika fabrikat också? Dock med likvärdiga mönster... hmm

Senast redigerat av handydan (14 juni 2009)

Be A Part Of The Driving Force
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang