Inför: StrippKörning på Säve!! 4/7-09

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

Nmkj83 skrev:
Jag kommer ner på lördag!! Inte så långt kvar nu!! Detta skall bli skoj som satan!! Syns där gott folk!!

Välkommen välkommen.. !!

Ses på lördag..

Ni som kör kommer att se mig i sekr på morronen så säg hej till mig.. smile

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

Vollez skrev:
Tänkte köra en repa med min slöautomat och se om man får nån tid under en minut. Vad gäller vid race? Hjälm, handskar? Måste man ha heltäckande klädsel?

Även om vi kör efter samma regler som EDPS så kommer vi inte från gå detta med heltäckande klädsel, handlskar o hjälm..
Allt handlar om ER säkerhet, därför kommer vi inte göra som man gör på andra tävlingar att inte ha samma regler för alla!!!!

Som sagt handlar om ER EGEN SÄKERHET , så det e hjälm, handskar o heltäckande klädsel som gäller!!

Lill-horvi
2 juli 2009 · 247 Inlägg

Hur kommer det sig att ni har beslutat att inte ha utställningstävlig?

På hemsidan står det såhär:

Övrigt

Vi jobbar just nu stenhårt på ett koncept kring ljud och utställningsbilar. Även detta är i utvecklingsfasen och mer information kommer inom kort.

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat
skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

Lill-horvi skrev:
Hur kommer det sig att ni har beslutat att inte ha utställningstävlig?

På hemsidan står det såhär:

Övrigt

Vi jobbar just nu stenhårt på ett koncept kring ljud och utställningsbilar. Även detta är i utvecklingsfasen och mer information kommer inom kort.

Som det står, vi jobbar stenhårt om det o iår kommer vi ha utställning på samma ställe som dom andra åren men kommer inte ha själva tävlingsmomentet.

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

SkylinePeter skrev:

skruttan skrev:

Phenomen skrev:
Är det några priser för utsällare?

Vet inte.. bäste e om du går in på sidan o mailar den som e ansvarig för Säve..

undrar också detta och har mailat men man får inget svar

Fått svar nu, där kommer vara möjlighet till utställning men inte själva tävlingsmomenten, så man vinner priser osv.

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

THE_SAAB_DUDE skrev:
Jag ska köra smile,  Hoppas på 20 grader och halvmolnigt utan rägn haha,  JOOOO OBS!!!!!!! Kommer det vara klistrat på Säve ?  mvh/Nicke

Hålla där..

Klart att vi gör som vi gjort dom andra åren, preppad bana.. smile


Välkommen!!

Linderoth
2 juli 2009 · 166 Inlägg

Är nu anmäld till utställningen .men vilken tid skall man komma om man ställer ut ..kan man komma runt 9 eller

Mds
BMW 530i (2005)
skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

-Rickard- skrev:

skruttan skrev:
* Tävlingen körs enligt SBFs regelverk och enligt EDPS regler.

Citat från bilsports hemsida angående EDPS regler.
"Förare ska inneha giltigt körkort eller körkortstillstand för personbil samt tävlingslicens utfärdad av SBF, eller PR-licens samt ha medlemskap i SBFansluten klubb. Deltagare från annat land ska ha licens från sitt lands bilsportförbund. (Förare som kör snabbare än 10,00 sekunder ska inneha licens enligt SBF:s dragracingregler.)"

Gäller detta om man vill köra på denna strippen?

Man löser tillfällig licens på plats o tillfälligt medlemskap, detta kommer att kosta 150:-

Licensen fungerar ju som en försäkring OM något skulle hända med dig som person.

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

Linderoth skrev:
Är nu anmäld till utställningen .men vilken tid skall man komma om man ställer ut ..kan man komma runt 9 eller

Strippen.Nu, körning 1 - Göteborg
Säve Raceway
Vad gäller?

    * Göteborg kör årets första Strippen-körning på lördagen den 4 juli, 2009.
    * Grindarna öppnas klockan 07:30
    * Banlängden är 402.33 meter.
    * Körningen börjar klockan 09:00
    * Körningen avslutas cirka 16:30
    * Tävlingsledare Kenneth Feldthusen 0705-370552
    * Tävlingen körs enligt SBFs regelverk och enligt EDPS regler.


Inträde 150:- inklusive Strippen-körning för den som vill.


Kaffe, läsk, korv, hamburgare m.m. finns att köpa på området.
Tvättmöjlighet finns ej på området.
Föranmälan här på Strippen.Nu
Är du företagare och vill ha utställnings yta så är detta gratis, kontakta Kenneth på 0705-370552.

Desto tidigare du kommer desto bättre plats får du.. smile

Som sagt inget tvlings moment iår ang utställningen.

Vollez
2 juli 2009 · 274 Inlägg

skruttan skrev:

Vollez skrev:
Tänkte köra en repa med min slöautomat och se om man får nån tid under en minut. Vad gäller vid race? Hjälm, handskar? Måste man ha heltäckande klädsel?

Även om vi kör efter samma regler som EDPS så kommer vi inte från gå detta med heltäckande klädsel, handlskar o hjälm..
Allt handlar om ER säkerhet, därför kommer vi inte göra som man gör på andra tävlingar att inte ha samma regler för alla!!!!

Som sagt handlar om ER EGEN SÄKERHET , så det e hjälm, handskar o heltäckande klädsel som gäller!!

Borde stå på hemsidan tycker man, alla som har varit på blackrace vet iofs men surt om man kommer dit utan hjälm och inte får köra. Eller tex om man bara har ett par shorts på sig...

Hjälmuthyrning? Ni skulle tjänat massa peningar wink

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!
Mazda RX7 (1997)
Toyota Yaris "Stanced" (1999)
skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

Vollez skrev:

skruttan skrev:

Vollez skrev:
Tänkte köra en repa med min slöautomat och se om man får nån tid under en minut. Vad gäller vid race? Hjälm, handskar? Måste man ha heltäckande klädsel?

Även om vi kör efter samma regler som EDPS så kommer vi inte från gå detta med heltäckande klädsel, handlskar o hjälm..
Allt handlar om ER säkerhet, därför kommer vi inte göra som man gör på andra tävlingar att inte ha samma regler för alla!!!!

Som sagt handlar om ER EGEN SÄKERHET , så det e hjälm, handskar o heltäckande klädsel som gäller!!

Borde stå på hemsidan tycker man, alla som har varit på blackrace vet iofs men surt om man kommer dit utan hjälm och inte får köra. Eller tex om man bara har ett par shorts på sig...

Hjälmuthyrning? Ni skulle tjänat massa peningar wink

När Bilsport var med i detta så hade man hjälmar till uthyrning..

Även om många av oss håller på aktivt inom dragracingen så är detta ändå ett nytt koncept i sig.. så alla tips o råd är välkomna.. smile

har man någongång varit på tävling o kört så vet man det med hjälm osv.. men det e bra du tar upp det ska föra det vidare..
Själv e jag inte ansvarig utan försöker i möjliga mån svara på frågor  som dyker upp.. smile

r_win
2 juli 2009 · 88 Inlägg

Anmälde mig precis till utställningen men hoppar det. Verkar inte vara någon seriös utställning direkt:(

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

r_win skrev:
Anmälde mig precis till utställningen men hoppar det. Verkar inte vara någon seriös utställning direkt:(

utställningen kommer ju o vara men inte själva tävlingsmomentet..

_ralle_ Servicetekniker
2 juli 2009 · 235 Inlägg

Fan vad bra med preppad bana=) bådar gott för bra tider men det lär kanske dra med sig endel ras åxå.

Vad händer om man kör under 10,00 dena helgen och inte har licens då? Menar kommer d finnas nån möjlighet att ta det då?

Mvh ralle Team Chevy740

Team Chevy740
Chevrolet Chevelle SS "SKUNKEN" (1972)
skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

_ralle_ skrev:
Fan vad bra med preppad bana=) bådar gott för bra tider men det lär kanske dra med sig endel ras åxå.

Vad händer om man kör under 10,00 dena helgen och inte har licens då? Menar kommer d finnas nån möjlighet att ta det då?

Mvh ralle Team Chevy740

Det vet du ju inte än o då får man ta det då.. Skulle det hända så söker du upp tävlings ledaren.. o pratar med honom.. men det e sällan man kör med en bil som går under tio om man inte har licens..smile

_ralle_ Servicetekniker
2 juli 2009 · 235 Inlägg

skruttan skrev:

_ralle_ skrev:
Fan vad bra med preppad bana=) bådar gott för bra tider men det lär kanske dra med sig endel ras åxå.

Vad händer om man kör under 10,00 dena helgen och inte har licens då? Menar kommer d finnas nån möjlighet att ta det då?

Mvh ralle Team Chevy740

Det vet du ju inte än o då får man ta det då.. Skulle det hända så söker du upp tävlings ledaren.. o pratar med honom.. men det e sällan man kör med en bil som går under tio om man inte har licens..smile

Nej vi hoppas bara på en 10 men va ju kul o veta om det fanns möjlighet att ta en licens då vår förar inte har det EN.

Team Chevy740
Chevrolet Chevelle SS "SKUNKEN" (1972)
skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

Anubis skrev:

Linusj skrev:
Låter roligt.

Kostand samt kan man lösa licens på plats?

Jag mailade dom och fick svar att licens löses på plats och kostnaden för o köra är 150:- smile

Och själva Licensen för dagen kostar 150:- o man får då även tillfälligt medlemskap i klubben..

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

_ralle_ skrev:

skruttan skrev:

_ralle_ skrev:
Fan vad bra med preppad bana=) bådar gott för bra tider men det lär kanske dra med sig endel ras åxå.

Vad händer om man kör under 10,00 dena helgen och inte har licens då? Menar kommer d finnas nån möjlighet att ta det då?

Mvh ralle Team Chevy740

Det vet du ju inte än o då får man ta det då.. Skulle det hända så söker du upp tävlings ledaren.. o pratar med honom.. men det e sällan man kör med en bil som går under tio om man inte har licens..smile

Nej vi hoppas bara på en 10 men va ju kul o veta om det fanns möjlighet att ta en licens då vår förar inte har det EN.

Det kan jag inte svara på men det kan ju vara bra o tänka på om ni ska köra mycket  o då behöver ni inte bara hålla er på EDPS arrangemang utan kan köra på riktigt tävlingar med så att säga..

skruttan Klassvärd/fram matare
2 juli 2009 · 215 Inlägg

skruttan skrev:

Anubis skrev:

Linusj skrev:
Låter roligt.

Kostand samt kan man lösa licens på plats?

Jag mailade dom och fick svar att licens löses på plats och kostnaden för o köra är 150:- smile

Och själva Licensen för dagen kostar 150:- o man får då även tillfälligt medlemskap i klubben..

Så totalt 300:- OM du inte har någon licens.

Revill
2 juli 2009 · 120 Inlägg

skruttan skrev:

Revill skrev:
Jag är och sambon är anmälda men hur funkar själva utställningen? Klasser, priser etc? Står att mer info kommer inom kort men snart börjar det wink

Som det sår så håller man på o ta fram o diskutera om konceptet.. Hur vi ska lösa det osv.

Så iår är ni välkomna o ställa ut era bilar, det kommer inte vara någon tävlings moment men däremot kommer det finnas plats på samma ställe som andra år, det vill säga bakom läktaren, vi kommer ha två funkisar en vid insläppet o en som parkerar er på gräset.

Ok, trodde utställningen skulle vara den enkla biten, kunde ju bara ha haft att ägarna fick rösta på varandras bilar o sen dela ut pris i det. Känns som om det kommer o bli många avhopp från dom mer seriösa bilarna då dom ofta är där för att plocka pokaler=mindre fräcka bilar att kolla på sad

Volvo S60 T5 "MTE" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang