"Köpråd" Dodge Magnum eller 300c ?

Soubee
23 juli 2009 ·

Jag hade valt en Dodge Magnum med Hemi motorn i. smile
Ramen ligger precis under litern på långkörningar och runt 1,4-1,5 annars (drar mindre än audin som ligger på 1,4-1,6L) så det tycker inte jag är så farligt.
Enligt verkstaden där de (dodgarna) har lämnats in så har jag fått informationen att det är viktigt att hemi motorerna får rätt olja annars så stänger de inte av 4 cylindrar.

Senast redigerat av Soubee (23 juli 2009)

Hua100
23 juli 2009 · 267 Inlägg

dodge från 2006 och uppåt stänger av 4cyl vid låg belastning (gas)
Själv har man Hemi modellen smile

riktigt trevliga bilar

Dodge Charger R/T "2 X Hemi v8" (2007)
Volkswagen Passat 2,0 TDI 4M "Vaffelwagen" (2010)
madetomeasure
30 juli 2009 · 111 Inlägg

såg att att företagsbilar i sthlm  har dessa hemma, ska försöka dra dit nästa vecka å höra lite, men då vet jag att det inte är en skitbil iaf, och det är alltid ett steg framåt :-)

Hedning Fd Bannad
30 juli 2009 · 657 Inlägg

Ska ju inte säga att Chassiet är Merca rätt av, utan att bottenplattan är BASERAD på en mercedes plattform, Filmen Titanic är också baserad på en verklig händelse, men om det var nån rik subba som sprang omkring och pippade en fattiglapp ska vi väll låta vara osagt.

Märkesbög
thunderbolt
31 juli 2009 · 135 Inlägg

Dodge skulle jag lätt tagit, men hur som helst skulle jag försöka få en V8, betydligt roligare att köra (även om man inte fort hela tiden).

JuggeL
12 januari 2012 · 4 Inlägg

Funderar på att skaffa en Dodge Magnum med 3,5L motorn. Vad är ett vettigt pris för en sådan i dagsläget? Det finns ganska många till salu trots allt. Är dessa bilar svårsålda?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang