Saab 9000..långtids/första projekt

SodermaN Gör vad f*n jag vill
7 september 2009 · 37 Inlägg

Hej!

Ska börja styla/trimma min Saab 9000 2.3T -95. Kommer lägga upp bilder och info här under tiden. Kom gärna med tips big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/69140/758721_qj0e4e.jpg
Orginal bakifrån

Detta kommer att göras!

[X] Nya fälgar

[ ] Steg 3

[ ] 3" avgas hela vägen (inklusive racekat)

[X] G&M väghållnings-kit

[ ] Uppdatera exteriör kit till viggen/aero A50

[/] Sportstolar ligger hemma och väntar på istallering

[X] Sportratt

[X] Mätare A-stolpe

[ ] Ny turbo

[ ] Större IC

[ ] Större tryckrör

[ ] Förstärkt låda

[ ] Quaife-diff

[X] Slitsade skivor

[ ] TAR-OX belägg

[ ] Fjäderbenstag fram och bak

[ ] J&R sportluftfilter

[ ] Bosch bränslepump

[ ] Nytt grenrör

[ ] Och lite annat wink

Senast redigerat av SodermaN (23 juli 2010)

SodermaN Gör vad f*n jag vill
7 september 2009 · 37 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69140/758719_nslbmr.jpg
Nya fälgarna 18tum AEZ Gjorde underverk på bilen!

Supra_robin
7 september 2009 · 4 663 Inlägg

fan va nice big_smile 9000 projekt kan man inte så nog av big_smile va ska göras på bilen?

Rallyhalle
7 september 2009 · 4 299 Inlägg

Bra fälgval smile

SodermaN Gör vad f*n jag vill
8 september 2009 · 37 Inlägg

Det blir först inom de kommande månaderna: fjäderbenstag, mätare A-stolpe 2 st, G&M väghållningskit, 3tums från downpipe steg 3 chip, och sedan kommer det bara rulla på med utseènde som är prio nr 2 efter prestanda

SodermaN Gör vad f*n jag vill
10 september 2009 · 37 Inlägg

Time for a update!!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/69140/760462_axgacf.jpg
A-stolpe mätare är "nästan" monterade

Funkiee Saab älskare!
10 september 2009 · 4 597 Inlägg

trevligt! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
SodermaN Gör vad f*n jag vill
10 september 2009 · 37 Inlägg

Funkiee skrev:
trevligt! big_smile

Jodå känns gött att ha lite mer koll på laddet samt oljetrycket!

Supra_robin
10 september 2009 · 4 663 Inlägg

nice big_smile är det  2 mätarhåll? lr finns det ett till bakom handen?

SodermaN Gör vad f*n jag vill
10 september 2009 · 37 Inlägg

Saab_Robin skrev:
nice big_smile är det  2 mätarhåll? lr finns det ett till bakom handen?

Ne det är bara 2 tongue duger gott för mig tongue men funderar på att rrycka in en lambda mätare istället för klockan

SodermaN Gör vad f*n jag vill
13 september 2009 · 37 Inlägg

jonnielahti skrev:
riktigt najs big_smile

Tackar tackar

SodermaN Gör vad f*n jag vill
13 september 2009 · 37 Inlägg

Nu är det dags att köpa in sportstolar och då är frågan om man ska köpa med fast-rygg eller med justerbar-rygg?

Supra_robin
13 september 2009 · 4 663 Inlägg

tycker de med fast rygg e skit coola big_smile tycker du ska ta dem big_smile host host  avundsjuk ;D

SodermaN Gör vad f*n jag vill
13 september 2009 · 37 Inlägg

Saab_Robin skrev:
tycker de med fast rygg e skit coola big_smile tycker du ska ta dem big_smile host host  avundsjuk ;D

Haha, aah det börjar väga mer åt det hållet:P

Rallyhalle
13 september 2009 · 4 299 Inlägg

Fast rygg ser snyggt ut o ofta go körställning.

DOCK skulle jag aldrig ha de på en bil som används som bruksbil då man sitter så jäkla rakt upp i dom med fast rygg. Så därför e justerbar rygg bättre då man gärna sitter lite mer bakåtlutad vid längre körningar smile

SodermaN Gör vad f*n jag vill
13 september 2009 · 37 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Fast rygg ser snyggt ut o ofta go körställning.

DOCK skulle jag aldrig ha de på en bil som används som bruksbil då man sitter så jäkla rakt upp i dom med fast rygg. Så därför e justerbar rygg bättre då man gärna sitter lite mer bakåtlutad vid längre körningar smile

Ah det är ju väldigt sant, det finns en uppåt sida och en neråt sida på allt här i livet tyvärr, Men lutar ändå så åt fast rygg. Funderar på att köpa en till bil och bygga mer race-bil av den och sedan sätta en Aero/musse-pigg stolar i denna och lite mer ljud osv.

SodermaN Gör vad f*n jag vill
13 september 2009 · 37 Inlägg

Elda skrev:
pallar kopplingen med steg 3? vet att ng900 har problem med kopplingen vid steg 3.  för övrigt tycker jag du ska köpa med justerbar rygg.. är goast i en vardagsbil. fast rygg gör att man lätt hamnar i en ställning som bara är obekväm efter 3 timmar.

Jag vet inte men många "större" sidor rekommenderar kopplings och växelåds byte vid steg 3, som bekant så håller ju inte saabs växelådor för så speciellt mycket mer än vad org motorn har i hästkrafter och Nm. Och det beror ju också självklart på hur man kör och hur ägare innan har kört. Men jag får väll agera försökkanin och köra med min org koppling tills den är slut (när jag fixat steg 3) Och sedan rapportera! tongue

SodermaN Gör vad f*n jag vill
14 september 2009 · 37 Inlägg

Elda skrev:

SodermaN skrev:

Elda skrev:
pallar kopplingen med steg 3? vet att ng900 har problem med kopplingen vid steg 3.  för övrigt tycker jag du ska köpa med justerbar rygg.. är goast i en vardagsbil. fast rygg gör att man lätt hamnar i en ställning som bara är obekväm efter 3 timmar.

Jag vet inte men många "större" sidor rekommenderar kopplings och växelåds byte vid steg 3, som bekant så håller ju inte saabs växelådor för så speciellt mycket mer än vad org motorn har i hästkrafter och Nm. Och det beror ju också självklart på hur man kör och hur ägare innan har kört. Men jag får väll agera försökkanin och köra med min org koppling tills den är slut (när jag fixat steg 3) Och sedan rapportera! tongue

saab lådorna pallar med en hel del inann dom bryts på mitten, gäller o bara kunna köra smile rasade själv min låda med 30 hästar mindre än orginal genom o göra tokmkt burnouts.

Aah det är sant men dom som sätter i steg 3 brukar vara sådana personer som tycker att några Fwd 11:or på gatorna inte är helt fel:P

SodermaN Gör vad f*n jag vill
14 september 2009 · 37 Inlägg

Så nu var det gjort! Beställt Sportstolar och det blev med Fast rygg efter mycket pendlande. Det blev ett par svarta Pro Ride från stylingbutiken eftersom de verkar vara mycket prisvärda och folk som har dem verkar vara mycket nöjda!

SodermaN Gör vad f*n jag vill
14 september 2009 · 37 Inlägg

Det har också blivit ett nytt väghållningskit! G&M 40/35 som nu är på väg!

Senast redigerat av SodermaN (14 september 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang