** te_wik's diverse projekt - just nu en Audi 100 Turbo Sport quattro i fokus!**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport quattro - 1990. Välkommen in och kika, läsa och kommentera.
  • 60 Följare
  • 846 021 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 november 2019
Hervas
13 februari 2010 · 2 373 Inlägg

Va?? Det var synd..

Häls. Hervas
Eagleclaw It tekniker
13 februari 2010 · 61 Inlägg

Vilken sida är det?

Är också nyfiken..

te_wik Forummoderator
13 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Kawasoti skrev:
Vilken sida är det?

Är också nyfiken..

www.vwcustomspeed.com tyvärr finns inte till din bil heller utan bara audi C3 och C4.



Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (13 februari 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
14 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Update.

Ska ev ikväll eller senare i veckan ta in bilen i polarens garage och börja med elen. Få se hur det blir med det.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
dagg
14 februari 2010 · 657 Inlägg

te_wik skrev:
Update.

Ska ev ikväll eller senare i veckan ta in bilen i polarens garage och börja med elen. Få se hur det blir med det.



Mvh Tommy

Nice! (Y)

Hervas
14 februari 2010 · 2 373 Inlägg

Nice smile

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
14 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Blir nog inget ikväll. Kom på att jag inte har några bromsar på bilen och det är en rätt så kraftig lutning på nerfarten till garaget (källarplan, ni vet). Så jag orkar nog inte börja böka med att ta ner den ikväll.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
17 februari 2010 · 2 258 Inlägg

... mitt garage är tomt för min bil står på Skara Speedshop tills vidare. Och mitt garage ligger helt plant med marken utanför. När kommer du? wink

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
te_wik Forummoderator
17 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:
... mitt garage är tomt för min bil står på Skara Speedshop tills vidare. Och mitt garage ligger helt plant med marken utanför. När kommer du? wink

Fasen men jag har ju nerförsbacke hela vägen till dig, iaf om man kikar på kartan wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
17 februari 2010 · 2 258 Inlägg

te_wik skrev:

Vivendi skrev:
... mitt garage är tomt för min bil står på Skara Speedshop tills vidare. Och mitt garage ligger helt plant med marken utanför. När kommer du? wink

Fasen men jag har ju nerförsbacke hela vägen till dig, iaf om man kikar på kartan wink



Mvh Tommy

Nedförsbacke?! Ja, men vad fan, då går det fort och billigt att komma hit! tongue

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
te_wik Forummoderator
17 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:

te_wik skrev:

Vivendi skrev:
... mitt garage är tomt för min bil står på Skara Speedshop tills vidare. Och mitt garage ligger helt plant med marken utanför. När kommer du? wink

Fasen men jag har ju nerförsbacke hela vägen till dig, iaf om man kikar på kartan wink



Mvh Tommy

Nedförsbacke?! Ja, men vad fan, då går det fort och billigt att komma hit! tongue

Jaa men jag måste ju kunna stanna också. Hinner ju bygga upp en bra fart här uppifrån så jag lär ju inte få stopp på bilen förrän i bilens hemland utan bromsar. wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
17 februari 2010 · 2 258 Inlägg

te_wik skrev:

Vivendi skrev:

te_wik skrev:

Fasen men jag har ju nerförsbacke hela vägen till dig, iaf om man kikar på kartan wink



Mvh Tommy

Nedförsbacke?! Ja, men vad fan, då går det fort och billigt att komma hit! tongue

Jaa men jag måste ju kunna stanna också. Hinner ju bygga upp en bra fart här uppifrån så jag lär ju inte få stopp på bilen förrän i bilens hemland utan bromsar. wink



Mvh Tommy

Haha, men gnäll då! Stanna där du är och låt mitt 15 grader varma garage stå tomt. För övrigt finns en trevlig trerummare tom i samma hus som jag har garaget. Drygt 3000 i månaden... wink

Jag ser fram emot att få hem min bil igen, men har faktiskt betat av allt småplock så jag behöver möjligen garaget till torkning om jag tvättar den! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
te_wik Forummoderator
17 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Vivendi skrev:
Haha, men gnäll då! Stanna där du är och låt mitt 15 grader varma garage stå tomt. För övrigt finns en trevlig trerummare tom i samma hus som jag har garaget. Drygt 3000 i månaden... wink

Jag ser fram emot att få hem min bil igen, men har faktiskt betat av allt småplock så jag behöver möjligen garaget till torkning om jag tvättar den! big_smile

Fasen så orättvist sad Här är det -24c ute just nu, så i garaget där audin står är det kanske -15c hmm
De hade inte varit helt fel med lya så nära garaget, och det lät ju inte så farligt dyrt heller tongue

Tss... Du liksom vi alla andra borde veta att man ALDRIG kan beta av alla småsaker då det ständigt kommer nya. Så att säga att du endast behöver garaget för att torka bilen i tycker jag är lite väl kaxigt och det kommer straffa sig så småningom wink cool



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Eagleclaw It tekniker
22 februari 2010 · 61 Inlägg

Det är inte kul att byta luftfilter o ventilkåpspackning på en 2.3:a fick riva halva motorn.. Dock så behövdes det verkligen.. Filtret var svart. Och droppade gegg o olja.
O packningen var som corn flakes.. Gick sönder när man tog i den.

Är det nån som vet om man kan sätta en 20 ventilars topp på mitt motoblock, 2.3 e 92:a Mtorkod NG.
Får man inte ut mer kusar då?

Vore väl ett kul projekt..

te_wik Forummoderator
22 februari 2010 · 12 813 Inlägg

Kawasoti skrev:
Det är inte kul att byta luftfilter o ventilkåpspackning på en 2.3:a fick riva halva motorn.. Dock så behövdes det verkligen.. Filtret var svart. Och droppade gegg o olja.
O packningen var som corn flakes.. Gick sönder när man tog i den.

Är det nån som vet om man kan sätta en 20 ventilars topp på mitt motoblock, 2.3 e 92:a Mtorkod NG.
Får man inte ut mer kusar då?

Vore väl ett kul projekt..

Hehe, nee det är ju inte världens lättaste jobb precis. Du bytte väl insugspackning å sådant när du ändå var där?

Nej det är inte så bara att byta topp, är en del annat man måste göra samtidigt.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
5 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Har idag fått lite vårkänslor och varit hos Audin och hälsat på. Klappade henne lite på huven och frågade hur hon mådde. Fick dock inget svar så hon är väl sur och vägrar prata med mig sad



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
LeafBox Lat Perfektionist
5 mars 2010 · 6 359 Inlägg

te_wik skrev:
Har idag fått lite vårkänslor och varit hos Audin och hälsat på. Klappade henne lite på huven och frågade hur hon mådde. Fick dock inget svar så hon är väl sur och vägrar prata med mig sad



Mvh Tommy

Men dom brukar bli det såhär års sad

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
te_wik Forummoderator
5 mars 2010 · 12 813 Inlägg

LeafBox skrev:

te_wik skrev:
Har idag fått lite vårkänslor och varit hos Audin och hälsat på. Klappade henne lite på huven och frågade hur hon mådde. Fick dock inget svar så hon är väl sur och vägrar prata med mig sad



Mvh Tommy

Men dom brukar bli det såhär års sad

Stackaren har ju fått vara ensam hela vintern och frysa sad Inte undra på att hon är lite grinig.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Hervas
5 mars 2010 · 2 373 Inlägg

Försökte du inte starta henne så att hon fick leva upp lite wink

Häls. Hervas
te_wik Forummoderator
5 mars 2010 · 12 813 Inlägg

audienergy skrev:
Försökte du inte starta henne så att hon fick leva upp lite wink

Ingen mening utan att ha bränsleledningar wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang