Är crx något att ha??

_MaCCe_ Majestas
20 april 2006 · 1 319 Inlägg

Hejsan jag är en kille på 17 år som älskar bilar och snart är det ju dags för första bilen. Då inte pengarna räcker till bilar som t.ex 200sx eller andra feta bilar så tvingas man leta efter billigare bilar .

Så jag har fått upp ögonen för Hondas Crx och jag undar om det är ett bra förstaval som bil?
Efter som att v tec:n är lite ovanlig o dyr så är det 124 hästarn som gäller....
1,6 l motor kanske låter lite litet men man får tänka på vikten som endast ligger på 1000 kg.
0 - 100 ska gå på 8,5 sec vilket kan mätas mot bilar som Mazda 323f dohc Golf gti mk2 Toyota Celica.

Dela med er av information big_smile.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
WasteGate
20 april 2006 · 397 Inlägg

hm, vad har du att pynta då?
köp en gammal 740 turbo.. den har 180 häst original å gör sprinten på 8.2 sek.. då har du dessutom en motor att lattja lite med.. Säkert lika dyr som en crx..
Var också inne på crx som förstabil MEN, det slutade med en 740 TIC -86 som va lite trimmad.. ångrar det INTE, mkt kul för pengarna! speciellt som förstabil!
Du kan inte gissa vad jag kör nu.. haha, sen hade jag en saab 900 turbo, den va skit!
å nu e det volvo igen.. jeje,
Men iaf, köp volvo!

_MaCCe_ Majestas
21 april 2006 · 1 319 Inlägg

WasteGate skrev:
hm, vad har du att pynta då?
köp en gammal 740 turbo.. den har 180 häst original å gör sprinten på 8.2 sek.. då har du dessutom en motor att lattja lite med.. Säkert lika dyr som en crx..
Var också inne på crx som förstabil MEN, det slutade med en 740 TIC -86 som va lite trimmad.. ångrar det INTE, mkt kul för pengarna! speciellt som förstabil!
Du kan inte gissa vad jag kör nu.. haha, sen hade jag en saab 900 turbo, den va skit!
å nu e det volvo igen.. jeje,
Men iaf, köp volvo!

740 tic var jag inne på för länge sedan då jag fick åka med i en. men nej 740 är inte min grej :S

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
WasteGate
21 april 2006 · 397 Inlägg

Åkejrå, men bli inte kinkig när en gammal rosthög till 740 drar om din glänsande
Crx.. wink

_MaCCe_ Majestas
21 april 2006 · 1 319 Inlägg

WasteGate skrev:
Åkejrå, men bli inte kinkig när en gammal rosthög till 740 drar om din glänsande
Crx.. wink

Visst den kanske går bra..... rakt fram!!

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Gladen
21 april 2006 · 311 Inlägg

nej nej inte 740 :S sunkbil. Crx myckter fräckare smile på alla sätt o vis. Ska själv ha en Crx som första bil. köper nästa vinter smile

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
_MaCCe_ Majestas
21 april 2006 · 1 319 Inlägg

Gladen skrev:
nej nej inte 740 :S sunkbil. Crx myckter fräckare smile på alla sätt o vis. Ska själv ha en Crx som första bil. köper nästa vinter smile

Vilken tänker du då köpa?? jag tänker på motor alternativ??

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Gladen
21 april 2006 · 311 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

Gladen skrev:
nej nej inte 740 :S sunkbil. Crx myckter fräckare smile på alla sätt o vis. Ska själv ha en Crx som första bil. köper nästa vinter smile

Vilken tänker du då köpa?? jag tänker på motor alternativ??

Jag ska skaffa Crx. 1,6an på 124hk smile

Senast redigerat av Gladen (21 april 2006)

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
_MaCCe_ Majestas
21 april 2006 · 1 319 Inlägg

Gladen skrev:

_MaCCe_ skrev:

Gladen skrev:
nej nej inte 740 :S sunkbil. Crx myckter fräckare smile på alla sätt o vis. Ska själv ha en Crx som första bil. köper nästa vinter smile

Vilken tänker du då köpa?? jag tänker på motor alternativ??

Jag ska skaffa Crx. 1,6an på 124hk smile

Okej den tänke jag oxå på. tongue

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
xtimmyx Miata-förare
21 april 2006 · 130 Inlägg

Köp vad som, bara det driver i rätt ända. Och det gör inte CRX tyvärr.

a_glad
21 april 2006 · 293 Inlägg

Gladen skrev:

_MaCCe_ skrev:

Gladen skrev:
nej nej inte 740 :S sunkbil. Crx myckter fräckare smile på alla sätt o vis. Ska själv ha en Crx som första bil. köper nästa vinter smile

Vilken tänker du då köpa?? jag tänker på motor alternativ??

Jag ska skaffa Crx. 1,6an på 124hk smile

håller med bror min wink om du väljer mellan 740 och CRX så skulle iaf jag lätt välja rexen wink bra mkt fränare bil. inge 740 sunk tongue

Mvh Glad

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
_MaCCe_ Majestas
21 april 2006 · 1 319 Inlägg

Ingen som äger eller ägt en crx?

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
a_glad
21 april 2006 · 293 Inlägg

finns flera stycken här på garaget.. bara att söka och ta kontakt med nån wink

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
_MaCCe_ Majestas
21 april 2006 · 1 319 Inlägg

a_glad skrev:
finns flera stycken här på garaget.. bara att söka och ta kontakt med nån wink

Ok.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
civic Naturally Aspiranted
21 april 2006 · 543 Inlägg

tror inte TIC'en drar Rexen. man åker ju för halva bensinkostnaden i en crx också (värt å tänka på när bensin kostar 12,40 )

tecman
21 april 2006 · 1 741 Inlägg

crx är nog en ruggigt rolig 1:a bil big_smile stabil på vägen och lite punnysar under huven drar lite soppa m.m själv hade jag en golf 1 gti special (runt 115 hk) otroligt rolig att köra på krokiga vägar.. lär nog vara samma med crx:en tycker att det verkar vara ett bra val.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Blurre
21 april 2006 · 45 Inlägg

Tycker också att Crx verkar som en rolig förstabil, ända tills ja kollade vad föräkringen kostar för mej. Kan du kolla på lansforsakringar.se -> försökring -> personbil -> räkna och försäkra eller ngt liknande

Fimpha
21 april 2006 · 557 Inlägg

Jag köpte min S40 2,0 T som förstabil smile 73,000:- gav jag för den. Jag tycker den är helt underbar smile

//Jerry
WasteGate
21 april 2006 · 397 Inlägg

civic skrev:
tror inte TIC'en drar Rexen. man åker ju för halva bensinkostnaden i en crx också (värt å tänka på när bensin kostar 12,40 )

Du pratar om bensinkostnad?
Kolla på vad reservdelarna till en crx kostar, och som  nedanstående författare skrev, försäkring.. osv.. undra om inte crx klassas som sportvagn? då blir försäkring därefter..
Och jag tror inte en crx hänger av en 740 tic med ET motorn.. inte en suck..
Absolut inte i starten, sen kanske det är jämt (om crxen har tur) å sen får vridmomentet tala
som man oftast inte får i en sugis, förutom i jänkare.. så förslag..
Köp en crx, släng i en corvette LT1 motor! perfa.. då har du flera hundra hästar å ett maffigt vrid!
å du, då piskar du volvo skruttförti med hästlängder.. haha..
Ämen seriöst, som förstabil bör du räkna in ALLA kostnader, inte bara soppan.
Även hur lättmekat det är, försök byta koppling på en crx för första gången hemma själv!
på en sevvenfårti åker du till GDS å byter, lyft, plocka bort lådan, pilla den kopplingen, på me skiten å ut å åk.. typ..
Försäkringskostnader,
resdelar,
turbo smile
kvalisort.. osv


jaja.. gillar du CRX ska du såklart åka det!

//Stoffe

Darkie dARKiE
21 april 2006 · 5 031 Inlägg

skulle det vara svårt att byta koppling på en crx? har gjort det 2 ggr.. är inte mycket värre än en 240 bara lite svårare att hitta sista skruven som sitter lite dumt.. sen är lådan nere på marken och det är  bara att byta och sen i med den.. ska tilläggas att jag inte ens har en lift plus, att man kan hålla lådan med en hand så man behöver knappt domkraft för att hålla upp den då den väger så lite..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang