Projekt: Rallyhalle's Saab 9-5 2.0t

Visionen är en rolig hobbybil som klara ett par varv på bana.
  • 80 Följare
  • 464 903 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 december 2016
AxlSam
22 mars 2010 · 1 497 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Jahopp, gjorde en bra investering i dom där däcken för de va tydligen fler som ville ha dom.

Mina 17" Aerofälgar med dom nya pirellidäcken e nämligen Stulna!

Haft inbrott i garaget i helgen troligtvis i lördags, dom snodde även fälgar till min 9000 samt min vinkelkap sad

Så får ni nys om ett par Aerofälgar med oanvända Pirellidäck på så säg till mig, alt. ring polisen!

//Jacob

Hem/garage försäkring?

Xtravagant 1337
22 mars 2010 · 1 343 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Jahopp, gjorde en bra investering i dom där däcken för de va tydligen fler som ville ha dom.

Mina 17" Aerofälgar med dom nya pirellidäcken e nämligen Stulna!

Haft inbrott i garaget i helgen troligtvis i lördags, dom snodde även fälgar till min 9000 samt min vinkelkap sad

Så får ni nys om ett par Aerofälgar med oanvända Pirellidäck på så säg till mig, alt. ring polisen!

//Jacob

Inte jätteovanliga så svårt att hitta.
Men klart man håller ögonen öppna.
tråkigt!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Funkiee Saab älskare!
22 mars 2010 · 4 597 Inlägg

Jälva svin som inte kan skillja på ditt och mitt!!! Fan. men jag ska hålla utkik för dig!

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Rallyhalle
22 mars 2010 · 4 299 Inlägg

AxlSam skrev:

Rallyhalle skrev:
Jahopp, gjorde en bra investering i dom där däcken för de va tydligen fler som ville ha dom.

Mina 17" Aerofälgar med dom nya pirellidäcken e nämligen Stulna!

Haft inbrott i garaget i helgen troligtvis i lördags, dom snodde även fälgar till min 9000 samt min vinkelkap sad

Så får ni nys om ett par Aerofälgar med oanvända Pirellidäck på så säg till mig, alt. ring polisen!

//Jacob

Hem/garage försäkring?

Hemförsäkringen täcker de, så de ska bara göras en polisanmälan.

Xtravagant: Nee precis, räknar inte me att få tillbaka nått. Tänkte mer så att fler vet så kanske asen åker fast. Dock inte så troligt det heller....

Funkiee: Mm, nerknarkade pundarjävlar.... Tack, räknar dock inte me att få tillbaka dom sad

//Jacob

Supra_robin
22 mars 2010 · 4 663 Inlägg

fy fan va  trött man blir på sådant.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 mars 2010 · 5 650 Inlägg

värdelöst när folk aldrig få ha prylar i fred

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
isak90
23 mars 2010 · 1 997 Inlägg

Jävla idioter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mad mad mad mad mad mad

Rallyhalle
23 mars 2010 · 4 299 Inlägg

Saab_Robin skrev:
fy fan va  trött man blir på sådant.

Skoja inte, räcker inte ens med att låsa in grejer längre...

MrEricsson: Så in i helvete, ska fan flytta till en annan planet så jag får ha grejerna ifred. En aning ensamt kanske bara tongue

isak90: Minst sagt, dom fick säkert ett extra rövhål istället för en hjärna när dom kom till världen.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 mars 2010 · 5 650 Inlägg

MrEricsson: Så in i helvete, ska fan flytta till en annan planet så jag får ha grejerna ifred. En aning ensamt kanske bara tongue

iaf att ha garaget där eller bara parkera bilarna på månen hehe

då lär de iaf få ha grejjerna ifred

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Rallyhalle
29 mars 2010 · 4 299 Inlägg

jonnielahti skrev:
helvetes idioter som inte kan köpa egna saker mad

Mm, hatar sånna där jävlar...


Imorgon åker jag o köper en ny uppsättning, dock inte likadana men dom funkar i alla fall.
Så skulle tippa på att dom åker på på onsdag eller torsdag. Kommer bilder då på vad de har blivit för några wink

//Jacob

Dubs I got Dubs!
29 mars 2010 · 2 423 Inlägg
Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Rallyhalle
29 mars 2010 · 4 299 Inlägg

Adde666 skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/SAAB_9000och_9_5_Alufalgar___dack_s_v_25959764.htm?ca=11&w=1
denna verkar lite märklig.

Ja den va fan lite underlig, dock va de inte året-runt-däck på mina fälgar. Och sen så låg fälgarna här hemma när annonsen lades in.

Men tack ändå att du håller lite uppsikt smile
//Jacob

Dahlhjelm
29 mars 2010 · 234 Inlägg

Riktigt surt att bli av med delar till bilen. Vet precis hur det känns. Någon t****re snodde min Viggen vinge förra vintern.

Håller utkik då min kompis är ute efter just sådana aero fälgar. Finns det några kantstötningar på fälgarna så att man kan identifiera dom?

Mvh Eric.

Rallyhalle
29 mars 2010 · 4 299 Inlägg

Dahlhjelm skrev:
Riktigt surt att bli av med delar till bilen. Vet precis hur det känns. Någon t****re snodde min Viggen vinge förra vintern.

Håller utkik då min kompis är ute efter just sådana aero fälgar. Finns det några kantstötningar på fälgarna så att man kan identifiera dom?

Mvh Eric.

Ja man blir ju så jävla arg o besviken.

De va väldigt få kantstötningar, o dom va väldigt rena på insidan. Sen de som kännetecknar mest är väl att de sitter sprillans nya Pirelli P6000 som e oanvända på dom fälgarna.
En kantstötning på ena fälgen kom jag på nu är ifyllt me lackstift, som är av aningen mörkare nyans. Det är väl de jag kommer på.

//Jacob

Rallyhalle
31 mars 2010 · 4 299 Inlägg

Nu har jag både hämtat nya däck, tvättat av dom o monterat dom på bil, bilderna får säga resten. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/888783_9sxu9e.jpg
Sommardäcken på äntligen.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/888785_c1d859.jpg
Sommardäcken sitter äntligen på, redo för elmiaresan smile

Så nu slipper jag äntligen dubbarma. Visst, dom fälgarna e inte alls lika snygga som dom gamla. Men sett till priset jag gav så funkar dom helt klart. Kan till o med använda däcken ett bra tag smile

Så det va väl allt, MÅSTE tvätta bilen snart känner jag roll

//Jacob

Fraider
31 mars 2010 · 275 Inlägg

Hehe, ja en redig tvätt skulle nog inte skada smile
Jag vågar inte sätta på mina sommarhjul än då de är midsommar ena dagen och julafton den andra här wink

Supra_robin
31 mars 2010 · 4 663 Inlägg

sitter skit bra på din bil big_smile

isak90
1 april 2010 · 1 997 Inlägg

Fan då att du skulle vara före mig iår me o byta däck.. tongue Nä ser skitbra ut big_smile

Jag vill också byta men de har regnat hela jävla dagen idag när jag haft tid.. sad Hoppas jag kan byta imorrn smile

Syns på fredag! big_smile
// Fredrik

Rallyhalle
1 april 2010 · 4 299 Inlägg

Fraider skrev:
Hehe, ja en redig tvätt skulle nog inte skada :)
Jag vågar inte sätta på mina sommarhjul än då de är midsommar ena dagen och julafton den andra här ;)

Hehe, ja jag har förstått att ni fortfarande har lite snö kvar :P Men här ligger de bara kvar några drivor på gräset så de kändes som att de va dags o byta nu :)

Saab_Robin: Mjo dom satt helt okej. Hade dock hellre haft mina andra :/

isak90: Haha, va jag före dig förra året också?? :P Ja de ser helt okej ut.

Nu har du bytt iaf ;)

//Jacob

isak90
1 april 2010 · 1 997 Inlägg

Rallyhalle skrev:
isak90: Haha, va jag före dig förra året också?? tongue Ja de ser helt okej ut.

Nu har du bytt iaf wink

//Jacob

Haha nej de va du inte tongue Men iår va du de.. wink

Japp de va tur de roll

Nu blir de o gå in i dimman! big_smile

// Fredrik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang