Världens sämsta bil någonsin !!

mickefixare when ever - were ever
24 juli 2010 · 513 Inlägg

Vänd på frågan. Finns det egentligen nån bil genom tiderna som inte har varit drabbad av nån sorts problem?

Som nån skrev innan, o som det ALLTID står i köpråden på beg.bilar, så e föregående ägare det största problemet.

När det gäller nya bilar så får man väl ta i beaktande när, var o hur dom har tillverkats.
Ex Trabanten, hade välden sett annorlunda ut o förutsättningarna varit andra hade inte bilen sett ut som den gör. Öhh...gjorde. Finns en dokumentär som nån gjort om hur Trabanten såg världens ljus (youtube?) Faktiskt riktigt kul om hur dom berättar om materialproblem o smarta lösningar. Det fanns en efterföljare framtagen men dom fick inte klartecken att bygga. Istället övertogs det av VW o blev med lite ändringar Golf 1 !!  De du smile

Subaru Impreza e det väl inte många som klagar på?  Men som Saab 9-2 va den bilen ett fjasko modell enormt! (GM beslut) Hur kan man bara komma på nått så korkat?

Franska bilar brukar inte va nån hitt. Men varför envisas fransmännen med att bygga bilar o framför allt köra dom? Problemet ligger väl i att dom e inte byggda för vårt nordiska klimat. Rostar dom inte så kärvar dom ihop!
Ex: Kompisen hade en 307 CC som va 2 år. På den modellen hade man fäst ljudisolering på torpedväggen för att minska motorljudet, PÅ UTSIDAN, alltså mot motorn o allt det skit o VATTEN som sögs upp av hjulen. Isoleringen va konstant blöt o efter 3 år började lacken under att se ansträngd ut.

En annan kulltbil va DeLorian (Tillbaka till framtiden) Bilen byggdes i rostfritt för att inte rosta. Smart!
Nån som vet vad som händer med gummilister mot rostfritt när det blir kallt?

Volvos miljölack på 70-talet va det nån som nämnde. Lossnade i flagor.

Saabs växellådor har alltid varit på tapeten. Själv har jag aldrig rasat nån låda (inte på nått bilmärke) trotts brutal körstil. Men det e klart, skicka på 200 hk extra o stampa järnet på 1:an o 2:an (där det inte gör nån nytta) så.... smile

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
24 juli 2010 · 1 035 Inlägg

mickefixare skrev:
Vänd på frågan. Finns det egentligen nån bil genom tiderna som inte har varit drabbad av nån sorts problem?

Som nån skrev innan, o som det ALLTID står i köpråden på beg.bilar, så e föregående ägare det största problemet.

När det gäller nya bilar så får man väl ta i beaktande när, var o hur dom har tillverkats.
Ex Trabanten, hade välden sett annorlunda ut o förutsättningarna varit andra hade inte bilen sett ut som den gör. Öhh...gjorde. Finns en dokumentär som nån gjort om hur Trabanten såg världens ljus (youtube?) Faktiskt riktigt kul om hur dom berättar om materialproblem o smarta lösningar. Det fanns en efterföljare framtagen men dom fick inte klartecken att bygga. Istället övertogs det av VW o blev med lite ändringar Golf 1 !!  De du smile

Subaru Impreza e det väl inte många som klagar på?  Men som Saab 9-2 va den bilen ett fjasko modell enormt! (GM beslut) Hur kan man bara komma på nått så korkat?

Franska bilar brukar inte va nån hitt. Men varför envisas fransmännen med att bygga bilar o framför allt köra dom? Problemet ligger väl i att dom e inte byggda för vårt nordiska klimat. Rostar dom inte så kärvar dom ihop!
Ex: Kompisen hade en 307 CC som va 2 år. På den modellen hade man fäst ljudisolering på torpedväggen för att minska motorljudet, PÅ UTSIDAN, alltså mot motorn o allt det skit o VATTEN som sögs upp av hjulen. Isoleringen va konstant blöt o efter 3 år började lacken under att se ansträngd ut.

En annan kulltbil va DeLorian (Tillbaka till framtiden) Bilen byggdes i rostfritt för att inte rosta. Smart!
Nån som vet vad som händer med gummilister mot rostfritt när det blir kallt?

Volvos miljölack på 70-talet va det nån som nämnde. Lossnade i flagor.

Saabs växellådor har alltid varit på tapeten. Själv har jag aldrig rasat nån låda (inte på nått bilmärke) trotts brutal körstil. Men det e klart, skicka på 200 hk extra o stampa järnet på 1:an o 2:an (där det inte gör nån nytta) så.... smile

1+ trodde ej att de fanns nån som visste att golf1 igentligen e en trabant tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
saab_sonett Handledare
24 juli 2010 · 1 481 Inlägg

Växellådan på min 9-5:a rasade därför att kopplingen är underdimensionerad . Har inget med körstil att göra.
Kamkedjan gav också upp. Knappast beroende av körstil. Oljebyte var 1000:e mil hjälpte inte. Mellan 8000 och 15000  mil så kostade bilen mer än 50000:- i reparationer. Mer än jag lagt ut på samtliga bilar tillsammans sedan första bilen 1974. Jag har hållit Saab för en ganska bra bil tidigare, har ägt 14st. Men nu blir det ingen mer.

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
25 juli 2010 · 1 035 Inlägg

saab_sonett skrev:
Växellådan på min 9-5:a rasade därför att kopplingen är underdimensionerad . Har inget med körstil att göra.
Kamkedjan gav också upp. Knappast beroende av körstil. Oljebyte var 1000:e mil hjälpte inte. Mellan 8000 och 15000  mil så kostade bilen mer än 50000:- i reparationer. Mer än jag lagt ut på samtliga bilar tillsammans sedan första bilen 1974. Jag har hållit Saab för en ganska bra bil tidigare, har ägt 14st. Men nu blir det ingen mer.

vilken års model var bilen?

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Janneutanb
25 juli 2010 · 7 272 Inlägg

Har jämt problem med mina bmw bilar...
En brann upp efter 3v ägande smile

Knugcab
25 juli 2010 · 5 111 Inlägg

caromania skrev:
Sedan var det nåt med kylarvätskan och det där med etylen/propylenglykol, så de sköt topp-packningar en gång i kvarten, men det var snarare SAABs fel då de servade dem fel. Triumph hade inte alls samma problem med sin Stag V8 som motorn härstammade ifrån.

Och det olyckliga var ju att toppen satt med V-ställda pinnbultar vilket gjorde bytet lite...hm, omständigt ibland. roll

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
saab_sonett Handledare
25 juli 2010 · 1 481 Inlägg

Drfrasse skrev:

saab_sonett skrev:
Växellådan på min 9-5:a rasade därför att kopplingen är underdimensionerad . Har inget med körstil att göra.
Kamkedjan gav också upp. Knappast beroende av körstil. Oljebyte var 1000:e mil hjälpte inte. Mellan 8000 och 15000  mil så kostade bilen mer än 50000:- i reparationer. Mer än jag lagt ut på samtliga bilar tillsammans sedan första bilen 1974. Jag har hållit Saab för en ganska bra bil tidigare, har ägt 14st. Men nu blir det ingen mer.

vilken års model var bilen?

1999. 2,0T

trippelturbo Trucker
25 juli 2010 · 2 710 Inlägg

Ibland undrar jag för mig själv hur det kommer sig att de rullar så många franska bilar på våra vägar.. :S Ägt 3 franska bilar, kommer ALDRIG bli franskt igen. Folk är så bra på att snacka skit om Saab, men så kör dom C5 själva.. Skrattretande!!

Fart missbrukare
2-8Injection
25 juli 2010 · 120 Inlägg

D_Nilsson skrev:
Min mammas Volvo S40 2.0t -01...får rysningar bara jag tänker på den!

Jaså, inte förtjust i S/V40 jag heller men nyfiken på vad som inte tilltalar dig?

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 juli 2010 · 3 929 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Folk är så bra på att snacka skit om Saab, men så kör dom C5 själva.. Skrattretande!!

UUUUUGH! Ryser när jag hör C5!
Vart tvungen att köra mina kusiners C5 och helvete jag dör hellre än att köra skiten igen.
Alltså, hur jävla dum får man vara när man bygger en bil med koppling som är som sur mjölk när man trycker in det? Gäller egentligen allt europeiskt. Finns inget motstånd alls på kopplingen och man vet inte när dragläget kommer.
Och sedan växellådan, HUR i helvete kan man misslyckas så miserabelt med en växellåda?
Jag menar, skicka i ettan sedan kan du sitta och dra växel spaken åt sidorna 5cm åt varje sida! Detta är något jag tycker gäller dom flesta europeiska bilarna.
Inget jag vill köra igen.


DrFrasse: Jag tror faktiskt att du kan sluta säga att Trabant inte är den sämsta bilen när flera motorprogram, tidningar osv utnämnt den till världens sämsta bil flera gånger om ... Och ja, jag tror dom vet vad dom pratar om.

Fast jag håller nog med dom flesta. Priset bör gå till något franskt ...

Senast redigerat av Thunderbird88 (25 juli 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
25 juli 2010 · 2 009 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

BMWgrabben skrev:
Folk är så bra på att snacka skit om Saab, men så kör dom C5 själva.. Skrattretande!!

UUUUUGH! Ryser när jag hör C5!
Vart tvungen att köra mina kusiners C5 och helvete jag dör hellre än att köra skiten igen.
Alltså, hur jävla dum får man vara när man bygger en bil med koppling som är som sur mjölk när man trycker in det? Gäller egentligen allt europeiskt. Finns inget motstånd alls på kopplingen och man vet inte när dragläget kommer.
Och sedan växellådan, HUR i helvete kan man misslyckas så miserabelt med en växellåda?
Jag menar, skicka i ettan sedan kan du sitta och dra växel spaken åt sidorna 5cm åt varje sida! Detta är något jag tycker gäller dom flesta europeiska bilarna.
Inget jag vill köra igen.

BMW byggs i europa wink
Prova en sån så slipper du alla dom problem du beskriver här wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Wind_Star
25 juli 2010 · 26 Inlägg

Vad säger man, smaken är som baken!
Har tyckt om alla bilar jag haft från mercedes till citroen, enda bilen jag inte tålde var min Volvo 440, så det är den sämsta bilen enligt mig....
Och som någon skrev tidigare i denna tråd, finns ingen bil oavsett som är felfri mer eller mindre:)

---Citroën, bilen för den som vågar vara annorlunda---
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 juli 2010 · 3 929 Inlägg

BMTech skrev:

Thunderbird88 skrev:

BMWgrabben skrev:
Folk är så bra på att snacka skit om Saab, men så kör dom C5 själva.. Skrattretande!!

UUUUUGH! Ryser när jag hör C5!
Vart tvungen att köra mina kusiners C5 och helvete jag dör hellre än att köra skiten igen.
Alltså, hur jävla dum får man vara när man bygger en bil med koppling som är som sur mjölk när man trycker in det? Gäller egentligen allt europeiskt. Finns inget motstånd alls på kopplingen och man vet inte när dragläget kommer.
Och sedan växellådan, HUR i helvete kan man misslyckas så miserabelt med en växellåda?
Jag menar, skicka i ettan sedan kan du sitta och dra växel spaken åt sidorna 5cm åt varje sida! Detta är något jag tycker gäller dom flesta europeiska bilarna.
Inget jag vill köra igen.

BMW byggs i europa ;)
Prova en sån så slipper du alla dom problem du beskriver här ;)

Men BMW har ju fortfarande slöa kopplingar osv för att dom ska kunna köras av vem som helst.
Jag har alltid kört med hårda kopplingar, övningskörde med det och jag är en sådan som tycker att det måste vara det.
Alltså hårt menar jag då att man måste ta spjärn och sätet och trycka till med all kraft.
Och sedan ska växellådan vara riktigt hård! Dvs du måste verkligen SLÅ i växlar för att dom ska hoppa i.
Har du kört en bil med Tremec T56 låda så vet du exakt hur jag tycker en låda och koppling ska vara.

EDIT: Ni kanske nu tycker att jag är insnöad på att amerikanska bilar är det som man ska ha osv.
Absolut inte.
Amerikaner kan verkligen bygga chassie, motor, hjulupphängning, kaross. Ja, allt. Utom! Inredning.
Innan jag går in på inredning vill jag bara göra klart för er att amerikaner kan göra riktig hjulupphängning. På SVT Cobra är det individuell bak och det är helt original nu (förutom bussningar) med original drivaxlar och allt och vi har 595hk/800nm på hjulen så det är kraftiga grejjer.
Hur som helst.
Amerikanerna kan INTE bygga inredningar! Plastbomber hela skiten!
I våran 2003 Mercury Grand marquis så kan du fan inte stänga dörren utan att plast skakar och låter skit.
Mustangen så skramlar mittkonsolen.
Och så vidare.
Men deras chassin är helgalvade, helgalvade karosser osv.
Vilket är bättre än dagens grejjer ...

Våran 2003 Mercury Grand Marquis är bruksbil, gått 18,000 mil i vått och torrt, vinter och sommar. salt och socker. Inte en enda rostfläck på karossen någonstans. Och då inte bilen felfri. Den har repor, stenskot och ja, allt.
Dom kan göra karosser bra!

Senast redigerat av Thunderbird88 (25 juli 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
P957
25 juli 2010 · 31 Inlägg

Alla Volvo !

P957
25 juli 2010 · 31 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

BMTech skrev:

Thunderbird88 skrev:

UUUUUGH! Ryser när jag hör C5!
Vart tvungen att köra mina kusiners C5 och helvete jag dör hellre än att köra skiten igen.
Alltså, hur jävla dum får man vara när man bygger en bil med koppling som är som sur mjölk när man trycker in det? Gäller egentligen allt europeiskt. Finns inget motstånd alls på kopplingen och man vet inte när dragläget kommer.
Och sedan växellådan, HUR i helvete kan man misslyckas så miserabelt med en växellåda?
Jag menar, skicka i ettan sedan kan du sitta och dra växel spaken åt sidorna 5cm åt varje sida! Detta är något jag tycker gäller dom flesta europeiska bilarna.
Inget jag vill köra igen.

BMW byggs i europa wink
Prova en sån så slipper du alla dom problem du beskriver här wink

Men BMW har ju fortfarande slöa kopplingar osv för att dom ska kunna köras av vem som helst.
Jag har alltid kört med hårda kopplingar, övningskörde med det och jag är en sådan som tycker att det måste vara det.
Alltså hårt menar jag då att man måste ta spjärn och sätet och trycka till med all kraft.
Och sedan ska växellådan vara riktigt hård! Dvs du måste verkligen SLÅ i växlar för att dom ska hoppa i.
Har du kört en bil med Tremec T56 låda så vet du exakt hur jag tycker en låda och koppling ska vara.

EDIT: Ni kanske nu tycker att jag är insnöad på att amerikanska bilar är det som man ska ha osv.
Absolut inte.
Amerikaner kan verkligen bygga chassie, motor, hjulupphängning, kaross. Ja, allt. Utom! Inredning.
Innan jag går in på inredning vill jag bara göra klart för er att amerikaner kan göra riktig hjulupphängning. På SVT Cobra är det individuell bak och det är helt original nu (förutom bussningar) med original drivaxlar och allt och vi har 595hk/800nm på hjulen så det är kraftiga grejjer.
Hur som helst.
Amerikanerna kan INTE bygga inredningar! Plastbomber hela skiten!
I våran 2003 Mercury Grand marquis så kan du fan inte stänga dörren utan att plast skakar och låter skit.
Mustangen så skramlar mittkonsolen.
Och så vidare.
Men deras chassin är helgalvade, helgalvade karosser osv.
Vilket är bättre än dagens grejjer ...

Våran 2003 Mercury Grand Marquis är bruksbil, gått 18,000 mil i vått och torrt, vinter och sommar. salt och socker. Inte en enda rostfläck på karossen någonstans. Och då inte bilen felfri. Den har repor, stenskot och ja, allt.
Dom kan göra karosser bra!

dig skulle inte jag vilja åka bil med, någon som sparkar ner kopplingen sedan slår i växeln (wtf) vem lärde dig köra bil?!

komfortabelkörning....

Wilsgaard
25 juli 2010 · 560 Inlägg

Värsta bilen måste nog vara en renault enligt mig!

Sportvagnskonsult SVK Customs
25 juli 2010 · 1 639 Inlägg

Franska bilar är de som har överlag sämtst kvalitét enligt min mening i alla fall.
Tyska (ej ford och opel då, men det förmodar jag att ni förstod) och japanska bilar i andra änden av skalan.

BMW 635 csi "S38B36" (1983)
BMW 3,0 S (1972)
BMW 540i/6 touring "manuell 6-pet" (1995)
mickefixare when ever - were ever
25 juli 2010 · 513 Inlägg

saab_sonett skrev:

Drfrasse skrev:

saab_sonett skrev:
Växellådan på min 9-5:a rasade därför att kopplingen är underdimensionerad . Har inget med körstil att göra.
Kamkedjan gav också upp. Knappast beroende av körstil. Oljebyte var 1000:e mil hjälpte inte. Mellan 8000 och 15000  mil så kostade bilen mer än 50000:- i reparationer. Mer än jag lagt ut på samtliga bilar tillsammans sedan första bilen 1974. Jag har hållit Saab för en ganska bra bil tidigare, har ägt 14st. Men nu blir det ingen mer.

vilken års model var bilen?

1999. 2,0T

Saab 9-5 från 1998 va under all kritik va det gäller kvalité o då hade dom ändå skjutit upp lanseringen ett helt år! Personligen skulle jag nog inte köpa en 99:a heller. 

Kedjan har ingenting med oljebytena att göra. Dom kan hålla 10.000 mil eller 30.000 mil. Detta håller man koll på genom att mäta utsticket på kedjespännaren. Har som sagt inte med körstil o göra utan stället den servas på.

Samma med första årsmodellerna av Saab ng900 1994 o Volvo 850 1992. Urusla modelår.

Har oxå haft ett antal Saabar o tycker väl inte att GM gjorde mycke för att höja kvalité o bättra på premium-stämpeln. Bästa bilen har nog varit 9000. Ska bli spännande o se hur nya 9-5 blir smile


Men sämsta bilen?

Fick tag på en fräsch 850 -92. Funderar fortfarande på om det va en förseriebil för jag har aldrig varit med om en bil som va så dåligt hopsatt o där allt gick sönder när man tog i saker o ting. Den bestog av delar som inte fanns på nån annan årsmodell, så skulle det repareras va man tvungen o bygga om o uppdatera.

Peugeot 205 gick inte o köra i snabbtvätt för då läckte takluckan som ett såll. 309:orna gick knappt o köra alls...

Chevan jag har nu e väl inget under av ingenjörskonst, men det e ju GM o inte dyraste bilen heller från början big_smile

I raka motsatsen kan jag säga Suzuki Baleno. Köpte en sån NY -98 o va supernöjd. Väl hopsatt, inget krångel alls, billig service. Tyvärr verkar växellådorna va kortlivade om man kollar beg.annonserna.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 juli 2010 · 3 929 Inlägg

P957 skrev:

Thunderbird88 skrev:

BMTech skrev:

BMW byggs i europa wink
Prova en sån så slipper du alla dom problem du beskriver här wink

Men BMW har ju fortfarande slöa kopplingar osv för att dom ska kunna köras av vem som helst.
Jag har alltid kört med hårda kopplingar, övningskörde med det och jag är en sådan som tycker att det måste vara det.
Alltså hårt menar jag då att man måste ta spjärn och sätet och trycka till med all kraft.
Och sedan ska växellådan vara riktigt hård! Dvs du måste verkligen SLÅ i växlar för att dom ska hoppa i.
Har du kört en bil med Tremec T56 låda så vet du exakt hur jag tycker en låda och koppling ska vara.

EDIT: Ni kanske nu tycker att jag är insnöad på att amerikanska bilar är det som man ska ha osv.
Absolut inte.
Amerikaner kan verkligen bygga chassie, motor, hjulupphängning, kaross. Ja, allt. Utom! Inredning.
Innan jag går in på inredning vill jag bara göra klart för er att amerikaner kan göra riktig hjulupphängning. På SVT Cobra är det individuell bak och det är helt original nu (förutom bussningar) med original drivaxlar och allt och vi har 595hk/800nm på hjulen så det är kraftiga grejjer.
Hur som helst.
Amerikanerna kan INTE bygga inredningar! Plastbomber hela skiten!
I våran 2003 Mercury Grand marquis så kan du fan inte stänga dörren utan att plast skakar och låter skit.
Mustangen så skramlar mittkonsolen.
Och så vidare.
Men deras chassin är helgalvade, helgalvade karosser osv.
Vilket är bättre än dagens grejjer ...

Våran 2003 Mercury Grand Marquis är bruksbil, gått 18,000 mil i vått och torrt, vinter och sommar. salt och socker. Inte en enda rostfläck på karossen någonstans. Och då inte bilen felfri. Den har repor, stenskot och ja, allt.
Dom kan göra karosser bra!

dig skulle inte jag vilja åka bil med, någon som sparkar ner kopplingen sedan slår i växeln (wtf) vem lärde dig köra bil?!

komfortabelkörning....

Min far lärde mig köra bil ...
Man måste göra det.
Det hård koppling då kan man ju inte fisa ner den direkt ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Rquired Allmänt envis
25 juli 2010 · 12 512 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

P957 skrev:

Thunderbird88 skrev:

Men BMW har ju fortfarande slöa kopplingar osv för att dom ska kunna köras av vem som helst.
Jag har alltid kört med hårda kopplingar, övningskörde med det och jag är en sådan som tycker att det måste vara det.
Alltså hårt menar jag då att man måste ta spjärn och sätet och trycka till med all kraft.
Och sedan ska växellådan vara riktigt hård! Dvs du måste verkligen SLÅ i växlar för att dom ska hoppa i.
Har du kört en bil med Tremec T56 låda så vet du exakt hur jag tycker en låda och koppling ska vara.

EDIT: Ni kanske nu tycker att jag är insnöad på att amerikanska bilar är det som man ska ha osv.
Absolut inte.
Amerikaner kan verkligen bygga chassie, motor, hjulupphängning, kaross. Ja, allt. Utom! Inredning.
Innan jag går in på inredning vill jag bara göra klart för er att amerikaner kan göra riktig hjulupphängning. På SVT Cobra är det individuell bak och det är helt original nu (förutom bussningar) med original drivaxlar och allt och vi har 595hk/800nm på hjulen så det är kraftiga grejjer.
Hur som helst.
Amerikanerna kan INTE bygga inredningar! Plastbomber hela skiten!
I våran 2003 Mercury Grand marquis så kan du fan inte stänga dörren utan att plast skakar och låter skit.
Mustangen så skramlar mittkonsolen.
Och så vidare.
Men deras chassin är helgalvade, helgalvade karosser osv.
Vilket är bättre än dagens grejjer ...

Våran 2003 Mercury Grand Marquis är bruksbil, gått 18,000 mil i vått och torrt, vinter och sommar. salt och socker. Inte en enda rostfläck på karossen någonstans. Och då inte bilen felfri. Den har repor, stenskot och ja, allt.
Dom kan göra karosser bra!

dig skulle inte jag vilja åka bil med, någon som sparkar ner kopplingen sedan slår i växeln (wtf) vem lärde dig köra bil?!

komfortabelkörning....

Min far lärde mig köra bil ...
Man måste göra det.
Det hård koppling då kan man ju inte fisa ner den direkt ...

Måste skriva att det är lite roligt att läsa hur du gick på Trabant-entusiasten men sedan skriver lika partiskt och ologiskt om jänkare.

De sämsta växellådor och kopplingar jag kört har till stor del suttit i amerikanska bilar, amerikanska vardagsbilar i stil med kanske just Peugeot, Volvo och andra Europeiska tillverkare. Ett exempel på detta är Dodge´s nuvarande modeller (Nitro, Caliber med flera) eller Jeep och Chrysler´s alternativ. Där kan man i många fall snacka om att man inte får någon respons från drivlinan.

Ford är lite svårare, för många av de modeller vi ser här hemma är just utvecklade i Europa.

Du jämför specialmodeller från Usa med Europeiska bilar byggda för att kunna användas just varje dag. Jämför istället vardagsjänkare med vanliga europeiska bilar så tar Europa hem segern utan några större problem.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang