General lee S4 (PS bild på General lee stuket !)

Joas_86
24 juli 2009 ·

Uppdatering 2009 07 24

Tja tjaaa big_smile

En liten snabb uppdatering ! Nu har äntligen Rs fronten kommit hem, får se om jag montera dit den nästa vecka innan Action meet 2009 tongue

Vet inte hur den ska monteras osv ? Någon som vet kan ju ge tips ????? big_smile

Snyggt de kommer bli !
http://forumbilder.se/images/7e420091152415b06.jpg

Gt40 vara med också big_smile
http://forumbilder.se/images/21420091154206743.jpg

//Joas

Marqus Master of the obvious
25 juli 2009 · 636 Inlägg

Ta org fronten kapa bort allt utom dom ställena där org fronten sitter fast, sen limmar du på den nya på org fronten som du har kapat och modifierat, så har du alla fästena, har dock inte provat men borde funka smile

vill du veta mer så kan jag grejja en liten skiss åt dig smile

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
te_wik Forummoderator
25 juli 2009 · 12 813 Inlägg

Ser bra ut. fortsätt så!


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mäki Långsam Perfektionist
25 juli 2009 · 4 800 Inlägg

Marqus skrev:
Ta org fronten kapa bort allt utom dom ställena där org fronten sitter fast, sen limmar du på den nya på org fronten som du har kapat och modifierat, så har du alla fästena, har dock inte provat men borde funka smile

vill du veta mer så kan jag grejja en liten skiss åt dig smile

Tror inte det är så lyckat på en tjock glasfiberfront, blir nog ganska mycket att justera då för att då det att gå i linje smile
Gjorde så med min RS-front som var i ABS-plast (tunnt material wink )

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Joas_86
25 juli 2009 ·

Marqus skrev:
Ta org fronten kapa bort allt utom dom ställena där org fronten sitter fast, sen limmar du på den nya på org fronten som du har kapat och modifierat, så har du alla fästena, har dock inte provat men borde funka smile

vill du veta mer så kan jag grejja en liten skiss åt dig smile

Tack för den lilla hjläpen big_smile Vore bra med en skiss på de hela cool Hehe.

Men blir nog med klokare efter man tar en fronten också, för då ser man hur man ska göra. Men en skiss skadar ju inget big_smile


//Joas

Marqus Master of the obvious
25 juli 2009 · 636 Inlägg

Mäki skrev:

Marqus skrev:
Ta org fronten kapa bort allt utom dom ställena där org fronten sitter fast, sen limmar du på den nya på org fronten som du har kapat och modifierat, så har du alla fästena, har dock inte provat men borde funka smile

vill du veta mer så kan jag grejja en liten skiss åt dig smile

Tror inte det är så lyckat på en tjock glasfiberfront, blir nog ganska mycket att justera då för att då det att gå i linje smile
Gjorde så med min RS-front som var i ABS-plast (tunnt material wink )

AHa det var där jag fick de ifrån, kom inte riktigt ihåg vart tongue ja då får han ju ta org fästena och plasta in dom istället så borde de bli bra men det blir ju lite mer jobb.

Senast redigerat av Marqus (25 juli 2009)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Marqus Master of the obvious
25 juli 2009 · 636 Inlägg

Joas_86 skrev:

Marqus skrev:
Ta org fronten kapa bort allt utom dom ställena där org fronten sitter fast, sen limmar du på den nya på org fronten som du har kapat och modifierat, så har du alla fästena, har dock inte provat men borde funka smile

vill du veta mer så kan jag grejja en liten skiss åt dig smile

Tack för den lilla hjläpen big_smile Vore bra med en skiss på de hela cool Hehe.

Men blir nog med klokare efter man tar en fronten också, för då ser man hur man ska göra. Men en skiss skadar ju inget big_smile


//Joas

Som mäki sa så kan de bli svårt med en glasfiber front, men om du inte är rädd om fronten som sitter på nu så har du ju inget att förlora smile Om jag får tillstånd av mäki kan jag langa upp nån av hans bilder när han gjorde så.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/401545_l4grfl.jpg
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=401545
Säg till om du vill att jag tar bort bilden mäki.

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Mäki Långsam Perfektionist
25 juli 2009 · 4 800 Inlägg

Nä låt den ligga kvar du!

Hur som så vill jag säga lycka till angående projektet, har sett bilen ute ett par gånger wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Koop
25 juli 2009 · 1 867 Inlägg

Jag har liknande front, och kapade isär originalfronten för att göra en liknande operation, det gick åt helvete för mig iaf, den nya fronten bygger så mycket utåt att limmar du den gamla rakt in hamnar allting för långt in.
Du kommer även få kapa bort större delen av kanten där nere på mittenhålet för att få plats med IC.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Joas_86
25 juli 2009 ·

Mäki : Jaså har du sett bilen förr, du bor ju i Sandviken ? Kanske var brorsan som körde den då kanske ! Man tackar, försök följa projektet också lol


Koop : Hehe jaså de gick alltså inte bra, tur att du sa det big_smile För jag har jämt oflyt med plast osv :S Men men. Har nog fixa en lösning redan, de är att jag köper huvlås ifrån realcar eller dyligt och knäpper ihop fronten så ! Lätt lösning big_smile


Så jag tror jag köper huvlås på sidorna. Lätt och enkelt. Sen ska jag också ta bort ac kylaren, så man får på fronten. Ac de är onödigt skit, den funkar ändå inte ! Inte för ja bryr mig heller tongue

Övrigt ni som hjälpte ETT STORT TACK !

//Joas

Koop
25 juli 2009 · 1 867 Inlägg

Jag ska också bygga med huvlås, och specialskenor där fram, just nu hänger fronten på icrören, och plåtbitar och popnit mot innerskärmarna tongue

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Joas_86
26 juli 2009 ·

Koop skrev:
Jag ska också bygga med huvlås, och specialskenor där fram, just nu hänger fronten på icrören, och plåtbitar och popnit mot innerskärmarna tongue

Haha de låter snyggt med popnitar HAHA ! tongue Men de kommer nog sitta hårt ut av helvete detta big_smile

Sedan lättare att få av fronten så med, plus att de är mer racestuk också lol

Marqus Master of the obvious
26 juli 2009 · 636 Inlägg

jag tror nog jag såg bilen igår ja med, var iaf skrämmande likt, s4 utan front och en inihe****** stor IC tongue

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Mäki Långsam Perfektionist
26 juli 2009 · 4 800 Inlägg

Jo, bara för jag bor i Sandviken betyder ju inte att jag aldrig åker utanför stans gränser wink Har för mig jag har sett den i både Gävle och Långsta/Hedemora-området.
Ska kika in med jämna mellanrum här!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Joas_86
26 juli 2009 ·

Marqus skrev:
jag tror nog jag såg bilen igår ja med, var iaf skrämmande likt, s4 utan front och en inihe****** stor IC tongue

Marqus : Jo du såg nog min bil igår, anting vid Bollnäs eller Sandviken ? Tror du inte missa min, min låter, syns/hörs lol Hehe. Jo men fronten ska ja inte ens snacka om mad Ser ju för jävlig ur rent ut sagt wink Men som sagt rs fronten kommer på ! Ska bara köpa huvlås innan big_smile



Mäki : Haha precis, du vågar åka ut ur gästriksland gräns big_smile Haha. Roligt du kan ju höra av dig nästa gång du är i Hedemora ! Ja gör de gärna, läs/fråga massa gånger ! (TIPS) Hehe big_smile''

Marqus Master of the obvious
26 juli 2009 · 636 Inlägg

Joas_86 skrev:

Marqus skrev:
jag tror nog jag såg bilen igår ja med, var iaf skrämmande likt, s4 utan front och en inihe****** stor IC tongue

Marqus : Jo du såg nog min bil igår, anting vid Bollnäs eller Sandviken ? Tror du inte missa min, min låter, syns/hörs lol Hehe. Jo men fronten ska ja inte ens snacka om mad Ser ju för jävlig ur rent ut sagt wink Men som sagt rs fronten kommer på ! Ska bara köpa huvlås innan big_smile

Hhe jo de var i sandviken smile nja så snygg var den ju inte utan front men tror den kommer bli grym med rs-frontn big_smile

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Joas_86
26 juli 2009 ·

Marqus skrev:

Joas_86 skrev:

Marqus skrev:
jag tror nog jag såg bilen igår ja med, var iaf skrämmande likt, s4 utan front och en inihe****** stor IC tongue

Marqus : Jo du såg nog min bil igår, anting vid Bollnäs eller Sandviken ? Tror du inte missa min, min låter, syns/hörs lol Hehe. Jo men fronten ska ja inte ens snacka om mad Ser ju för jävlig ur rent ut sagt wink Men som sagt rs fronten kommer på ! Ska bara köpa huvlås innan big_smile

Hhe jo de var i sandviken smile nja så snygg var den ju inte utan front men tror den kommer bli grym med rs-frontn big_smile

Fan var du ute då big_smile kl var väl runt 3 då ? Satan vad jaf var trött då :S Nu måste jag hitta fel vrf den går som ett jävla CP igen yikesmadroll Vette fan vrf den går skit, tror nu att ja måste byta tändröret, verka som de kommer fukt osv ! Vet väldigt väl att dom är skit dåliga roll


//Joas

Marqus Master of the obvious
27 juli 2009 · 636 Inlägg

Joas_86 skrev:

Marqus skrev:

Joas_86 skrev:

Marqus : Jo du såg nog min bil igår, anting vid Bollnäs eller Sandviken ? Tror du inte missa min, min låter, syns/hörs lol Hehe. Jo men fronten ska ja inte ens snacka om mad Ser ju för jävlig ur rent ut sagt wink Men som sagt rs fronten kommer på ! Ska bara köpa huvlås innan big_smile

Hhe jo de var i sandviken smile nja så snygg var den ju inte utan front men tror den kommer bli grym med rs-frontn big_smile

Fan var du ute då big_smile kl var väl runt 3 då ? Satan vad jaf var trött då :S Nu måste jag hitta fel vrf den går som ett jävla CP igen yikesmadroll Vette fan vrf den går skit, tror nu att ja måste byta tändröret, verka som de kommer fukt osv ! Vet väldigt väl att dom är skit dåliga roll


//Joas

Ja vette fan men jag gjorde blundern att tanka i bensin i min nyinköpta 320d, men de är dock ordnat nu tongue

Sånt man kan skratta åt nu men när jag såg dig satt jag mer och tänkte på om jag skulle skjuta eller ta hängsnaran lol

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC
Joas_86
27 juli 2009 ·

Marqus skrev:

Joas_86 skrev:

Marqus skrev:

Hhe jo de var i sandviken smile nja så snygg var den ju inte utan front men tror den kommer bli grym med rs-frontn big_smile

Fan var du ute då big_smile kl var väl runt 3 då ? Satan vad jaf var trött då :S Nu måste jag hitta fel vrf den går som ett jävla CP igen yikesmadroll Vette fan vrf den går skit, tror nu att ja måste byta tändröret, verka som de kommer fukt osv ! Vet väldigt väl att dom är skit dåliga roll


//Joas

Ja vette fan men jag gjorde blundern att tanka i bensin i min nyinköpta 320d, men de är dock ordnat nu tongue

Sånt man kan skratta åt nu men när jag såg dig satt jag mer och tänkte på om jag skulle skjuta eller ta hängsnaran lol

Haha bensin i en diesel, de bruka ju fungera ganska mkt bra ! tonguebig_smile HAHA.


//Joas

fish Allfixare
27 juli 2009 · 1 475 Inlägg

Såg inte ut som bilen gick särkilt bra i bollnäs... lät som att wastegaten fladdra satan när du gasa på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang