Har inget minne i stereon.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
14 maj 2006 · 1 290 Inlägg

Har en Kenwood i min bil som minnet försvinner på hela tiden när man stänger av. Har kollat i boken men fattar inget.... Nån som vet vilken kabel jag ska dra vart...?


Mvh Daniel

Senast redigerat av golfarn_nr1 (14 maj 2006)

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Ronnie.L
14 maj 2006 · 914 Inlägg

söker igenom tidigare trådar var nyss en anna som frågade om det men ofta brukar det vara en gul kabel som ska ha konstant ström

bumpe Lastbilsmekaniker
14 maj 2006 · 3 878 Inlägg

hej, VAG koncernen brukar ha växlat konstant och radioläget, så nu matar den över tändningen och matning på tändläget, så växla dem 2 så blir det kanon, mer finns o läsa på nardik.se bl.a

Audifantast Fartälskare
15 maj 2006 · 390 Inlägg

Gul = remot kabeln ska (brukar) gå till slutsteget där det finns en remot anslutning...borde finnas en lista på vad för funktion vilken kabel har i instruktionsboken...om du har orginal anslutningen till stereon och ej skarvat så kasnke det är glapp annars är det så att bumpes lösning gäller.....
//Emil

Speedparts That´s why.......
freddan70 Team Tondöv
15 maj 2006 · 649 Inlägg

Audifantast skrev:
Gul = remot kabeln ska (brukar) gå till slutsteget där det finns en remot anslutning...borde finnas en lista på vad för funktion vilken kabel har i instruktionsboken...om du har orginal anslutningen till stereon och ej skarvat så kasnke det är glapp annars är det så att bumpes lösning gäller.....
//Emil

Ajabaja, absolut inte!!
Remote till slutsteg är blå eller blå/vit.
Gul och röd ska till +12V om du vill ha minnesfunktionen och slippa slå på tändningen för att lyssna på stereon.

Audifantast Fartälskare
15 maj 2006 · 390 Inlägg

hade en biltema stereo och på den kan jag satsa mitt liv på att den var gul faktist...hade inga blåa kablar där... kanske e olika på olika stereos....

Speedparts That´s why.......
Hejhoppet
15 maj 2006 · 337 Inlägg

Audifantast skrev:
hade en biltema stereo och på den kan jag satsa mitt liv på att den var gul faktist...hade inga blåa kablar där... kanske e olika på olika stereos....

Det vanligaste är blå på remoten!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Blixnabb
15 maj 2006 · 247 Inlägg

Har haft många olika färger på remot kabeln som kommer ut från stereon genom åren, så det är nog så att man har inte haft en standardisering på detta (åtminstone inte förr).
Så (RFM) läs manualen eller om det finns ett kopplings schema på utsidan av stereon.
Koppla fel kan bli dyrt.

Audifantast Fartälskare
16 maj 2006 · 390 Inlägg

denna steroeon hade jag för 2 år sen så kan avra det big_smile

Speedparts That´s why.......
jimb0o
16 maj 2006 · 13 Inlägg

minnet ska som sagt vara ha konstant ström..
12v...
om du inte hittar någon sladd är det lättaste du kan göra att dra en ny..
bara att dra från plus från batteriet, brukar ju finnas ett bra ställe under ratten där kabelhärvan går in där du kan koppla på dig, glöm bara inte att isolera de strömsladdar som eventuellt finns kvar..

Mäki Långsam Perfektionist
8 januari 2007 · 4 800 Inlägg

Hej! Jag har samma problem med minnet i Audin min, jag hade en originalstereo med kodlås från början. Kan det ha något att göra med saken? Jag har köpt färdiga kontakter som jag satt i också.
Allt funkar alltså utom minnet. Ska jag behöva dra en ny kabel (remote) ända till + på batteriet eller kan jag skarva någonstans? smile
Mvh Marcus

(tyckte det var bättre att dra upp denna än att starta en egen)

Senast redigerat av Mäki (8 januari 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
8 januari 2007 · 798 Inlägg

bumpe skrev:
hej, VAG koncernen brukar ha växlat konstant och radioläget, så nu matar den över tändningen och matning på tändläget, så växla dem 2 så blir det kanon, mer finns o läsa på nardik.se bl.a

Så du menar att gul ska till röd och röd till gul? eller är jag helt bakom flötet?

Purrre Personbils tekniker
10 januari 2007 · 238 Inlägg

racing-jimpa skrev:

bumpe skrev:
hej, VAG koncernen brukar ha växlat konstant och radioläget, så nu matar den över tändningen och matning på tändläget, så växla dem 2 så blir det kanon, mer finns o läsa på nardik.se bl.a

Så du menar att gul ska till röd och röd till gul? eller är jag helt bakom flötet?

Den röda ska sitta där du har plusen nu, och sen drar du en kabel från närmaste + som är på hela tiden (lr från batteriet) och den ska på den gula kabeln..

_Orb_ MiKeY
24 januari 2007 · 85 Inlägg

växla gul o röd brukar vara så.. Dvs röd i bilen till gul på stereon osv..

mvh Robert

Herr_Nilzzon
24 januari 2007 · 329 Inlägg

Det lättaste är nog att läsa i instruktions boken vilka kablar på sterion som är vilka...

men du har ju röd och gul

sen är det ju bara att ta en multimeter eller nått annat bra o mäta med så ser du ju vilken du har konstant störöm på... och sen är det ju bara att göra lika med den till täningen bara att vrida på o mäta så ser du ju vilken som ger ström när täningen är på..

sen är det ju bara att kopla in som det står  i boken.. kan bli dyrt att testa sig fram...

"Mitt råd är att mäta med en multimeter iallafall"

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 760 "V8" (1983)
Kettunen
24 januari 2007 ·

dra + kabeln direkt till batteriet ska du nog se på andra bullar wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang