Köpråd: Ungdomlig driftsäker brukis upp till 50papp (ändring kolla sid 3)

klimpan
10 januari 2010 · 2 600 Inlägg

säger saab 9-5 smile även nyare 9-3 04 och uppått. ford vet jag inte vad du har problem med men dom nyare modellerna är bra så ingen skit bil men som sagt smaken är ju som baken.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
trippelturbo Trucker
10 januari 2010 · 2 710 Inlägg

Finns väl ingen roligare o billigare bil än saab turbo..? Kan rekomendera en sån som jag har.. för 50k får du en fin välskött saab idag smile, beror absolut inte på saabs eventuella nedläggning utan det är bara så.

Mvh

Fart missbrukare
ToXtreme
11 januari 2010 · 3 627 Inlägg

Jasså 1.8an är törstig.. det var ju inte bra tongue För annars är det en väldigt bra bil smile Välutrustad och snygg wink

Saab är ju fortfarande helt klart aktuellt, synd att de lätt blir törstigt med turbo bara sad

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
11 januari 2010 · 3 627 Inlägg

Kom på 2 bilar till!

Nissan Primera, vi hade en tidigare i familjen och det är väääldigt mycket körglädje för pengarna smile
Även Opel Astra, då eventuellt en Bertone. Går att få rätt snygga och är ekonomiska smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
blacken
11 januari 2010 ·

Sir_x skrev:

ToXtreme skrev:
Nu har det nog blivit totaländring i det hela! Från början var tanken att ta ett lån på ca 60k när jag blev fastanställd för att kunna skaffa mig en bättre bil än min 1700krs bil som jag har idag tongue Men efter mycket funderande så har jag beslutat mig för att plugga till hösten och tänker därför köpa en bil utan lån, dvs en bil för runt 40k istället.

Så nu vill jag gärna ha tips om bilar som uppfyller ungefär samma krav fast för runt 40k. Det jag kommer låta bli lidande är motorkapacitet, det är viktigare med en låg bränsleförbrukning än en bil som är kvick när man lever på 2700kr i månaden.

Tankar jag har om bil är just nu någon av följande:
Honda Accord 2.0 99-
Honda Civic 98-
VW Golf 1.6 98-
Seat Ibiza 00-
Volvo S40 98-
Saab 9-3 99-

Kom gärna med en massa tips med motivering som tidigare smile

Detta kommer låta dumt på en motorsida. Men varför ska du skaffa dyrare bil om du tänker studera? Misstänker att det är Göteborg du ska läsa i eller?
Är det inte bättre att behålla din 740 och ha lite livskvalitet istället för att försöka gå runt på 2700kr i månaden?

Ett djäkligt vettigt och bra förslag. tjacka en kanonfrisk 740/940 för en rimlig pengi stället. Och sedan när du är mer kontant än idag, så kan du skuldsätta dig som normalt folk.tongue
För att ha råd med en bil med en inkomst på  2700:- i månaden, hur fan då?..

ToXtreme
11 januari 2010 · 3 627 Inlägg

blacken: Du har missuppfattat mig helt nu wink Tanken var först att skuldsätta mig och skaffa bil för 100papp och då ha en kontantinsats på ca 40papp. Men eftersom jag nu planerar att plugga till hösten så skiter jag i att låna pengar och står istället kvar på 40papp att lägga på bil smile Sen så är jag trött på 740, har haft 2st nu under snart 3 års tid och dem har krånglat så in i h*lvete mycket nu att jag helt enkelt inte vill ha en gammal bil längre, sen att de dessutom är törstiga är inget direkt plus! Men det är klart skulle man hitta en skiiiitfin så kanske det hade varit något men helst ser jag att jag finner något mindre och snålare alternativ smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Engen HEAVY METAL
11 januari 2010 · 765 Inlägg

Toyota Corolla !! -  Drift säkert och soppa snåla och lite lagom.,!

Nissan Almera -  Samma storlek och ganska soppa snåla dom med

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
StarShine
11 januari 2010 · 265 Inlägg

Jag skulle säga s40 2.0T. helst en 00:a men annars funkar 99-02

har själv en 01 och den är kanon.. gått nästan 19k och rullar som en klocka.. hade en 99:a innan som hade rullat 16k.. helt underbara bilar med aldeles lagom med kräm.. hade steg 1 på min fas 1.. något man kan satsa på senare ju...

BSR tar för övrigt endast 3750kr nu för steg 1  wink
ska lämna in min bil där i slutet av månaden smile


säg till om du vill ha tips vad du ska va extra noga på me s40:n smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
ToXtreme
11 januari 2010 · 3 627 Inlägg

Toyota Corolla.. ja kanske varit något! Synd att de är så snålt utrustade och det är mest kombin i detta land som är ... tja säga ful är väl snällt tongue

Du får mer än gärna låta tipsen om S40 hagla in, allt man kan tänkas kolla efter, defekter och sånt smile Ställen där rosten tittar fram först och så smile

Hur är T4an BTW?

Senast redigerat av ToXtreme (11 januari 2010)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
12 januari 2010 · 3 627 Inlägg

Mannen med de stora vändningarna är framme igen! (dvs mig själv)

323F tittade jag på förut.. att jag inte ens tänkt på den bilen, Mazda är ju kända för sin driftsäkerhet.

Sagt och gjort så försvann jag in i mitt blocketland och fann denna http://www.blocket.se/kristianstad/Mazd … 20&w=2 .

Relativt ny, de är snygga, de sägs att de ska vara rätt underhållande att köra och den är ändå någorlunda rapp smile Och till det så drar den inte allt för mycket soppa enligt tester, 0.9 ca vintertid är helt klart acceptabelt tycker jag som är van vid att köra 740 som snittar 1,3 vintertid tongue Och den har iaf en del av utrustningskravena, inkl antispinn.

Så, vad tror ni om en sådan? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
peder Dorifto King Peedi Balerado
12 januari 2010 · 386 Inlägg

peugeot 306 gti 00.

kärlek!

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
ToXtreme
12 januari 2010 · 3 627 Inlägg

Är faktiskt inte så mycket för Peugeot.. Vi har haft både en 206SW och nu har vi en 207SW i familjen och jag är lätt besviken på den bilen, börjar redan krångla med den och då är den bara 2 år gammal, är dåligt tycker jag. Annars är det iofs en bra rekommendation smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
peder Dorifto King Peedi Balerado
12 januari 2010 · 386 Inlägg

Måndags exemplar, vart fast i träsket nu ett tag. Va inte ett dugg missnöjd med min 306a, hade jag kunnat dra tillbaka tiden så hade jag inte kört den dagen jag smällde den tongue

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Knape
26 februari 2010 · 125 Inlägg

Tjena. Tycker helt klart att du ska köpa en s/v 40 2,0t -01 och upp. Milen spelar ingen större roll. Motorn är som resten av volvo-familjen, Slitstark. Men som vanligt med en turbomotor kan turbon vara slut, men som sagt, så är det med alla turbomotorer. 2,0t går hyffsat snålt, har lyckats att få ner min på 0,78 blandad körning (å ja, jag körde som en kärring, men de gick!). Den är även rolig att köra, den allt du vill ha i de flesta fallen. T4 är inget att rekomendera då foten lätt hamnar i botten och då sticker medelförbrukningen, MEN vilken rolig bil de är då!

Som sagt, rekomenderar s/v 40 2,0t från -01 då faceliften kom. Lite trevligare här och där!
Här har du ett exempel 45,000 men helt klart värt de! De ända e väl bara att den inte har larm.
http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_S4 … 15&w=2

BMW 330D Touring "M-Sport" (2004)
Volvo V40 "RWD in progress 500hk" (2001)
lodiseN
26 februari 2010 · 806 Inlägg

Knape_V40 skrev:
Tjena. Tycker helt klart att du ska köpa en s/v 40 2,0t -01 och upp. Milen spelar ingen större roll. Motorn är som resten av volvo-familjen, Slitstark. Men som vanligt med en turbomotor kan turbon vara slut, men som sagt, så är det med alla turbomotorer. 2,0t går hyffsat snålt, har lyckats att få ner min på 0,78 blandad körning (å ja, jag körde som en kärring, men de gick!). Den är även rolig att köra, den allt du vill ha i de flesta fallen. T4 är inget att rekomendera då foten lätt hamnar i botten och då sticker medelförbrukningen, MEN vilken rolig bil de är då!

Som sagt, rekomenderar s/v 40 2,0t från -01 då faceliften kom. Lite trevligare här och där!
Här har du ett exempel 45,000 men helt klart värt de! De ända e väl bara att den inte har larm.
http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_S4 … 15&w=2

Nej en s40 är inte ett dugg rolig att köra, kanske trimmad men nej inte rolig

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
steifan DR!FTT3KN!K3R
26 februari 2010 · 10 427 Inlägg

Kan få tag på en väldigt fräsch VW Polo 6N/6N2 (den senare lite faceliftad och ny inredning) eller den efterföljande varianten (med runda lysena).

Gamla 1,6 75hk-motorn känns ganska rapp i ~1000kg Polo 6N (till skillnad mot 1,6 100hk i Golf IV).

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
jorgen72
26 februari 2010 ·

Helt klart är ju en golf 4 gti ett bra köp bra kvallite oftast mycke utrustning o dom går ganska billigt . Jag hadde aldrig köpt en peugeot eller någon annan fransk bil o s v 40 är ju riktigt rost känsliga så det är nog inget bra köp heller .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang