Vatten på golvet + bara kall luft

liindholm
1 november 2009 · 29 Inlägg

Hejsan
Märkte här om dagen att de skvalpa vatten från passagerar sidan men brydde mig inte så mycket om det. Idag märkte jag att de var blött på både förar och passagerar sidan. Sen så kommer det endast kall luft ur ventilationen. Är det värmepaketet som är paj? i så fall hur svårt är de att byta paketet?

Bilen är en bmw 325.

FLindgren
1 november 2009 · 5 089 Inlägg

ja värmepaketet. Svårt å byta? vet ej, men jobbigt är det alltid. och sanering utav allt vatten tar femtioelva månader;P

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
DirektorIsaksson
1 november 2009 · 191 Inlägg

Definitivt värmepaket.Testa med kylartätning att börja med o sen kör med en värmefläkt nårra dar så kanske det kan funka ,det gjorde det iaf på min gammla 205 gti och där va hela bilen plaskvåt!

Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
granite
1 november 2009 · 150 Inlägg

Värmefläkt OCH rutan på glänt. Om du är esperat behov av att köra nu, men inte har tid att fixa så kan du nypa åt slangarna med en svetstång så länge.

Mekar på en Mondeo TDCi -06 och en gammal Ducato husbil från 1999.
liindholm
1 november 2009 · 29 Inlägg

Räcker de inte med att bara slå av värmefläkten?

FLindgren
1 november 2009 · 5 089 Inlägg

DirektorIsaksson skrev:
Definitivt värmepaket.Testa med kylartätning att börja med o sen kör med en värmefläkt nårra dar så kanske det kan funka ,det gjorde det iaf på min gammla 205 gti och där va hela bilen plaskvåt!

Kylartätning måste väll vara det dummatse som finns? Risken för att sätta sig fast i vattenpump å dyligt är väll inet så spännande?tongue

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
liindholm
2 november 2009 · 29 Inlägg

Plockade bort mitten panelen idag och vad jag ser så är de inget som läcker därifrån. Däremot så körde jag ner en kabel i dräneringshålen för takluckan men det tog stopp längst ner. Provade även med att hälla i ett glas vatten men då droppade det från höger bakskärm. Rost i golvet är de inte heller. så vart kan vattnet komma in?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang