Saab 9-5 Aero -Vinterprojekt

balder-kittis rangerare
14 november 2009 · 115 Inlägg

ska bli grymt kul att se hur de går! och skadar ju inte att fi lite inspiration till den egna saaben!

Saab 9-5 2,3T aero "saab 9-5" (2004)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 november 2009 · 6 170 Inlägg

Aerocombi skrev:
Så sant. Har nog frågat innan men vad var det för dioder? Typ / antal / inköpsställe? TS vill säkert oxå veta tongue

Dioderna heter Neo Wedge T5 och det krävs sex för en SID om man ska byta alla, fyra för displayen och två för knapparna. Dock så är ju knapparna redan gröna så dom behöver man ju inte byta om man inte vill eller dom är trasiga.

Köpte dom på stylingwebben tror jag för 19kr styck eller något sånt svindyrt.


Har nog en nästan komplett lista över alla lampor i alla knappar i hela bilen någonstans.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Booornis
14 november 2009 · 158 Inlägg

Här har de skrivits fritt i tråden big_smile Alltid kul att läsa! -fan grabbar, man kanske skulle riva isär alla instrument o byta dioderna wink -hmmm,lördags-projekt kanske big_smile haha.   Sitter o funderar på vad man ska börja med på bilen, lite svårt att ta mig för lixom, känns som att vintern är brutalt lång och om jag bli "klar" med massa saker blir man ju bara sugen på att åka haha.  bättre o stressa sista veckorna i mars  roll

Äh,måste börja någonstans, riva stötfångare kanske,,hmhm,,,nånting blir de idag iaf, Bilder kommer upp framåt kvällen wink

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Booornis
14 november 2009 · 158 Inlägg

balder-kittis skrev:
ska bli grymt kul att se hur de går! och skadar ju inte att fi lite inspiration till den egna saaben!

tackar smile -tycker själv de ska bli kul att se var denna resa slutar big_smile  -inspiration ska man alltid skaffa sig,sen göra en egen "touch" på de hela  smile

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
_Fredrik
14 november 2009 · 2 788 Inlägg

Trevligt med Saab- projekt wink Riktigt snyggt med alu- panel! big_smile

Blev riktigt bra med displayen också, fortsätt så wink

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Booornis
14 november 2009 · 158 Inlägg

Dagen har gått åt till annat än garaget, var där en sväng men hade inte orken att göra nå,så dekaltrimma lite haha. Ska försöka ta nya tag framåt kvällen. Just nu står mat och grogg på överst på listan wink -men får se hur de blir, vädret är piss och man är fan inte sugen på nånting alls, sitta hemma o beställa grejer kanske? jaja,de får visa sig!.. ta hörs! haha




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/801114_ovurbe.jpg
nånting måste man göra i garaget tongue

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Daniel_P_
16 november 2009 · 125 Inlägg

Du får ringa mig någon dag så kan ja följa med och hjälpa dig med bilen..

_DamnIt R1 driver!
16 november 2009 · 5 128 Inlägg

Trevligt projekt! Och snyggt jobbat där med SIDen smile

Booornis
21 november 2009 · 158 Inlägg

Helg igen då, veckorna flyger förbi.. funderar på vad jag ska göra idag,garaget kanske? eller bota bakfyllan,,haha.  Funderar på att åka ner o riva bort turbon,den är slut.. blåryker som faaan. men kan ju vara nå annat oxå,, visar sig haha.

Update kommer ikväll,föroppningsvis med bilder.

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
_Fredrik
21 november 2009 · 2 788 Inlägg

Trevlig puts under huven ! Blev snyggt med dekalen också, fortsätt så smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Beergh
7 december 2009 · 116 Inlägg

Trevligt projekt, ska följas:) , har oxå inne min aero under ombyggdnad över vinter pga rasad turbo!

Saab Og900 "Ban Räsern" (1989)
Booornis
7 december 2009 · 158 Inlägg

Beergh skrev:
Trevligt projekt, ska följas:) , har oxå inne min aero under ombyggdnad över vinter pga rasad turbo!

tackar smile okej, inge roligt med ras,men de löser sig,hela vintern på dig smile hehe.  har blivit dåligt med update här, man kan inte bara vara i garaget wink -men update's kommer, håll till godo wink

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
tsdi Egenföretagare
7 december 2009 · 2 496 Inlägg

Skönt att det går att laga displayen med strykjärn!

Har ugnefär lika mycket fel som du hade på min bmw =P Tyvärr går det inte att stryka där =/

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Booornis
12 december 2009 · 158 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/817991_iczmbs.jpg
Står numera på pallbockar iaf smile


har haft fullt upp med annat,så inte haft tid för garage besök, men nu är står den på pallbockar iaf. bara börja riva wink

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Booornis
17 december 2009 · 158 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/821050_bdu8ga.jpg
Lite smått smile


Beställde lite små skit igår,så man har något att roa sig med i mellandagarna, ska även beställa mätare (laddtryck och oljetryck) från ett annat företag ikväll tänkte jag, hoppas på leverans innan jul smile  Det är detaljerna som gör det wink

i övrigt letar jag vart faan de läcker olja på saaben,blött under, har torkat bort allt men hittar ingenstans där de kommer fram ny olja,, därför jag "impulsa" en ny vevhusventilation haha, den kanske är tät tongue anyway så vet jag själv då att jag  bytt till uppgraderings-satsen, även fast ägeren innan påstod att den var bytt,av ägaren innan han,,men man vet fan aldrig!.. tongue

annars har de inte hänt så mycket på saab fronten, mycket runt omkring, sen har snön trillat ner här i veckan  så 740'n får "bekänna färg" dagarna i ända wink

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Aerocombi Xenoholic
17 december 2009 · 2 559 Inlägg

Äh du skulle ju beställt mätarna därifrån med, kanske inte de billigaste men de passar j.....t bra ihop med org mätarna wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Booornis
17 december 2009 · 158 Inlägg

Aerocombi skrev:
Äh du skulle ju beställt mätarna därifrån med, kanske inte de billigaste men de passar j.....t bra ihop med org mätarna wink

Hade tankarna på det,men vill ha "black panel"-mätare.. sånna som är helt svarta när de är avstängt,sen lyser siffrorna bara, tycker de är snyggare än att hela mätaren är belyst.. men smaken är ju som baken sägs de wink

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Booornis
18 december 2009 · 158 Inlägg

Fan va snabba leveranser Speedparts har,hämtade ut paketet idag smile Så nu har man nå att göra i dagarna, tog julledigt idag oxå,så är ledig från idag till 7:e januari,nice nice! blir nog mycke skruva med saaben hoppas jag smile

Ångrar att jag inte beställde mätarna på en gång från S-P..hm,men men,,


https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/821498_jh0ahv.jpg
Julklapp till mig själv smile

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Aerocombi Xenoholic
18 december 2009 · 2 559 Inlägg

Booornis skrev:
Fan va snabba leveranser Speedparts har,hämtade ut paketet idag smile Så nu har man nå att göra i dagarna, tog julledigt idag oxå,så är ledig från idag till 7:e januari,nice nice! blir nog mycke skruva med saaben hoppas jag smile

Ångrar att jag inte beställde mätarna på en gång från S-P..hm,men men,,


http://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/821498_jh0ahv.jpg
Julklapp till mig själv smile

Jo ibland går det fort smile
Egna julklappar brukar man ju bli nöjd med lol
Ja som sagt, S-P´s mätare passar ju riktigt bra ihop med resten wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Booornis
18 december 2009 · 158 Inlägg

Aerocombi skrev:

Booornis skrev:
Fan va snabba leveranser Speedparts har,hämtade ut paketet idag smile Så nu har man nå att göra i dagarna, tog julledigt idag oxå,så är ledig från idag till 7:e januari,nice nice! blir nog mycke skruva med saaben hoppas jag smile

Ångrar att jag inte beställde mätarna på en gång från S-P..hm,men men,,


http://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/821498_jh0ahv.jpg
Julklapp till mig själv smile

Jo ibland går det fort smile
Egna julklappar brukar man ju bli nöjd med lol
Ja som sagt, S-P´s mätare passar ju riktigt bra ihop med resten wink

haha,ja dom egna är dom bästa hehe wink  -haha jo dom gjorde visst det,kollade på din,sen kollade jag närmre på deras sida,men för sent,hehe.. men men,får beställa i helgen så kanske de hinner komma innan jul smile plus att dom var ju fan 200kr billigare styck än dom jag tänkte köpa big_smile

Senast redigerat av Booornis (18 december 2009)

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang