En bil för livet!!

Erick
30 juli 2009 · 4 767 Inlägg

Mortalis skrev:
Hade tittat på Subaru.

Jag hade också titta på subaru, typ en forrester.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Jacke90
30 juli 2009 · 128 Inlägg

volvo amazon, 142, pv har ju den kanske bästa motorn då de finns en som gått 420 000mil
annars så tycker ja att merca Dieslarna funkar bra min gamm merca ha snart gått 80 000mil men nackdelen är att man måste fylla olja i pumpen nuföriden då dieseln är så tunn

Volvo Amazon "Cab" (1965)
Mercedes w123 "300 DT" (1980)
Niklas1987 NO
30 juli 2009 · 2 182 Inlägg

Nästan vilken bil som helst bara man sköter den och lagar den när den går sönder.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Hedning Fd Bannad
30 juli 2009 · 657 Inlägg

valfri Chryslerbil med en slant sexa, 3.6 Liter ca 100 Moderna hästkrafter, långslagig och lågvarvig=odödlig

Märkesbög
lelleal
30 juli 2009 · 1 150 Inlägg

Karl-Bertil skrev:

lelleal skrev:
merchedes eller volvo japanare rostar upp fortare än man hinner blinka:)

Ja för mercedes och volvo rostar ju aldrig eller? Välkommen till verkligheten .

hur många 80 tals japanare ser du kvar på vägarna?

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Phaetoon
31 juli 2009 · 8 156 Inlägg

Karl-Bertil skrev:

lelleal skrev:
merchedes eller volvo japanare rostar upp fortare än man hinner blinka:)

Ja för mercedes och volvo rostar ju aldrig eller? Välkommen till verkligheten .

Vissa bilar rostar mindre än andra. Välskötta Volvo och Mercedes rostar mindre än en hel del andra bilmärken.
Men det kan ju bero på att ägarna till dessa bilar lagt ner pengar på rostskydd och omvårdnad?
Mercedesägarna glider runt i sina stjärnbilar och servar dom ofta. Volvos bilar har körts som familjebilar och aldrig varit utsatta för tuffare körning. Asiatiska bilar har länge varit slit- och slängbilar. Iaf om man bortser från sportbilarna.

Personligheten bestämmer vilken bil man köper. Man behandlar nog bilen därefter också.
Man kör väl inte lugnt med en sportbil liksom? Det är inte ofta man ser en smutsig BMW, men det vore ganska så fel att säga samma sak om en Volvo 740. Vilken bil rostar först?

Så om man skulle behandla bilarna identiskt så skulle nog skillnaderna inte vara lika stora mellan märkena.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang