Teoriprov om 2 veckor!

jonte-
13 oktober 2009 · 5 Inlägg

Tjena, jag har teoriprov och uppkörning om 13 dagar. Känns sådär. Pluggar just nu som en dåre....
Jag skulle gärna vilja ha lite förslag på hur man kan plugga för att på bästa sätt suga in det som är viktigt?

Jag har nötat Trafikskolan TEO 2009 ett antal gånger nu, Jag får väl runt 55/60 rätt varje gång.

Har även testat bonniers trafikskola 2009 och där får jag runt 49 till 50 poäng (Riktigt irreterande) Godkänt ligger ju på 52... Jag har verkligen inte ork för att kugga på teoriprovet :'(.... För mig är det saksamma om jag kuggar på uppkörningen första gången eftersom jag har ändå har klarat teoriprovet... Då behöver jag endast fokusera på en liten del......

Langa lite tips nu boys!


Tror ni jag kommer klara det?!!!!

Jlmmy
13 oktober 2009 ·

Det bästa är att läsa boken smile
Även fast det är tråkigt så är det lätt värt det, Sedan tycker jag att du skall gå till trafikskolans datorer och sitta lite där smile

Dom frågorna är bra, Jag läste både boken och satt vid datorerna på skolan! smile
Funkade utmärkt och klara mig på 59 smile

Har du svårt för att läsa så lyssna på något band eller be någon läsa för dig wink

mvh, och lycka till!

Daavvee
13 oktober 2009 · 49 Inlägg

Läs och skriv upp saker. Då brukar det fastna ganska bra. Finns ju mycket olika saker.


Sen är ju ett bra tips när du gör en fråga med flera olika alternativ. Ta bort dom som du verkligen är säker på att det är fel först sen läser du frågan igen. Och kollar på dom resterande alternativen och ser vilken som du tycker verkar stämma bäst.  Mvh

Volvo S40 "T4" (1998)
jonte-
13 oktober 2009 · 5 Inlägg

Jlmmy skrev:
Det bästa är att läsa boken smile
Även fast det är tråkigt så är det lätt värt det, Sedan tycker jag att du skall gå till trafikskolans datorer och sitta lite där smile

Dom frågorna är bra, Jag läste både boken och satt vid datorerna på skolan! smile
Funkade utmärkt och klara mig på 59 smile

Har du svårt för att läsa så lyssna på något band eller be någon läsa för dig wink

mvh, och lycka till!

Har inte tillgång att sitta på trafikskolans datorer, Jag gör allt som privatist. Dock tar jag just nu aktivt körlektioner på en körskola... Det funkar att läsa genom boken, lär mig sjukt mycket från boken varje gång jag läser den. Dock vet man ju inte vilka sidor som är viktiga / mindre viktiga.

jonte-
13 oktober 2009 · 5 Inlägg

Daavvee skrev:
Läs och skriv upp saker. Då brukar det fastna ganska bra. Finns ju mycket olika saker.


Sen är ju ett bra tips när du gör en fråga med flera olika alternativ. Ta bort dom som du verkligen är säker på att det är fel först sen läser du frågan igen. Och kollar på dom resterande alternativen och ser vilken som du tycker verkar stämma bäst.  Mvh

Aa, det gör jag! Fastnar som sagt ganska bra.... Vet dock inte vilka sidor som är viktiga att läsa / mindre viktiga... Hur stor är chansen tror du att jag kommer klara det om 2 veckor om jag just nu får godkänt på Trafikskolan TEO 2009, Och 3 fel från godkänt på Bonniers trafikskola?

Jokke_
13 oktober 2009 · 453 Inlägg

Läs boken och sitt vid datorerna på körskolan. Det går inte att läsa för mycket, men se till att du läser så du förstår varför saker är si och så inte bara råplugga till bara provet för då glömmer du lätt.

Lycka till

jonte-
13 oktober 2009 · 5 Inlägg

Jokke_ skrev:
Läs boken och sitt vid datorerna på körskolan. Det går inte att läsa för mycket, men se till att du läser så du förstår varför saker är si och så inte bara råplugga till bara provet för då glömmer du lätt.

Lycka till

Som sagt så gör jag allt som privatist, Så det blir lite problematiskt att sitta på datorerna på körskolan sad

Jokke_
13 oktober 2009 · 453 Inlägg

jonte- skrev:

Jokke_ skrev:
Läs boken och sitt vid datorerna på körskolan. Det går inte att läsa för mycket, men se till att du läser så du förstår varför saker är si och så inte bara råplugga till bara provet för då glömmer du lätt.

Lycka till

Som sagt så gör jag allt som privatist, Så det blir lite problematiskt att sitta på datorerna på körskolan sad

mm såg det, du hade postat det under tiden som jag skrev mitt tongue

Men läs och skriv ner så lär du dig bra, då får du både skriva och läsa det flera gånger det vilket gör att det blir lättare att komma ihåg

LeafBox Lat Perfektionist
13 oktober 2009 · 6 359 Inlägg

Läs frågorna RIKTIGT NOGA.
Dom är så dåligt ställda så det är löjligt.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Kanelbullen
13 oktober 2009 · 1 722 Inlägg

Hehe har du tur så får du lätta frågor på Teorin , smile Jag försökte 5 gånger innan jag klarade tongue men då fick jag lätta frågor, jag läste inte boken nå flitigt tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Flawo0
13 oktober 2009 · 136 Inlägg

Det är bara att nöta datafrågorna. Boken osv kan du skita i det behövs inte. Sitt med datafrågorna 1 timme varje dag fram till provet ( om det är 2 vackor kvar ) Så klarar du det lätt som en plätt. Det funkade för mig iaf=)

jonte-
13 oktober 2009 · 5 Inlägg

vilket program använde du när du nötade in datorfrågorna? smile

Flawo0
13 oktober 2009 · 136 Inlägg

Har det på någon skiva någonstans ska leta o se om jag hittar den återkommer strax

FLindgren
13 oktober 2009 · 5 089 Inlägg

blogg...

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Flawo0
13 oktober 2009 · 136 Inlägg

Flawo0 skrev:
Har det på någon skiva någonstans ska leta o se om jag hittar den återkommer strax

Har tyvärr ingen aning om vilket program det var. Hittar inte skivan o polaren som jag lånade av visste inte heller. Men en annan polare körde på trafikskolan TEO 2009 minns ej om det va de som va på skivan men han gjorde samma sak o klarade sig.smile Lycka till

Ricky
13 oktober 2009 · 1 062 Inlägg

läs frågorna noga, be nån förhöra dej om frågor

volvoentusiasten
13 oktober 2009 · 4 005 Inlägg

FLindgren skrev:
blogg...

+1

http://www.garaget.org/forum/search.php

Spelis
13 oktober 2009 · 1 926 Inlägg

LeafBox skrev:
Läs frågorna RIKTIGT NOGA.
Dom är så dåligt ställda så det är löjligt.

Sant.

Sen är svaren näst intill lika så det gäller att ha skallen skärpt under uppskrivningen. Stressa inte, sitt hela tiden ut. Om du är osäker på någon fråga så markera den och hoppa över tills du är klar med alla andra. Sen går du igenom de som du har markerat.

Jag läste boken 4 gånger och det gick galant på första försöket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang