Försäkrings fråga,

Bike
19 september 2009 ·

Hello alla

satt o surfa på youtube o titta på topgear
så skulle dom försäkra bilar för 17åriga ungdomar,
o efter lite babbel så säger dom att priset är halverat för 17åriga tjejer en mot vad det är för 17årig kille,

o det ja undrar nu är detta ren Bullsh*t  eller vet någon om det är så,  viktig detalj att detta är väll i england.

Men om någon har hört om sådant kan stämma,
för när man försäkrar Mc här i sverige så finns det tjej försäkring eller har funnits.
som då är billigare,

Men nu tänkte jag för bilar,

här är klippet om ni själva vill höra,
http://www.youtube.com/watch?v=c2qeCDMKVRo


Dom säger det vid 02:10  så slipper ni lyssna onödigt mycket.

FireTraXX DFFL
19 september 2009 · 9 020 Inlägg

Varför skulle det inte vara så?
Tjejer är ju generellt försiktigare i trafiken än vi är.

Exempelvis så satt en kompis och räknade upp de trafikbrott jag begick på en 1½ mil lång resa innan idag.
Och det var ju förvånansvärt hur mycket fel jag gör utan att tänka på det, bara körde som jag brukar och lyckas köra för fort, korsa heldraget, vårdslöst, inte blinka, inte stanna, köra när det precis blivit rött o.s.v.

Det hade inte de flesta tjejer jag känner gjort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Slash Saabifierad
19 september 2009 · 2 026 Inlägg

FireTraXX skrev:
Varför skulle det inte vara så?
Tjejer är ju generellt försiktigare i trafiken än vi är.

Exempelvis så satt en kompis och räknade upp de trafikbrott jag begick på en 1½ mil lång resa innan idag.
Och det var ju förvånansvärt hur mycket fel jag gör utan att tänka på det, bara körde som jag brukar och lyckas köra för fort, korsa heldraget, vårdslöst, inte blinka, inte stanna, köra när det precis blivit rött o.s.v.

Det hade inte de flesta tjejer jag känner gjort.

Ehm det handlar nog inte om du är tjej eller kille utan det handlar nog mer om att du är en dålig bilförare om du begår så många fel på en sådan kort sträcka tyvärr tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
FireTraXX DFFL
19 september 2009 · 9 020 Inlägg

Slash skrev:

FireTraXX skrev:
Varför skulle det inte vara så?
Tjejer är ju generellt försiktigare i trafiken än vi är.

Exempelvis så satt en kompis och räknade upp de trafikbrott jag begick på en 1½ mil lång resa innan idag.
Och det var ju förvånansvärt hur mycket fel jag gör utan att tänka på det, bara körde som jag brukar och lyckas köra för fort, korsa heldraget, vårdslöst, inte blinka, inte stanna, köra när det precis blivit rött o.s.v.

Det hade inte de flesta tjejer jag känner gjort.

Ehm det handlar nog inte om du är tjej eller kille utan det handlar nog mer om att du är en dålig bilförare om du begår så många fel på en sådan kort sträcka tyvärr tongue

Njae, Ja och Nej, jag är ju inte ouppmärksam eller så men visst gör jag fel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rspeter Audi A5 quattro driver.
19 september 2009 · 2 203 Inlägg

Slash skrev:

FireTraXX skrev:
Varför skulle det inte vara så?
Tjejer är ju generellt försiktigare i trafiken än vi är.

Exempelvis så satt en kompis och räknade upp de trafikbrott jag begick på en 1½ mil lång resa innan idag.
Och det var ju förvånansvärt hur mycket fel jag gör utan att tänka på det, bara körde som jag brukar och lyckas köra för fort, korsa heldraget, vårdslöst, inte blinka, inte stanna, köra när det precis blivit rött o.s.v.

Det hade inte de flesta tjejer jag känner gjort.

Ehm det handlar nog inte om du är tjej eller kille utan det handlar nog mer om att du är en dålig bilförare om du begår så många fel på en sådan kort sträcka tyvärr tongue

Det som spelar roll för försäkringen är ju mest ålder, var du bor och hur länge du haft körkort. Könet vet jag inte om det påverkar mycket här i sverige.

Det är kanske dags för FireTraXX att ta en titt på Trafiksäkerhetsfilmen han har sparad bland sina videoklipp sen anmäla sig till nästa säsong av Sveriges värsta bilförare.

zoopåse
19 september 2009 · 1 171 Inlägg

Är det någon som vet ifall könsdiskriminering är lagligt för fordonsförsäkringar?

csfoto_se Rälspilot
19 september 2009 · 391 Inlägg

FireTraXX skrev:
Varför skulle det inte vara så?
Tjejer är ju generellt försiktigare i trafiken än vi är.

Jag vill påstå att det snarare är en personrelaterad fråga än en könsrelaterad.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
Bike
19 september 2009 ·

Ja man har ju hört det att tjejer är lugnare en killar
frågan är då om detta påverkar kostanden för försäkringen,

och alla är ju olika.
ex min flickvän kör som hon skulle tävla på en rally bana,

synd inte kunde få med par tjejer i diskutionen så kan få fram lite info.

Men om man säger det är ..samma bil.. .samma ort... samma ålder..
bara könen som skiljer om det då ska göra något.

Då aldrig testa o andas helium o försökt spela tjej för försäkrings bolaget vet ja inte wink

Ps det ska vara skämt o inget narr mot tjejer,

Stoltz Gör det på alla fyra
13 oktober 2009 · 130 Inlägg

min flickvän är 3 år yngre än mig (20-23) å när vi kollade så hade hon billigare försäkring än mig på samma bil, minns inte hur mycket det var, men skillnad var det

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
Grabber Dagdrömmare
13 oktober 2009 · 2 836 Inlägg

När vi köpte Polon så kollade jag o sambon vem av oss skulle få försäkringen billigare.
Jag: haft lappen över 10 år, yrkeschaffis i 10 år 3300kr/år
Sambo: haft lappen i 3 år o inte ens P-böt 3400 kr/år

Men jag fick förklaring att jag var inblandat i det ena o andra samt kvinnor kör försiktigare o jag hade erfarenheten på min sida.

WOW! 100 spänn per år. 8.333.... per månad.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Bike
13 oktober 2009 ·

oj att det ändå var så
nu är frågan om det ska vara så.
klart tjejer tar det väll lugnare en killar i genomsnitt,

till alla tjejer ni får köra hårdare så det jämnar ut sig wink

Grabber Dagdrömmare
13 oktober 2009 · 2 836 Inlägg

Bike skrev:
till alla tjejer ni får köra hårdare så det jämnar ut sig wink

Du för väl ta en sväng med min sambo när hon är på gassar humor lol

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Cromeaholic
13 oktober 2009 · 74 Inlägg

Försäkringar idag är ju svindyra. Jag tänkte försäkra min 740 som står skriven på mig. På If kostade det drygt 11 000 kronor eller nått på bara trafikförsäkringen per halvår. Sen att det är en tjej eller kille kvittar ju förfan. Jag har ju mött både fruntimmer och killar som kör både lugnt och riktigt svinigt med olika typer av bilar.

Fritidsutforskare på heltid
FireTraXX DFFL
13 oktober 2009 · 9 020 Inlägg

Madland skrev:

FireTraXX skrev:
Varför skulle det inte vara så?
Tjejer är ju generellt försiktigare i trafiken än vi är.

Jag vill påstå att det snarare är en personrelaterad fråga än en könsrelaterad.

Med tanke på hur de prissätter försäkringar så säger jag det igen, "GENERELLT FÖRSIKTIGARE".
Det betyder inte att bara för att dina tjejkompisar för försiktigt så gör alla tjejer det eller vice versa.
Utan att över lag så gör de det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bike
13 oktober 2009 ·

ne det är väll så

det kommer alltid vara så
om inte Alla tjejer börjar köra som stollar.
och alla killar kör mjukt o fint o aldrig bus körning.

vem vet då kanske det kan ändras.
Men har en känsla att den dagen aldrig lär komma.

ichibon mmm, blåbärssoppa.
14 oktober 2009 · 616 Inlägg

Försäkringsbolagen är vinstdrivande företag, det ligger i deras intresse att sätta kostnaderna efter risken. Män ålder 18-25 eller liknande är den största riskgruppen i trafiken och därför faller det sig naturligt att det skulle vara dyrare för dem att försäkra än för ngn annan grupp.
Det handlar om statistik som bolagen inte sällan för själva utefter de skadeanmälningar de får in. Sen om en enstaka person faller utanför statistiken så är det antingen synd eller tur för denne, beroende på kön och ålder. smile Dvs om jag kör som en idiot (läs: om jag kör som FireTraxX) kan jag ändå vara nöjd med min lägre försäkringspremie än en jämngammal killes dito. smile


Me sug på denna ni pojkar, statistiken handlar inte om hurvida tjejer kör lugnare eller inte, utan hurvida tjejer råkar ut för fler olyckor eller inte. Så med andra ord, tjejer kan köra rally UTAN att köra in i granar och andra bilar, till skillnad från er. wink

/ichi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang