INSTÄLLT!! Inför: BMW-parad på avenyn, Göteborg, efter Schmiedmannträff - 1:a Maj 2010 INSTÄLLT!!

BARRET
7 april 2010 · 561 Inlägg

jag var ju där typ igår? vadå avstängd?

D_Nilsson
8 april 2010 · 754 Inlägg

BARRET skrev:
jag var ju där typ igår? vadå avstängd?

De hade satt upp skyltar å hängt upp kedjor vid infarterna så man inte kan köra in, iof gällde det bara vissa tider. Men det är runt den tiden som vi hade tänkt att samlas där, på eftermiddagen runt kl 18.00. Ska kolla lite mer nogrannt på det smile

Senast redigerat av D_Nilsson (8 april 2010)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D_Nilsson
9 april 2010 · 754 Inlägg

Nu har jag kollat upp tiderna angående Götaplatsen! Man får inte vara där från kl 19.00 - 05.00. Så om träffen är slut kl 16.00 i Kungsbacka så har vi några timmar på oss att hinna till Göteborg och samlas på Götaplatsen. Men kl 19.00 måste vi vara där ifrån, ska vi säga att vi bryter upp kl 19.00 då? Har lite planer för kvällen, så jag kommer nog dra mig hemåt vid den tiden iallafall smile

Lägger upp ett preliminärt schema i första inlägget!..ska ni delta i paraden så är det bra om ni läser det, kom med synpunkter osv osv osv! smile

Senast redigerat av D_Nilsson (9 april 2010)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
BARRET
9 april 2010 · 561 Inlägg

Har det inte alltid vart stoppförbud där? Det har aldrig vart nån som brytt sig innnan.

fransman Avstängd
9 april 2010 · 210 Inlägg

D_Nilsson skrev:
Preliminärt schema:
* Åker från Schmiedmann i Kungsbacka ca 16.10 - 16.20 - framme på Götaplatsen runt 17.00
* Ta bilder/infosnack, eftersom vi inte får vara där efter 19.00 är det väl lika bra att vi tar bilder innan.
* Paraden börjar ca kl 17.45...eller när vi känner att "NU KÖR VI!!!!"
* Rutten jag lagt upp tar ca 10 minuter, samlas på Götaplatsen efteråt (om klockan inte är efter 19.00, då ställer vi oss antingen vid Chalmers eller Hvitfeldtska Gymnasiet). Om vi är sugna kan man ju ta ett varv till.
* När vi är tillbaka: Ta lite fler bilder kanske? Snacka goja? tongue
* Sen kan man ju dra sig hemåt när man känner för det. Jag åker nog nån gång mellan kl 19.00 - 20.00 smile

kolla in denna här tråden så förstår ni att det inte är läge att åka hem... kvällen kan bli lång......cool

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167999

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
M-Touring
10 april 2010 · 8 Inlägg

Kommer med M3:an. Ska bli roligt!!

/Sebbe.

BMW 320 "the opposite" (1986)
KiMiZ
12 april 2010 · 3 Inlägg

Lät ju riktigt roligt detta smile är ju en bra bit att åka, men får se om man dyker upp smile

markuska
14 april 2010 · 151 Inlägg

Även jag kommer med min M3:a
M3 E92 färg "Monte Carlo blue"

Men det är väldigt viktigt att det inte blir några vägbulor under paraden.

Senast redigerat av markuska (14 april 2010)

D_Nilsson
15 april 2010 · 754 Inlägg

markuska skrev:
Även jag kommer med min M3:a
M3 E92 färg "Monte Carlo blue"

Men det är väldigt viktigt att det inte blir några vägbulor under paraden.

Härligt! Nix, finns inga vägbulor! Vi kör istortsätt endast upp och ner för Avenyn! smile Tar ca 5-10 minuter att köra bara smile Jag skriver upp dig!

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D_Nilsson
16 april 2010 · 754 Inlägg

Nu har jag filmat rutten vi ska köra! smile

http://www.garaget.org/video/pfs0ps8kwl9u#pfs0ps8kwl9u

Senast redigerat av D_Nilsson (16 april 2010)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Eddiie Bmw Fanatiker
16 april 2010 · 292 Inlägg

Jag kommer upp till först träffen sen hänger jag gärna med in i stan med m3:an

Mini Cooper S "Cooper S JCW" (2014)
Olsa66
18 april 2010 · 236 Inlägg

Har jag snygg nok bil til och bli med på paraden?smile Eller ar den for ful?

Peugeot 206RC "Lillen" (2004)
BMW 328 "Kolfiiiiber bimman" (1999)
Volvo S80 V8 "Volvo goes V8" (2008)
D_Nilsson
18 april 2010 · 754 Inlägg

Olsa66 skrev:
Har jag snygg nok bil til och bli med på paraden?smile Eller ar den for ful?

Haha klart du ska med! wink Jag tycker personligen att alla som äger en BMW har rätten att åka med! smile Ska jag skriva upp dig?

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
18 april 2010 · 175 Inlägg

Yay, två veckor kvar och det ligger delar till bilen i hela huset, inte cool=/

"Assumption is the mother of all fuckups"
Darkie dARKiE
18 april 2010 · 5 031 Inlägg

Får se om man kommer, blev påbackad i veckan som jag skrev i schmiedmann tråden inget allvarligt men jag som är perfektionist gillar inte att man kan se en bula i bagageluckan haha.. Så får se helt enkelt.. kanske kommer med E39:an istället.. Hinner inte lämna in bilen på rikt å lack innan..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Darkie dARKiE
18 april 2010 · 5 031 Inlägg

D_Nilsson skrev:
Jag kommer personligen tillsammans med några vänner lägga upp en rutt som vi ska köra i stan. Vi ska även göra vårt bästa så att ingen stackare åker vilse osv. Ska även försöka undvika farthinder då många har såkallade GT-läppar på sina E36:or! wink ...låter väl bra Darkie? big_smile

Nu fick man ju lite dåligt samvete..
Får väl komma med E36:an då.. ni får blunda mot bulan.. roll

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Olsa66
18 april 2010 · 236 Inlägg

skiv mig på listan:)

Volvo S80 V8 "Volvo goes V8" (2008)
BMW 328 "Kolfiiiiber bimman" (1999)
Peugeot 206RC "Lillen" (2004)
D_Nilsson
18 april 2010 · 754 Inlägg

Darkie skrev:
Får se om man kommer, blev påbackad i veckan som jag skrev i schmiedmann tråden inget allvarligt men jag som är perfektionist gillar inte att man kan se en bula i bagageluckan haha.. Så får se helt enkelt.. kanske kommer med E39:an istället.. Hinner inte lämna in bilen på rikt å lack innan..

Du skojar! yikes Usch vad trist! Tur att du har E39:an! Fast jag hade tagit till träffen 328:an ändå! wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D_Nilsson
18 april 2010 · 754 Inlägg

Darkie skrev:

D_Nilsson skrev:
Jag kommer personligen tillsammans med några vänner lägga upp en rutt som vi ska köra i stan. Vi ska även göra vårt bästa så att ingen stackare åker vilse osv. Ska även försöka undvika farthinder då många har såkallade GT-läppar på sina E36:or! wink ...låter väl bra Darkie? big_smile

Nu fick man ju lite dåligt samvete..
Får väl komma med E36:an då.. ni får blunda mot bulan.. roll

Haha, jag lovar att blunda för den! big_smile Finns inga farthinder osv på rutten förresten! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
dcay Licenssvetsare
18 april 2010 · 927 Inlägg

Darkie skrev:
Får se om man kommer, blev påbackad i veckan som jag skrev i schmiedmann tråden inget allvarligt men jag som är perfektionist gillar inte att man kan se en bula i bagageluckan haha.. Så får se helt enkelt.. kanske kommer med E39:an istället.. Hinner inte lämna in bilen på rikt å lack innan..

Du måste komma! Jag kommer tillome med min o den finns det mkt skavanker på än sålänge..!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang