Kungen 60 År!

SLIMPA
30 april 2006 · 215 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Herregud vad folk vet lite om kungafamiljen.
För mig är det en ära att vi fortfarande har kung i sverige.
Gislekillen, varför skulle inte kungen få krocka ? Han är ju 60 och har kört bil i hela sitt liv, det är för fan klart man för eller senare krockar ! Köra för fort har ju alla gjort dessutom.
Har du ens läst vad kunga familjen kostar varje svensk per år ?
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i arslet utan att ha skitit.

Tack.

Tengu1969
30 april 2006 · 1 396 Inlägg

Gislekillen skrev:

NiclasT skrev:
Han är la bra Kungen?

Han har ju en Ford Mustang Shelby, en Ac Cobra m fl i garaget, tycker bara att han borde engagera sig mer i motor-sverige !

De kanske han har.. men vad gör han för sverige?? varför ska vi betala underhåll till honom?? vad gör han i gengäld?? sen vad han har i garaget skiter väl folk i??

Men oj du ger honom 5 kronor i månaden, förstår att du blir förbannad....

Och det med vad han har för bilar tycker jag bara är en kul grej...

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
SLIMPA
30 april 2006 · 215 Inlägg

5:- om året. Måste svida!

Grattis Konungen!

Senast redigerat av SLIMPA (30 april 2006)

Hejhoppet
30 april 2006 · 337 Inlägg

Jag fyller oxå år idag!

18 bast faktiskt!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Phaetoon
30 april 2006 · 8 156 Inlägg

THEBADGUY skrev:

dre_st202 skrev:
Avskaffa

Kan hålla me dig där....kostar bara en massa pengar att ha han kvar. Är ju för tusan vi som betalar för han inköp.

Alternativet vore republik och att vi hade en president.
Finlands president kostar dubbelt så mycket som kungen kostar.

Dessutom så är kungens "varumärke" betydligt starkare än dom flesta andra presidenter, bortsett från USA:s president.

Någon som kan namnet på Tysklands president?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
SLIMPA
30 april 2006 · 215 Inlägg

Reggin skrev:
Jag fyller oxå år idag!

18 bast faktiskt!

Grattis du också!

peternb84
30 april 2006 · 199 Inlägg

Detta med att avskaffa kungen är bara så fruktansvärt dumt tycker jag. Jag tror det handlar om den svenska avundsjukan...

5/år är ingenting!!!

Grattis Kungen!!!

Muttley
30 april 2006 ·

Saabare skrev:
Det är nog bara Danmark, Sverige o Norge som har en kung.

danmark har inte kung utan de har en drottning så läs på lite först..

jag säger bara grattis kungen och tackar för att vi har de som vi har de så vi inte har en lika rutten president som bush smile

turbotompa fritidsprofessor
30 april 2006 · 1 197 Inlägg

Phaetoon skrev:
Alternativet vore republik och att vi hade en president.
Finlands president kostar dubbelt så mycket som kungen kostar.

Dessutom så är kungens "varumärke" betydligt starkare än dom flesta andra presidenter, bortsett från USA:s president.

Någon som kan namnet på Tysklands president?

förbundskansler Gerard Schröder??

N33d4Sp33d Ingenjör
30 april 2006 · 256 Inlägg

Founder skrev:
Om ni tycker att kungen kostar mycket pengar, va tror ni inte då att 4-5 fd presidenter och deras familjer kostar... dom får ju full lön och pension även efter att dom suttit av sin ämbetsperiod. USA har 4 st fd presidenter vid liv och räkna med att dom har några mille per år i lön. Kungen lever mest på avkastning utav fonder och kapital som är sparat sedan hundratals år tillbaka. Aftonbladet redovisade för ett tag sen att kungafamiljen inklusive alla systrar till kungen m.m. kostar svenska folket 5 kr/år per person... det är mindre än vad sveriges regering kostar...

Tänk på det här, tror ni att tex soviets regering brydde sig minsta lilla om när Palme eller nån annan hög politiker, typ Tage Erlander uttalade sig om Soviet, nej. Men när svenska kungen gjorde det, då lyssnade dom. Samma sak gäller USA. Knappt någon president har ens brytt sig om att ta emot en svensk statsminister, oftast blir dom mottagna av någon minister. Men när kungen kommer dit på besök, då jäklar...

Nej, ha kvar kungen för han är den enda jäkla stolthet vi har kvar i det här förbannade landet... Har vi en gång avskaffat kunga huset så kan vi aldrig få tillbaka det.

En sak bör man komma ihåg, kungen har fortfarande en makt. Om politikerna i sverige tex bestämmer sig för att använda svenska försvarsmakten till att starta ett krig eller nyttja det till något som kungen finner olämpligt så följer militären kungens ord. Han är fortfarande den högst rankade inom militären.

Citerar dig för att de som missat ditt inlägg skall ha chansen att läsa det igen.

wink

Grattis Kungen av Sverige.

Det är inget brott förrän man åker fast
pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
30 april 2006 · 412 Inlägg

Phaetoon skrev:
Någon som kan namnet på Tysklands president?

De har ingen president.. Dem har en Förbundkansler som heter Angela Merkel...

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
Saabare Avstängd
30 april 2006 · 1 106 Inlägg

tkd_rille skrev:

Saabare skrev:
Det är nog bara Danmark, Sverige o Norge som har en kung.

danmark har inte kung utan de har en drottning så läs på lite först..

jag säger bara grattis kungen och tackar för att vi har de som vi har de så vi inte har en lika rutten president som bush smile

Då ljög min kompis om det att han sa att Danmark har en kung. Stupid!!

Livet startar vid 220 km/h
Nknn
30 april 2006 ·

Reggin skrev:
Jag fyller oxå år idag!

18 bast faktiskt!

Grattis fan!! smile jag tror nog jag gläds mer åt din födelsedag än åt kungens...

Texas
30 april 2006 · 129 Inlägg

Om man ska bråka om vad kungen kostar att ha per år, så är det ingenting jämfört med t.ex invadringen, bidrag mm.

B | B E | C | C E
Daniel
30 april 2006 · 671 Inlägg

Kungen är en skön snubbe.
Han gillar bilar och åker för fort precis som vi andra.

Freddan
30 april 2006 · 282 Inlägg

Orka lägga ner tid på att tänka på att den personen fyller år

Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

SLIMPA skrev:

Gislekillen skrev:
Vad har vi kungen till igentligen?? Han gör enligt mig inte ett skit för sverige.. "Han repesenterar sverige heter det" De enda han gör e ju å köra för fort på våra svenska vägar utan att bry sig å krockar med andra utan att nånsin bli straffad.. tror att de räcker att skicka lite presenter till personen som han krockade med.. Han vågar inte ens erkänna att det var han som körde för fort i sin gula carrera... Ett j*vla skämt e han.. Avskaffa hela kungafamiljen: ta dom pengarna som dom kostar å lägg det på något viktigt: skola m.m t.ex. Han vill ju bara ha mera pengar hela tiden.. Vad gör resten av kungafamiljen?? inte ett skit. Bara ute å roar sig på våran bekostnad å tror att dom e så j*vla viktiga å krockar även dom (madde) utan några påföljder. Nää lägg ner alltihop. Finns viktigare saker än dom här i sverige.. Enligt mig. Alla får tycka vad dom vill. Detta e min åsikt.

Ålder?

21 hurså??

Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Herregud vad folk vet lite om kungafamiljen.
För mig är det en ära att vi fortfarande har kung i sverige.
Gislekillen, varför skulle inte kungen få krocka ? Han är ju 60 och har kört bil i hela sitt liv, det är för fan klart man för eller senare krockar ! Köra för fort har ju alla gjort dessutom.
Har du ens läst vad kunga familjen kostar varje svensk per år ?
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i arslet utan att ha skitit.

Jag sa ALDRIG att han inte fick krocka.. shit happens och?? de e bara sättet som han gör det på... En offentlig person som kungen ska stå till svars för det han gör... T.ex fortkörningen: han nekar till att han körde porschen fastän det finns vittnen å bildbevis på att det var hans bil å han körde å silvia satt bredvid. Hans kommentar (eller en repesentant från kungahuset) Kungen har aldrig kört för fort han var aldrig på plats... När han krockade: Stack han från platsen direkt å skickar därefter en present till personen som han körde på som plåster på såren... Hade jag eller du eller någon annan krockat hade de ju inte varit så enkelt... böter, prick i kortet?? kanske till å me plockar kortet för det... E man e offentlig person så får man f*n står för det man kör. de får vi göra.. Eller?? Jag anser att det som gäller för oss ska gälla för kungafamiljen också. Varför ska dom särbehandlas?? Dom beter ju sig som om dom vore något extra fint folk.. Ok kostar kanske inte mer än några kronor per år... Vad kostar inte hans kalas i år?? vad kostar hela kungafamiljens kalas på ett år?? lägg pengarna på något viktigt.. Jag anser att de e mycket bättre att lägga dom 5 kr/år på t.ex skola, sjukvård m.m... Påstå bara inte nu att kungen e viktigare. Ok de e hans "jobb" att repesentera sverige... Men jag har inte sett något resultat av det... Jag måste arbeta å förtjäna min lön för att jag ska få några pengar.. Det var inte för så länge sen han begärde in mera pengar för renovera något torp el liknade för privat bruk. Jag anser inte att våra pengar ska gå till sånt. Vill jag renovera mitt torp eller hus m.m får ju jag gå till banken å låna... Nää som sagt avskaffa kungen å hela skiten å lägg pengarna på något vikigt...

Senast redigerat av Gislekillen (30 april 2006)

Youngblood Billackerare
30 april 2006 · 737 Inlägg

Gislekillen skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Herregud vad folk vet lite om kungafamiljen.
För mig är det en ära att vi fortfarande har kung i sverige.
Gislekillen, varför skulle inte kungen få krocka ? Han är ju 60 och har kört bil i hela sitt liv, det är för fan klart man för eller senare krockar ! Köra för fort har ju alla gjort dessutom.
Har du ens läst vad kunga familjen kostar varje svensk per år ?
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i arslet utan att ha skitit.

Jag sa ALDRIG att han inte fick krocka.. shit happens och?? de e bara sättet som han gör det på... En offentlig person som kungen ska stå till svars för det han gör... T.ex fortkörningen: han nekar till att han körde porschen fastän det finns vittnen å bildbevis på att det var hans bil å han körde å silvia satt bredvid. Hans kommentar (eller en repesentant från kungahuset) Kungen har aldrig kört för fort han var aldrig på plats... När han krockade: Stack han från platsen direkt å skickar därefter en present till personen som han körde på som plåster på såren... Hade jag eller du eller någon annan krockat hade de ju inte varit så enkelt... böter, prick i kortet?? kanske till å me plockar kortet för det... E man e offentlig person så får man f*n står för det man kör. de får vi göra.. Eller?? Jag anser att det som gäller för oss ska gälla för kungafamiljen också. Varför ska dom särbehandlas?? Dom beter ju sig som om dom vore något extra fint folk.. Ok kostar kanske inte mer än några kronor per år... Vad kostar inte hans kalas i år?? vad kostar hela kungafamiljens kalas på ett år?? lägg pengarna på något viktigt.. Jag anser att de e mycket bättre att lägga dom 5 kr/år på t.ex skola, sjukvård m.m... Påstå bara inte nu att kungen e viktigare. Ok de e hans "jobb" att repesentera sverige... Men jag har inte sett något resultat av det... Jag måste arbeta å förtjäna min lön för att jag ska få några pengar.. Det var inte för så länge sen han begärde in mera pengar för renovera något torp el liknade för privat bruk. Jag anser inte att våra pengar ska gå till sånt. Vill jag renovera mitt torp eller hus m.m får ju jag gå till banken å låna... Nää som sagt avskaffa kungen å hela skiten å lägg pengarna på något vikigt...

Suck.. snubben är en skön lirare som utslaget på över 9 miljoner svenskar inte kostar speciellt mycket alls. Vad glad för hans skull. Det finns en del lyckligt lottade och kungen är (förmodligen) en av dem. Det kunna varit värre. Han har ju iallafall "alla getter hemma".  Och ang. pengarna som ska läggas på någonting viktigare.. man skulle kunna ta en rejäl del av alla dem inkompetenta politikernas löner som bara blir högre och högre medans Sverige blir sämre och sämre. Där kan man snacka om att kasta skattepengar i sjön! Den enda politiker jag kan komma på (och det är ärligt talat inte många jag kan nämna) som verkar ha någon som helst verklighet kvar i sin hjärna är Gustav Fridolin. OM jag någon gång i något liv någonsin skulle få för mig att rösta på någon i något val av något slag så skulle Gustav kunna vara den som får min röst. Bara en sådan grej som han gjorde för något år sedan när politikernas "nya" löner blev bestämda. Gustav Fridolin tyckte då att lönen som dem skulle få var alldeles för hög och ville sänka lönen för samtliga politikerna en hel del. Gissa hur många politiker han fick med sig på det förslaget... wink

Så.. kungen kan gärna få lite av mina slantar.. han är inte det STÖRSTA problemet..
I mina ögon är han faktiskt inget problem överhuvudtaget.

Grattis "Kalle" Gustav! smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Gislekillen RushRacing.tk
30 april 2006 · 278 Inlägg

Youngblood skrev:

Gislekillen skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Herregud vad folk vet lite om kungafamiljen.
För mig är det en ära att vi fortfarande har kung i sverige.
Gislekillen, varför skulle inte kungen få krocka ? Han är ju 60 och har kört bil i hela sitt liv, det är för fan klart man för eller senare krockar ! Köra för fort har ju alla gjort dessutom.
Har du ens läst vad kunga familjen kostar varje svensk per år ?
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i arslet utan att ha skitit.

Jag sa ALDRIG att han inte fick krocka.. shit happens och?? de e bara sättet som han gör det på... En offentlig person som kungen ska stå till svars för det han gör... T.ex fortkörningen: han nekar till att han körde porschen fastän det finns vittnen å bildbevis på att det var hans bil å han körde å silvia satt bredvid. Hans kommentar (eller en repesentant från kungahuset) Kungen har aldrig kört för fort han var aldrig på plats... När han krockade: Stack han från platsen direkt å skickar därefter en present till personen som han körde på som plåster på såren... Hade jag eller du eller någon annan krockat hade de ju inte varit så enkelt... böter, prick i kortet?? kanske till å me plockar kortet för det... E man e offentlig person så får man f*n står för det man kör. de får vi göra.. Eller?? Jag anser att det som gäller för oss ska gälla för kungafamiljen också. Varför ska dom särbehandlas?? Dom beter ju sig som om dom vore något extra fint folk.. Ok kostar kanske inte mer än några kronor per år... Vad kostar inte hans kalas i år?? vad kostar hela kungafamiljens kalas på ett år?? lägg pengarna på något viktigt.. Jag anser att de e mycket bättre att lägga dom 5 kr/år på t.ex skola, sjukvård m.m... Påstå bara inte nu att kungen e viktigare. Ok de e hans "jobb" att repesentera sverige... Men jag har inte sett något resultat av det... Jag måste arbeta å förtjäna min lön för att jag ska få några pengar.. Det var inte för så länge sen han begärde in mera pengar för renovera något torp el liknade för privat bruk. Jag anser inte att våra pengar ska gå till sånt. Vill jag renovera mitt torp eller hus m.m får ju jag gå till banken å låna... Nää som sagt avskaffa kungen å hela skiten å lägg pengarna på något vikigt...

Suck.. snubben är en skön lirare som utslaget på över 9 miljoner svenskar inte kostar speciellt mycket alls. Vad glad för hans skull. Det finns en del lyckligt lottade och kungen är (förmodligen) en av dem. Det kunna varit värre. Han har ju iallafall "alla getter hemma".  Och ang. pengarna som ska läggas på någonting viktigare.. man skulle kunna ta en rejäl del av alla dem inkompetenta politikernas löner som bara blir högre och högre medans Sverige blir sämre och sämre. Där kan man snacka om att kasta skattepengar i sjön! Den enda politiker jag kan komma på (och det är ärligt talat inte många jag kan nämna) som verkar ha någon som helst verklighet kvar i sin hjärna är Gustav Fridolin. OM jag någon gång i något liv någonsin skulle få för mig att rösta på någon i något val av något slag så skulle Gustav kunna vara den som får min röst. Bara en sådan grej som han gjorde för något år sedan när politikernas "nya" löner blev bestämda. Gustav Fridolin tyckte då att lönen som dem skulle få var alldeles för hög och ville sänka lönen för samtliga politikerna en hel del. Gissa hur många politiker han fick med sig på det förslaget... wink

Så.. kungen kan gärna få lite av mina slantar.. han är inte det STÖRSTA problemet..
I mina ögon är han faktiskt inget problem överhuvudtaget.

Grattis "Kalle" Gustav! smile

När det gäller politikerna kan jag bara hålla med dig fullt ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang