Mäki's Audi S2 Projekt!

CarpeDiem German Engineering
5 januari 2010 · 9 081 Inlägg

Ser ju bra ut, Mäki smile Fortsätt med projekt Audi S2 Avant.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Mäki Långsam Perfektionist
5 januari 2010 · 4 800 Inlägg

Idag fick jag ihop bilen och har kört lite, men kan inte använda backen, så ska felsöka lite om jag har glömt något bara. smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
CarpeDiem German Engineering
5 januari 2010 · 9 081 Inlägg

När slutade backen fungera?

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Mäki Långsam Perfektionist
5 januari 2010 · 4 800 Inlägg

Blev sen vi tog ner växellänkaget, slavcylinder å hela köret.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
oggy_swe utbildad klant
5 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Segt det där med backen. kan ju va ganska bra å ha, Lycka till big_smile

Mvh O.Frankeståhl
Hassinen
5 januari 2010 · 32 Inlägg

Mäki skrev:
Hehe, så var det iaf! wink

Monterade dit kopplingsslangen idag och luftade kopplingen, hoppas verkligen växellänkaget går fritt, får se det imorgon efter jobbet!

Hur och vart luftar man kopplingen? Har nämnligen en polare som har problem med sin S2a.

Fint projekt förresten.

Mäki Långsam Perfektionist
5 januari 2010 · 4 800 Inlägg

Hassinen skrev:
Hur och vart luftar man kopplingen? Har nämnligen en polare som har problem med sin S2a.

Fint projekt förresten.

Om han vet vart slavcylindern sitter så finns det en luftnippel (som på bromsoken) precis brevid anslutningen för hydraulröret. Du sätter på en genomskinlig slang på den nippeln, drar slangen upp i motorutrymmet och gärna bunta fast den i grillen när huven är öppen så slangen går högt upp, när det är klart gängar ni upp luftnippeln lite.
Se till att det finns tillräckligt med vätska i behållaren, koppla ett par gånger så det går upp bromsvätksa högt upp i slangen men inte så det rinner över.
Nu sjunker nivån sakta i slangen och all luft kryper upp via den slangen eller i vanliga systemet eftersom det finns vätska på högre punkt än i behållaren.
Efter att ha gjort detta ca 2-3ggr så kan ni testa dra åt luftningsnippeln igen och prova att koppla.
Lycka till!

Tack förresten!

Oskar: Ja backen kan vara en fördel att ha vissa gånger wink

Senast redigerat av Mäki (5 januari 2010)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Mäki Långsam Perfektionist
18 januari 2010 · 4 800 Inlägg

Lite smått som hänt på S2an:
Termostaten bytt, ny handbromsvajer är beställd.
Dessutom beställde jag oljecatchtank och en ny oljekylare idag. Hämtar ut det nästa vecka om det har kommit då. smile
Problemet med den förlorade backen var så enkelt som att nya slangen låg lite fel så att växellänkaget tog i slangen, drog fast den med buntband och nu funkar det klockrent!

Senast redigerat av Mäki (18 januari 2010)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
ktmracing
18 januari 2010 · 184 Inlägg

tänk så enkelt de kan va:) köpte en bmw 520 e39 i fredag som dom sa att de va motorras men den va bara sur visade de sig efter ja tittat lite wink

Audi Freak :)
Mäki Långsam Perfektionist
19 januari 2010 · 4 800 Inlägg

ktmracing skrev:
tänk så enkelt de kan va:) köpte en bmw 520 e39 i fredag som dom sa att de va motorras men den va bara sur visade de sig efter ja tittat lite wink

Haha, vilket klipp! big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
oggy_swe utbildad klant
19 januari 2010 · 2 197 Inlägg

gott med enkla fel smile hoppas snart det händer mer wink sugen på mer uppdates från dig:P

Mvh O.Frankeståhl
itouch
20 januari 2010 · 1 488 Inlägg

Härlig s2 du skaffat dig, följer din tråd på a4an med intresse och gör likadant här. Lycka till.

Mäki Långsam Perfektionist
20 januari 2010 · 4 800 Inlägg

Tack båda 2. Kommer lite mer skrivet här när jag sätter igång med felsökningen av varför den går så fett!

Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Mäki Långsam Perfektionist
23 januari 2010 · 4 800 Inlägg

Så här ser den nya stålomspunna slangen till slavcylindern ut, så bilen är nu fullt körbar.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/844654_js5ngo.jpg

Men den har dragit så mycket soppa, så jag bytte termostaten i den för den inte gick upp i temp heller, när den gick upp i temp så gick den fett och dog. Idag tog jag och Tobbe (garaget.org/circa) itu med det och kom fram till att min lambda var slut. När vi ändå höll på så åkte fronten av så han fick syna mina fästen till IC:n
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/844659_5oo2in.jpg

När dom sakerna ändå var av passade jag på att fräsha upp lite genom att lacka nedre grillen och ic:n i mattsvart färg, ser inte så bra ut på bilderna men blev fint! Ska fräshas upp mer där framme innan jag sätter ihop bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/844661_0g2mfz.jpg

Och boven i dramat, lambdan. Trodde jag kunde använda den från A4an, men det gick inte så har beställt en ny från quattro.se nu.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23022/844664_jw2nf9.jpg

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
oggy_swe utbildad klant
23 januari 2010 · 2 197 Inlägg

bra jobbat å tack för hemside tippset;) quattro.se

Mvh O.Frankeståhl
CarpeDiem German Engineering
24 januari 2010 · 9 081 Inlägg

Snyggt jobbat smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
24 januari 2010 · 616 Inlägg

Nuuuuuu har jag läst igenom alla sidor på din tråd om denna brutala Audi S2 wink

Ja vad sa jag åt Dekan förut om lambdan, hmmm. Den gick nämligen lite dåligt förut. Och jag sa åt han kolla efter lite saker big_smile Men men. Huvudsaken är ju att bilen funkar klockrent nu bara ? smile

Fi satan när denna Audi S2 gick som den skulle, då kan jag säga att den gick jävligt bra (Som nu), har själv åkt/kört lite med den förut, och kan säga att du gjort en bra toppen affär när de gäller en S2 i detta skick ! Var just därför jag själv köpt en S4 då wink


Lycka till med projektet och ska verkligen synas dagligen !






Mvh Masen wink

Mäki Långsam Perfektionist
24 januari 2010 · 4 800 Inlägg

oggy_swe skrev:
bra jobbat å tack för hemside tippset;) quattro.se

Tack tack, det var så lite så wink

CarpeDiem skrev:
Snyggt jobbat smile

//CarpeDiem wink

Tackar!

Masen_Racing skrev:
Nuuuuuu har jag läst igenom alla sidor på din tråd om denna brutala Audi S2 wink

Ja vad sa jag åt Dekan förut om lambdan, hmmm. Den gick nämligen lite dåligt förut. Och jag sa åt han kolla efter lite saker big_smile Men men. Huvudsaken är ju att bilen funkar klockrent nu bara ? smile

Fi satan när denna Audi S2 gick som den skulle, då kan jag säga att den gick jävligt bra (Som nu), har själv åkt/kört lite med den förut, och kan säga att du gjort en bra toppen affär när de gäller en S2 i detta skick ! Var just därför jag själv köpt en S4 då wink


Lycka till med projektet och ska verkligen synas dagligen !






Mvh Masen wink

Kul att du hittat hit wink

Jasså, han har vetat om det? Trodde inte jag faktiskt. Ja, det behövs väl byte av soppafilter och lite rengöring av stiften, sen ska jag titta till tomgången en vända, men i övrigt är det ingen fara med motorn.

Ja den går riktigt bra lär jag säga, men den har nog körts på lite väl högt ladd innan, för när jag köpte den lät det som den tryckte ut ladd fast jag gav fullt (turbon matade för mycket) så jag har ju sänkt trycket nu, ska laborera fram rätt tryck när sommaren kommer.
Men tack för kommentaren smile

Mvh Marcus.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
ktmracing
24 januari 2010 · 184 Inlägg

fler som sitter upp mitt i natten onyktra smile

Audi Freak :)
Dekan
24 januari 2010 · 112 Inlägg

Mäki skrev:

oggy_swe skrev:
bra jobbat å tack för hemside tippset;) quattro.se

Tack tack, det var så lite så wink

CarpeDiem skrev:
Snyggt jobbat smile

//CarpeDiem wink

Tackar!

Masen_Racing skrev:
Nuuuuuu har jag läst igenom alla sidor på din tråd om denna brutala Audi S2 wink

Ja vad sa jag åt Dekan förut om lambdan, hmmm. Den gick nämligen lite dåligt förut. Och jag sa åt han kolla efter lite saker big_smile Men men. Huvudsaken är ju att bilen funkar klockrent nu bara ? smile

Fi satan när denna Audi S2 gick som den skulle, då kan jag säga att den gick jävligt bra (Som nu), har själv åkt/kört lite med den förut, och kan säga att du gjort en bra toppen affär när de gäller en S2 i detta skick ! Var just därför jag själv köpt en S4 då wink


Lycka till med projektet och ska verkligen synas dagligen !






Mvh Masen wink

Kul att du hittat hit wink

Jasså, han har vetat om det? Trodde inte jag faktiskt. Ja, det behövs väl byte av soppafilter och lite rengöring av stiften, sen ska jag titta till tomgången en vända, men i övrigt är det ingen fara med motorn.

Ja den går riktigt bra lär jag säga, men den har nog körts på lite väl högt ladd innan, för när jag köpte den lät det som den tryckte ut ladd fast jag gav fullt (turbon matade för mycket) så jag har ju sänkt trycket nu, ska laborera fram rätt tryck när sommaren kommer.
Men tack för kommentaren smile

Mvh Marcus.

Jag vill bara tillägga att den där masen har inte kört min bil någonsin, och han har verkligen inte sagt nå till mig angående den bilen förut.
Skulle jag vetat om lamdan varit dålig hade jag bytt den. 
Smuttskastning gillar jag inte.

Prata med mig direkt om ni undrar något istället!

Man lever BARA en gång... Ta vara på livet!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang