Pimpa 9-5:an till civilbil

kawiZz RMR-Crew
6 december 2009 · 478 Inlägg

Hänger mig på bromsen lite snabbt för att visa att jag inte tycker om att ha idioter liggandes precis bakom, funkar fint.
inte fan bygger man om till civilare.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
7 december 2009 · 3 404 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
xenonkonvertera så blått som möjligt...

Folk är idioter och verkar tro att blått lyse är lika med polisen.

Märker det väldigt tydligt. Står man vid en korsning och det susar förbi en bil i påtagligt hög hastighet, då räcker det att man rattat upp bilen så de skymtar blått i backspegeln så ser man dess bromsljus och inte en kilometer över skyltad hastighet... 10ggr fler bilar går ut på vägrenen för att man ska kunna köra om och då överdriver jag inte heller.

Pendlar en hel del och ligger på 115 på GPSen och har farthållaren på det. (110-väg så skäll på bara wink)
Dagligen är det bilar som ligger på 120-130 som stadigt närmar sig och kör om men bara de lagt sig framför är de nere på 105-110 så en annan får köra om igen. Sen ligger de bakom hela vägen.

Folk är bra dumma.

Vid en första anblick kan jag inte beskylla dom, en svart 9-3 och blått ljus skulle jag också släppt på gasen för i ett tidigt skede tongue

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Caffe
7 december 2009 · 1 436 Inlägg

TenZer skrev:
Vid en första anblick kan jag inte beskylla dom, en svart 9-3 och blått ljus skulle jag också släppt på gasen för i ett tidigt skede tongue

Jo, det är ju mer blåljus än xenon det där. tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Martin 9-3 Fisketokig
7 december 2009 · 2 997 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Men vad jag vet får man inte ha polisen.se-dekal då du på så sätt uppger dig för o va polis vilket i sin tur e olagligt.

Mailade tidigare till informationsansvariga på polisen här i Gävleborg och fick ett personligt och trevligt svar tillbaka att det är lugnt att använda de dekalerna. De kumde inte se något problem i detta. Även om POLISEN är i polisblått och www. .se är i bilens färg så var det inte olagligt.

De avrådde från att använda riksvapnet eller vad det heter.

Han på mailen frågade intresserad varför jag skulle vilja ha dekalen på min bil och jag svarade att det var för att få bort idiotomkörningar och lugna ner trafiken, att få dem att tänka till och bli osäker.

Han tyckte det var intressant och ett bra initiativ.

Har båda mailkopiorna i handsfacket i bilen om det skulle bli konstigheter om det.

Har dock inte satt på nån dekal än lol

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
nozzen den enda som e som jag
7 december 2009 · 274 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

Rallyhalle skrev:
Men vad jag vet får man inte ha polisen.se-dekal då du på så sätt uppger dig för o va polis vilket i sin tur e olagligt.

Mailade tidigare till informationsansvariga på polisen här i Gävleborg och fick ett personligt och trevligt svar tillbaka att det är lugnt att använda de dekalerna. De kumde inte se något problem i detta. Även om POLISEN är i polisblått och www. .se är i bilens färg så var det inte olagligt.

De avrådde från att använda riksvapnet eller vad det heter.

Han på mailen frågade intresserad varför jag skulle vilja ha dekalen på min bil och jag svarade att det var för att få bort idiotomkörningar och lugna ner trafiken, att få dem att tänka till och bli osäker.

Han tyckte det var intressant och ett bra initiativ.

Har båda mailkopiorna i handsfacket i bilen om det skulle bli konstigheter om det.

Har dock inte satt på nån dekal än lol

kan du skicka de till min post så vore de riktigt shysst.

Din dröm är min verklighet
Martin 9-3 Fisketokig
7 december 2009 · 2 997 Inlägg

nozzen skrev:

Martin 9-3 skrev:

Rallyhalle skrev:
Men vad jag vet får man inte ha polisen.se-dekal då du på så sätt uppger dig för o va polis vilket i sin tur e olagligt.

Mailade tidigare till informationsansvariga på polisen här i Gävleborg och fick ett personligt och trevligt svar tillbaka att det är lugnt att använda de dekalerna. De kumde inte se något problem i detta. Även om POLISEN är i polisblått och www. .se är i bilens färg så var det inte olagligt.

De avrådde från att använda riksvapnet eller vad det heter.

Han på mailen frågade intresserad varför jag skulle vilja ha dekalen på min bil och jag svarade att det var för att få bort idiotomkörningar och lugna ner trafiken, att få dem att tänka till och bli osäker.

Han tyckte det var intressant och ett bra initiativ.

Har båda mailkopiorna i handsfacket i bilen om det skulle bli konstigheter om det.

Har dock inte satt på nån dekal än lol

kan du skicka de till min post så vore de riktigt shysst.

Har inte mailet kvar, drog ut kopior på papper för att ha till hands bara. Dra iväg ett mail till informationen hos polisen så bör du få ett eget svar. De kanske har andra upplysningar på andra ställen eller har ändrat sig, skulle vara kul att veta så återkom gärna. Var garanterat över ett år sedan jag fick mitt svar. Annars får jag försöka scanna in och skicka bilderna på mina utdrag big_smile

Hesam Akbari heter han som jag fick mina svar av. smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
LordLife
7 december 2009 · 998 Inlägg

Att ha www.polisen.se där bak lär inte Polisen tycka om, känner en som har en V70 polis bil och där stod det www.polisen.se och han blev stoppad ett antal gånger av polisen som sa att han var tvungen att ta bort det för det får inte stå så på vanliga bilar. Vet inte om dom var petiga men så var det.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
THEBADGUY Gorgilus addictus
7 december 2009 · 4 737 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Räcker me tonade rutor o märk lack kan jag lova, o nån extra antenn skadar väl inte. Men vad jag vet får man inte ha polisen.se-dekal då du på så sätt uppger dig för o va polis vilket i sin tur e olagligt.

Men jag har en en mörkblå 9-5a kombi me tonade rutor o extraljus, o de e sällan man blir omkörd i den bilen.

Polisen.se dekal är fullt lagligt att ha.
Eftersom du teoretiskt bara gör reklam för en webbsida.

Mvh/Nicklas

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Stridh
7 december 2009 · 67 Inlägg

Civilbilar finns det så de räcker redan.......

BMW E36 Coupe "Turbo" (1994)
MilleN
7 december 2009 · 9 108 Inlägg

Dom har även andra dimljus (med blåljus i och motsvarande lampor bak vid backvarnarna) och nån liten grej som syns vid nummerplåten, en kamera bredvid backspegeln och blåljus som ligger på instrumentpanelen och två lampor innanför grillen..

Vet inte om man kan få skit för att ladda upp såna här bilder så jag redigerar lite..

Dom går bra i alla fall, man kände sig som ett litet barn när man fick sitta fram och pilla lite och se hur dom mäter hastigheterna på framförvarande osv smile Men dom är inte trimmade som många tror utan det är bara värstingmodellerna av sina slag.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/814818_y8qxp3.jpg
civilbil á la Helsingborg

Cgr
9 december 2009 · 22 Inlägg

lägg av vafan, jävlas med fel person och ...... ja du får ju tänka ut resten själv.

tycker på nåt sätt att de här är provokativt, att du på något sätt sätter dig över andra trafikanter och medmänniskor när du ska leka civilpolis för att slippa vardagsmaten i trafiken.

Jag vet att jag inte hade blivit glad.................... utav att få redan på att personen i saaben elr volvon bakom bara lekte polis med sina antenner och dylikt. Och som grädde på moset, detta endast för att slippa det som kommer med att vara ute i trafiken. nästa steg är väl att dra igång blåljuset för att man inte pallar vänta på grönt.

hela grejen är lite ful, som att dra på sig en polisuniform där det står snut ist för polis( hur många skulle lägga märke till det?), och sedan vandra runt till centrum och handla, bara för att folk inte ska gå i din väg elr liknande. elr är jag helt ute och cyklar?.

det finns redan saabar och volvo's med riktiga antenner, riktiga blåljus och riktig extra utrustning, låt dem göra sitt jobb och sköt ditt, de bara trampa på bromsen om personen ligger för nära.

ta de inte personligt eller så men det är vad jag tycker.
som sagt tänk en extra gång, lek med fel person och det kan gå illa.

Inga onda meningar elr tankar utan som sagt bara vad jag tycker.


en fråga bara om nån kan svara på den; om du bromsar och personen bakom dig kör in i dig, då är det väl dennes fel ? för att han inte hållit säkert avstånd ?

jag kör iaf så, när nån ligger för nära och inte bryr sig om mina signaler( några lätta tryck på bromsen ett par ggr) på att den ligger för nära hoppar jag på bromsen. vill han något mer är det bara att parkera bilarna.

notera att jag skrev "inte bryr sig" jag ser alltså till så att denne ser att det är disco i rumpan på bilen.


mvh Christopher

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
9 december 2009 · 1 948 Inlägg

Cgr skrev:
lägg av vafan, jävlas med fel person och ...... ja du får ju tänka ut resten själv.

tycker på nåt sätt att de här är provokativt, att du på något sätt sätter dig över andra trafikanter och medmänniskor när du ska leka civilpolis för att slippa vardagsmaten i trafiken.

Jag vet att jag inte hade blivit glad.................... utav att få redan på att personen i saaben elr volvon bakom bara lekte polis med sina antenner och dylikt. Och som grädde på moset, detta endast för att slippa det som kommer med att vara ute i trafiken. nästa steg är väl att dra igång blåljuset för att man inte pallar vänta på grönt.

hela grejen är lite ful, som att dra på sig en polisuniform där det står snut ist för polis( hur många skulle lägga märke till det?), och sedan vandra runt till centrum och handla, bara för att folk inte ska gå i din väg elr liknande. elr är jag helt ute och cyklar?.

det finns redan saabar och volvo's med riktiga antenner, riktiga blåljus och riktig extra utrustning, låt dem göra sitt jobb och sköt ditt, de bara trampa på bromsen om personen ligger för nära.

ta de inte personligt eller så men det är vad jag tycker.
som sagt tänk en extra gång, lek med fel person och det kan gå illa.

Inga onda meningar elr tankar utan som sagt bara vad jag tycker.


en fråga bara om nån kan svara på den; om du bromsar och personen bakom dig kör in i dig, då är det väl dennes fel ? för att han inte hållit säkert avstånd ?

jag kör iaf så, när nån ligger för nära och inte bryr sig om mina signaler( några lätta tryck på bromsen ett par ggr) på att den ligger för nära hoppar jag på bromsen. vill han något mer är det bara att parkera bilarna.

notera att jag skrev "inte bryr sig" jag ser alltså till så att denne ser att det är disco i rumpan på bilen.


mvh Christopher

Det är alltid bakomvarandes fel utom i extrema situationer, så du har helt rätt säkerhetsavstånd (3sek regeln) ska alltid hållas och gör det inte det så är det bakomvarandes fel. Håller man den så ska man i 90% av fallen hinna stanna/väja om framförvarande måste tvärnita.

Jag brukar göra som du gör, tända bromljusen lite hjälper inte det så kan man "råka se ett rådjur" eller nått... oftast bryr jag mig inte på t.ex 2+1 vägar utan när det blir 2 filer kör jag om ifall jag ska förbi någon/något sen lägger jag mig i högerfil och dem kör om ifall de har bråttom... men endel kan ligga tätt intill i flera mil/timmar utan att ha en tanke på att köra om... utan de bara "ska" ligga i röven på en... dem brukar jag visa att det är lite småjobbigt (jag vill inte ha en bil i röven om jag behöver bromsa).

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Hedning Fd Bannad
9 december 2009 · 657 Inlägg

expect1991 skrev:
Ärligt:Lägg ner iden och väx upp.

Och då menar jag det inte på ett personligt plan, att leka polis är både farligt och dumt.

Jag tycker det verkar skitkul, jag har världens största snutnoja och skulle garanterat skita på mig.

Märkesbög
volvoentusiasten
9 december 2009 · 4 005 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Cgr skrev:
en fråga bara om nån kan svara på den; om du bromsar och personen bakom dig kör in i dig, då är det väl dennes fel ? för att han inte hållit säkert avstånd ?

jag kör iaf så, när nån ligger för nära och inte bryr sig om mina signaler( några lätta tryck på bromsen ett par ggr) på att den ligger för nära hoppar jag på bromsen. vill han något mer är det bara att parkera bilarna.

notera att jag skrev "inte bryr sig" jag ser alltså till så att denne ser att det är disco i rumpan på bilen.


mvh Christopher

Det är alltid bakomvarandes fel utom i extrema situationer, så du har helt rätt säkerhetsavstånd (3sek regeln) ska alltid hållas och gör det inte det så är det bakomvarandes fel. Håller man den så ska man i 90% av fallen hinna stanna/väja om framförvarande måste tvärnita.

Jag brukar göra som du gör, tända bromljusen lite hjälper inte det så kan man "råka se ett rådjur" eller nått... oftast bryr jag mig inte på t.ex 2+1 vägar utan när det blir 2 filer kör jag om ifall jag ska förbi någon/något sen lägger jag mig i högerfil och dem kör om ifall de har bråttom... men endel kan ligga tätt intill i flera mil/timmar utan att ha en tanke på att köra om... utan de bara "ska" ligga i röven på en... dem brukar jag visa att det är lite småjobbigt (jag vill inte ha en bil i röven om jag behöver bromsa).

Nja.

Det här med att du tvärnitar med uppsåt att bakomvarande ska bli rädd klassas som vårdslös körning då du inte får göra plötsliga oskäliga inbromsningar. Finns lagtext i bötestråden.

Bakomvarande blir till 90% av fallen vållande. Men även fordon framför som har tvärnitat kan få delat ansvar och bötfällas.

PushedRay Sir Real
9 december 2009 · 390 Inlägg

Cgr skrev:
lägg av vafan, jävlas med fel person och ...... ja du får ju tänka ut resten själv.

tycker på nåt sätt att de här är provokativt, att du på något sätt sätter dig över andra trafikanter och medmänniskor när du ska leka civilpolis för att slippa vardagsmaten i trafiken.

Jag vet att jag inte hade blivit glad.................... utav att få redan på att personen i saaben elr volvon bakom bara lekte polis med sina antenner och dylikt. Och som grädde på moset, detta endast för att slippa det som kommer med att vara ute i trafiken. nästa steg är väl att dra igång blåljuset för att man inte pallar vänta på grönt.

hela grejen är lite ful, som att dra på sig en polisuniform där det står snut ist för polis( hur många skulle lägga märke till det?), och sedan vandra runt till centrum och handla, bara för att folk inte ska gå i din väg elr liknande. elr är jag helt ute och cyklar?.

det finns redan saabar och volvo's med riktiga antenner, riktiga blåljus och riktig extra utrustning, låt dem göra sitt jobb och sköt ditt, de bara trampa på bromsen om personen ligger för nära.

ta de inte personligt eller så men det är vad jag tycker.
som sagt tänk en extra gång, lek med fel person och det kan gå illa.

Inga onda meningar elr tankar utan som sagt bara vad jag tycker.


en fråga bara om nån kan svara på den; om du bromsar och personen bakom dig kör in i dig, då är det väl dennes fel ? för att han inte hållit säkert avstånd ?

jag kör iaf så, när nån ligger för nära och inte bryr sig om mina signaler( några lätta tryck på bromsen ett par ggr) på att den ligger för nära hoppar jag på bromsen. vill han något mer är det bara att parkera bilarna.

notera att jag skrev "inte bryr sig" jag ser alltså till så att denne ser att det är disco i rumpan på bilen.


mvh Christopher

+1

WoozyDozz
9 december 2009 · 918 Inlägg

PushedRay skrev:

Cgr skrev:
lägg av vafan, jävlas med fel person och ...... ja du får ju tänka ut resten själv.

tycker på nåt sätt att de här är provokativt, att du på något sätt sätter dig över andra trafikanter och medmänniskor när du ska leka civilpolis för att slippa vardagsmaten i trafiken.

Jag vet att jag inte hade blivit glad.................... utav att få redan på att personen i saaben elr volvon bakom bara lekte polis med sina antenner och dylikt. Och som grädde på moset, detta endast för att slippa det som kommer med att vara ute i trafiken. nästa steg är väl att dra igång blåljuset för att man inte pallar vänta på grönt.

hela grejen är lite ful, som att dra på sig en polisuniform där det står snut ist för polis( hur många skulle lägga märke till det?), och sedan vandra runt till centrum och handla, bara för att folk inte ska gå i din väg elr liknande. elr är jag helt ute och cyklar?.

det finns redan saabar och volvo's med riktiga antenner, riktiga blåljus och riktig extra utrustning, låt dem göra sitt jobb och sköt ditt, de bara trampa på bromsen om personen ligger för nära.

ta de inte personligt eller så men det är vad jag tycker.
som sagt tänk en extra gång, lek med fel person och det kan gå illa.

Inga onda meningar elr tankar utan som sagt bara vad jag tycker.


en fråga bara om nån kan svara på den; om du bromsar och personen bakom dig kör in i dig, då är det väl dennes fel ? för att han inte hållit säkert avstånd ?

jag kör iaf så, när nån ligger för nära och inte bryr sig om mina signaler( några lätta tryck på bromsen ett par ggr) på att den ligger för nära hoppar jag på bromsen. vill han något mer är det bara att parkera bilarna.

notera att jag skrev "inte bryr sig" jag ser alltså till så att denne ser att det är disco i rumpan på bilen.


mvh Christopher

+1

+2
till TS kom inte hit och gnäll som en barnunge om du åker på stryk av någon.

Senast redigerat av Ante90 (9 december 2009)

baerserk Bäst i värla
9 december 2009 · 150 Inlägg

Det absolut smidigaste man kan göra, som jag gör nästintill dagligen ifall jag upplever att något ligger tätt bakom, är att köra lite med spolarmunstyckena till framrutan. Låt oss säga att du glider genom stan i ca 50 km/h och en bil ligger tätt bakom. Duscha lite på vindrutan bara, för då kommer det spolarvätska som studsar emot vindrutan och far över din bil, och bilder en fin dimma som gör att bilen bakom måste sätta på vindrutetorkarna. Ligger dom fortfarande nära bakom är det bara att duscha på. Detta har jag även gjort på en polisbil, och ja, jag blev stoppad..(Inte pga detta dock)

Om ni måste tvärnita för t.ex vilt som kommer upp på vägen, så är det Du som får whiplash, och inte snubben i bilen bakom som låg för nära. Han kommer lindrigt undan med ett par tusen i självrisk och en spräckt kylare och stötfångare. Så se till att bilar bakom håller avstånd.

Jag har tryckt upp en liten klisterlapp som jag satt på skylthållarn ibak, som säger "Kan du läsa det här ligger du alldeles för nära". Huruvida folk kan läsa den eller inte under färd ska jag inte uttala mig om, men jag har märkt effekten framför allt vid trafikljus.

MVH

gamlingen
9 december 2009 · 5 198 Inlägg

vad gör det om man får en dusch spolarvätska på rutan.. är ju bara vispa bort... kommer det mer är det bara på med torkarna..ingen bil dör av lite spolarvätska,, har man en bil som inte tål det då ska den stå i garaget.

baerserk Bäst i värla
9 december 2009 · 150 Inlägg

gamlingen skrev:
vad gör det om man får en dusch spolarvätska på rutan.. är ju bara vispa bort... kommer det mer är det bara på med torkarna..ingen bil dör av lite spolarvätska,, har man en bil som inte tål det då ska den stå i garaget.

Ja, jag sa aldrig att bilen går sönder för det. Men jag har upptäckt att det gör folk irriterade, så därför tar dom mer avstånd eller kör om.

CrilleD
9 december 2009 · 831 Inlägg

Varför denna hysteri att spöka ut sina bilar till polisbilar nowdays? Dom som redan spökat ut sina bilar till "polisbilar" sitter säkert också och leker polis och åker efter folk. Töntfasoner! Vi behöver inga fler grisar på vägarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang