Nissan 200sx S13 - Går för fett...

satans
5 juni 2009 · 72 Inlägg

Hej jag har ett problem med att den går för fett..

Har z32 lmm, 444cc spridare, steg3 chip, gt28 turbo.
Alltså en steg3 setup.
Har även dubbla avgaskammar och bränsletrycksregulatorn och helt ny renoverad motor..

Problem = den får för mycket bränsle..

Jag har prövat lmm och de funkar så antingen är det spridarna, chipet eller lamdasonden... har inte en aning hur jag ska kolla det...
Behöver hjälp så om du har du nån bra teori  eller har varit med om nåt liknande så är det tacksamt om ni delar me er av info.

MVH/Jonas

MR_MaGoO_
5 juni 2009 · 7 Inlägg

hade det inte räckt med steg 2 chip till den setupen?

satans
5 juni 2009 · 72 Inlägg

vet ej ja köpte de som ett kit typ fast inte turbon.. den går inte bra med ett steg 2 har prövat.

insane_1 Min dröm, din vardag.
5 juni 2009 · 641 Inlägg

Är chipet anpassat för Z32 lmm och 444cc eller är det bara ett "random" steg-3 chip?
Ifall det inte är anpassat för andra spridare och Lmm är det ju där problemet sitter.

Har du högre soppatryck än original (eftersom du skriver att du har BTR) och är chipet isåf. mappat för detta?

Senast redigerat av insane_1 (5 juni 2009)

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
LocKtar Herr
5 juni 2009 · 1 722 Inlägg

Jag har också ett chip som är anpassat efter z32 o 444cc spridare, den går också för fett, hett tips är väl att såfall köpa ett chip som är mer känt, än ett no name chip. ett annat alternativ kan ju vara o köpa en soppadator, o justera soppan via den. Jag själv kör med en apexi afc neo, funkar kalas.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
NIzmO Ollikkala Racing
5 juni 2009 · 1 724 Inlägg

Dom flesta chipen går lite fett för att vara mer safe, går det alldeles för fett kan chipet vara dåligt gjort.

Tycker du ska kolla upp vad du har för bränlsetryck med, för många slänger dit justerbara bränsletrycksregulatorer fast det inte alls behövs och justerar bort sig.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
satans
5 juni 2009 · 72 Inlägg

insane_1 .. jo de gjort efter grejorna tror jag för ja köpte de i hop.. jag har både prövat med de trycket som är rekommenderat och med orginal btr...

LocKtar ..
Vet du nån bra??

NIzmO .. vet du nån som kan kolla upp chip?? Jag har prövat med orginal btr å de trycket ligger på 2,5 orginal och jag har prövat med en annan btr men den går för fett ändå..

NIzmO Ollikkala Racing
5 juni 2009 · 1 724 Inlägg

Vet inte nån direkt som kan kolla upp ett chip men dom som gör chip själva har ju nån form av emulator och chipbrännare och måste även kunna läsa av ett chip, efterlys nån som kan hjälpa till här eller på nogs.se forumet.

- Time Attack -
LocKtar Herr
5 juni 2009 · 1 722 Inlägg

satans skrev:
insane_1 .. jo de gjort efter grejorna tror jag för ja köpte de i hop.. jag har både prövat med de trycket som är rekommenderat och med orginal btr...

LocKtar ..
Vet du nån bra??

NIzmO .. vet du nån som kan kolla upp chip?? Jag har prövat med orginal btr å de trycket ligger på 2,5 orginal och jag har prövat med en annan btr men den går för fett ändå..

Turbopilot på 200sx.nu samt snurre ska göra vettiga chip har jag hört, men vill du ha nåt erkänt bra så är det väl h-dev chippen http://www.h-dev.co.uk/index2.php?page=home

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
satans
5 juni 2009 · 72 Inlägg

LocKtar .. har hört talas om Snurre, måste bara få tag i hans E-mail... tack för tipset!

einherjer
5 juni 2009 · 587 Inlägg

satsa på ett h-dev stage 3 . det gjorde jag och är helnöjd med det.

Wanegardh Asgammal medlem.
5 juni 2009 · 2 246 Inlägg

http://www.blocket.se/orebro/Trimchip_2 … amp;last=1

Inte Snurre men Turbopilot.
Kör själv med hans steg 2.

satans
5 juni 2009 · 72 Inlägg

maximus .. funkar de bra?? tack för tipset

peegee Forummoderator
6 juni 2009 · 2 924 Inlägg

Fan va härligt det är med hjälpsamma gubbar, Jonas (satans) smile

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
satans
7 juni 2009 · 72 Inlägg

Jojo

JOCKE_ST
7 juni 2009 · 212 Inlägg

japtunings chip är klockrent! det är 1500 väl investerade kronor kan jag säga! funkar bra till din setup!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
satans
7 juni 2009 · 72 Inlägg

JOCKE_ST .. lite dyrt för min del.



frågan är om man inte ska köra med pigyback i stället ?

de e ju inte så dyrt och man får bättre instälningar ?

JOCKE_ST
7 juni 2009 · 212 Inlägg

satans skrev:
JOCKE_ST .. lite dyrt för min del.



frågan är om man inte ska köra med pigyback i stället ?

de e ju inte så dyrt och man får bättre instälningar ?

jo absolut så är det ett alternativ det med! faktiskt ett väldigt bra sådant om man får till det rätt... jag kände mig inte så fruktansvärt duktig på sådant så jag gjorde det lätt för mig... dock verkar du lite mer "händig" än mig så kör på det du! ja det är ju inte gratis det håller jag med om... jag hade för mig att jag hade mitt här någonstanns för då kunde du fått det men jag kan inte hitta det tyvärr måste ha kommit bort i flytten sad

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
satans
7 juni 2009 · 72 Inlägg

JOCKE_ST skrev:

satans skrev:
JOCKE_ST .. lite dyrt för min del.



frågan är om man inte ska köra med pigyback i stället ?

de e ju inte så dyrt och man får bättre instälningar ?

jo absolut så är det ett alternativ det med! faktiskt ett väldigt bra sådant om man får till det rätt... jag kände mig inte så fruktansvärt duktig på sådant så jag gjorde det lätt för mig... dock verkar du lite mer "händig" än mig så kör på det du! ja det är ju inte gratis det håller jag med om... jag hade för mig att jag hade mitt här någonstanns för då kunde du fått det men jag kan inte hitta det tyvärr måste ha kommit bort i flytten sad

aaa ta en titt till vore snällt

satans
7 juli 2009 · 72 Inlägg

Funderar på en grej chipet fungerar de även på tomgången??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang