Var kan man varna för bedragare inom bilhandeln?

stoffe_T5R
26 juli 2009 · 83 Inlägg

Nu kanske denna rubrik är helt galet fel eller i fel forumsdel.. Men men...

Som topic, var kan man varna för bedragare utan att bli avstängd eller så..

Har nämligen sett att en som försökte bedra mig har satt ut en bil han inte äger på annons på blocket.. Så akta er ni som ska köpa bil...

Ni kan skicka pm till mig om ni vill...

Så, få se nu vad som tillåts osv smile

Mvh Stoffe

T5Black
27 juli 2009 · 451 Inlägg

De vill jag oxå veta!! Annars gör vi en tråd där vi kan hänga ut alla bedragare!

stoffe_T5R
27 juli 2009 · 83 Inlägg

Ja absolut.. Fast nu var bilen borttagen från blocket. Hoppas att han inte fått den såld bara för han står inte som ägare på bilen... Många av er känner säkert till han.. Finns en typ 35 sidor lång tråd om han på zatzy smile

gamlingen
27 juli 2009 · 5 198 Inlägg

Annars KAN man ju sätta ut en annons fast man inte äger bilen.. jag annonserade ut svärfars bil en gång. så det gäller att ha ordentligt på fötterna innan man hänger ut nån.. men det verkar ni ju iaf ha.. i detta fall.

stoffe_T5R
27 juli 2009 · 83 Inlägg

Jo givetvis. Men han i fråga kan ni ju kolla upp själva om ni vill. Ganska kul läsning smile Pm för mer info..

Skaune
27 juli 2009 ·

Men hur blir de då med alla som sätter sina bilar på mamma och pappa, e dom oxå bedragare som ska hängas ut när dom vill sälja "sin" bil? Det måste finas något annat bakom innan man kan kalla nån för bedragare väl? typ att nån säljer stulna bilar etc? finns tom dom som bedriver bilfirma utan att ha en, de sätter bilarna på släkt o vänner o säljer dom sen, för man får väl bara köpa/sälja typ om de 10 eller 12 bilar på ett år innan man klassas som bilhandlare? nu ble de lite OT...

stoffe_T5R
27 juli 2009 · 83 Inlägg

Det finns bevis och jag har själv träffat han.. Skulle aldrig hänga ut någon annars... Pm om du vill veta mer, vet inte om jag kan nämna några namn här? Visserligen har dom gjort det på zatzy och den tråden verkar leva vidare... Om jag länkar till den, inte bör det leda till nåt? smile

azid Det som inte dödar gör ont
27 juli 2009 · 2 668 Inlägg

så man får inte sälja en bil man inte äger(står på) eller vad menar du?.

ha ur dig hela sanningen eller låt bli att skriva

2slow
stoffe_T5R
27 juli 2009 · 83 Inlägg

azid tror du jag är helt bakom flötet eller?

Lång historia kort. Han ville byta sin bil mot min bil men sa att han hade ägarpapprena hemma, vi skrev kvitto och allt vad det heter ifall nåt skulle hända så är man skyldig att betala osv innan ägarpapprena kommit.

Jag gav han inget utan rev ut allt ur min bil, servicebok, ägarpapper osv sedan bytte vi bilar...

Det gick nån vecka och han hade fortfarande inga ägarpapper på bilen, så kollade upp det på transportstyrelsen och han stod inte ens som ägare på den bilen, utan det var en kille från en annan stad.

Ringde då upp den killen som stod som ägare på bilen för jag trodde den var stulen eller nåt så ville bara säga att bilen stod här.... Då sa den killen att han bytt bort sin bil (Den som jag bytt åt mig) mot sin bil. En volvo kan jag nämna. Men det var samma strul där, killen sa att han inte hade några ägarpapper o så.
Så kollade vi upp reg.nr på volvon som killen jag ringde bytt åt sig, men han stod inte som ägare på den heller, det va en äldre gubbe i sthlm..

Hoppas någon förstod?

Killen är inte smart då han lämnar sitt riktiga namn och adress (oftast).'

Hursomhelst, länkar till några trådar med han så nämner inte JAG några namn iaf smile

Enjoy!

http://www.zatzy.com/allmaent/345439-va … gar-5.html

https://www.flashback.info/showthread.php?t=899667

http://www.kolozzeum.com/forum/showthre … p;posted=1

saab_lejf
27 juli 2009 · 106 Inlägg

ha..ha..den där killen är juh helt otrolig,lyckas juh faan med allt han görsmileå så har han juh en syrra som oxå verkar trillat i golvet när hon va spädbarn..

Saab 9000 turbo 2,3 "trollspeed" (1998)
Bene
27 juli 2009 · 38 Inlägg

Har han inga papper med sig så gör man väl inte affär,,,,svårare är det väl inte,,

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
27 juli 2009 · 5 650 Inlägg

Bene skrev:
Har han inga papper med sig så gör man väl inte affär,,,,svårare är det väl inte,,

exakt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
stoffe_T5R
27 juli 2009 · 83 Inlägg

saab_lejf skrev:
ha..ha..den där killen är juh helt otrolig,lyckas juh faan med allt han görsmileå så har han juh en syrra som oxå verkar trillat i golvet när hon va spädbarn..

Jasså, har du också hört talas om han? smile

bene och azid, jag gjorde som sagt ingen affär med han, jag sa att han FÖRSÖKTE blåsa mig smile

Läs igenom zatzy tråden jag länkade till, riktigt intressant läsning !

Iam2fast4U
27 juli 2009 · 1 534 Inlägg

tror jag vet vem killen är faktiskt

BMW E34 "538" (1990)
MaulinR Avstängd
27 juli 2009 · 285 Inlägg

Verkar som om han redan är rejält uthängd så tongue

stoffe_T5R
28 juli 2009 · 83 Inlägg

Ja det verkar som det smile

Karl-Bertil
28 juli 2009 · 518 Inlägg

kul kille det där. fint att det fanns en bild på honom också så man verkligen vet vem man INTE ska göra affärer med.

kul att paja livet för sej själv för en bra tid framöver genom att hålla på så som han gör.

För övrigt tycker jag det är jättebra att såna här pajasar outas så mycket som möjligt överallt så deras möjligheter att blåsa folk blir mindre och mindre.

Senast redigerat av Karl-Bertil (28 juli 2009)

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
stoffe_T5R
28 juli 2009 · 83 Inlägg

Karl-Bertil skrev:
kul kille det där. fint att det fanns en bild på honom också så man verkligen vet vem man INTE ska göra affärer med.

kul att paja livet för sej själv för en bra tid framöver genom att hålla på så som han gör.

För övrigt tycker jag det är jättebra att såna här pajasar outas så mycket som möjligt överallt så deras möjligheter att blåsa folk blir mindre och mindre.

Ja, det var lite det som var tanken med denna tråd! smile

Någon som orkat ta sig igenom zatzytråden? big_smile

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
28 juli 2009 · 1 948 Inlägg

nej inte helt men läste några sidor i början och sedan lite i slutet.... han sa alltså att han skulle betala tillbaka
osv. så admin cencurerade hans namn... men sedan efter typ 60 sidor så hade det fortf inte hänt någonting!

sen var det någon som utgav sig för att vara hans syrra som jiddrade massa strunt också..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
stoffe_T5R
28 juli 2009 · 83 Inlägg

Ja stämmer! Han har själv skrivit i tråden och "knäckt" sig själv smile Nej det har inte hänt någonting, han håller fortfarande på att blåsa folk och ingen har åkt dit och läxat upp han smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang