Vilka bilar är sportbilar?

Snabbare
12 mars 2005 · 153 Inlägg

Helt klart en åsikts fråga men...Supran påminner mig om ett märke som gör den plastigaste, tråkigaste fulaste interiören på hela marknaden: SAAB!! Inte ens en treekrad ratt. Men jag håller med om Ferrarin, 15 år gamla är insidan ingen dröm. Titta istället på nån av de nyare typ Maranello.

Btw. så tog jag första bästa bild på en supra :S

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:

Black Knight skrev:
En sportbil ska främst vara bakhjulsdrift, sen kan ni bråka om vilka bilar som är sportiga och vilka inte, och Nej, TOYota är inte sportig nånstans. smile

Jadu, jag har då aldrig sett en framhjulsdriven Supra eller MR2'a... Den största anledningen just nu att göra sig av med sin BMW är väll den nya 1 serien... Skulle tycka det var minst sagt pinsamt att köra en bil från märket som tillverkar den i särklass fulaste bil som någonsin rullat ut från en fabrik... Inte konstigt att chefsdesignern har blivit mordhotad... :-p

Snart kommer det en 130 då hänger inte din sportbil mot den heller;)

Men visst håller med dig att den inte är lika snygg som de andra BMW'n vill jag säga, men den är fortfarande snyggare än många icke BMW bilar;)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Snabbare
12 mars 2005 · 153 Inlägg

Om man räknar hela 90-talet platsar till och med Maranellon.
Vilken interiör tycker du är snyggast?
http://www.edge-inc.net/images/cars/575 … llo_03.jpg
http://www.hotimports-swe.com/supra/95_ … terior.jpg

Tyvärr celica, din länk funkade inte så det blev den "sunkiga"

Senast redigerat av Snabbare (12 mars 2005)

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

"Sport är ett engelskt ord (kommer från disport) och betyder ursprungligen lek, nöje, tidsfördriv.

Här är Nationalencyklopediens förklaring till sportbil:
sportbil, vanlig benämning på en bil vars öppna cabrioletkaross eller låga, oftast tvåsitsiga coupékaross ger intryck av snabbhet. Många sportbilar har hög motorstyrka i förhållande till sin vikt, varför fartresurserna är goda, och deras hjulupphängning och styrning är i regel så inställda att bilen följer förarens kommandon noggrannare och snabbare än gängse familjebilar. Inom motorsport förekommer olika sportbilsklasser.

Att sport idag i svenskan mer betyder tävling och idrott istället för lek och nöje tycker jag inte förändrar betydelsen av sportbil. D.v.s. en bil som är byggd för nöje"

En bra förklaring tycker jag:)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Snabbare
12 mars 2005 · 153 Inlägg

Vad bra att någon redde ut det iaf wink

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
Black Knight
12 mars 2005 · 711 Inlägg

Snabbare skrev:
Vad bra att någon redde ut det iaf wink

Visst;)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
12 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Nädu, det är den fulaste bil alla kategorier... Kvittar om den rastar mig hejdlöst så blir jag inte det minsta avundsjuk.... Tragiskt att folk kan lägga stora summor pengar på något så hemskt.... Nya 3-serien är ju ett steg tillbaka den med... E46 är nog tyvärr den sista snygga BMW'n.

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
mrcelica
12 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Snabbare skrev:
Helt klart en åsikts fråga men...Supran påminner mig om ett märke som gör den plastigaste, tråkigaste fulaste interiören på hela marknaden: SAAB!! Inte ens en treekrad ratt. Men jag håller med om Ferrarin, 15 år gamla är insidan ingen dröm. Titta istället på nån av de nyare typ Maranello.

Btw. så tog jag första bästa bild på en supra :S

Ja, ratten kanske inte är den snyggaste, har samma i min, dock byttes den till en 3-ekrad f.o.m årsmodell 98... Man måste väll jämföra bilar av något som när samma årsmodell, att jämföra en ny Ferrari med en 10 år gammal supra är helt fel...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
bmwerik
14 mars 2005 · 19 Inlägg

Jo en tusen hästars vardagsbil som rastar supror är stenhårt mr plast celica smile

Murphy is the name of my best friend!
mrcelica
14 mars 2005 · 1 639 Inlägg

bmwerik skrev:
Jo en tusen hästars vardagsbil som rastar supror är stenhårt mr plast celica smile

Ja i din värld....

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Daniel
14 mars 2005 · 671 Inlägg

bmwerik skrev:
Jo en tusen hästars vardagsbil som rastar supror är stenhårt mr plast celica smile

Volvo 245 med 1000hk och banpreppad så att den rastar en Enzo på bana

Hårt: ja
Sportigt: ja
Tufft: ja
Sportbil: NEJ

bmwerik
16 mars 2005 · 19 Inlägg

Ja du mrcelica i min värld är snabbast kung, vem rular din värld, göran persson?

Murphy is the name of my best friend!
bmwerik
16 mars 2005 · 19 Inlägg

Daniel skrev:

bmwerik skrev:
Jo en tusen hästars vardagsbil som rastar supror är stenhårt mr plast celica smile

Volvo 245 med 1000hk och banpreppad så att den rastar en Enzo på bana

Hårt: ja
Sportigt: ja
Tufft: ja
Sportbil: NEJ

Ok daniel du får rätt för den!

Murphy is the name of my best friend!
mrcelica
17 mars 2005 · 1 639 Inlägg

bmwerik skrev:
Ja du mrcelica i min värld är snabbast kung, vem rular din värld, göran persson?

Ja i min värld är snabbast också kung, har nämligen en R1'a ståendes i garaget... (0-100=2,9 / 0-200 = 8,2 / regulatorklipp = 308 km/h)
Vissa prioriterar bara fart rakt fram, sen kvittar det hur bilen i fråga ser ut..
Själv prioriterar jag utseende och extrem väghållning.
Jag är evigt tacksam till min tjej som tvingade mig att sälja min 325'a och skaffa den bil jag nu har, något jag inte ångrat en sekund... Att hon dessutom blir så horney varje gång jag tar med henne på en tur är en bra bonus...
Vad är det för fel på Göran ? Han är ju våran landsfader, hahaha

Senast redigerat av mrcelica (17 mars 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
jk Tjeckisk maffia medlem
17 mars 2005 · 71 Inlägg

Daniel skrev:

bmwerik skrev:
Jo en tusen hästars vardagsbil som rastar supror är stenhårt mr plast celica smile

Volvo 245 med 1000hk och banpreppad så att den rastar en Enzo på bana

Hårt: ja
Sportigt: ja
Tufft: ja
Sportbil: NEJ

Hur många såna finns det då? Har du en så vill jag åka med!!!

NismoJonte
17 mars 2005 · 19 Inlägg

supra är en sportbil.det ser man på formerna tycker jag iallafall.hade jag haft 4 miljoner och fått välja mellan en ferrari f50 och en supra hade jag tagit supran och trimmat den isället så den drar ferrarin!

Black Knight
17 mars 2005 · 711 Inlägg

jonte racing skrev:
supra är en sportbil.det ser man på formerna tycker jag iallafall.hade jag haft 4 miljoner och fått välja mellan en ferrari f50 och en supra hade jag tagit supran och trimmat den isället så den drar ferrarin!

Tur att du inte har 4 miljoner då. wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Founder
17 mars 2005 · 1 414 Inlägg

Jag tycker att det är en personlig definition om vad man tycker är en sportbil, personligen tycker jag att allt som är utöver det vanliga, är det en coupé, med bra motor och bra chassi skulle jag klassa det som en sportigare bil i alla fall. Riktig sport bil är ju en som körs på bana och är enbart till för det. Om man tycker att 9-3 Viggen, Volvo C70 m.m. är sportbil så ska man få tycka det utan att bli nerklankad för det... sen vad gäller att spöa olika bilar i hastigheter så finns det nog inget pinsammare än när ferrari fick spö av saab 9000 aero i 0-100, eller när lamborgini fick spö av Mitsubishi... smile Dom riktigt stora sport märken som var högaktuella för 10 år sedan får börja se sig för... sen vad motorjournalister tycker så är det ju bara den personens åsikt och återspeglar enligt mig ingen som helst proffesionell åsikt. Har sett att dom flesta motorjournalister i grunden är ganska outbildade...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
dG IT-Tekniker
11 maj 2005 · 144 Inlägg

Fkoff skrev:
Föresten tycker jag supra är en sport bil.. Ferrari F40 är lixom ingen vanlig sportbil, den ligger ju i en helt annan dimension! Det är isf en supersportbil.. en sån man ser i kalendrar o så!tongue haha.. nej, men ni fattar? någon som håller med

Stämmer ju så bra big_smile
Det där med att japanska bilar skulle vara roligare på på insidan än gamla Ferrari's bilar vet jag inte var man får det ifrån, finns det mera plast att hitta plats för inne i dom?!

Black Knight
11 maj 2005 · 711 Inlägg

bmwerik skrev:
Jo en tusen hästars vardagsbil som rastar supror är stenhårt mr plast celica smile

big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang