ToXtreme Reborn - Honda Civic 1.5 Vtec -99 Update 2/3 Sökandet efter ny bil i full gång!

Woojen
25 februari 2010 · 1 101 Inlägg

usch trisst att detta hände när du just börjat få ordning på sakerna

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Andreas79
25 februari 2010 · 3 968 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Kämpa på, byt inte mot en Colt eller 323:a, inte alls lika roliga. Honda har mkt roligare motorer. Får hoppas det löser sig smile Finns ju annars generationen innan av Civic, snygg och går bra, finns ju med vsi motorn på 160hk. Har för mig den heter vsi iallafall tongue

Vti - inte Vsi smile

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
ToXtreme
25 februari 2010 · 3 627 Inlägg

tack för alla snälla kommentarer och stödsmile

Pratade med folksam idag igen, och de kommer lösa in den, den är tydligen skev och baljorna undertill har spruckit i plåten så nu blir det till att jaga ny bil. Får iaf 22papp för den, så om man drar av självrisken så kommer jag få ut mer än vad jag köpte den för.

Angående stereon så kommer jag rensa bilen på allt jag satt in själv, så om inte jag hittar en ny fin civic så kommer skuffbygget bli till salu, om någon skulle vara intresserad!
!

Uppdaterar mer med tiden=)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Andreas79
25 februari 2010 · 3 968 Inlägg

ToXtreme skrev:
tack för alla snälla kommentarer och stödsmile

Pratade med folksam idag igen, och de kommer lösa in den, den är tydligen skev och baljorna undertill har spruckit i plåten så nu blir det till att jaga ny bil. Får iaf 22papp för den, så om man drar av självrisken så kommer jag få ut mer än vad jag köpte den för.

Angående stereon så kommer jag rensa bilen på allt jag satt in själv, så om inte jag hittar en ny fin civic så kommer skuffbygget bli till salu, om någon skulle vara intresserad!
!

Uppdaterar mer med tiden=)

Bara att leta, ha tålamod, självklart kan du / kommer du kunna hitta en Civic av samma modell smile

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
partyvan
25 februari 2010 · 1 071 Inlägg

Finns ju hur många civicar som hälst på blocket.se bara leta efter en billigare så har du ju pengar över till styling

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
AcroN Lever för det cleana, breda & Låga
25 februari 2010 · 200 Inlägg

Jaa Jimmy hitta en ny civic borde inte bli alltför svårt, tkr även du ska kolla på modellen innan den du hade, riktigt frän om du frågar mig smile Annars kan du väll joina mig och tyskstuket? (A) wink

Lycka till nu!

Volkswagen Lupo 1,4 16v "Stanced" (2001)
Volkswagen Bubbla Typ 1 "Back To The Old School" (1964)
ToXtreme
25 februari 2010 · 3 627 Inlägg

finns många civic, men få 3d, men har hittat en grön 4d, alltså samma look fast med skufflucka, inte lika snygg men det går ju att råda bot påwink är dock en 1.4 men det kanske inte märks så mycket då vridet nästan är det samma som hos 1.5an? Den har iaf AC=)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Asseee
25 februari 2010 · 142 Inlägg

Här har du en ny bil med bra mycket starkare motor!
http://www.hondaklubben.com/forum/index … 11&hl=

Koop
25 februari 2010 · 1 867 Inlägg

Första felet, du har lämnat bilen till scanauto. Större klåpare får man fan leta efter.
Andra felet, du godtog skrotningen för lätt, hade du bråkat lite och krävt utlåtande från andra än scanautojönsarna så hade du kanske fått bilen lagad.

Men nu är det som det är, stå på dig och leta efter en ersättare, nöj dig inte med nån kompromiss.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
ToXtreme
26 februari 2010 · 3 627 Inlägg

den hondan du länkade där är inte intressant, dels så vill jag egentligeninte ha den karossen, sen så var det dessutom en del fel på den så för det priser, nepp.. Men en god tanke=)

Och jo de e som du säger Koop, dem e ett par riktiga klåpare, problemet är bara det att jag behöver ha en fungerande bil nu direkt.

Angående bilval så vet jag inte hur många häst 1.4an har, men det är la 90hk va? Colten jag tittat på har i vilket fall 90hk men ska enligt tester vara ganska pigg ändå, sen tycker  personligen jag att den näst senaste modellen är rätt snygg=) inte så vanliga i stylingkretsar heller vilket är ett stort plus

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Andreas79
27 februari 2010 · 3 968 Inlägg

Jag lovar dig en sak: Välj hellre 1.5 liters motorn på 114 hk, än 1.4 liters motorn på 90 hk.

Man kan göra en 1.5 liters Vtec väldigt pigg med annat avgas, grenrör och andra modifikationer,
på min bil har jag även fått bytt växellåda... ger bättre utväxling med.

På en tank med min bil kan jag köra 63 mil... vilket jag tycker är mycket bra.

En 90 hk drar mer bensin och är absolut inte pigg.

Lycka till med letandet!

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
ToXtreme
28 februari 2010 · 3 627 Inlägg

Jo det är den motorn jag egentligen vill ha.

Men nu har jag hittat en ny bil... dock ingen Civic utan en 323, och jag vet den är inte lika rolig och köra och det finns inte lika mycket till den som till Civicen tongue

Men samtidigt så är det lite av tjusningen, kanske inte prestandan då detta är en 1.5L 88hk (men det går alltid att trimma lite), men att de inte är vanliga i stylingkretsar här i Sverige, framförallt inte 3dörraren.

Blir det den, dvs om det inte ploppar upp någon Civic till ett bra pris med rätt utrustning/motor inom en vecka så lär det bli som så.

Dock, tilläggas är att den kommer JDM´s, om jag så ska behöva bygga allt själv till den wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
2 mars 2010 · 3 627 Inlägg

Så nu är bilen strippad på allt billjud.

Kommer få pengar utbetalda nu i veckan så jakten på bil är i full gång!

Just nu är jag inne på några olika alternativ:
Honda Civic (om jag hittar någon, för har inte tid att vänta)
Mazda 323 97-98 (antingen 1.5 88hk eller 1.8 115hk)
Mitsubishi Colt 1.6 96-98
Nissan Almera 1.6 97-98

Har hittat ett par fina 323or och en riktigt fin Almera! Vad borde jag satsa på?

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Andreas79
2 mars 2010 · 3 968 Inlägg

ToXtreme skrev:
Så nu är bilen strippad på allt billjud.

Kommer få pengar utbetalda nu i veckan så jakten på bil är i full gång!

Just nu är jag inne på några olika alternativ:
Honda Civic (om jag hittar någon, för har inte tid att vänta)
Mazda 323 97-98 (antingen 1.5 88hk eller 1.8 115hk)
Mitsubishi Colt 1.6 96-98
Nissan Almera 1.6 97-98

Har hittat ett par fina 323or och en riktigt fin Almera! Vad borde jag satsa på?

Ärligt talat tror jag det finns mest stylingtillbehör till en Honda Civic, hade haft tålamod
och inte haft för bråttom - det kommer dyka upp Civic utan tvekan bara du letar det
garanterar jag dig.. finns många av dem i Sverige, det är absolut den bästa bilen jag
ägt helt klart av de jag haft - Civic EK3, finns oändligt med trevliga tillbehör och saker
till just denna bilen, man kan göra den hur snygg som helst smile

Sen vad du borde satsa på - folk kan skriva olika saker om olika bilar,
men i slutändan anser jag du själv skall avgöra detta, så du inte ångrar
dig med ditt bilköp i efterhand.. att du verkligen tänker igenom vilken bil du vill ha smile

Lycka till och håll tråden uppdaterad ! smile

Senast redigerat av Andreas79 (2 mars 2010)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
ToXtreme
2 mars 2010 · 3 627 Inlägg

Jo det är sant som du säger att det finns mest till den bilen, men samtidigt så har jag inte tiden att sitta och vänta på att ett fint objekt till rätt pris, för det kan ju ta evigheter. Sen så kan man ju alltid köpa sig en bil och när man hittar en fin Civic så slår man till då.

Anledningen till varför jag inte har tid att sitta och vänta är pga att jag jobbar i GBG men bor utanför Kungsbacka, så jag har ett pendlingsavstånd på 3-5mil enkel väg, och med kommunalt så tar det åtminstånde 1-1½h att ta sig till jobbet. Något man inte är så sugen på när man börjar jobba vid 7 snåret wink

Sen så tycker jag det är lite kul att det inte finns så mycket till dessa bilarna heller, då måste man bygga själv och då kommer man också sticka ut, man blir inte en i mängden så att säga wink

Om du fått välja mellan en 323 och en Almera, vad hade du valt? Almeran är väldigt fin, gått lite och är välutrustad. Nackdelen är att den är dyrare i försäkring och har dålig säkerhet. 323an är ju som man vet med Mazda driftsäker, även de jag tittat på är välutrustade och försäkringen är billigare och säkerheten bättre.

Så Mazda är egentligen det självklara valet, men Almeran får man mer bil för pengarna.. det är svååårt! tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
kourosh Honda Performance Club
2 mars 2010 · 236 Inlägg

tråkigt o höra det med bilen.
köp en honda vti eller vt. ingen 90hästars symaskin. kan du inte tänka dig o köpa en crx vt då? eller en civic vti. http://www.blocket.se/trelleborg/Stylad … 16&w=3
typ denna, bara o slänga bort det fula kjolpaketet och slänga på original så har en skit snygg bil med bra motor.

vill du ha en rolig billig honda så är det endast vti som gäller tycker jag.

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2
Woojen
7 mars 2010 · 1 101 Inlägg

Hittat någon bil än?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
ToXtreme
7 mars 2010 · 3 627 Inlägg

Jajjemensan, står en Mazda 323 1.5 16V Practical på uppfarten numer, kommer upp en projekttråd på den idag smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang