När jag kompressorkonverterade min bil var jag noga med att beställa silikonslangar i färgen svart. Detta för att inte skylta med det faktum att där sitter en kompressor som inte riktigt satt där från början, när bilprovningen tittar under huven.
Min plan fungerade dock inte det minsta, så nu är jag sugen på att liva upp motorrummet med lite färg. Jag kan dock inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha. Färgen blå är trevlig, men den känns lite för vanlig. Röda silikonslangar har en tendens att se ut som falukorvar osv.
Jag slängde ihop några snabba photoshop-bilder för att jämföra de olika färgerna. Berätta gärna vad ni tycker ser trevligast ut och om ni har slangar i några festliga färger får ni hemskt gärna lägga upp dem i tråden. Tack så mycket
Jag brukar säga samma färg som bilen men vet inte om de finns i silver. Eller om du har någon färg på andra detaljer i bilen. Vilken färg har bromsoken?? (för de är väl lackade o fina)
Rött o lila gav en roliga kontrast. Blått känns ganska vardagligt vid det här laget. Får man fråga om du fick något nedslag på kompressorn eftersom de upptäckte den?!
Rött såg snyggast ut just i det där motorutrymmet.
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.