Missnöjd med KVD Kvarndammen

boenana
7 augusti 2009 · 77 Inlägg

Hej!

Vill varna för kvarndammen, köpte en bil där för ungefär 3 månader sedan.
Till en början inga konstigheter. Efter ungefär 2 månader började fel dyka upp, inget konstigt för äldre bilar. Men som åteförsäljare skall KVD stå för detta om det kan bevisas att det fanns innan köpet. Dvs att dom inte har deklarerat ett fel.

Jag har nu i tre veckors tid försökt kontakta dem, kommer endast till kundtjänst och blir kopplad till en massa olika folk som inte svarar. varje gång jag uppger mitt reg.nr så är det olika handläggare som är kopplade till fordonet/objektet. Har även skickat en mängd mail till dem. utan något som helst svar.

Någon annan som har upplevt samma problem? Ska gå till konsumentverket nu i nästa vecka så får dom sköta det.

Rubrik redigerad då "VARNING" i rubriken känns kraftigt överdrivet. /admin

Senast redigerat av chrizz (7 augusti 2009)

FLindgren
7 augusti 2009 · 5 089 Inlägg

det är väll bara två månaders garanti på begagnade bilar när man köper igenom handlare? eller kanske 3?

Hur länge hade du tänkt att ha ägt bilen innan du själv hade tänkt att stå för felen som du hittar? 
Eller vad är det för fel på bilen?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
kolvas
7 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

jag har personligen inte handlat av dom men en kompis har köpt en hel del olika bilar ifrån dom och då har allt stämt & funkat klanderfritt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Fredrik_Rangert Egenföretagare
7 augusti 2009 · 999 Inlägg

Det är väl allmänt känt att många av bilarna som KVD säljer är lik mer eller mindre, varför åkte du inte dit med bilen direkt och visade upp den?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 augusti 2009 · 5 650 Inlägg

inte för och va sån nu men du skulle vell ha kollat igenom bilen när du hämta den ? ... som tex hade du köpt av en privat person och nått hade gått sönder 2 månader senare hade du börjat påstått att tidigare ägaren skulle åtgärda de med?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
boenana
7 augusti 2009 · 77 Inlägg

Ja, det bode jag gjort. men bor 30 mil därifrån och använder den dagligen. hade verkligen inget annat val än o rätta till det. Turbon var i stort sett slutkörd, och intercoolern sönder rostad.

boenana
7 augusti 2009 · 77 Inlägg

MrEricsson skrev:
inte för och va sån nu men du skulle vell ha kollat igenom bilen när du hämta den ? ... som tex hade du köpt av en privat person och nått hade gått sönder 2 månader senare hade du börjat påstått att tidigare ägaren skulle åtgärda de med?

Ja? Dolda fel är dolda fel, Står i konsumentköplagen att befintligt skick inte är ett giltligt argument för dolda fel. Den klausulen utgick 2002

kolvas
7 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

boenana skrev:
Ja, det bode jag gjort. men bor 30 mil därifrån och använder den dagligen. hade verkligen inget annat val än o rätta till det. Turbon var i stort sett slutkörd, och intercoolern sönder rostad.

med dom felen så bör det även vara mycket annat som är skit.

och så är det semestertider också, det gör inte det hela enklare att få tag i rätt person.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
camaro67 Meister
7 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

boenana skrev:
Ja, det bode jag gjort. men bor 30 mil därifrån och använder den dagligen. hade verkligen inget annat val än o rätta till det. Turbon var i stort sett slutkörd, och intercoolern sönder rostad.

Jag vet inte men när man köper bil så får man kolla vad de är man köper. Sen att man missar saker det får man väll ta som en man?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mrsky
7 augusti 2009 · 218 Inlägg

brukar inte en intercooler vara i aluminium...senast jag kollade så rostar inte alu =S

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
boenana
7 augusti 2009 · 77 Inlägg

I all ödmjukhet så undrar jag då hur du kollar lagerna på en påstådd sprillans ny turbo, och skicket på intercoolern. Och bär du med dig en kompressor och tillbehör för o tryckprova alla rören?..

Nä, det är ju klart som korvspa att detta faller under falsk varudeklaration. Allt jag vill lufta var att jag var grymt missnöjd och gör därför allt för att smutskasta kvd.

Grosshandlaren
7 augusti 2009 · 327 Inlägg

KVD:s bilar är ju i jättefina skick *ironi*

boenana
7 augusti 2009 · 77 Inlägg

Mrsky skrev:
brukar inte en intercooler vara i aluminium...senast jag kollade så rostar inte alu =S

Gavlar i plast, hållare i järn. Aluminium rostar också. Oxiderar om det är ett bättre ord.

snackcalahan
7 augusti 2009 · 482 Inlägg

har kollat på deras bilar brukar va bra "priser" men dom ser verkligen jävligt slitna ut och om man inte känner sig säker på  bilen så kan man ju lämna in den till proffs så att de får utvärdera bilen.

just real power
no turbo shit
mah88 Schwarz Funf
7 augusti 2009 · 222 Inlägg

jag har köpt bilar från dom och det har aldrig varit några problem, det är faktiskt säkrare och bättre än att köpa från tex. privat person tycker jag!
Sen att de inte svarar beror väl på Sommar tider, Och om man nu vill köpa en bil så INSPEKTERAR man bilen innan man betalar för den eller?
Rostig?
big_smile hur som helst skulle bilen ha problem så skulle de inte dyka upp efter "ungefär 2 månader" ....
du har bara dig själv att klaga på !

MVH

Senast redigerat av mah88 (7 augusti 2009)

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
Baku Snickarjävel
7 augusti 2009 · 554 Inlägg

orka.
man får ju räkna med fel på en beg bil.
allt slits ju med åren.
Så varför smutskasta ?

gamlingen
7 augusti 2009 · 5 198 Inlägg

Kolla vad som gäller med din lokala konsumentvägledare... inte så svårt...

boenana
7 augusti 2009 · 77 Inlägg

Ja men om jag säljer en bill till dig. skriver på ett kvitto, Nytt turboaggregat. Då kan ju jag anse att turboaggregatet är nytt.. Nytt + Turbo aggregat = Nytt turboaggregat. Inte slitet, inte gått 3000mil. utan nytt. då drar jag slutsatsen att lagrerna är nya. Inte slitna så att GIK turbo undrar om den suttit på sen ny.

Är inte detta en skälig grund för att deklarationen varit falsk.

kolvas
7 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

boenana skrev:
I all ödmjukhet så undrar jag då hur du kollar lagerna på en påstådd sprillans ny turbo, och skicket på intercoolern. Och bär du med dig en kompressor och tillbehör för o tryckprova alla rören?..

Nä, det är ju klart som korvspa att detta faller under falsk varudeklaration. Allt jag vill lufta var att jag var grymt missnöjd och gör därför allt för att smutskasta kvd.

om en turbo är nybytt så bör man se det på skruvar osv. det borde ju även ligga ett kvitto då och garantin faller på verkstaden som gjort bytet.
Om en turbo blir tvärslut på ca 2 månader så bör man ha märkt det under tiden.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
boenana
7 augusti 2009 · 77 Inlägg

Ett turboras är ett turboras. det händer ju en dag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang