** te_wik's diverse projekt - just nu en Audi 100 Turbo Sport quattro i fokus!**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport quattro - 1990. Välkommen in och kika, läsa och kommentera.
  • 60 Följare
  • 846 019 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 november 2019
te_wik Forummoderator
24 januari 2010 · 12 813 Inlägg

Tjaa..

Här händer inte mycket just nu. hmm Har iaf skaffat mig nya bromsskivor bak smile Inte för att dom är slitna men dom såg så jävliga ut smile


Sen har ja i Fredags fixat till syrrans Ååådiz, blev byte av tomgångsmotor och hjullager på båda sidor bak.







Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 januari 2010 · 5 650 Inlägg

kul att du har lite och göra=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Hervas
24 januari 2010 · 2 373 Inlägg

Var är bilderna då wink

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
24 januari 2010 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:
Var är bilderna då wink

Blev inga bilder tyvärr tongue




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
8 februari 2010 · 2 373 Inlägg

Vad händer här då...?

Häls. Hervas
LeafBox Lat Perfektionist
8 februari 2010 · 6 359 Inlägg

Han for på bil-semester igenom landet för att han inte gillar kalix längre.
Ovetandes glömde han telefonen hemma och plånboken la han på taket precis innan han for (han la den där för att den låg i samma ficka som nycklarna till bilen och var i vägen)
Så for han glatt iväg utan att tänka på konsekvenserna.
Och senare samma kväll, ca 56,4mil ifrån hans hem. Så gick bilen sönder pga att det är en Volvo.
Och det vet vi ju alla att det inte finns ngn bot imot.
Så en heltrasig bil, ingen telefon eller plånbok började han gå till närmsta civiliserade stad för att försöka få tag i en telefon.
Men när han nästan var framme så kom en radioaktiv uggla och attackerade honom.
Han kämpade väl! Men var ingen match för ugglans skarpa klor.
Så nu är han fågelmat...

Btw, Jag hörde han nämna att han skulle lämna över alla hans Audi-delar till mej...... ....... True Story

wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
te_wik Forummoderator
8 februari 2010 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:
Vad händer här då...?

Jadu, inte är det mycket inte. hmm
Letar efter en lackerare och någon som kan laga kjolpaketet åt mig (kanske samma firma om man har tur).
Samtidigt letar jag jobb för att kunna finansiera projektet samt sitt eget liv, typ.





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
8 februari 2010 · 12 813 Inlägg

LeafBox skrev:
Han for på bil-semester igenom landet för att han inte gillar kalix längre.
Ovetandes glömde han telefonen hemma och plånboken la han på taket precis innan han for (han la den där för att den låg i samma ficka som nycklarna till bilen och var i vägen)
Så for han glatt iväg utan att tänka på konsekvenserna.
Och senare samma kväll, ca 56,4mil ifrån hans hem. Så gick bilen sönder pga att det är en Volvo.
Och det vet vi ju alla att det inte finns ngn bot imot.
Så en heltrasig bil, ingen telefon eller plånbok började han gå till närmsta civiliserade stad för att försöka få tag i en telefon.
Men när han nästan var framme så kom en radioaktiv uggla och attackerade honom.
Han kämpade väl! Men var ingen match för ugglans skarpa klor.
Så nu är han fågelmat...

Btw, Jag hörde han nämna att han skulle lämna över alla hans Audi-delar till mej...... ....... True Story

wink

..Om det ändå hade varit så väl, att man kom ifrån denhär skithålan med allt vad det innebär. Men no can do..

Volvon, den är det enda som inte strular just nu så inget ont om den.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
8 februari 2010 · 26 155 Inlägg

te_wik skrev:

LeafBox skrev:
Han for på bil-semester igenom landet för att han inte gillar kalix längre.
Ovetandes glömde han telefonen hemma och plånboken la han på taket precis innan han for (han la den där för att den låg i samma ficka som nycklarna till bilen och var i vägen)
Så for han glatt iväg utan att tänka på konsekvenserna.
Och senare samma kväll, ca 56,4mil ifrån hans hem. Så gick bilen sönder pga att det är en Volvo.
Och det vet vi ju alla att det inte finns ngn bot imot.
Så en heltrasig bil, ingen telefon eller plånbok började han gå till närmsta civiliserade stad för att försöka få tag i en telefon.
Men när han nästan var framme så kom en radioaktiv uggla och attackerade honom.
Han kämpade väl! Men var ingen match för ugglans skarpa klor.
Så nu är han fågelmat...

Btw, Jag hörde han nämna att han skulle lämna över alla hans Audi-delar till mej...... ....... True Story

wink

..Om det ändå hade varit så väl, att man kom ifrån denhär skithålan med allt vad det innebär. Men no can do..

Volvon, den är det enda som inte strular just nu så inget ont om den.




Mvh Tommy

lolcooltonguebig_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Eagleclaw It tekniker
11 februari 2010 · 61 Inlägg

Kul som fan att läsa hela tråden. vilken resa.. Hoppas nu att du får ordning på den som du vill..
O se till att använda den där nya kameran så man får se mer av skönheterna som heter audi.

te_wik Forummoderator
11 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Kawasoti skrev:
Kul som fan att läsa hela tråden. vilken resa.. Hoppas nu att du får ordning på den som du vill..
O se till att använda den där nya kameran så man får se mer av skönheterna som heter audi.


Tackar! smile Kul att någon tar sig tid att läsa tråden också smile
Fick idag mail från en firma ang lagningen av kjolarna, får åka och visa upp dom för att få en prisuppgift.

Ja förhoppningsvis blir det att använda kameran till våren, förhoppningsvis har man ett garage då att hålla till i. smile




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Eagleclaw It tekniker
12 februari 2010 · 61 Inlägg

Har själv hur mycket som helst att göra på audin min.. Ska man skapa en projekttråd till den? Eller känns det onödigt..

Tack för alla tips.

Hervas
12 februari 2010 · 2 373 Inlägg

Kawasoti skrev:
Har själv hur mycket som helst att göra på audin min.. Ska man skapa en projekttråd till den? Eller känns det onödigt..

Tack för alla tips.

Jag tycker att du självklart ska skapa en tråd med massor med bilder så att vi ser vad du gör med bilen!
Alltid intressant med Auditrådar smile

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
12 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Kawasoti skrev:
Har själv hur mycket som helst att göra på audin min.. Ska man skapa en projekttråd till den? Eller känns det onödigt..

Tack för alla tips.

Do it! smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Eagleclaw It tekniker
12 februari 2010 · 61 Inlägg

Okis.. Men då måste man ju veta vad man ska skriva för att det ska bli intressant..
Det finns ju ett hål som måste fyllas med audi projekt.

Mack Forum- och sitemoderator
12 februari 2010 · 26 155 Inlägg

te_wik skrev:

Kawasoti skrev:
Kul som fan att läsa hela tråden. vilken resa.. Hoppas nu att du får ordning på den som du vill..
O se till att använda den där nya kameran så man får se mer av skönheterna som heter audi.


Tackar! smile Kul att någon tar sig tid att läsa tråden också smile
Fick idag mail från en firma ang lagningen av kjolarna, får åka och visa upp dom för att få en prisuppgift.

Ja förhoppningsvis blir det att använda kameran till våren, förhoppningsvis har man ett garage då att hålla till i. smile




Mvh Tommy

Här nere - hos oss - finns ett företag som tar 500 spänn per del att lacka om. Har inte anlitat dem ännu men vet att det blir bra kvalitet på grejerna som kommer ut därifrån i alla fall. Vet dock inte vad de tar för att laga saker..dock lite långt att åka från Kalix också kanske..?
Hoppas det ordnar sig för dig dock. Alltid intressant när det hänt nåt nytt här smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
te_wik Forummoderator
12 februari 2010 · 12 813 Inlägg

AirOne skrev:
Här nere - hos oss - finns ett företag som tar 500 spänn per del att lacka om. Har inte anlitat dem ännu men vet att det blir bra kvalitet på grejerna som kommer ut därifrån i alla fall. Vet dock inte vad de tar för att laga saker..dock lite långt att åka från Kalix också kanske..?
Hoppas det ordnar sig för dig dock. Alltid intressant när det hänt nåt nytt här smile

Jaa jag har nyligen kollat upp hur långt det är dit, och det är ca 67mil enkel. (finns en bil där som intresserar mig).

Nu är det ju inte bara lackering utav kjolarna utan även reparation, då dom är spruckna och måste plastsvetsas, tänkte repa med glasfiber men kom fram till att det inte kommer fästa så bra, alltså blir hållbarheten kass. hmm




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
12 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Fick ett litet infall idag och beställde en reparationshandbok till bilen på 1759 sidor..
..nu ska jag lära mig allt om bilen.. haha. Ingen Haynes skit här inte, nu är de originalböcker som gäller smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
12 februari 2010 · 2 373 Inlägg

te_wik skrev:
Fick ett litet infall idag och beställde en reparationshandbok till bilen på 1759 sidor..
..nu ska jag lära mig allt om bilen.. haha. Ingen Haynes skit här inte, nu är de originalböcker som gäller smile



Mvh Tommy

Jaså..det lät intressant var kan man köpa dom?

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
12 februari 2010 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:

te_wik skrev:
Fick ett litet infall idag och beställde en reparationshandbok till bilen på 1759 sidor..
..nu ska jag lära mig allt om bilen.. haha. Ingen Haynes skit här inte, nu är de originalböcker som gäller smile



Mvh Tommy

Jaså..det lät intressant var kan man köpa dom?

Jag hittade den på samma sida som jag tipsade dig om ang fälgarna smile Tyvärr finns det inte till din bil. hmm



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang