Amazon -65 snart dags att elda lite i baken..

Klemenz Sir
30 juni 2009 · 14 Inlägg

i söndags satt jag och kollade på bilar och var lite sugen på en amazon och hittade en som såg jävligt dålig ut men jag ringde för skojs skull bara för den var nära och billig.

det visade sig att han hadde lagat upp all rosten på den oc. jag blev nyfinek och åkte samma dag och kollade på den. efter en timme så hadde jag lagt handpenning på den. den skall hämtas idag eller imorgon.

Märke & modell Volvo amazon (131)

Årsmodell1965

Mätarställning6500

Effekt & vridmoment74vilda kusar om jag niss rätt om b18 8-[

Prestanda

Historia om bilenEndas 3 ägare, varav en är en gubbe som haft den tills nångång på 2000talet:P och sedan en okänd ägare som jag inte vet vem:P

SyfteAllmänt göra den snyggare enlit min smak

Motorb18

Växellåda & kraftöverföring m40

Kaross2-dörrars

Inredning Snorfin orginal inredning i brun galon:cool:

Elektronik & Stereo Lysena funkar

Några bilder från då jag kollade på den
http://i16.photobucket.com/albums/b36/klemenz89/DSC03193.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b36/klemenz89/DSC03195.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b36/klemenz89/DSC03194.jpg
starta efter typ 2 varv efter att ha stått i en månad, utan choke

mer bilder kommer imorrn

kommentarer och synpunkter på vad jag kan göra med den??

Senast redigerat av Klemenz (18 november 2009)

Zajpner Fritidsforskare
30 juni 2009 · 344 Inlägg

Det har du ett bra projekt!. Något som jag gillar på Amazoner, är slätad baklucka typ breddade plåtisar, helt enkelt stilren smile. Hoppas på täta uppdates big_smile.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Klemenz Sir
30 juni 2009 · 14 Inlägg

Zajpner skrev:
Det har du ett bra projekt!. Något som jag gillar på Amazoner, är slätad baklucka typ breddade plåtisar, helt enkelt stilren smile. Hoppas på täta uppdates big_smile.

Mvh//Robin.

Nja.. kommer nog att behålla så mkt krom på den som möjligt och även tillägga mer.. big_smile men breddade plåtisar är jag inne på.. men bara diskret så man inte åker omkring på cykelhjul;)

sydstatare
30 juni 2009 · 900 Inlägg

kul projekt har precis gjort klar min... lycka te o tänk på att de tar längre tid än man tror o ballar gärna ur!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
Volvo Amazon "Amman" (1965)
Ford Customline "Y-Blocket" (1954)
Volvo V70 Sport "Tösens" (2015)
Phaetoon
30 juni 2009 · 8 156 Inlägg

Trevligt projekt! Keep us updated wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Klemenz Sir
30 juni 2009 · 14 Inlägg

sydstatare skrev:
kul projekt har precis gjort klar min... lycka te o tänk på att de tar längre tid än man tror o ballar gärna ur!!

okej.. jo jag tror att jag har sett pin projekttråd. jotack jag vet.. men jag har ett delmål först å det är att få den duglig till wheels & wings. men efter det så kommer jag att spåra ur i vinter tror jag^^

240kenna
1 juli 2009 · 267 Inlägg

Köpte min Amazon på samma sätt, tänkte att det kunde vart kul och kolla på den när den ändå var i närheten och vips så vad den min big_smile Aja men den här kommer någ bli bra , lycka till

Klemenz Sir
18 november 2009 · 14 Inlägg

här har det vart dött länge.. amizen fick agera brukis tills motorn gav upp på väg hem från falköpingscruisingen. 15 liter sopp på typ 5mil.. plus att den ruker svartare än en diesel.

men jag har kommit fram till att jag hinner inte med att lacka i vinter, så kommer att bli maskinell renovering i vinter och lite snyggt småpill, så ska den få gå som hillbillykärra nästa sommar, men tackräcke och frächakromdetaljer.. så motorn ska rivas ur så snart som möjligt bara jag får tummen ur att städa källaren:P

men jag ska hålla bra uppdateringar(eller åtminstonne liv i tråden med idé bollning) kommer nog några bilder från i sommmar ochså som bevis på att jag klarade delmål nummer 1roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang