Magnum 3.5L V6 VS V8 HMI 5.7L

mackan_108
7 februari 2010 · 19 Inlägg

hejsan
vet inte exakt vart denna tråd ska läggas därför lägger jag denna här
det jag undrar är hur stor skillnad är det på hemin vs 3.5L 6an

prata med en kille igår som hade hemi motorn hans låg på 1,2L milen.
6:an kan väll inte ligga långt under eller?
är i köp tankarna på denna bil. kommer åka mycket i stats miljö. om nån kan svara på frågan så blir jag glad utan att säga klart det ska va hemi med motivationen att det är just HEMI och dom tycker det är ballare.!

mvh marcus

Rinnegan Malleus Malificarum
7 februari 2010 · 2 401 Inlägg

mackan_108 skrev:
hejsan
vet inte exakt vart denna tråd ska läggas därför lägger jag denna här
det jag undrar är hur stor skillnad är det på hemin vs 3.5L 6an

prata med en kille igår som hade hemi motorn hans låg på 1,2L milen.
6:an kan väll inte ligga långt under eller?
är i köp tankarna på denna bil. kommer åka mycket i stats miljö. om nån kan svara på frågan så blir jag glad utan att säga klart det ska va hemi med motivationen att det är just HEMI och dom tycker det är ballare.!

mvh marcus

Amerikanarna har kommit så långt med att göra sina V8'or bränslesnåla att det skiljer minimalt i bränsleförbrukning mellan 6'an och Hemi'n. Jag skulle välja Hemi'n för att den är bränslesnål, rolig och har grymt bra ljud.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
mackan_108
7 februari 2010 · 19 Inlägg

ok låter bra! jag blev lite förvånad när han sa 1.2 på en 5,7 LITERS motor!
6:an kanske e lite klen för den nästan 2,5 tons tunga bilen och där av drar den lite mer wink

Rinnegan Malleus Malificarum
7 februari 2010 · 2 401 Inlägg

mackan_108 skrev:
ok låter bra! jag blev lite förvånad när han sa 1.2 på en 5,7 LITERS motor!
6:an kanske e lite klen för den nästan 2,5 tons tunga bilen och där av drar den lite mer wink

Precis så det är, den är lite för klen för vikten. Men ja, de har verkligen skärpt sig när det gäller bränsleförbrukningen på deras nyare V8'or, så man får kraft samt att den är bränsesnål, så det är inte så fy skam. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Hedning Fd Bannad
7 februari 2010 · 657 Inlägg

Skulle också gå på Hemin, i stan lär det väll skilja en del men knappt märkbart under långresor. Magnumen är en tung bil och behöver kraften som Hemin ger. Det är ju också en Hemi, och det är ju trots allt ballare.


Kunde inte Agree mer med dig i bilköp, mycket fränare än en magnum vettefan om det blir:)

Märkesbög
mackan_108
7 februari 2010 · 19 Inlägg

mja fins ju charger också mycket najs bil dok kostade den 12000 kr mer i försäkring så det får bli magnum som familjebil big_smile

steve-N
7 februari 2010 · 97 Inlägg

1,2 var den genomsnittsförbrukningen vi hade på våran också. Så fort du gasar slukar hemin i sig en hel del bensin:D Körde själv magnum en hel del då familjen ägde en sådan för 2 år sen, och ibland flyttade bensinmätaren på sig fustrerande fort. Dock går hemin riktigt bra!

mackan_108
7 februari 2010 · 19 Inlägg

okok
fick just veta att den jag fundera på var AWD dessutom så den lär väll liga på lite mer än 1.2 då tyvärr.
men jag undrar vad 2.5L V6:an ligger på nån som kan svara på det?
mvh marcus

Moparboy440
9 februari 2010 · 4 682 Inlägg

mackan_108 skrev:
okok
fick just veta att den jag fundera på var AWD dessutom så den lär väll liga på lite mer än 1.2 då tyvärr.
men jag undrar vad 2.5L V6:an ligger på nån som kan svara på det?
mvh marcus

Menar du 2.7:an? nån 2.5 liters motor finns inte.

jokke_b
9 februari 2010 · 315 Inlägg

En kompis jar en 5,7. Ett sånt jävöa slagskepp de är att köra. HUr go som helst! Sen så har deras V8 ett system så att när du inte gasar för mycket så går den bara på 4 cylindrar för att inte dra så mycket.

Allt eller inget!!!
mackan_108
10 februari 2010 · 19 Inlägg

ja jag menade 2.7 skrev fel bara wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang