Har ni mycket skavanker på bilen?

von_blad
6 augusti 2009 · 461 Inlägg

Hej,

Undrar lite hur mycket skavanker folk har på sina bilar egentligen, gäller både maskinellt och utseendemässigt. Är själv väldigt pedant med bilen och har några små saker jag stör mig på. Undrar om finns någon överhuvudtaget med begagnad bil som har allt tiptop? Det är ju de jag eftersträvar iaf. Men funderar ibland på att sälja bilen och köpa något som man inte behöver vara så noga med, skulle vara så mkt skönare!


Här är iaf mina "skavanker":

* Just nu har jag en bakskärm som är omlackad av någon tidigare ägare, och den är inte lackad riktigt, utan bara bättrad utan klarlack utanpå. Har med det på bilden på en bakfälg på min bil.

* Sedan har jag en liten, liten inbuktning i passagerardörren som är stor som en enkrona ungefär, syns bara i vissa ljus och vinklar, men oerhört irriterande i mina ögon.

* Passagerardörren säger "krasch" när man stänger den med fönstret nere.

* fästet till ena dimljusglaset är kasst, så har fäst det på ett annat sätt.

För övrigt tycker jag att jag har ganska så bra fason på min bil.. Alla skavanker som finns på bilen fanns där när jag köpte den.



Så, vad har ni för skavanker på er bil som ni stör er på? Är de någon som kan stoltsera med en fläckfri bil (som inte är så gott som ny)?

(Kanske inte är en tråd för de som inte är så pedanta med bilen, eller de som ska sälja snart)

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
TSamuelsson
6 augusti 2009 · 140 Inlägg

Jag har 3 st väldigt fina små bulor på min bil som gjorts av andra passagerare, samt mina dörrsidor som är skrynkliga.

Är också pedant så stör mig rätt mycket på de sakerna smile

Men det får man väll åtgärda så småning om smile

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.
Volvo Amazon kombi "Volvo Amazon" (1968)
Larschon Beslutsångest.
6 augusti 2009 · 322 Inlägg

Alltid har man väl nåt, rostiga bultar till grenrör man bara blir galen över, nån repa efter att nån tidigare ägare missat med nyckeln till nyckelhålet typ (Gäller en av mina tidigare bilar). Så fort det har blivit någon repa eller stenskott så har jag lämnat in bilen på lack. Jag blir nojig bara bilen är smutsig smile

NiKeMaN Entreprenör
6 augusti 2009 · 1 286 Inlägg

Jag har fått mitt första och enda stenskott på min BMW sad Det svider grymt i hjärtat men det blir väl så när man använder bilen antar jag hmm

Men det är iofs också det enda som finns på min bumse smile

// Niklas Johansson
båge montör och hobby mekaniker
6 augusti 2009 · 2 672 Inlägg

har en bula på varje skärm på bmwn, och repor på huven efter att ett jävla kött la sig på den.. men ska bytas nu efter att huven la sig över rutan under färd! sad

huv, ruta å taklucka får bytas efter det..

sen har jag repor i dörrgångarna efter att tidigare ägare klämt bältet mellan dörren och dörrgången!
och rostiga skärmkanter bak.
och sönderbränd och söndervikt underdel på bakspoilern..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Peebo
6 augusti 2009 · 265 Inlägg

Har typ 2 små inbuktningar på höger bakdörr, trasigt dimljusglas, förra ägaren har varit imot saker och ''slipat'' den på några ställen där fram
Finns säkert mer saker som jag inte kommer på nu.
Alla sakerna fanns när jag köpte den

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...
te_wik Forummoderator
6 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

Kolla in min projekttråd i länken nedan.. finns skavanker alltid tongue


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
DIIEZEL
6 augusti 2009 · 501 Inlägg

2 små inbuktningar på höger bakdörr och så stör jag mig som fan på att den inte e sänkt

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
6 augusti 2009 · 455 Inlägg

Repor på stötfångaren fram, spricka i höger strålkastare, galvsläpp nere på dörrarna båda sidor. Det är vad jag kan komma på just nu.

RallyHenrik85 Lång & Smal!
6 augusti 2009 · 462 Inlägg

745: Utåt buckla i höger bakskärm, litet rosthål i vänster tröskel Sen är nästan allt annat utbytt av mig tongue

244: Min projektbil så det finns att göra smile Bytte skärmkanter bak båda sidor igår, en bra början..

//Henrik Johansson
240boy
6 augusti 2009 · 471 Inlägg

om jag har skavanker ? HAHAHA big_smile  Fast motormässigt går den som en klocka ;D

Skiiit du nedde ! ;)
mulleina
6 augusti 2009 · 715 Inlägg

Jag har lite skavanker. Några repor, slitna frambromsar, inge ljuddämpare bak och ros lite här var som runt tanklocket, bakre skärmkanter och dörstolpen. Tanklockt dallrar och dörrstolpen fram på föraresidan är där hål i. Men går bra maskinellt på plana vägar

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

tror man är lite för krävnade om man kräver att gammla bilar som gått en del ska se ut som nya..
stör man sig på skavanker så ska man nog gå och köpa sig en sprillans ny bil ...

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Martin81
6 augusti 2009 · 1 232 Inlägg

vad vore en bil utan fel????
klart man har rost ,osv men håller på att fixa nytt å fräscht till den,kika gärna

Holiace
6 augusti 2009 · 1 754 Inlägg

Min bil har ett stort problem. En motor som sett bättre dagar.

Jag kan inget om allt.
nordstromj
6 augusti 2009 · 1 772 Inlägg

Hmm...ja, nja eller jo...Nej. big_smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
FredrikGrans
6 augusti 2009 · 118 Inlägg

själv lider mitt åk av en massa dörruppslag.. mycket tråkig men vanlig åkomma..
är man dömd att få fler dörrupslag om man dubbelpakerar än om man parkerar som hederligt folk?!
och behöver man dubbla biljetter när man occuperar 2 platser? smile

allt är till salu för rätt pris..
von_blad
6 augusti 2009 · 461 Inlägg

FredrikGrans skrev:
själv lider mitt åk av en massa dörruppslag.. mycket tråkig men vanlig åkomma..
är man dömd att få fler dörrupslag om man dubbelpakerar än om man parkerar som hederligt folk?!
och behöver man dubbla biljetter när man occuperar 2 platser? smile

Jag parkerar alltid min bil så att jag känner mig säker på att jag inte ska få några dörruppslag, hatar dörruppslag! Helt säker kan man ju inte vara, men så säker som möjligt iaf. Tjejen kan bli galen ibland när jag letar parkering, och hon ser hur många som helst.

Jag dubbelparkerar gärna om det finns utrymme för det, men inte där det går parkeringsvakter. Kanske är någon som retar sig på det och drar lite med nyckeln i sidan då istället en vacker dag, vem vet?

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
BlySkurt
6 augusti 2009 · 6 Inlägg

En (liten) bögel som jag inte har gjort
Ska byta vänster framskärm. Bara vet att den kommer börja rosta framför hjulhuset snart. (dåligt underhåll av föregående ägare, andra skärmen bytt)
Repor på undersidan av fronten (fan ta OKs tvåpelarlyftar)

Slut.

Volvo 854 (1993)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
6 augusti 2009 · 820 Inlägg

En liten bula på 1*1cm i dörren fram.. annars inget smile

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang