Inför: STREET CARS FEST "DAY & NIGHT" lör 8 augusti STOCKHOLM

Jensi
17 juni 2009 · 394 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12324/702437_44u801.jpg

STREET CARS FEST DAY & NIGHT
Lördag 8 augusti kl. 14:00-01:00 Gamla Tryckeriet Alvik STOCKHOLM


Sommarens galnaste bilshow med Sveriges hetaste bilar!


Sökes: Sveriges finaste bilar!

STREET CARS FEST DAY & NIGHT är ett heldagsevenemang, öppet mellan 14:00-01:00. Eftermiddagen börjar med bilutställning och presentation samt domarbedömning av de svenska Nordic Tuner Awards Candidates. Speaker/konfrencier: Peter Sundfelt (känd från TV:s Motorjournalen). På kvällen presenteras de tio bilar som kommer att representera Sverige i NTA. Kvällen avslutas med artister, DJ:s, uppträdanden och annat kul i en mer soft nattclubsmiljö (jmf SCF NIGHTSHIFT) - fast på samma plats. Öl- och vinrättigheter finns.

The Main Event:
Bilutställning och officiell svensk uttagning till NORDIC TUNER AWARDS 2009. Domarbedömning. Priser och finalbiljetter delas ut i tio klasser: Hottest Interior, Hottest ICE, Hottest Paint, Hottest Engine, Hottest Performance Car, Hottest Old-School, Hottest Female Ride, Hottest American, Hottest European och Hottest Asian. Dessutom: Best In Show. Vinnaren i varje klass kommer att få åka till Helsingfors i oktober och representera Sverige i den tuffa och roliga Nordiska finalen, och där ställa ut tillsammans med finska, norska och danska NTA-bilar. Resa och logi betalas av den finska värdarrangören.

Other Events:
Modeller, Show, Underhållning, Artister, DJ:s, dans och Bar. Det kommer bli en alldeles galen stämning hela kvällen.

Ytterligare Info: http://streetcarsfest.com/index.php?opt … ;Itemid=63

Bilutställare anmäler sig här:
Bilar som vill delta i detta evenemang måste antingen ha fått en inbjudan eller anmäla sitt intresse på hemsidan (genom att fylla i en anmälan)  och godkännas den vägen.

Anmälningstiden går ut den 19 juli klockan 23:59.

Ett begränsat antal bilar, som inte antagits till den svenska uttagningen till NTA, kommer ändå att kunna erbjudas plats på detta evenemang. Men deltar då utom tävlan. http://streetcarsfest.com/index.php?opt … 9:anmaelan

Bilder från Street Cars Fest Nightshift (Other Events, ovan): http://streetcarsfest.com/index.php?opt … ;Itemid=83

Ytterligare info samt finalbilarna kommer att presenteras löpande på hemsidan.

Senast redigerat av Jensi (14 juli 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
CarpeDiem German Engineering
17 juni 2009 · 9 081 Inlägg

Jag ska definitivt komma förbi som besökare big_smile Hur kommer det sig att ni har bytt datum igen? Först lägger ni ner SCF Summer Fest och nu byter ni datum för evenemanget som ersätter SCF Summer Fest.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Nafets86
17 juni 2009 · 821 Inlägg

Dit skulle man vela ha åkt. Måste ju bara kolla om man jobbar först. Annars vore det riktigt skoj smile

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Nafets86
17 juni 2009 · 821 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Jag ska definitivt komma förbi som besökare big_smile Hur kommer det sig att ni har bytt datum igen? Först lägger ni ner SCF Summer Fest och nu byter ni datum för evenemanget som ersätter SCF Summer Fest.

//CarpeDiem wink

En tanke ifrån min sida varför dom byter datum är att Gatebil är samma helg annars? Stämmer det jensi?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Jensi
17 juni 2009 · 394 Inlägg

Det var ett annat evenemang inplanerat dagen innan (på Gamla tryckeriet) från vilket vi skulle kunnat nyttja en hel del teknik, scen m.m. om vi hade kört som vi planerade först. Och dessutom hoppades vi kunna dra fördel av det faktum att vi skulle ha kört Street Cars Summer Fest på det första datumet (27 juni) - men sedan insåg vi att vi aldrig skulle hinna göra det så bra som vi vill.

Och hittade till sist detta datum (8 augusti) som kommer bli perfekt. Dessutom krockar det inte med något annat större evenemang (som vi känner till). Dessutom kul att kunna kombinera med lite festande...för dom som vill. Håller tummarna att det ska komma mycket folk och titta, för bilarna kommer att vara top of the line...

PS. Vi har inte lagt ner Street Cars Summer Fest. Det har bara utgått i år.
PS2. Det här evenemanget, (Street Cars Fest "Day & Night") är inte tänkt att ersätta sommarfesten - men vi måste ju genomföra uttagningen till Nordic Tuner Awards (som vi brukar ha på Summer Fest) och tänkte då att vi lika gärna kunde göra det på ett roligare sätt.

Senast redigerat av Jensi (17 juni 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Laserblue
17 juni 2009 · 239 Inlägg

Helt rätt Jensi

Jag har anmält mig och jobbar nu med 3-4 uppgraderingar av bilen i förhoppning om att få vara med den 8e.

Trevlig Midsommar!

Jensi
26 juni 2009 · 394 Inlägg

Det senaste när det gäller Nordic Tuner Awards är att vinnarna i de tio klasserna i finalen i Finland - också kommer att bjudas in till en bilutställning i Köpenhamn i början av november.

Nu hoppas jag få se annu fler anmälningar till den svenska uttagningen den 8 augusti i Stockholm....

Länk: ANMÄLAN

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
mYGeL
26 juni 2009 · 1 338 Inlägg

så nu va man anmäld, får se fall man får komma smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
26 juni 2009 · 271 Inlägg

Vi är oxå anmälda. Men tror knappast att vi kommer med. Vi har för "ostylad och tråkig" bil. big_smile
Men man måste juh försöka iaf. Hehe...

// Lena

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
Rock-Star
28 juni 2009 · 2 982 Inlägg

hoppas ni inte bangar ur även denna gång (trots att du jensi skrivit förklaring etc)...

vi e på!

Nafets86
28 juni 2009 · 821 Inlägg

jag känner att jag har för mycket kvar att göra med bilen om jag ska stå där inne och brottas med alla andra wink Men kommer nog ner och tittar iaf!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
T-Andersson
1 juli 2009 · 347 Inlägg

Det är ser mycket trevligt ut!
Har alltid villat ta bilen och bara Fara iväg på något stort Evenemang en liten Semester tur! smile
Ska kolla o se om man får med sig några fler så dycker man nog upp den 8 augusti smile

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
TimeZone Edvardson
5 juli 2009 · 48 Inlägg

jag kommer dit och showar samt tar en öl på kvällen wink

"Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck"
Jensi
5 juli 2009 · 394 Inlägg

TimeZone skrev:
jag kommer dit och showar samt tar en öl på kvällen wink

Låter som att du har fattat upplägget. Lysande. Och det kommer bli en hel del annat skoj också...berättar mer när vi närmar oss.

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Masterworks
5 juli 2009 ·

Man kanske skulle anmäla bilen iallafall, just för att få showa?  hehehe...  lol

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
6 juli 2009 · 887 Inlägg

Masterworks skrev:
Man kanske skulle anmäla bilen iallafall, just för att få showa?  hehehe...  lol

Patrik, din bil är inget o se ändå.. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Jensi
6 juli 2009 · 394 Inlägg

Du som tror att du har en bil lite utöver det vanliga (det är ingen nackdel om fler än du tycker det) ska naturligtvis anmäla dig. Absolut INGET "drop-in" till detta evenemang. Bara THE BEST OF THE BEST kommer att kunna erbjudas plats. Men anmäla sig kostar ju ingenting...

Det är lika mycket ett uttagningsevent som ett clubevent på så vis att vi samtidigt tänkte ha lite kul och festa tillsammans. Allt behöver ju inte a l l t i d vara så gravallvarligt, right? Uppleva många av Sveriges coolaste styling/prestandabilar, underhållas på scen, dansa till energiska DJ´s och knäcka några öl tillsammans - låter väl som en rätt schysst lördag...

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
MR_Bass Avstängd
8 juli 2009 · 85 Inlägg

kommer som besökare:)

Jensi
14 juli 2009 · 394 Inlägg

Hörni, boys and girls - sista veckan nu... Snabba på med anmälan på hemsidan och du vill vara med och ställa ut din bil den 8 augusti. Vi kommer som sagt att skicka tio av bilarna till Finland och Nordic Tuner Awards 2009. INFO och ANMÄLAN

/J

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
mYGeL
14 juli 2009 · 1 338 Inlägg

när får man svar då? eller kanske det e kört redan? då det var 3  veckor sedan anmälning tongue

Senast redigerat av mYGeL (14 juli 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang