Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

dadde
25 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Emilius skrev:
Blir ju bra dehär, du polerar kromet men lämnar mossan alltså? klockrent ju!
Är det en helt original b18 som sitter i? isåfall vart är det hål på avgassystemet nånstans?
För int faen minns jag att min gamla dutt lät så fint. tongue
Jag hade också köpt pv om de inte va för dem jäkla bladfjädrarna bak.. har lite speciella planer så.

hehe precis så smile kommer att bli coolt med en kromad linje igenom mossan smile
jag tror att den är helt orginal tongue och jag vet inte exakt var hålet är, men nånstans är det ett hål tongue
måste köpa ett nytt främrerör, det är "lite" bonnamek tongue

hehe vad har du för planer ?

"Life´s too short to drive a boring car"
Emilius Avstängd
25 augusti 2009 · 1 714 Inlägg

dadde skrev:

Emilius skrev:
Blir ju bra dehär, du polerar kromet men lämnar mossan alltså? klockrent ju!
Är det en helt original b18 som sitter i? isåfall vart är det hål på avgassystemet nånstans?
För int faen minns jag att min gamla dutt lät så fint. tongue
Jag hade också köpt pv om de inte va för dem jäkla bladfjädrarna bak.. har lite speciella planer så.

hehe precis så smile kommer att bli coolt med en kromad linje igenom mossan smile
jag tror att den är helt orginal tongue och jag vet inte exakt var hålet är, men nånstans är det ett hål tongue
måste köpa ett nytt främrerör, det är "lite" bonnamek tongue

hehe vad har du för planer ?

Vet inte om det är så bra att avslöja planerna då det finns mycket folk med mer pengar och tid som snabbare kan förverkliga ideer tongue

Men jag är sugen på en 142a iallafall

dadde
25 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Emilius skrev:

dadde skrev:

Emilius skrev:
Blir ju bra dehär, du polerar kromet men lämnar mossan alltså? klockrent ju!
Är det en helt original b18 som sitter i? isåfall vart är det hål på avgassystemet nånstans?
För int faen minns jag att min gamla dutt lät så fint. tongue
Jag hade också köpt pv om de inte va för dem jäkla bladfjädrarna bak.. har lite speciella planer så.

hehe precis så smile kommer att bli coolt med en kromad linje igenom mossan smile
jag tror att den är helt orginal tongue och jag vet inte exakt var hålet är, men nånstans är det ett hål tongue
måste köpa ett nytt främrerör, det är "lite" bonnamek tongue

hehe vad har du för planer ?

Vet inte om det är så bra att avslöja planerna då det finns mycket folk med mer pengar och tid som snabbare kan förverkliga ideer tongue

Men jag är sugen på en 142a iallafall

haha okej, då ska du inte säga nåt wink men kom gärna med några ideer och förslag till mitt "bygge" smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Knugcab
25 augusti 2009 · 5 111 Inlägg

Emilius skrev:
Blir ju bra dehär, du polerar kromet men lämnar mossan alltså? klockrent ju!
Är det en helt original b18 som sitter i? isåfall vart är det hål på avgassystemet nånstans?
För int faen minns jag att min gamla dutt lät så fint. tongue
Jag hade också köpt pv om de inte va för dem jäkla bladfjädrarna bak.. har lite speciella planer så.

PV har INTE bladfjädrar bak.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
dadde
25 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

Emilius skrev:
Blir ju bra dehär, du polerar kromet men lämnar mossan alltså? klockrent ju!
Är det en helt original b18 som sitter i? isåfall vart är det hål på avgassystemet nånstans?
För int faen minns jag att min gamla dutt lät så fint. tongue
Jag hade också köpt pv om de inte va för dem jäkla bladfjädrarna bak.. har lite speciella planer så.

PV har INTE bladfjädrar bak.

nä jag hade oxå för mig det.. men vågade inget säga förrens man va säker tongue men då är det bara för honom att handla och bygga! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"
dadde
25 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Update 25/8 -09


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748331_6fp0sv.jpg
Polerat både rutan och kromet.. ser mycket bättre ut i verkligheten!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748333_x6kghc.jpg
Roligt att man inte ens ser glasrutorna längre smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748335_0a5tpa.jpg
Alla lister på denna sidan är nu polerade och ditsatta med nya clips (dom som behövde det mest..)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748339_wbfz90.jpg
Jätte svårt att få med "glansen" på kromet på bilder i "ljuset" inne i ladugården tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748351_0hy3s2.jpg
en till dålig bild på kromet efter lite puts tongue ser MYCKET finare ut i verkligheten!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748370_mtzfvp.jpg
ytterligare en krom bild tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748379_8re54j.jpg
Polerade även en snobbring, men det va allt jag orkade.. dom andra 3 får vänta tills imorgon eller nåt smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748384_5119nu.jpg
På denna ser man ganska tydligt att listerna är renare än bilen wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/748388_efonni.jpg
Efter mycket om och men fick jag dit fönsterhissen.. iofs igår, men man kan inte ta kort på ALLT på samma dag wink


Nu vill jag ha många kommentarer och ideer!

"Life´s too short to drive a boring car"
Peter91
25 augusti 2009 · 59 Inlägg

Kollar detta projekt ett par gånger om dagen för att få se uppdateringar.
Är kul att se någon som renoverar till bruksskick och inte bara ska styla eller installera billjud.
Precis som mitt projekt smile
Lycka till! Ska fortsätta följa smile

Opel Kadett "C" (1976)
dadde
25 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Peter91 skrev:
Kollar detta projekt ett par gånger om dagen för att få se uppdateringar.
Är kul att se någon som renoverar till bruksskick och inte bara ska styla eller installera billjud.
Precis som mitt projekt smile
Lycka till! Ska fortsätta följa smile

oj då big_smile nästan ett fan då wink
jo det är bättre att göra brukis än att göra en trailerqueen oxå smile
fast ljud funderar jag på.. högtalare som inte syns, baslåda i bagagen och en huvudenhet med fjärr, så man slipper se den.. smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
25 augusti 2009 · 1 479 Inlägg

Grymt grymt smile Haha ja akta dig när du putsat upp rutorna, jag som inte haft dörrutor uppe på några månader, och monterade dom nyputsade, kan ju säga att det blev en o annan bula när man skulle kolla in i bilen och inte såg rutorna hehe wink

Och ang. kromringen, på med några schyssta kromade fälgar sedan när ekonomin tillåter, och behåll patinan på karossen, kan bli snyggt! smile

Och sista, är det inte lättare att ha rutan och hisskenan ute ur dörren när du skall pressa ihop det? smile Var noga bara så att det hamnar rätt, sitter inte skenan rätt blir det svårt att hissa och dra ner rutan, om det då inte tar stopp helt, gjorde det för mig trots att jag använde mig av måtten där den gamla skenan satt tongue

Behöver inte skriva mer, du vet vad jag brukar säga i slutet av alla inlägg wink big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dadde
25 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Grymt grymt smile Haha ja akta dig när du putsat upp rutorna, jag som inte haft dörrutor uppe på några månader, och monterade dom nyputsade, kan ju säga att det blev en o annan bula när man skulle kolla in i bilen och inte såg rutorna hehe wink

Och ang. kromringen, på med några schyssta kromade fälgar sedan när ekonomin tillåter, och behåll patinan på karossen, kan bli snyggt! smile

Och sista, är det inte lättare att ha rutan och hisskenan ute ur dörren när du skall pressa ihop det? smile Var noga bara så att det hamnar rätt, sitter inte skenan rätt blir det svårt att hissa och dra ner rutan, om det då inte tar stopp helt, gjorde det för mig trots att jag använde mig av måtten där den gamla skenan satt tongue

Behöver inte skriva mer, du vet vad jag brukar säga i slutet av alla inlägg wink big_smile

hehe ja, jag var nära på att banka i handen i rutan förut faktiskt !! big_smile
jag har funderingar på slot mags eller kromade plåtisar med babymoon kapslar smile
patinan på karossen är tyvärr väldigt ojämn, då mossa endast finns på vänstra sidan hmm så jag vet inte hur länge jag kommer att ha den otvättad.. tongue men omlack är det inte på tal om!! wink
Och jag plockade faktiskt ur rutan för att putsa den, och samtidigt pressade jag ihop det. blev inte exakt, men det fungerar hur bra som helst!

"Life´s too short to drive a boring car"
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
25 augusti 2009 · 1 479 Inlägg

dadde skrev:
hehe ja, jag var nära på att banka i handen i rutan förut faktiskt !! big_smile
jag har funderingar på slot mags eller kromade plåtisar med babymoon kapslar smile
patinan på karossen är tyvärr väldigt ojämn, då mossa endast finns på vänstra sidan hmm så jag vet inte hur länge jag kommer att ha den otvättad.. tongue men omlack är det inte på tal om!! wink
Och jag plockade faktiskt ur rutan för att putsa den, och samtidigt pressade jag ihop det. blev inte exakt, men det fungerar hur bra som helst!

Äh, parkera bilen under några tallar, och lägg någon pressening som "parkering" under så fukten från marken inte går upp i golvet, så börjar mossan gro tongue  Tro mig, har två-tre bilar som stått under tallar, varav en som är helvit(nu grå??) och en med carlifoniavitt tak som nu börjar bli grönt wink

fast skall du bruka den är det ju frågan om det tar sig, det är väl mest när det regnar som det som blir mossa kommer ner smile

Fast å andra sidan, tvättar du den bara, men fixar upp allt krom i toppskick har du en grym patinabil big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Rquired Allmänt envis
25 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

dadde skrev:

Peter91 skrev:
Kollar detta projekt ett par gånger om dagen för att få se uppdateringar.
Är kul att se någon som renoverar till bruksskick och inte bara ska styla eller installera billjud.
Precis som mitt projekt smile
Lycka till! Ska fortsätta följa smile

oj då big_smile nästan ett fan då wink

Här har du ännu ett smile

Blir kanonsnygg...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dadde
25 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Volvo1968 skrev:

dadde skrev:
hehe ja, jag var nära på att banka i handen i rutan förut faktiskt !! big_smile
jag har funderingar på slot mags eller kromade plåtisar med babymoon kapslar smile
patinan på karossen är tyvärr väldigt ojämn, då mossa endast finns på vänstra sidan hmm så jag vet inte hur länge jag kommer att ha den otvättad.. tongue men omlack är det inte på tal om!! wink
Och jag plockade faktiskt ur rutan för att putsa den, och samtidigt pressade jag ihop det. blev inte exakt, men det fungerar hur bra som helst!

Äh, parkera bilen under några tallar, och lägg någon pressening som "parkering" under så fukten från marken inte går upp i golvet, så börjar mossan gro tongue  Tro mig, har två-tre bilar som stått under tallar, varav en som är helvit(nu grå??) och en med carlifoniavitt tak som nu börjar bli grönt wink

fast skall du bruka den är det ju frågan om det tar sig, det är väl mest när det regnar som det som blir mossa kommer ner smile

Fast å andra sidan, tvättar du den bara, men fixar upp allt krom i toppskick har du en grym patinabil big_smile

hehe du har många bra ideer! får se hur jag gör, först skall bilen bli gatlaglig! smile


Rquired skrev:

dadde skrev:

Peter91 skrev:
Kollar detta projekt ett par gånger om dagen för att få se uppdateringar.
Är kul att se någon som renoverar till bruksskick och inte bara ska styla eller installera billjud.
Precis som mitt projekt smile
Lycka till! Ska fortsätta följa smile

oj då big_smile nästan ett fan då wink

Här har du ännu ett smile

Blir kanonsnygg...

haha okej! big_smile Tack så mycket, du anar inte hur glad jag är över ALLA som följer och kommenterar!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
26 augusti 2009 · 350 Inlägg

Tycker verkligen inte om Volvo. Men ja måste säga att skicket på´n va ju ballt! Ja gillar när dom ser lite slitna å nedgångna ut.. Men men, keep up the good work! Å lycka te! smile

----------------Våga Vägra Volvo----------------
dadde
26 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

NightCruiser skrev:
Kanon... big_smile Ett par Smothie (?) fälgar hade gjort sig fint på den sen kanske? Påminner om breddade helkromad plåtisar med moon kapslar.

hehe aa det vore nog riktigt fint! men först har jag lite rost att laga sad

"Life´s too short to drive a boring car"
båge montör och hobby mekaniker
26 augusti 2009 · 2 672 Inlägg

blir ju kanin detta smile älskar kontrasterna med mossa å krom smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
dadde
26 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

båge skrev:
blir ju kanin detta smile älskar kontrasterna med mossa å krom smile

hehe jo, många kaniner blir det! big_smile du får väl kika förbi nån dag och kolla wink

"Life´s too short to drive a boring car"
dadde
26 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Update 26/8 -09

[video]http://www.garaget.org/video/ia83wsyhk222[/video]

mer blir det inte idag, då farsans opel tog upp hela min tid idag smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang