Dåliga vägar osakar trasiga fälgar.

Nementor
15 november 2009 · 54 Inlägg

Tjenare.!

jo det hände mig att minna fälgar pajja under en åktur.
vägen va inte markerad som dålig Dvs oskyltad.
funderar på att slå en signal till vägvärket och tjata på att dom ska ersätta fälgarna.
och nu till fråga.  skulle det gå? ska man dra till plattsen och fota hålet och vid vägens start efter skyltar?
och sedan bara tjatta sönder på dom?.

Hammerway Racecrew
Audi s4 (1998)
Pontiac GTO "goat" (1969)
Mitsubishi Evo 3 "Hammerway racecrew" (1995)
Marlboroman
15 november 2009 · 8 234 Inlägg

Svårt att få ut nåt från dem, dem har lite skumma krav för att ersätta + att man sällan för ut det man begär. Har du försäkring som täcker som är det enklare att få ersättning den vägen.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
caromania Forummoderator
15 november 2009 · 9 296 Inlägg

Jag har en kompis som fick ersättning då ett hål i gatan inte var utmärkt. Jag vet inte hur mycket bråk det var dock. Förmodligen en hel del.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Marlboroman
15 november 2009 · 8 234 Inlägg

Nu är ju detta skrivet på en sida för mc, men samma sak bör ju gälla vid skada på bil: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6530

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Nementor
15 november 2009 · 54 Inlägg

men man måste ju få ut nått av det eftersom det inte va utmärkt.

Hammerway Racecrew
Mitsubishi Evo 3 "Hammerway racecrew" (1995)
Pontiac GTO "goat" (1969)
Audi s4 (1998)
81an
15 november 2009 · 566 Inlägg

Jag körde i en håla som inte var markerad, förstörde en fälg, men fick ingen ersättning av vägverket.

Saandberg
15 november 2009 · 106 Inlägg

Testa klaga då? Du kan juh inte få mer än ett nej smile
/Micke.

Volvo Räcing
Darkie dARKiE
15 november 2009 · 5 031 Inlägg

Hände samma för mig för några år sen.

Åkte tillbaks till platsen och fotade och mätte hur djupt hålet var.

Körde till däckia där dem kunde säga att fälgen blivit skadad pga hål i väggen som backup ifall dem började gnälla om att det har hänt på annat sätt.

Sen ringde jag till kommunen till en gubbe som har hand om vägarna i vår kommun. (körde ner i en fjärrvärmeshåla..) sen fick jag ersättning 5 månader efter en massa telefonsamtal.. då hade jag redan sålt bilen men bättre sent än aldrig..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
rossboss
15 november 2009 · 265 Inlägg

håller med ovan ibland då man är lite omärksam och kör ner i nått omärkt hål man tror ju hela bilen håller på gå i bitar dåligt av vägverket

Hamilton
15 november 2009 · 8 865 Inlägg

Kanske dags att se vart och hur man kör......
Fan dagens ungar ska ju ha betalt för allt dom har sönder roll

Senast redigerat av Hamilton (15 november 2009)

Fotograf på tierpidag.se
ironhead volvoraggare
15 november 2009 · 4 776 Inlägg

inte vägverkets fel att du kör i gropar släng på nå skitfälgar i stället så  gör det ju inte så mycket

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
groze
15 november 2009 · 564 Inlägg

Beroende på vad det är för väg så ska vägverket se till att vägarna är i bra skick. Vi betalar ju skatt av en anledning.
Jag körde ner i ett omärkt hål med min förra bmw 528. Fullastad med semesterpackning + 4 pers. Hålet var så stort att framskärmen gick sönder/blev bucklad. Fälgen klarade sig däremot bra. (AC-Scnitzer-fälgar)
Jag tog kort och skrev en beskrivning av vad som hänt. Det var ett ej uppmärkt vägarbete på en 90-väg i norrland. Helt plötsligt saknades asfalt på en sträcka på ca 3meter. All sand man lagt för att fylla ut hålet hade naturligtvis redan försvunnit, vilket gjorde att det var ordentligt djupt.

Jag fick tyvärr avslag då dom menade på att det visst var skyltat. Vilket det inte var.
Jag hann sälja bilen innan jag fick besked, så det var ingen vits att överklaga.

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 november 2009 · 8 197 Inlägg

Fick förra bilen blästrad i fronten och framrutan spräckt av en vägverksbil som kom dundrande i över 70 på en sträcka med vägarbete. Sträckan var nedsatt av vägverket själva till 50 km/h. Dom  hade lagt ett nytt lager med oljegrus.
Fick skriva en anmälan och efter ett helt gäng veckor kom nedslaget. Ej beviljat. Jag skulle ha vänt och tagit regnummer på lastbilen! Var på väg till sjukhuset och hade inte tid att vända. Vägverket är ett hopplöst företag när det gäller skador på andra fordon.

Flera än mig som fått bilarna sönderslagna, blästrade, lampor spräckte och diverse av dåliga vägar och vägarbeten.
Bara väntar på ett rejält stenskott på min nya bil.. sad

Men jag hoppas att det löser sig för dig, även om det inte är direkt troligt att dom går med på det.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Hedning Fd Bannad
15 november 2009 · 657 Inlägg

Känner en kille(gubbe) som fick oljetråget sönderkört pga dålig väg. han lade ut 3 000 kr på motorn och ringde sedan vägverket. Han fick grus för 8 000 kr som ersättning, fan vad nöjd han blev:)

Märkesbög
BergsST
15 november 2009 · 177 Inlägg

Hamilton skrev:
Kanske dags att se vart och hur man kör......
Fan dagens ungar ska ju ha betalt för allt dom har sönder roll

Va tjock o redig man kan vara då roll

Senast redigerat av BergsST (15 november 2009)

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
baca Os Difuntos
15 november 2009 · 1 822 Inlägg

Hamilton skrev:
Kanske dags att se vart och hur man kör......
Fan dagens ungar ska ju ha betalt för allt dom har sönder roll

Det finns ju en anledning varför man betalar vägskatt.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
nitrox Defloratör.
15 november 2009 · 641 Inlägg

Hamilton skrev:
Kanske dags att se vart och hur man kör......
Fan dagens ungar ska ju ha betalt för allt dom har sönder roll

KANSKE dax att våra förbannade skattepengar går till det dom är till för och inte regeringens räkmackor och bordellbesök!

Så slipper man hål i vägen.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
FireTraXX DFFL
15 november 2009 · 9 020 Inlägg

Hur fort kör ni på dåliga vägar och förbi vägarbeten egentligen?

Jag höll 40-50km/h över en ~4cm hög skarp asfaltskant när jag missade att det varit arbete där.
Inga skador på varken däck eller fälg.

Så antingen kör ni skitfort eller köper skitfälgar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Funkiee Saab älskare!
15 november 2009 · 4 597 Inlägg

eller så kan folk ha fel lufttryck i skiten, men endå. Jag skulle fan kräva ersättning av Svevia som de så fint heter. Efter som man betalar vägskatt så ska vägarna vara tillräckligt bra att bilen inte ska gå sönder. Alla hål o skit ska ju vara fyllda, o bra skyltat osv, men Svevia är ett jävla skummt företag. Var o fixade com radioapparater i deras bilar, och det enda de gjorde under den dagen var o sitta inne i sitt hus och fika, dom gör ju fan inte något nödvändigt genom att bara sitta o fika eller har jag fel?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
ironhead volvoraggare
15 november 2009 · 4 776 Inlägg

Funkiee skrev:
eller så kan folk ha fel lufttryck i skiten, men endå. Jag skulle fan kräva ersättning av Svevia som de så fint heter. Efter som man betalar vägskatt så ska vägarna vara tillräckligt bra att bilen inte ska gå sönder. Alla hål o skit ska ju vara fyllda, o bra skyltat osv, men Svevia är ett jävla skummt företag. Var o fixade com radioapparater i deras bilar, och det enda de gjorde under den dagen var o sitta inne i sitt hus och fika, dom gör ju fan inte något nödvändigt genom att bara sitta o fika eller har jag fel?

vi betalar vägskatt för att vägverket eller svevia som dom nu heter ska ha råd att byta namn varje år  inte att dom lagar vägar nej nej

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang