Bmw 330 vs Volvo T5

lodiseN
20 april 2010 · 806 Inlägg

Janken skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … zpnp53.jpg

haha perfekt, bränn ner tråden än gång för alla, och ullared


http://www.youtube.com/watch?v=7KhJGrxpv70

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Aquilla
20 april 2010 · 299 Inlägg

AirOne skrev:

Aquilla skrev:
En massa blablabla..

Vet inte riktigt om man kan kalla "Linköping" för landet? Och oavsett om det är "utanför" landet som du förmodigen snart kommer att slänga ur dig, så är det förmodligen ändå inte som här uppe i Norrland.

Du är välkommen när som helst upp hit - och säg inte att du har varit till Åre för det är en del av Stockholm numer - och prova riktiga landsortsvägar där man hellre möter traktorer och mjölkbilar, än låga Bmw:er på vägarna.

joo jag bor ett par mil utanför staden... så någon lappsjuka drabbas man inte direkt av. men jag kan ju säga att det finns fullt med traktorer och mjölbilar om man väljer rätt vägar. visst tar man de största o närmsta vägarna direkt mot stan är det väl smärtfritt. men även här finns det vägar hit och dit som inte direkt leder någonstans... och det är roligast att köra bil där man inte möter bilar så ofta. men självklart åker jag inte fort där jag vet det är dålig väg.

jag har väl varit 10 mil över österstund en gång iaf o hämtat en 535a... tycker det är fint där uppe så åker gärna upp fler gånger wink

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
steifan DR!FTT3KN!K3R
20 april 2010 · 10 427 Inlägg

Rquired skrev:
Kör hårt med en original Volvo RWD, så gungar den fram och du har ingen kontroll över vad bilen har för sig. Sänk den, sätt på en chassisats eller liknande så slutar den gunga men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig

Nice, trodde det var det som var grejen med FWD-Volvos (egen erfarenhet) wink

Aquilla
20 april 2010 · 299 Inlägg

endorfinslaven du har ännu inte svarat på varför en bmw med rally chassi skulle vara en skit bil även i dina drömmars sätt att köra bil på.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Rquired Allmänt envis
20 april 2010 · 12 512 Inlägg

steifan skrev:

Rquired skrev:
Kör hårt med en original Volvo RWD, så gungar den fram och du har ingen kontroll över vad bilen har för sig. Sänk den, sätt på en chassisats eller liknande så slutar den gunga men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig

Nice, trodde det var det som var grejen med FWD-Volvos (egen erfarenhet) wink

Äh ta det inte så, klart den förmedlar vägkänsla det gör alla bilar. Men hur kommunikativ och kontrollerad är den i en pressad situation jämfört med ovanstående vagnar? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mack Forum- och sitemoderator
20 april 2010 · 26 167 Inlägg

Rquired skrev:

steifan skrev:

Rquired skrev:
Kör hårt med en original Volvo RWD, så gungar den fram och du har ingen kontroll över vad bilen har för sig. Sänk den, sätt på en chassisats eller liknande så slutar den gunga men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig

Nice, trodde det var det som var grejen med FWD-Volvos (egen erfarenhet) wink

Äh ta det inte så, klart den förmedlar vägkänsla det gör alla bilar. Men hur kommunikativ och kontrollerad är den i en pressad situation jämfört med ovanstående vagnar? smile

Och där kommer ju svaret som ni en gång kom fram till..har ni redan glömt det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Munkis
20 april 2010 · 1 637 Inlägg

Rquired skrev:
Kör hårt med en original Volvo RWD, så gungar den fram och du har ingen kontroll över vad bilen har för sig. Sänk den, sätt på en chassisats eller liknande så slutar den gunga men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig

Det där är ett påstående helt utan grund och bevisar ju bara att du antagligen aldrig har kört och pressat en 940 tongue

Självklart är den inte lika bra som en modern bmw men att säga att "Citat: men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig" är väl att ta i?

Troligtvis är du väl för van med bilar med en massa system som förhindar hård körning och blir därför livrädd så fort det släpper lite wink

(notera att jag skrev inlägget med glimten i ögat) no hard feelings big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
20 april 2010 · 26 167 Inlägg

AirOne skrev:

Rquired skrev:

steifan skrev:

Nice, trodde det var det som var grejen med FWD-Volvos (egen erfarenhet) wink

Äh ta det inte så, klart den förmedlar vägkänsla det gör alla bilar. Men hur kommunikativ och kontrollerad är den i en pressad situation jämfört med ovanstående vagnar? smile

Och där kommer ju svaret som ni en gång kom fram till..har ni redan glömt det?

jag har sagt det för och jag får väl säga det igen så ni fattar något:
Tror du/ni att en Volvo 940 och en BMW M3 är byggda för samma kundsegment och med lika förutsättningar?
tror ni det så är ni fan dumma i huvudet.
Man får lyfta blicken lite grann över sin egen näsa och inse att världen inte är svart/vit

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Rquired Allmänt envis
20 april 2010 · 12 512 Inlägg

Munkis skrev:

Rquired skrev:
Kör hårt med en original Volvo RWD, så gungar den fram och du har ingen kontroll över vad bilen har för sig. Sänk den, sätt på en chassisats eller liknande så slutar den gunga men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig

Det där är ett påstående helt utan grund och bevisar ju bara att du antagligen aldrig har kört och pressat en 940 tongue

Självklart är den inte lika bra som en modern bmw men att säga att "Citat: men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig" är väl att ta i?

Troligtvis är du väl för van med bilar med en massa system som förhindar hård körning och blir därför livrädd så fort det släpper lite wink

(notera att jag skrev inlägget med glimten i ögat) no hard feelings big_smile

Tar inte illa upp, mellan raderna var det meningen att det skulle stå ungefär "förmedlar ingenting jämfört med en Bmw eller Mercedes", om du läser mitt svar till Steifan ser du att det var vad som menades. Nog har jag pressat en 940, och flera övriga av Volvo´s modeller. Dessa är vanligt förekommande bilar så det är knappast något unikt.

Och jag har haft bilar helt utan elektroniska livlinor, och nuvarande Bmwn har endast ASC som oftast brukar vara avstängt vid bus eftersom det snarare stjälper än hjälper.

Men jag håller fast vid att Volvon inte är en kommunikativ bil, vilket inte skall misstolkas som "den ger ingenting alls tillbaka till föraren", att "den har dåliga vägegenskaper", eller att "det är en skitbil" etc.


AirOne skrev:

AirOne skrev:

Rquired skrev:
Äh ta det inte så, klart den förmedlar vägkänsla det gör alla bilar. Men hur kommunikativ och kontrollerad är den i en pressad situation jämfört med ovanstående vagnar? smile

Och där kommer ju svaret som ni en gång kom fram till..har ni redan glömt det?

jag har sagt det för och jag får väl säga det igen så ni fattar något:
Tror du/ni att en Volvo 940 och en BMW M3 är byggda för samma kundsegment och med lika förutsättningar?
tror ni det så är ni fan dumma i huvudet.
Man får lyfta blicken lite grann över sin egen näsa och inse att världen inte är svart/vit

Jag känner mig rätt säker på att jag inte har skrivit någonting som kan misstolkas som att jag tycker att det är jämförbara bilar, skulle jag ha gjort det får du gärna hänvisa dit.

Senast redigerat av Rquired (20 april 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mack Forum- och sitemoderator
21 april 2010 · 26 167 Inlägg

Rquired skrev:

Munkis skrev:

Rquired skrev:
Kör hårt med en original Volvo RWD, så gungar den fram och du har ingen kontroll över vad bilen har för sig. Sänk den, sätt på en chassisats eller liknande så slutar den gunga men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig

Det där är ett påstående helt utan grund och bevisar ju bara att du antagligen aldrig har kört och pressat en 940 tongue

Självklart är den inte lika bra som en modern bmw men att säga att "Citat: men bilen förmedlar fortfarande inget av vad bilen har för sig" är väl att ta i?

Troligtvis är du väl för van med bilar med en massa system som förhindar hård körning och blir därför livrädd så fort det släpper lite wink

(notera att jag skrev inlägget med glimten i ögat) no hard feelings big_smile

Tar inte illa upp, mellan raderna var det meningen att det skulle stå ungefär "förmedlar ingenting jämfört med en Bmw eller Mercedes", om du läser mitt svar till Steifan ser du att det var vad som menades. Nog har jag pressat en 940, och flera övriga av Volvo´s modeller. Dessa är vanligt förekommande bilar så det är knappast något unikt.

Och jag har haft bilar helt utan elektroniska livlinor, och nuvarande Bmwn har endast ASC som oftast brukar vara avstängt vid bus eftersom det snarare stjälper än hjälper.

Men jag håller fast vid att Volvon inte är en kommunikativ bil, vilket inte skall misstolkas som "den ger ingenting alls tillbaka till föraren", att "den har dåliga vägegenskaper", eller att "det är en skitbil" etc.


AirOne skrev:

AirOne skrev:

Och där kommer ju svaret som ni en gång kom fram till..har ni redan glömt det?

jag har sagt det för och jag får väl säga det igen så ni fattar något:
Tror du/ni att en Volvo 940 och en BMW M3 är byggda för samma kundsegment och med lika förutsättningar?
tror ni det så är ni fan dumma i huvudet.
Man får lyfta blicken lite grann över sin egen näsa och inse att världen inte är svart/vit

Jag känner mig rätt säker på att jag inte har skrivit någonting som kan misstolkas som att jag tycker att det är jämförbara bilar, skulle jag ha gjort det får du gärna hänvisa dit.

Nej jag tror inte det var direkt menat mot dig heller smile Tror det var mer rent generellt smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
5D
27 mars 2011 · 22 Inlägg

Hej jag är 14år.

Nu orkar inte jag läsa igenom alla sidor men:
Man kan trimma en volvo så att den går fortare än en bmw, är det verkligen sant? Ja. Säkert? Ja.
Ska du använda bilen du köper för banracing eller ska du använda bilen till jobbet, arbetsförmedlingen eller vad det nu kan vara?

Tips:

Köp bmw:n om du ska använda den för bana. Man kan få en fwdbil att gå bra på bana också men det kostar att bygga den bra, exempel finns sen btcc. Dock när du kör på bana slits framdäcken ganska mycket.

Exempel finns också på youtube, JC_viggen har en volvo 854 med 400hk hans rekord är 8.04 på nordschleife så visst kan framhjulsdrivna bilar gå bra. Kan jämnföra med Lexus IS-F som gör samma tid på nordschleife:  http://www.youtube.com/watch?v=8UPqjAN3 … r_embedded

Tips: Kolla och provkör bilarna och se vilken som är skönast att åka i, mest praktisk osv.

Tips: Kolla upp vilken som är billigast att äga och reparera.

Jag fyller 15 i morgon.

Senast redigerat av 5D (27 mars 2011)

endorfinslaven
27 mars 2011 · 671 Inlägg

Fan vad trött man blir
Ännu så fortsätter denna tråd med envisa BMWförespråkare vars körkunskaper baseras på playstation.
Era teoretiska kunskaper kommer från bilpressen och deras bedömningar av bilarnas uppträdande på banor.

Jag skiter i ovanstående !
Jag kör bil utanför stadsgränserna i jobbet utomlands med olika hyrbilar och över större delarna av sverige pga min hobby, så jag har testat olika bilar. Min hobby tar mig till olika strömvatten i landet från skåne och upp till polcirkeln.
Det är tidsödande att köra bil då jag vill fiska mkt och därav vill jag ha effektiv fisketid.

Vad för bil passar MIG bäst om jag vill ligga och pressa max på landsvägar i Norrlands inland.
INTE FAN ÄR DET BMW..
De flesta på denna sida har aldrig åkt utanför stadsgränsen mer än på turistlederna upp mot Norrland. Eller så tar de sig ur storstaden och kör en tur på en kurvig väg och åker sedan hem. Vissa kör bara hårt på bana.
Jag kör 60-100mila turer på svenska skitvägar så hårt jag bara vågar i inlandet oftast nattetid.
Vilken bil beter sig då bäst ?

Dessa vägar som jag gungar runt i min totalt värdelösa Volvo som enligt er saknar markkontakt.
Konstigt att jag under dessa förhållanden åkt ifrån WRX STi JRMtrimmad, Carrera S, M3E46, R1 hoj..

Min fråga lyder:
Vilken bil går som loket på skogsvägar och uppträder snällt och fint utan överraskningar...
Inte är det en BMW för då hade vi sett dessa oftare i rallyskogen...

OBS
LÄS DETTA OCH BEGRUNNA
Kan ni förklara för mig varför man inte kör BMWs i grupp H i de svenska skogarna...
Varför är RWD-rallyåkarna lika puckade som jag och envisas med 940 bilar i skogen...
Det har vart folk som försökt med BMWs i skogen men vart tar de vägen....

Senast redigerat av endorfinslaven (27 mars 2011)

5D
27 mars 2011 · 22 Inlägg

Hej jag är 14år.

Humor på hög nivå big_smile

Grattis till dig som åker ifrån alla möjliga snabba bilar me orginal 940.

Just därför att bmw kostar så mycket mer, du kan hitta en 940 på skroten för 2 papp, förlust vid krash? Folk skänker delar... De därför alla byfånar som du köper tunga familjebilar som volvo.

Man kan åka ifrån en bmw m3 med en fiat punto. Är det sant? yikes omg ffw ff

Jag fyller 15 i morgon.

Senast redigerat av 5D (27 mars 2011)

Remiss
27 mars 2011 · 1 339 Inlägg

5D skrev:
Hej jag är 14år.

Nu orkar inte jag läsa igenom alla sidor men:
Man kan trimma en volvo så att den går fortare än en bmw, är det verkligen sant? Ja. Säkert? Ja.
Ska du använda bilen du köper för banracing eller ska du använda bilen till jobbet, arbetsförmedlingen eller vad det nu kan vara?

Tips:

Köp bmw:n om du ska använda den för bana. Man kan få en fwdbil att gå bra på bana också men det kostar att bygga den bra, exempel finns sen btcc. Dock när du kör på bana slits framdäcken ganska mycket.

Exempel finns också på youtube, JC_viggen har en volvo 854 med 400hk hans rekord är 8.04 på nordschleife så visst kan framhjulsdrivna bilar gå bra. Kan jämnföra med Lexus IS-F som gör samma tid på nordschleife:  http://www.youtube.com/watch?v=8UPqjAN3 … r_embedded

Tips: Kolla och provkör bilarna och se vilken som är skönast att åka i, mest praktisk osv.

Tips: Kolla upp vilken som är billigast att äga och reparera.

Jag fyller 15 i morgon.

Kan inte själv så mycket om ämnet som diskuteras men vad vet du om att köra bil som är 14 år? -.^ kört många trimmade bilar genom åren eller?

Senast redigerat av Remiss (27 mars 2011)

Phed
27 mars 2011 · 242 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Fan vad trött man blir
Ännu så fortsätter denna tråd med envisa BMWförespråkare vars körkunskaper baseras på playstation.
Era teoretiska kunskaper kommer från bilpressen och deras bedömningar av bilarnas uppträdande på banor.

Jag skiter i ovanstående !
Jag kör bil utanför stadsgränserna i jobbet utomlands med olika hyrbilar och över större delarna av sverige pga min hobby, så jag har testat olika bilar. Min hobby tar mig till olika strömvatten i landet från skåne och upp till polcirkeln.
Det är tidsödande att köra bil då jag vill fiska mkt och därav vill jag ha effektiv fisketid.

Vad för bil passar MIG bäst om jag vill ligga och pressa max på landsvägar i Norrlands inland.
INTE FAN ÄR DET BMW..
De flesta på denna sida har aldrig åkt utanför stadsgränsen mer än på turistlederna upp mot Norrland. Eller så tar de sig ur storstaden och kör en tur på en kurvig väg och åker sedan hem. Vissa kör bara hårt på bana.
Jag kör 60-100mila turer på svenska skitvägar så hårt jag bara vågar i inlandet oftast nattetid.
Vilken bil beter sig då bäst ?

Dessa vägar som jag gungar runt i min totalt värdelösa Volvo som enligt er saknar markkontakt.
Konstigt att jag under dessa förhållanden åkt ifrån WRX STi JRMtrimmad, Carrera S, M3E46, R1 hoj..


Min fråga lyder:
Vilken bil går som loket på skogsvägar och uppträder snällt och fint utan överraskningar...
Inte är det en BMW för då hade vi sett dessa oftare i rallyskogen...

OBS
LÄS DETTA OCH BEGRUNNA
Kan ni förklara för mig varför man inte kör BMWs i grupp H i de svenska skogarna...
Varför är RWD-rallyåkarna lika puckade som jag och envisas med 940 bilar i skogen...
Det har vart folk som försökt med BMWs i skogen men vart tar de vägen....

AAHAHAHAHAHAHA Du har alltså finare vägegenskaper än en WRX STi?????????????? Alltså kan du lägga ned stridsyxan, alla här vet att om du HADE RÅD skulle du slänga din jävla pansarvagn, sätta eld på odalkepsen och köpa dig en WRX eller M3E46. Du har trollat nog, det finns inte en jävla volvo därute, rwd eller fwd som har ett uns chans i vägegenskaper mot t.ex. min 9-3 ens. Sen avslutar du med R1 hoj... lol Den brände du bara om i din värdetransport.

Pansarvolvon.

5D
27 mars 2011 · 22 Inlägg

Phed skrev:

endorfinslaven skrev:
Fan vad trött man blir
Ännu så fortsätter denna tråd med envisa BMWförespråkare vars körkunskaper baseras på playstation.
Era teoretiska kunskaper kommer från bilpressen och deras bedömningar av bilarnas uppträdande på banor.

Jag skiter i ovanstående !
Jag kör bil utanför stadsgränserna i jobbet utomlands med olika hyrbilar och över större delarna av sverige pga min hobby, så jag har testat olika bilar. Min hobby tar mig till olika strömvatten i landet från skåne och upp till polcirkeln.
Det är tidsödande att köra bil då jag vill fiska mkt och därav vill jag ha effektiv fisketid.

Vad för bil passar MIG bäst om jag vill ligga och pressa max på landsvägar i Norrlands inland.
INTE FAN ÄR DET BMW..
De flesta på denna sida har aldrig åkt utanför stadsgränsen mer än på turistlederna upp mot Norrland. Eller så tar de sig ur storstaden och kör en tur på en kurvig väg och åker sedan hem. Vissa kör bara hårt på bana.
Jag kör 60-100mila turer på svenska skitvägar så hårt jag bara vågar i inlandet oftast nattetid.
Vilken bil beter sig då bäst ?

Dessa vägar som jag gungar runt i min totalt värdelösa Volvo som enligt er saknar markkontakt.
Konstigt att jag under dessa förhållanden åkt ifrån WRX STi JRMtrimmad, Carrera S, M3E46, R1 hoj..


Min fråga lyder:
Vilken bil går som loket på skogsvägar och uppträder snällt och fint utan överraskningar...
Inte är det en BMW för då hade vi sett dessa oftare i rallyskogen...

OBS
LÄS DETTA OCH BEGRUNNA
Kan ni förklara för mig varför man inte kör BMWs i grupp H i de svenska skogarna...
Varför är RWD-rallyåkarna lika puckade som jag och envisas med 940 bilar i skogen...
Det har vart folk som försökt med BMWs i skogen men vart tar de vägen....

AAHAHAHAHAHAHA Du har alltså finare vägegenskaper än en WRX STi?????????????? Alltså kan du lägga ned stridsyxan, alla här vet att om du HADE RÅD skulle du slänga din jävla pansarvagn, sätta eld på odalkepsen och köpa dig en WRX eller M3E46. Du har trollat nog, det finns inte en jävla volvo därute, rwd eller fwd som har ett uns chans i vägegenskaper mot t.ex. min 9-3 ens. Sen avslutar du med R1 hoj... lol Den brände du bara om i din värdetransport.

Pansarvolvon.

Hej jag är 14år
Har aldrig sett en saabopel fwd som går bra på bana, det enda dem är bra på är komfort, krocksäkerhet & turbos.
Skulle nog vara saab 9000 som är hygglig då.
Visa mig en saab som kan göra detta på 8 min http://www.youtube.com/watch?v=8UPqjAN3 … r_embedded

Här testar dem saab areo på top gear, verkar väll gå sådär eller. http://www.youtube.com/watch?v=XWt_H3zOzPM

Jag fyller 15 i morgon.

Senast redigerat av 5D (27 mars 2011)

Phed
27 mars 2011 · 242 Inlägg

5D skrev:

Phed skrev:

endorfinslaven skrev:
Fan vad trött man blir
Ännu så fortsätter denna tråd med envisa BMWförespråkare vars körkunskaper baseras på playstation.
Era teoretiska kunskaper kommer från bilpressen och deras bedömningar av bilarnas uppträdande på banor.

Jag skiter i ovanstående !
Jag kör bil utanför stadsgränserna i jobbet utomlands med olika hyrbilar och över större delarna av sverige pga min hobby, så jag har testat olika bilar. Min hobby tar mig till olika strömvatten i landet från skåne och upp till polcirkeln.
Det är tidsödande att köra bil då jag vill fiska mkt och därav vill jag ha effektiv fisketid.

Vad för bil passar MIG bäst om jag vill ligga och pressa max på landsvägar i Norrlands inland.
INTE FAN ÄR DET BMW..
De flesta på denna sida har aldrig åkt utanför stadsgränsen mer än på turistlederna upp mot Norrland. Eller så tar de sig ur storstaden och kör en tur på en kurvig väg och åker sedan hem. Vissa kör bara hårt på bana.
Jag kör 60-100mila turer på svenska skitvägar så hårt jag bara vågar i inlandet oftast nattetid.
Vilken bil beter sig då bäst ?

Dessa vägar som jag gungar runt i min totalt värdelösa Volvo som enligt er saknar markkontakt.
Konstigt att jag under dessa förhållanden åkt ifrån WRX STi JRMtrimmad, Carrera S, M3E46, R1 hoj..


Min fråga lyder:
Vilken bil går som loket på skogsvägar och uppträder snällt och fint utan överraskningar...
Inte är det en BMW för då hade vi sett dessa oftare i rallyskogen...

OBS
LÄS DETTA OCH BEGRUNNA
Kan ni förklara för mig varför man inte kör BMWs i grupp H i de svenska skogarna...
Varför är RWD-rallyåkarna lika puckade som jag och envisas med 940 bilar i skogen...
Det har vart folk som försökt med BMWs i skogen men vart tar de vägen....

AAHAHAHAHAHAHA Du har alltså finare vägegenskaper än en WRX STi?????????????? Alltså kan du lägga ned stridsyxan, alla här vet att om du HADE RÅD skulle du slänga din jävla pansarvagn, sätta eld på odalkepsen och köpa dig en WRX eller M3E46. Du har trollat nog, det finns inte en jävla volvo därute, rwd eller fwd som har ett uns chans i vägegenskaper mot t.ex. min 9-3 ens. Sen avslutar du med R1 hoj... lol Den brände du bara om i din värdetransport.

Pansarvolvon.

Hej jag är 14år
Har aldrig sett en saabopel fwd som går bra på bana, det enda dem är bra på är komfort, krocksäkerhet & turbos.
Skulle nog vara saab 9000 som är hygglig då.
Visa mig en saab som kan göra detta på 8 min http://www.youtube.com/watch?v=8UPqjAN3 … r_embedded

Här testar dem saab areo på top gear, verkar väll gå sådär eller. http://www.youtube.com/watch?v=XWt_H3zOzPM

Jag fyller 15 i morgon.

Hej jag är 25år
Du länkar till en 9-5, det är MIL emellan 9-3 och 9-5 i vägegenskaper.
En 9-3 smiskar vilken volvo som helst, likaså gör en bmw 330 el m3.

Jag fyller 26 om ett år.

Aristoteles
28 mars 2011 · 30 Inlägg

Men helvete jag väljer hellre en BMW 316 före en Volvo 940. Varför?
För att volvo ser ut som en skokartong och känns allmänt budget jämfört med BMW!

IceEyes Varningar: För många..
28 mars 2011 · 2 552 Inlägg

BMW-fanatikerna på Garaget är minst sagt ett besynnerligt och otäckt partiskt släkte. Oavsett vad köprådet handlar om så är det enligt dessa varelser i regel alltid BMW som är det givna och överlägset bästa köpet.

Hur står det till med verklighetsanknytningen egentligen? wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Blomsterberg plattsättare!
28 mars 2011 · 804 Inlägg

hahaha va fan har inte denna tråden dött än? någon som gjort något test?

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang