Linus Bil Ab Stockholm/huddinge

Christian9-5
7 september 2009 · 50 Inlägg

VARNING!!!
LINUS BIL AB STOCKHOLM/HUDDINGE ÄR ETT ÄKTA KALLE ANKA-FÖRETAG!!!

Maken till oseriösare företag/verksamhet har jag aldrig varit med om!!!
Vilket skämt.

Jag tar det hela från början.
Jag och frugan tänkte ge dem en chans trots allt negativt som går att läsa om Linus Bil AB på diverse
forum, även här.
Man ska vara försiktig med att döma och speciellt innan man har fått lite kött på benen så att säga.
Linus Bil AB jobbar med en aggressiv prisstrategi vilket kan uppfattas som lockande.

Snacka om att vi hade fel!!!

Vi hittade en bil som fångade vårt intresse.
Jag ringde till Linus Bil AB och pratade med en säljare som heter Fredrik.
Han informerade vänligt att intresset kring just denna bil var stort.
Vi uppbads betala in en handpenning på 5000 kr annars skulle en polack köpa bilen eller nåt.
Vi betalade in 5000 kronor på deras konto trots att det kändes olustigt att betala
i förväg.

Vi körde till Stockholm och vi skulle ringa innan vi kom fram.
Vi knappade in Ågestavägen 10 på GPS:en och begav oss dit.
Vi kom till en OKQ8-mack.
Företagets adress är en mack.
Inget annat.
Lagom seriöst tänkte jag och frugan.

Jag ringde Fredrik, men han var visst i Borås. Jag skulle ringa en annan säljare som heter
Andreas.

Jag ringde Andreas ca 10 gånger innan han svarade och jag meddelade att vi var framme.
Han skulle komma dit om 5 minuter lovades det.
Jag och frugan väntade i 30 minuter.
Jag ringde flera gånger, men ingen svarade.
Till slut svarade Andreas och sa att en kille skulle möta oss där och lämna bilen för provkörning.
Jag meddelade då vänligt att jag hade bokat tid hos Bilprovningen för en
Bildiagnos så de fick gärna skynda sig.
Helt plötsligt skulle vi möta killen på en Statoil-mack.
Efter ytterligare ca en kvart dök han upp med bilen.
Vi var nu dödligt sena till vår Bildiagnos.
Bilen var helt okej utvändigt, invändigt stank bilen piss.
Bokstavligt talat.
Bilen stank som en pissoar.
Dessutom var den inte städad. Fullt med skräp i förvaringsfack och på golvet.
"A va fan" tänkte jag. Vi kunde lika gärna provköra "toan" så var trippen till Huddinge inte HELT meningslös iallfall.
Vi satte oss i bilen.
Gissa vad?
Ingen bensin överhuvudtaget i tanken.
Jag ringde Andreas och han bad mig lägga ut en hundring så länge.
FINE!
Vi tankade bilen och körde iväg.
Efter ca 5 minuters körning gav vi upp.
Bilen hackade, växellådan kändes mysko, varvräknaren levde sitt eget liv och dessutom hade bilen
gått 4000 mil MER än vad som stod i annonsen och som Fredrik hade sagt.

Jag skrattade lite inombords och körde tillbaka till företaget dvs macken.
När vi kom dit var det ingen där, de hade kört iväg med vår bil.
Jag ringde Andreas.
Efter ca 10 påringningar svarade han.
Killen skulle komma dit så skulle vi följa efter honom så att vi skulle lämna tillbaka "toan" och hämta vår egen bil.
Vi väntade säkert 30 minuter.

Nu var vi hederligt förbannade!!!

Vi fick följa efter honom hem till Andreas.
Väl framme meddelade vi att vi absolut inte tänkte köpa någon bil av Linus Bil.
Aldrig i livet!

Nu till det roliga...
Handpenningen.
Den skulle tillbaka fortare än kvickt. 

Andreas frågade oss om det var okej att de satte in pengarna på vårt konto, då skulle vi ha dem om några dagar.
Glöm det.
Cash is king sa jag så det är bara att fixa.
Då lade sig en otrevlig kvinna i diskussionen, antagligen Andreas flickvän/fru.
Hon sa att bokföringen inte skulle stämma om jag fick kontanter av dem.
Skitsnack sa jag.
Eftersom jag betalade in kontanter på deras konto så är det bara att skriva ett återbetalningskvitto på summan (5000 kr) och hänvisa till insättningen som dessutom var märkt med mitt namn.
Det godtar revisorn utan problem sa jag.
Nu fanns det visst inga kontanter.
Vi är ju i Stockholm för fan, sa jag. Hela jävla stan vimlar ju av uttagsautomater.
Helt plötsligt hittade Andreas en låda med några tusen i.
Ojsan.
Man var visst tvungen att bli förbannad innan något hände.
Dessutom krävde jag tillbaka min hundring som jag lade ut när jag tankade "toan".

STOR VARNING UTFÄRDAS FÖR LINUS BIL AB I STOCKHOLM/HUDDINGE!!!

Jag säger bara en sak, köper ni bil av Linus Bil, skyll er själva.

Behöver jag ens säga att bilen (toan) saknade servicebok?
De skulle skicka hem den till oss så fort den dök upp.
Jo visst, tjena.
Säkert.

AudiZack Living the good Life!
7 september 2009 · 585 Inlägg

Har också varit på deras bilförsäljning, eller ska vi säga macken, LINUS AB styrdes utav Zigenare när jag tog kontakt med de, och nej det e inget påhopp, de sa de själva, "vi är zigenare fast inte den typen som lurar folk" jag säger bara såhär ALDRIG MER, största skämtarna, bilen har inget ursprung historik what so ever, och vill man komma till bilfirman så finns den inte heller...bara en bunt med skämtare som försöker förskingra så mycket pengar som möjligt medans de säljer en bil...

Miltalen på bilen jag kollade stämmer inte, bilen lämnades som den föregående inlägget nästan 0 i bensin så man hinner knappt att provköra den, luftfjädringen på höger sida helt paj, växellådan ryckte på 3 växel vid uppförsbacke vid belastning, listan kan göras lång med min bil som jag kollade på...

When the flag drops, the Bullshit stops.
AudiZack Living the good Life!
7 september 2009 · 585 Inlägg
When the flag drops, the Bullshit stops.
Rquired Allmänt envis
7 september 2009 · 12 512 Inlägg

Om rykterna kring Linus bil stämmer låg den verkliga mätarställningen förmodligen låångt över det som stod på mätaren wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
AudiZack Living the good Life!
8 september 2009 · 585 Inlägg

Mercan som jag kollade på hade rullat 34000 mil i tyskland och i sverige var mätaren på ca 13500 mil...bilen var helt slut med andra ord...

When the flag drops, the Bullshit stops.
Christian9-5
8 september 2009 · 50 Inlägg

Det sjuka är att de inte verkade fatta att de gjorde bort sig!
Detta var tydligen så det går till på Linus Bil AB.

Varningsklockorna har gått sönder totalt, så mycket ringde de när vi besökte Linus Bi...macken.

Helt ofattbart att de faktiskt säljer bilar. Måste vara till deras släkt.

Rock-Star
8 september 2009 · 2 982 Inlägg

tycker att du ska google linusbil eller linus bil.
kolla även stories om dem på autopower.se !
skruvade bmws etc...

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 september 2009 · 3 804 Inlägg

Du borde googlat lite på företaget innan. varit känt i ca 5år för detta rykte. Finns dock undantag för vissa som gjort bra afärer hos dom.


Bmw osv..
volvoentusiasten
8 september 2009 · 4 005 Inlägg

Tråkigt med företag som smutskastar mitt namn hela tiden.

Företaget ser ju rätt fint ut på sin hemsida och annonser, inte lätt!

Tack för varningen

TRYIT Teddan
8 september 2009 · 2 495 Inlägg

AudiZack skrev:
Mercan som jag kollade på hade rullat 34000 mil i tyskland och i sverige var mätaren på ca 13500 mil...bilen var helt slut med andra ord...

att Linus bil är ett bluffföretag vet dom flesta vid det här laget.

Men menar du seriöst att en bil som gått 34 000mil är "helt slut" ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
christofferedil Yellow bug!
8 september 2009 · 1 640 Inlägg

r-ted skrev:

AudiZack skrev:
Mercan som jag kollade på hade rullat 34000 mil i tyskland och i sverige var mätaren på ca 13500 mil...bilen var helt slut med andra ord...

att Linus bil är ett bluffföretag vet dom flesta vid det här laget.

Men menar du seriöst att en bil som gått 34 000mil är "helt slut" ?

47500 mil, det börjar gå åt fel håll då, tycker jag iallafall roll


Förstår inte hur ett sånt här företag fortfarande kan sälja bilar? Kan ingen ta tag i det och göra en anmälan eller liknande? Finns ju hur mycket bevis som helst på nätet..


"Nu omsätter Linusbil som tredjen störst i Sverige enligt ,Motormännen Juni 2008. " wtf?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Christian9-5
8 september 2009 · 50 Inlägg

OverBoosted skrev:
Du borde googlat lite på företaget innan. varit känt i ca 5år för detta rykte. Finns dock undantag för vissa som gjort bra afärer hos dom.

Jag googlade innan och hade gjort lite efterforskningar och visste därför att de hade ett tvivelaktigt rykte.
Vi valde dock att ge dem en chans, men de var värre än vad jag hade kunnat föreställa mig.

Rock-Star
8 september 2009 · 2 982 Inlägg

Christian9-5 skrev:

OverBoosted skrev:
Du borde googlat lite på företaget innan. varit känt i ca 5år för detta rykte. Finns dock undantag för vissa som gjort bra afärer hos dom.

Jag googlade innan och hade gjort lite efterforskningar och visste därför att de hade ett tvivelaktigt rykte.
Vi valde dock att ge dem en chans, men de var värre än vad jag hade kunnat föreställa mig.

hehe förstår dig men samtidigt så finns det rötägg överalllt. vissa värre än andra..

Lowenhart fälg fantast
8 september 2009 · 1 086 Inlägg

Vill bara säga att man inte ska dra en folkgrupp över en kant, alla är inte likadana, min bästa vän är zigenare och är verkligen inte tjuv  eller lögnare som folk säger att dom är, han är den schysstaste personen ja känner

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
volvoentusiasten
8 september 2009 · 4 005 Inlägg

Lowenhart skrev:
Vill bara säga att man inte ska dra en folkgrupp över en kant, alla är inte likadana, min bästa vän är zigenare och är verkligen inte tjuv  eller lögnare som folk säger att dom är, han är den schysstaste personen ja känner

Ok, alla utom en då.

smile

Nä men tyvärr är det så det fungerar.
Om en viss procent av en grupp utmärker sig på ett speciellt sätt och den andra delen av gruppen inte gör det, så ser man bara den negativa gruppen och applicerar synen på resterande.

Lowenhart fälg fantast
8 september 2009 · 1 086 Inlägg

linuslinje skrev:

Lowenhart skrev:
Vill bara säga att man inte ska dra en folkgrupp över en kant, alla är inte likadana, min bästa vän är zigenare och är verkligen inte tjuv  eller lögnare som folk säger att dom är, han är den schysstaste personen ja känner

Ok, alla utom en då.

smile

Nä men tyvärr är det så det fungerar.
Om en viss procent av en grupp utmärker sig på ett speciellt sätt och den andra delen av gruppen inte gör det, så ser man bara den negativa gruppen och applicerar synen på resterande.

det tror du va, du vet ingeting, du gömmer dig därborta  i skogen bland dina inavlade volvos du kan ingeting, ut till förorterna så ska du se hur det är

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
blacken
8 september 2009 ·

Lowenhart skrev:

linuslinje skrev:

Lowenhart skrev:
Vill bara säga att man inte ska dra en folkgrupp över en kant, alla är inte likadana, min bästa vän är zigenare och är verkligen inte tjuv  eller lögnare som folk säger att dom är, han är den schysstaste personen ja känner

Ok, alla utom en då.

smile

Nä men tyvärr är det så det fungerar.
Om en viss procent av en grupp utmärker sig på ett speciellt sätt och den andra delen av gruppen inte gör det, så ser man bara den negativa gruppen och applicerar synen på resterande.

det tror du va, du vet ingeting, du gömmer dig därborta  i skogen bland dina inavlade volvos du kan ingeting, ut till förorterna så ska du se hur det är

Jag kan bara hålla med Herr Linuslinje, skulle aldrig göra affär med en zigenare. Visst en del är väldans trevliga och sjyssta, men man blir "vis av erfarenheten" som det heter.
( och jag bor inte ute i skogen och inavlar Volvos, utan bor,, just det ja, i förorten)

rossboss
8 september 2009 · 265 Inlägg

Lowenheart VARVA NER ! Din Polare är säkert trevlig men det är som skrivet ovan . Att det finns svenska knäpp skallar . Jag e svensk o KNÄPP men det står jag för smile
det finns bra /sämre folk av alla de slag .

Cesso
8 september 2009 · 155 Inlägg

Linus Ab är ett skämt

provkörde en av deras bilar, en Bmw 330 full utrustad...de var glapp i framvagnen och 2ans växel gick inte att få i utan att de skrapade i lådan...de anklagade mig för dessa fel och påstod att de inte fanns där förr.!!!!!!!!! men de roligaste är att jag provkörde den bara i ca 5min !! efter mkt shaffs med 2 zigenare så fick jag åka iväg ! aldrig igen !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang