Målning av bromsok

gilliam
19 maj 2006 · 4 Inlägg

Hur ska jag göra, när jag ska måla min bromsok för att få bästa resultat?

puff
19 maj 2006 ·

Skulle rekomendera hammarlack.
Mvh

JimBoOo
19 maj 2006 · 73 Inlägg

Säger som puff, hammarlack. Det gjorde jag det med och det funkade fint. Men tänk på att få bort all smuts före du börjar.

Konstapeln Snickar guru
20 maj 2006 · 278 Inlägg

jag lämnade in mina på blästring och lack hos en lackerare smile

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Markus_C Kart & Mätningstekniker
20 maj 2006 · 701 Inlägg

Mekonomnen med flera har speciell färg för lackering utav bromsar. Har själv använt dem vid ett flertal tillfällen med bra resultat.

FugitivE BMW Power
20 maj 2006 · 2 362 Inlägg

Nåkab har också ett litet "paket", rengöring, färg och etc för 300-400:- nåt sådant tongue

www.nakab.se

BMW, bogsering med wire :/
Fredrik.Gustavsson
20 maj 2006 · 2 123 Inlägg

Skulle blästra som och få bort all smutts sedan spraya med rostskyddsspray och sedan skicka iväg dom till en ordentligt lackerare.
Kostar inte många hundra och du får garanterat det bästa resultatet.

nicke_b2
20 maj 2006 · 266 Inlägg

gilliam skrev:
Hur ska jag göra, när jag ska måla min bromsok för att få bästa resultat?

Tro inte att du stylar din bil bara för att du målar oken röda:(, vad blir nästa påhitt en fet alu vinge???? blir så trött!!!!!

Martin 9-3 Fisketokig
20 maj 2006 · 2 997 Inlägg

Jag målade mina svarta igår.

Nu hade de inte blivit så taskiga utan det var mest förebyggande.

Jag tog en liten stålborste på dremeln och putsade allt jag kom åt. sen blåste bort med tryckluft så inget damm å skit skulle vara kvar.

Sedan målade jag på med slät hammarlack 2-3 strykningar. vart kanon big_smile

Rekomenderar verkligen hammarlacken smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Slutlekt
20 maj 2006 · 114 Inlägg

nicke_b2 skrev:

gilliam skrev:
Hur ska jag göra, när jag ska måla min bromsok för att få bästa resultat?

Tro inte att du stylar din bil bara för att du målar oken röda:(, vad blir nästa påhitt en fet alu vinge???? blir så trött!!!!!

han kanske vill färga sina bromsok så låt han göra det.
vill man så vill man vill man inte så vill man inte.
Alla har olika smak och det är väl tur det

Volvo S40 (1996)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
20 maj 2006 · 545 Inlägg

som sagt HAMMARLACK e nog de bästa!!

Två ord räcker, SAAB knäcker
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
20 maj 2006 · 1 852 Inlägg

har hammarlack på mina ok och skivor (kanten på skivan) och det fungerade hur bra som helst tills jag körde i 200 blås och bromsa. då smälte hammarlacken och det rök som fasen. alltså: kör du inte banracing med din bil fungerar hammarlack bäst eftersom det fäster på rosten direkt och kräver bara att du tar bort det värsta med stålborste.

man lever bara en gång så lev väl!
Madhouse
20 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Kanten på skivan kan vara lite riskabelt med hammarlack då en skiva blir het, och när det blir tillräckligt hett så börjar färgen ryka och avdunsta, röken som blir ska tydligen innehålla nåt som kan lägga sig på lacken och skada. Det är iaf vad jag hört från diverse personer.

Senast redigerat av ruhler (20 maj 2006)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Zoltrix
20 maj 2006 · 438 Inlägg

Tjena!


Det är väl ändå ingen som lackar kanten på en bromsskiva (ytterdiameterns kant), eller har någon gjort det?

carpan
20 maj 2006 · 120 Inlägg

nicke_b2 skrev:

gilliam skrev:
Hur ska jag göra, när jag ska måla min bromsok för att få bästa resultat?

Tro inte att du stylar din bil bara för att du målar oken röda:(, vad blir nästa påhitt en fet alu vinge???? blir så trött!!!!!

Är du styling-guden? Hjälp...

-Rickard-
20 maj 2006 · 302 Inlägg

Zoltrix skrev:
Tjena!


Det är väl ändå ingen som lackar kanten på en bromsskiva (ytterdiameterns kant), eller har någon gjort det?

Jag gjorde det. Målade kanten på bromskivan på min tidigare bil, såg så trist ut med rost. Målade med svart hammarlack, fungerade bra och jag slapp synen av rost, kör dock inte rally smile

VW_Jens
20 maj 2006 · 608 Inlägg

bäst  är det väl om du blästrar dom först så får du bort all rost eller så putsar du dom ordentligt med stålborste och sandpapper sen putsar du bort allt damm från dom. sen kanske de sku va bra att sätta nån slags primer som håller rost borta på dom och sen måla dom.

själv slipa jag dom för hand med stålborste och sandpapper och sen putsa jag av dom och måla över med pensel, dom har hållit  riktigt bra nu i ett år smile

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Zoltrix
20 maj 2006 · 438 Inlägg

9-3 SS cab skrev:

Zoltrix skrev:
Tjena!


Det är väl ändå ingen som lackar kanten på en bromsskiva (ytterdiameterns kant), eller har någon gjort det?

Jag gjorde det. Målade kanten på bromskivan på min tidigare bil, såg så trist ut med rost. Målade med svart hammarlack, fungerade bra och jag slapp synen av rost, kör dock inte rally smile

Okey, hur länge har du kört så och håller det än?

baca Os Difuntos
20 maj 2006 · 1 822 Inlägg

Zoltrix skrev:
Tjena!


Det är väl ändå ingen som lackar kanten på en bromsskiva (ytterdiameterns kant), eller har någon gjort det?

jodå visst finns det sådana som gör det såg en dum jävel som hade sprayat sina ok blåa utan att ta loss skiten så hela hjulhuset var blått inklusive bromsslang å och stötar......

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
-Rickard-
20 maj 2006 · 302 Inlägg

Zoltrix skrev:

9-3 SS cab skrev:

Zoltrix skrev:
Tjena!


Det är väl ändå ingen som lackar kanten på en bromsskiva (ytterdiameterns kant), eller har någon gjort det?

Jag gjorde det. Målade kanten på bromskivan på min tidigare bil, såg så trist ut med rost. Målade med svart hammarlack, fungerade bra och jag slapp synen av rost, kör dock inte rally smile

Okey, hur länge har du kört så och håller det än?

Gjorde det 2004, sålde min bil nu 2006 och då höll det fortfarande. Skivorna var dock ventilerade om det har någon betydelse, kanske inte blir så varma då. Tänker göra om det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang