FireTraXX skrev:
axelj skrev:
FireTraXX skrev:
Nej, nej, nej, tveksamt, har gjort, ja.
Skulle du föredra en frisk motor lagad med nya delar eller en motor med delar från 25 olika bilar som av olika anledningar står på skroten?Om jag hade haft en finare bil så hade jag definitivt lagt pengar på att få nya fräscha delar.. Men på en ful gammal 740 med ett värde på 5000 spänn? (För diskussionen handlar väl framförallt om dom?).
Erkänn att du har (iaf till viss del) fel nu
Edit: Jag totalrenoverade min motor i 850in förra våren. Det kostar typ fyra-fem gånger värdet på en hyffsad 740.. Och håller dubbelt så länge som resten av bilen. Vad är meningen med det?Har jag fel för att jag inte hade köpt en splitter ny motor till min fem år gammla bil?
Knappast...
Ge dig nu din gamla trätskalle jag börjar att misstänka att du har haft en grönjävlig dag på jobbet, och behöver "blåsa av" dig lite. Men tracka inte gamla hederliga Volvo för den saken skull.
"Ära den som äras bör" heter det och oavsett vad man kan tycka om Volvo så har dom sina fördelar speciellt om man inte skiter stålar som en del verkar att göra. Men okej jag talar om RIKTIGA Volvo dvs fram till 900 serien, dom är tveklöst den billigaste bilen att äga idag för en som är lite fattig.
Sedan att "piratdelarna" ligger nära varandra har ju sina naturliga orsaker men om man skulle jämföra Volvo original (140,240,740,940 serien) så finns det inga som kan vara billigare än dom, inte ens skroten. På riksdagens 740 så rasade Hallgivaren, alla skrotar skulle ha 1500:- spänn för en beg. Volvo tog 780 spänn för en spretans Hallgivare, original..
Ps: om man har Volvokortet så blir ännu billigare..
Senast redigerat av blacken (8 september 2009)