Eftersnack: Westcoast Motor Show 10-12 Juli 2009 Arena Vänersborg

todie Team Westcoast Motorsport
13 juli 2009 · 124 Inlägg

Hej på er! smile
Tog en liiite längre sovmorgon idag... men har läst era fina ord flera gånger nu! Det är oerhört glädjande att läsa och höra att ni gillade mässan. Både här, på facebook, sms, telefonen (den har inte slutat ringa än!! hehe) osv. Jag blev verkligen överraskad och glädjetårarna var svåra att hålla inne, när Peter kom upp på scenen. Jag är oerhört glad och ni och allting ni sagt ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

smile Om några dar ska jag nog ta tag i min egna mr2a wink Nu skaaa den ut ur evighetsgaraget!!

Tack än en gång ALLA ni som var med!!! ...vi ses snart igen! action meet kanske??

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Bratten
13 juli 2009 · 288 Inlägg

G R Y M T ! ! ! !

Pontus: Du gjorde de omöjliga! Hur kan man ordna en sån mässa SJÄLV i en hall som inte är klar med den höga standarden som var på alla bilar!

Riktigt grymt gjort! Och tack till alla andra utställare som gjorde denna mässa till ett varmt och otroligt roligt minne!

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se
Ford S-Max (2018)
Mazda Rx-7 Chargespeed "BRED o SINGEL" (1993)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
13 juli 2009 · 2 258 Inlägg

Ja, jag har ju redan öst lovord över mässan på bloggen och i införtråden och i fotoforumet, men det skadar VERKLIGEN inte att upprepa det igen!

TACK än en gång för möjligheten att få uppleva något helt fantastiskt och unikt!  big_smile

(Bloggen säger nog allt, för dem som inte redan sett den, det finns även bilder både i bloggen och i galleriet, med länk från bloggen: http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=62312)

Kramar / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Henjer
13 juli 2009 · 276 Inlägg

Kan bara hålla med alla andra! Helt klockrent, hoppas bara att det va mer folk på helgen än det va på fredagen så ni fick in pengar nog för att driva runt de och för att det skall vara möjligt att fortsätta med denna mässan!!! Tack för en god tillställning!

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
hedley Saaboholic
13 juli 2009 · 3 129 Inlägg

todie skrev:
Hej på er! smile
Tog en liiite längre sovmorgon idag... men har läst era fina ord flera gånger nu! Det är oerhört glädjande att läsa och höra att ni gillade mässan. Både här, på facebook, sms, telefonen (den har inte slutat ringa än!! hehe) osv. Jag blev verkligen överraskad och glädjetårarna var svåra att hålla inne, när Peter kom upp på scenen. Jag är oerhört glad och ni och allting ni sagt ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

smile Om några dar ska jag nog ta tag i min egna mr2a wink Nu skaaa den ut ur evighetsgaraget!!

Tack än en gång ALLA ni som var med!!! ...vi ses snart igen! action meet kanske??

Det är ta mig fasen på tiden att du hittar ut ur garaget nu tongue

Grymt jobbat med mässan smile

/Backlund

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
oen100
13 juli 2009 · 361 Inlägg

Tycker att du gjort ett riktigt, riktigt, riktigt bra jobb Pontus. Klart den bästa mässan jag ställt ut på under min tid som bilbyggare. Riktigt bra standard samt variation på bilarna, det fans verkligen lite av allt å titta på. Tycker även att stämningen va riktigt go mellan alla byggare/utställare mm. Alla va glada och trevliga att prata med.

Hallen tycker jag blev ganska grym fast den inte va färdig, det blev väldigt rått stuk på mässan med det dämpade ljuset och alla byggställningar längs väggarna.

Även jag får tillägga att jag gärna kommer nästa år också å ställer ut.

Jag säger som Peter, ni var alla mycket välkomna till sveriges första bil och byggnads-mässa wink

Mvh Pokemon.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Ellemark
13 juli 2009 · 340 Inlägg

Här finns filmen med bilarna, åsikterna och tårarna...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p1771156

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
markuska
13 juli 2009 · 151 Inlägg

Ellemark skrev:
Här finns filmen med bilarna, åsikterna och tårarna...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p1771156

Riktigt bra film som verkligen får fram känslan från utställningen.
Är det du som filmat och redigerat Ellemark?

Ellemark
13 juli 2009 · 340 Inlägg

markuska skrev:

Ellemark skrev:
Här finns filmen med bilarna, åsikterna och tårarna...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p1771156

Riktigt bra film som verkligen får fram känslan från utställningen.
Är det du som filmat och redigerat Ellemark?

Jo, det stämmer... Mitt egna bolag som gjort filmen. smile Jättekul att du gillar den!
Det är tack vare att Pontus vågade visa så mycket känslor som det var möjligt att klippa ihop det så...smile

Återigen Pontus, jag bockar och bugar för ett fantastiskt arrangemang!

Senast redigerat av Ellemark (13 juli 2009)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
racefan
13 juli 2009 · 1 059 Inlägg

va ju bara där dom sista 15 min innan jag hämtade min bil men blev imponerad över antalet bilar o att det va så hög standard.Kul att det blev så bra Pontus,kommer ihåg att du berätta detta elmia -08 för mig,
Ta nu åt dig o bara  njut ett par dagar.Detta gjorde du bra!

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
SirFlashen Lärd...typ... eller ?
13 juli 2009 · 46 Inlägg

Va helt klart en oförglömlig helg.. Först när man kom dit å såg grus, betong, och avsaknaden av rutor och dylikt så tänkte man.. Vart fan har vi hamnat nu.... MEN väl inne så blev det ju skit bra. Man fick en underground känsla och miljön kändes perfekt. Otroligt grymma bilar och massor med trevligt folk.

Sen kan man bara bocka och buga för Pontus som har gjort en helt otroligt jobb med att få ihop detta eventet och under all stress endå alltid varit lugn och tagit sig tid att gå runt och små prata med alla. Starkt jobbat och även alla ni i crew ska ha ett stort tack.

Ser fram emot nästa år och min egen bil på platts smile

Filipino
14 juli 2009 ·

Morsomt å se at det er 100% bilinteresse som ligger bak messen...
Og utrolig at det er en så sterk respekt mellom bilutstiller og arrangør!

Jeg mener at denne messen viser veldig godt det jeg mener er det helt spesielle
med bilmiljøet i Sverige. Og det er miljøet rundt bilene!!
Stå på alle sammen; arrangører og utstillere. Det miljøet dere skaper sammen er unikt.

Dette er noe som ikke kunne skjedd i Norge desverre, vi mangler det spesielle miljøet dere har.
Men dette skyldes nok også en mangel på en verdig scene for de som er virkelig bilinteresserte!

Jeg håper arrangementet fikk nok publikum til at dette kan drives videre økonomisk, men
er interessen og viljen sterk nok så kan man få til det meste!

//Filipino

Alecci
14 juli 2009 · 2 014 Inlägg

Återkommer nu med mitt utlåtande om mässan som utlovat...

Som redan nämnts så var prisutdelningen lite förvirrande och man hörde många som beklagade sig över att de inte visste vilka fordon som vunnit priser. Till nästa gång vore det nog bra om utställarna presenterades med namn och att deras fordon nämndes i samband med detta, alternativt att man som det var nu kallas upp med utställarnummer men att utställarna själva får vidtala namn och fordon. Antalet prisklasser var väl anpassat till antalet utställare, vilket jag också tycker är viktigt att poängtera.

Angående mässhallen så är mitt omdöme överlag väldigt positivt. Att arenan inte var fullständigt klar förmedlade en mycket speciell känsla som åtminstone jag förknippar nästintill exklusivt med fordonsintresset och just den atmosfär som hör ihop med detta. Som jag nämnde i min blogg redan i fredags fick man intrycket av ett "underground break-in", en term som jag senare sett flera använda sig av i sina recensioner av mässan.

Att det var öppet på vissa ställen hade både sina för- och nackdelar; mycket frisk luft är alltid bra, men kylan var lite väl bitande ibland. Avsaknaden av ordentliga toaletter drog ner betyget en del, men är definitivt inget som man kan klandra arrangören för och jag är tämligen säker på att detta kommer att ha fixats till nästa år.

Belysningen var enligt mig helt perfekt! Inte så pass ljust att det blev påfrestande för ögonen men inte heller så mörkt att man gick miste om något i behållningen av utställningen. Möjligtvis tyckte fotograferna att det inte var bästa möjliga ljusförhållanden att plåta i, men man kan inte göra alla nöjda. Personligen tycker jag att ljuset gjorde väldigt mycket för att framhäva fordonens färger och linjer, och jag anser att det definitivt är något som andra mässarrangörer borde ta efter.

Storleken på mässan var också precis lagom. Visst hade det absolut inte gjort något om man klämt in några fordon till, men antalet utställda fordon var enligt mig inte långt ifrån optimalt. Man hann gott och väl med att spana in alla hyfsat ordentligt om man haft ont om tid, men å andra sidan hade man tillräckligt mycket att kika på vad avser detaljer osv även om man som utställare var där i tre dagar. Sist men inte minst att förglömma angående denna rubrik, är att stämningen - som någon tidigare nämnde - kändes väldigt unik och mycket mer personlig/familjär än jag upplevt den på andra mässor/utställningar.

Placeringen av fordon var bra men lite skulle nog kunna jobbas på. Lite mer klart angivna uppställningsalternativ och definierade utrymmen skulle nog inte skada.

Spridningen på utställarfordon var mycket, mycket bra. En helt lagom blandning av asiatiska, europeiska och amerikanska bilar samt hojar. Det var många väldigt fina och mycket välbyggda fordon på plats, och även om inte alla faller mig personligen i smaken måste man nog ändå erkänna att det var en någorlunda omfattande del av Sveriges bilbyggarelit på plats.

En av de allra bästa grejerna var helt klart förhållandet mellan utställare och företags-/klubbmontrar. Visst ska sådana få vara på mässan (i synnerhet de senare), och nog tusan står deras ekonomiska insats för finansieringen av evenemanget bortom allt tvivel, men mässan är ju framförallt till för utställarna och allmänheten. Detta tycker jag tydliggjordes på ett väldigt bra sätt på denna mässa. Förutom mat- och dryckförsäljning så borde kommersiella montrar begränsas till att enbart omfatta sådana som är verksamma inom fordonsbranschen eller som erbjuder tjänster specifika just för mässan. Försäljning av ganska ovidkommande T-shirts, bälten och kepsar, etc tycker jag hör bättre hemma på torgmarknader och liknande. Även antalet sådana företagsmontrar som faktiskt verkar inom branschen borde begränsas någorlunda, företag har i de flesta fall långt större möjligheter att marknadsföra sig i vardagen än vad privatpersoner (läs utställare har), och många företag exponeras ändå genom sponsring av fordon som står utställda på mässan.

Sist men absolut inte minst vore det hart när kriminellt att inte nämna mässgeneralen Pontus Karlsson, som i mångt och mycket styrt upp detta på egen hand. Denna bedrift är en av de mest imponerande jag upplevt inom ramarna för mitt bilintresse, alla kategorier. Egentligen finns här inte mycket att säga mer än att han har lagt ner massor med arbete som han ska enormt mycket credz för, att även om vissa (läs ett fåtal) saker kan förbättras inför nästa år så var det en fullkomligt lysande premiär. Pontus sa i sitt tal vid prisutdelningen att detta inte hade varit möjligt utan oss utställare, men samtidigt är det minst lika sant att det inte varit möjligt utan eldsjälen Pontus. Let's face it; en samling fina bilar på en parkeringsplats gör inte ett evenemang av denna kaliber vare sig man står där tre dygn i rad eller ej.

När det är dags inför nästa år är jag gärna behjälplig med arrangemanget om det nu är något man skulle kunna stå till tjänst med. Funktioner vill jag dock inte vara, man hoppas ju på att få ställa ut igen. wink

Ett stort tack till alla utställare i allmänhet och Pontus i synnerhet för ett av de bästa evenemangen jag bevistat under mina nio år som bilentusiast, och ett stort grattis till alla pristagare!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
marcus95
14 juli 2009 · 6 Inlägg

Tack Pontus och alla andra på mässan för en mycket bra mässa=)
Kan det inte va 2010 snart ...!!!!!!

"Guss"
Bozze
14 juli 2009 · 52 Inlägg

Säger kort å gott TACK pontus å alla andra för en underbar helg..

Vilket fantastiskt jobb du (PONTUS) gjort med denna mässa..

Lexus IS200 tte supercharged "the blue one" (2001)
262turbo
14 juli 2009 · 1 004 Inlägg

tack för en super bra helg och att man kan fortsätta vara stolt vänersborgare även när bandyn går åt helvete smile grymt jobbat Pontus...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
lillproppen
15 juli 2009 · 58 Inlägg

Tja vad mer kan man säga än det som e sagt. Helt metal va de iallefall. Va duktigt trött & sliten när man kom hem. Hör av dej om du skall hit i sommar så får vi ta en bättre tur på hemmaplan. smile

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu
Vauxhall Formula "The Mean Green Bean" (1998)
turbomartin WeAretheSuperlativeConspiracy
15 juli 2009 · 83 Inlägg

Tack pontus för en mässa gjord ifrån hjärtat och ett brinnande engagemang! Brukar ofta bli bäst så när det inte är företag med vinst syfte som arrangerar.

Har en känsla att kommer få se mer av dej i framtiden! smile

Tack till samtliga inblandade för ett gott röj på Lördag kväll ocksåwink

wesc
theLADY
15 juli 2009 · 170 Inlägg

Hej! alla Här kommer en länk till SCN med bilder resultat Ja hur mycket som helst Se o njut.coolcool

http://www.streetcars.no/index.php?opti … Itemid=117

Än en gång TACK PONTUS!!!!!.smilesmile

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
todie Team Westcoast Motorsport
21 juli 2009 · 124 Inlägg

Tack så jätte mycket för era snälla ord smile Det värmer att höra!!

Lillproppen, när lånar du ut bilen då??? wink

Här har ni The Awards of 2009 Westcoast Motor Show

1st Best Performance Car: P-A Johansson, Vänersborg - Saab 9-3 Turbo XR ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild08.jpg )
2nd Best Performance Car: Erik Olsson, Vänersborg - Mazda RX7 -91
3rd Best Performance Car:  P-A Johansson, Vänersborg - Saab 9-5 Kombi

1st Best Old School Car: Robert Andersson, Uddevalla - Ford T-23 Roadster/CCR Andersson ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild11.jpg )
2nd Best Old School Car: Ola Germundsson, Trollhättan - Excalibur SSK -66 ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild07.jpg )
3rd Best Old School Car : Reine Gahnström, Kungälv - DeLorean DMC 12

1st Best Styling Car : Paul Coene, Göteborg - Mini Cooper S “General Lee”
2nd Best Styling Car : Paul Coene, Göteborg - Mini Cooper S “Sheriffen”
3rd Best Styling Car : Linus Edvardsson, Västerås - Toyota Supra MK III “Dready” ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild04.jpg )

1st Best American Car : Anders Tångklev, Uddevalla - Dodge Charger -69 ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild01.jpg )
2nd Best American Car : Tore Johansson, Kvänum - Chevrolet Corvette
3rd Best American Car : Bengt Davidsson,Vänersborg - Cadillac Coupé -47

1st Best European Car : Bernt Kruse, Nol - Volvo S60 “The Lady”
2nd Best European Car : Andreas Celid, Nybro - Renault Clio Sport
3rd Best European Car : Magnus Franzen, Nybro - Opel Tigra Twin Top -07

1st Best Asian Car : Lukas Koos, Eksjö - Maxda RX7 ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild05.jpg )
2nd Best Asian Car : Peter Bratt, Trollhättan - Mazda RX7
3rd Best Asian Car : Emil Börjesson, Härryda - Mitsubishi Eclipse -97

Best Car ICE : Pekka Salo, Tampere Finland - Ford Mondeo “Icetop” ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild09.jpg )
Best Car Engine : Kaj Nilsson, Grebbestad - Audi S2 sedan RSi
Best Car Paint & Finish : Ove Ellemark, Farsta - Audi TTS -09
Best Car Interior : Paul Coene, Göteborg - Mini Cooper S “General Lee”
Best Car In Show : Pekka Salo, Tampere Finland - Ford Mondeo “Icetop” ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild10.jpg )
Peoples Choice Car : Johan Håkansson, Brålanda - Chrysler 300 C ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild03.jpg )

Best In Show - Company/Club :  Dalslands Ring

1st Best Bike : Mikael Petersson, Nässjö - Yamaha Wildstar -03  ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild06.jpg )
2nd Best Bike : Quinton Stansfield, Göteborg - Honda CBR 1000 RR Fireblade -07
3rd Best Bike : Sven-Axel Malte Karlsson R&WCGT, Vänersborg - Custom Chopper

Best Bike Engine : Mikael Petersson, Nässjö - Yamaha Wildstar -03
Best Bike Paint & Finish : Jerry Olsson, Vänersborg - Custom Chopper ( www.westcoastmotorshow.se/press/bild02.jpg )
Peoples Choice Bike :Mikael Petersson, Nässjö - Yamaha Wildstar -03
Best Bike In Show : Mikael Petersson, Nässjö - Yamaha Wildstar -03

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang