2874
Sök

Nissan 200sx s13 går på 3 cylindrar

4 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
#1
tjenis penis. Som rubriken lyder så går bilen bara på 3 cylindrar.
Jag har gnista och stifftet är blött.
Någon som har tidigare erfarenheter av detta problem?
3e cylindern som är död. Bilen är helt orginal förutom uppställt ladd!

HJÄLP?!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 december 2009
#2
hur är kompet på den cylindern?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

689 Inlägg
19 december 2009
#3
Då är det helt säkert en ventil som gått, hände med brorsans 200 när han ställde upp trycket. så jag såger som föregående talare att kolla upp kompressionen

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 december 2009
#4
är den chippad? hur mycket laddar den? vet att soppapumparna inte direkt är överdimensionerade. polaren pajjade en kolv på sin 200 då den gick för snålt med lite uppställt ladd, så har du inget lågt komp är det bara att börja riva.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Drifter
283 Inlägg
20 december 2009
#5
Min krabbade oxå på samma sätt men då hade det kommit in fukt i spolen. bytte spole sen va den som ny igen!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

13 Inlägg
11 januari 2010
#6
Hur har det gått?

Vectra GTS 3.2
MR2 Mk1 AW11

130 Inlägg
26 april 2012
#7
Lite sent men vad var felet? Har samma problem nu:(

513 Inlägg
26 april 2012
#8
Som sagt tidigare, hur är kompet. Sen om motorn gått utan att tända och stiftet är blött som du säger,
Kan du dödat stiftet då dom är känsliga mot det. Men du har nog större problem skulle jag tro.

17 Inlägg
30 juni 2012
#9
tänkte bara kolla, mycket sent efter.... hade du inget ladd och motorn "hoppade" på tomgång?? har nämligen det problemet med min.


130 Inlägg
30 juni 2012
#10
Den är trög varvad och hela motorn hoppar och bilen låter som en fiskebåt smile gör den det så går den på 3, möjligtvis 2smile

17 Inlägg
30 juni 2012
#11
har gjort komptest nu ! fick ungefär såhär ! och 3 Och 4 tändstiften var svarta/blöta

Cylinder 1: 10 Bar
Cylinder 2: 10 Bar
Cylinder 3: 4 Bar
Cylinder 4: 10 bar


130 Inlägg
30 juni 2012
#12
Kan det var toppa packningen på 3ans cylinder?smile Eller kolvringarna:( lycka till och skriv gärna om det är något, hjälper gärna:)

17 Inlägg
30 juni 2012
#13
tror det är ventilen ! tillsatte 5-10 ml motorolja i cylindern och det vart inte högre komp så borde inte vara kolvringarna eller cylinder.. eller är jag helt fel ute?


130 Inlägg
1 juli 2012
#14
Nej det stämmer bra. Men Jag tror inte det är ventilerna, har motorn spikat något? Remmen hoppat några kuggar?

Yrkes Chafför
380 Inlägg
1 juli 2012
#15
sålde en motor i delar ink topp å hela rasket för 1000kr idag, kan ha smält kanten runt kolven med, hände på en kompis,

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

513 Inlägg
2 juli 2012
#16
Låter som du ska plocka toppen och och se efter.
Känns som du blåst packningen. Så hur är det med oljan, vatten i? Hur ser vattnet ut? Övertryck i vevhuset?

17 Inlägg
2 juli 2012
#17
Dulten: hmm nej motor har inte spikat och remmen stämmer med märkningarna
Melin82: oljan såg bra ut när ja tömde ur den ! och ingen olja i kylarvattnet, övertryck i vevhus? hur vet man?


513 Inlägg
3 juli 2012
#18
Vet inte exakt hur din motor ser ut nu i huvudet, men principen är att du tar tex ett papper typ kvitto och lägger på oljepåfyllningslocket. Det ska då sugas fast inte blåsa bort. Tror du hänger med på principen över undertryck.
Eftersom problemet är att du inte har komp på trean och vad jag fattat så kom det plötsligt gissar jag på att det är blåst topplockspackning alt en ventil som satt sig men jag tror på packning. Tror du åker på att lyfta toppen och se efter.

17 Inlägg
4 juli 2012
#19
har nu lyft toppen ! toppackningen såg inget vidare ut och 1 eller 2 ventiler läcker till 3 cylinder, sen såg jag även att en liten "bit" på kolven är borta.. tror ni det kan vara någon fara? när ja komptesta den så testa ja ju med att hälla 5-10ml olja i inloppet för att se men kompet vart ju inte högre.  (kan ta en bild ifall ni vill)


TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg

Sök