Projekt: Nissan 200sx S14 -94 (projektTRÅDEN nerlagd) kan tas bort.

NissanMotorsport
7 november 2009 ·

Valt att hemlighetsstämpla projektet, tagit bort alla bilder m.m.. dels för att det är dåligt me uppdateringar,kommentarer och kul att hålla det lite hemligt.. smile så projektet lever vidare..

Tar fortfarande bilder och dokumentrerar vad som görs så lägger jag upp allt i en klumpsumma här sen istället.

Senast redigerat av NissanMotorsport (2 mars 2010)

NissanMotorsport
7 november 2009 ·

Inte hänt så mycket idag, tagit bort insuget bara, märkt kablar och slangar och sorterat lite bara smile väntar på en som ska hjälpa mig ur me toppen och ta ur kedjan.. lite osäker så bra att han någon som kan brevid smile

Men kan man se om kedjan är dålig på något sätt? någon?!

Senast redigerat av MIG1408 (7 november 2009)

NissanMotorsport
10 december 2009 ·

edit

Senast redigerat av NissanMotorsport (2 mars 2010)

Spexarn
10 december 2009 · 849 Inlägg

kul proejkt smile
Först o främst kolla på kedjan så att den ser hel ut och så att den inte ser sträckt ut på några ställen, sen kan du känna på varje länk i sid led, för kontrollera slitage där.
Men tycker i vilket fall att du ska byta kedja, skenor och spännare när du ändå renoverar motorn smile

Lycka till!

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu
NissanMotorsport
10 december 2009 ·

Spexarn skrev:
kul proejkt smile
Först o främst kolla på kedjan så att den ser hel ut och så att den inte ser sträckt ut på några ställen, sen kan du känna på varje länk i sid led, för kontrollera slitage där.
Men tycker i vilket fall att du ska byta kedja, skenor och spännare när du ändå renoverar motorn smile

Lycka till!

Tack smile ja jag bestämde mig för att köpa ny kedja m.m.. bäst så smile Kommer hem på söndag, så nästa vecka lär de bli lite mer uppdateringar smile

NissanMotorsport
11 december 2009 ·

Någon som kan ge ett ungefärligt hk tal som ja kan komma upp i om jag byter kammar, turbo, spridare och sug? jag vet att det är omöjligt att säga på rak arm utan vetskap om vilket märke m.m.. men grejerna ja tänkt köpa är i medelklass eller hur man ska säga, inte det billigaste och inte de dyraste.. så om någon är snäll och kan säga va ni TROR bara smile  grejerna ja har nu i bilen står i info..

Aerodynamik ...
11 december 2009 · 7 120 Inlägg

320hk+ skulle jag tro. smile

Ser bra ut detta, keep it up!

NissanMotorsport
11 december 2009 ·

Aerodynamik skrev:
320hk+ skulle jag tro. smile

Ser bra ut detta, keep it up!

Tack smile men jag har ju cirka 320 hk nu, inte bänkad men runt där ska det vara iaf..

Aerodynamik ...
11 december 2009 · 7 120 Inlägg

Bättre att räkna lite under så man inte blir besviken wink

Saabnorden lastbils chaffis......
11 december 2009 · 299 Inlägg

MIG1408 skrev:
Har inte fått ur motorn än.. men uppdaterar lite va som hänt med bilder. smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/806800_pcc8xm.jpg
Ventilkåpan lackad, lite tidigt att lacka den när bilen inte ska monteras ihop förens i vår smile men tröttnade på att skruva. Hehe smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/806799_7gzsoz.jpg
Aldrig vinterkörd så vitt ja vet..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/804555_zai07h.jpg
Tappat ur oljan och lossar växellådan..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/804554_l5nylz.jpg
Halva bilen stod utanför så bror och jag bygdde ut garaget lite inför vintern smile lite varmare iaf och skyddar bilen..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/14451/801907_biykyz.jpg
Anledningen till motorraset hmm kolven smällt..

de där känner man ju igen samma sak på min.....  suck.... fast har kommit rätt långt fram nu big_smile

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Saabnorden lastbils chaffis......
11 december 2009 · 299 Inlägg

ska du passa på å balansera grejorna när du ändå har isär allt?? sånt gör gott!!

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
NissanMotorsport
11 december 2009 ·

Saabnorden skrev:
ska du passa på å balansera grejorna när du ändå har isär allt?? sånt gör gott!!

jaså smile har du några bilder/projekt sen ditt motorras?


Japp ja ska smile är en kompis som ska väga in och balansera kolvarna m.m smile sånt vågar ja inte på själv, hehe

NissanMotorsport
11 december 2009 ·

Aerodynamik skrev:
Bättre att räkna lite under så man inte blir besviken wink

hehe ja precis tongue ska bli kul att bänka den sen också, man återupplivar ju några hästar som dött under åren när man helrenoverar motorn smile

Saabnorden lastbils chaffis......
11 december 2009 · 299 Inlägg

MIG1408 skrev:

Saabnorden skrev:
ska du passa på å balansera grejorna när du ändå har isär allt?? sånt gör gott!!

jaså smile har du några bilder/projekt sen ditt motorras?


Japp ja ska smile är en kompis som ska väga in och balansera kolvarna m.m smile sånt vågar ja inte på själv, hehe

jo då såg att du kikat in har visserligen fler... de där är dock gamla bilder från första gången den rasade.... håller på att bygga ihop den igen nu.... va blocket som gav upp denna gången.... smälte i cylinderväggen mellan 1 å 2ans.... är ju aluminion lägst upp  å de pallade inte med.... men nu jävlar!!

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Saabnorden lastbils chaffis......
11 december 2009 · 299 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

Saabnorden skrev:

MIG1408 skrev:

jaså smile har du några bilder/projekt sen ditt motorras?


Japp ja ska smile är en kompis som ska väga in och balansera kolvarna m.m smile sånt vågar ja inte på själv, hehe

jo då såg att du kikat in har visserligen fler... de där är dock gamla bilder från första gången den rasade.... håller på att bygga ihop den igen nu.... va blocket som gav upp denna gången.... smälte i cylinderväggen mellan 1 å 2ans.... är ju aluminion lägst upp  å de pallade inte med.... men nu jävlar!!

hehe okej, drygt..får se hur cylinderväggarna på min ser ut.. hoppas jag har tur smile fick du köpa ett nytt block?

jo hoppas dom har klarat sig..... nope bytte foder istället så nu är de stålfoder som går ända upp.... orginal är de ca 5 mm aluminium längst upp... så nu står man där med ett block som ska tåla 450++ hästar å orginal turbo.... men men fint blir de iaf big_smile ska följa ditt bygge!!! alltid kul å se!! blir de å byta oljepump med eller??

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
NissanMotorsport
11 december 2009 ·

Saabnorden skrev:

NissanMotorsport skrev:

Saabnorden skrev:

jo då såg att du kikat in har visserligen fler... de där är dock gamla bilder från första gången den rasade.... håller på att bygga ihop den igen nu.... va blocket som gav upp denna gången.... smälte i cylinderväggen mellan 1 å 2ans.... är ju aluminion lägst upp  å de pallade inte med.... men nu jävlar!!

hehe okej, drygt..får se hur cylinderväggarna på min ser ut.. hoppas jag har tur smile fick du köpa ett nytt block?

jo hoppas dom har klarat sig..... nope bytte foder istället så nu är de stålfoder som går ända upp.... orginal är de ca 5 mm aluminium längst upp... så nu står man där med ett block som ska tåla 450++ hästar å orginal turbo.... men men fint blir de iaf big_smile ska följa ditt bygge!!! alltid kul å se!! blir de å byta oljepump med eller??

Nice smile oljepump vet ja inte riktigt, är det dumsnålt att inte byta? tongue fick nämnligen nyss reda på att brorsan som försöker få igång min 850 inte lyckats hmm tänkt att ta dom pengarna efter ja sålt den till att köpa motordelar till nissan, men nu när ja inte får igång den blir de att sälja den som den är, utan komp.. så blir inte så mycket pengar hmm

Är troligen att kammarna står fel, men ingen häromkring som kan riktigt..

Saabnorden lastbils chaffis......
11 december 2009 · 299 Inlägg

NissanMotorsport skrev:

Saabnorden skrev:

NissanMotorsport skrev:

hehe okej, drygt..får se hur cylinderväggarna på min ser ut.. hoppas jag har tur smile fick du köpa ett nytt block?

jo hoppas dom har klarat sig..... nope bytte foder istället så nu är de stålfoder som går ända upp.... orginal är de ca 5 mm aluminium längst upp... så nu står man där med ett block som ska tåla 450++ hästar å orginal turbo.... men men fint blir de iaf big_smile ska följa ditt bygge!!! alltid kul å se!! blir de å byta oljepump med eller??

Nice smile oljepump vet ja inte riktigt, är det dumsnålt att inte byta? tongue fick nämnligen nyss reda på att brorsan som försöker få igång min 850 inte lyckats hmm tänkt att ta dom pengarna efter ja sålt den till att köpa motordelar till nissan, men nu när ja inte får igång den blir de att sälja den som den är, utan komp.. så blir inte så mycket pengar hmm

Är troligen att kammarna står fel, men ingen häromkring som kan riktigt..

jo är ju de viktigaste speciellt om du ska ha på oljekyl då de blir större oljemägnd som ska pumpas runt längre sträcka..  vet ju inte skicket på din men min va inge vidare (speciellt inte efter att man tvättat den å glömt skölja igenom den med ny olja. så den började rosta...roll dumt?? ee ja men sån e jag) en ny är ju dessväre rätt dyr då man byter hela frontkåpan... har för mig de va typ 5000 men kan ha väldigt fel....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
_Fredrik
12 december 2009 · 2 788 Inlägg

Trevligt med en motorrenovering smile Lär nog bli fint med pulver i den sedan...wink Lycka till med allt!

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
NissanMotorsport
12 december 2009 ·

_Fredrik skrev:
Trevligt med en motorrenovering smile Lär nog bli fint med pulver i den sedan...wink Lycka till med allt!

Tack smile Ska uppdatera listan lite ikväll va ja mer ska göra på den smile

camaro67 Meister
8 februari 2010 · 6 763 Inlägg

Man blir ju rädd när man läser om smälta kolvar.. Kanske är lika bra att plocka ur och sälja min sr20 innan den rasar och stoppa i en vinkelmaskin

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang