Hundlukt i bilen.

bu
11 mars 2010 · 49 Inlägg

Är det någon som vet eller har nått tips på hur man får bort hundlukt i bilen.Luktar lite som blöt hund brukar göra.

Hool
11 mars 2010 · 1 067 Inlägg

Torrboll

Våtdammsugning / Kemtvätt med klädseltvättmaskin..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
maco
11 mars 2010 · 1 207 Inlägg

bu skrev:
Är det någon som vet eller har nått tips på hur man får bort hundlukt i bilen.Luktar lite som blöt hund brukar göra.

Är det av en hund lukten kommer ifrån eller luktar det bara som en blöt hund?

Om det inte är ifrån en hund så kan det vara en god idé att leta reda på varför det luktar. Någon dränering som har satt igen? Varmepaketet kapput?

jocke_gronberg
11 mars 2010 · 4 586 Inlägg

jobbigt. vattendamsugare samt vatten o tvål brukar kunna ta bort mycket.

Iam2fast4U
11 mars 2010 · 1 534 Inlägg

Jag rekomenderar att du köper turtle luktborttagare på mekonomen det fungerar asbra jag lovar dig wink
fast du måste dammsuga och rengöra rätt noga innan och ha på medlet flera gånger för att få ett bra resultat.
Jag hade problem med rök liknande lukt och jag använde detta medlet och nu luktar det nytvättat i bilen
Vet inte hur det fungerar på skinn för jag använde det bara på allt tyg i bilen.
finns säkert bättre saker, men du kan ju iaf testa

BMW E34 "538" (1990)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
11 mars 2010 · 1 778 Inlägg

En riktig städning, och tvätt av sätena med en bra maskin. Sedan en ozon behandling efteråt. då har du en garanterat HELT luktfri cupé!
Synd att du bor en bit härifrån annars kunde jag fixat det för en mindre ersättning.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
bu
11 mars 2010 · 49 Inlägg

Tack för tipsen!!är säker på att dom haft hund i bilen då jag har hittat hundhår.Ska prova nått av alternativen.

jocke_gronberg
13 mars 2010 · 4 586 Inlägg

jag tror en recondfirma inte tar så hemskt mycket för det. Ifall du inte får bort luften

z71
13 mars 2010 · 53 Inlägg

bu skrev:
Är det någon som vet eller har nått tips på hur man får bort hundlukt i bilen.Luktar lite som blöt hund brukar göra.

skjut hunden wink

jonas 740
13 mars 2010 · 429 Inlägg

z71 skrev:

bu skrev:
Är det någon som vet eller har nått tips på hur man får bort hundlukt i bilen.Luktar lite som blöt hund brukar göra.

skjut hunden wink

Försvinner luckten då?

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
13 mars 2010 · 2 203 Inlägg

Ställ 4 tallrikar i bilen över natten med ättika i. Det brukar råda bot på dålig lukt i bilen.

Mr_EmCom Med.lem
13 mars 2010 · 3 759 Inlägg

Rspeter skrev:
Ställ 4 tallrikar i bilen över natten med ättika i. Det brukar råda bot på dålig lukt i bilen.

Inte om det som luktar finns kvar i bilen...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
RannerKing www.LynxTalk.se
13 mars 2010 · 420 Inlägg

Dammsug ALLT! Fäll säten, bort med gummimattor m.m. Skruva även bort "paneler" där du misstänker att det finns hundhår bakom. Dammsug och låt torka om det är blött och dammsug igen.

Antagligen finns det fukt någonstan som får hundhåren att lukta. Min gammla passat var väl "inhundad" redan innan jag köpte den, men den luktade inte det minsta hund för det. Men så var det helt torrt i bilen också.

Anledningen till att du ska ta bort paneler m.m. där du misstänker att det finns hunhår, är pga att det mest
trilgt finns hår där. Håren tar sig in tamejfan överallt! Såg det själv när jag tömde gammpassaten på
all inredninga bakom framstolarna...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Mr_Woods Musiker
13 mars 2010 · 472 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
En riktig städning, och tvätt av sätena med en bra maskin. Sedan en ozon behandling efteråt. då har du en garanterat HELT luktfri cupé!

Ozon är verkligen helt otroligt bra!!!
Finns ganska billiga aggregat för under tusenlappen!

Senast redigerat av Ras_J (14 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
joelimmo
14 mars 2010 · 1 380 Inlägg

Rspeter skrev:
Ställ 4 tallrikar i bilen över natten med ättika i. Det brukar råda bot på dålig lukt i bilen.

funkar ännu bättre med amoniak det tar bort all dålig odör i bilen bara ställa som sagt 4 tallrikar med lite amoniak på under natten sen vädra ett par timmar och dammsuga så kommer den vara luktfri wink

BMW E28 (1982)
Sushikocken Sleeper
14 mars 2010 · 3 084 Inlägg

kolla även i bagageutrymmet och under sätena så det inte ligger en hund begraven!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
evilaudio
14 mars 2010 · 16 195 Inlägg

jonas 740 skrev:

z71 skrev:

bu skrev:
Är det någon som vet eller har nått tips på hur man får bort hundlukt i bilen.Luktar lite som blöt hund brukar göra.

skjut hunden wink

Försvinner luckten då?

den luktar ruttet i nån månad men sen försvinner de.. HAHA

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
bu
15 mars 2010 · 49 Inlägg

haha ska kolla om det ligger någon hund begraven där bak!!

mattestig volvo tic frälst
15 mars 2010 · 357 Inlägg

vårstäda bilen sen kan du lägga äpplen i bilen ca. 1-3st. gammalt knep som tar bort lukt smile låt det inte ligga för länge bare för då luktar det värre iställe tongue en natt brukar räcka billigare än så tar du nog inte bort lukt wink annars ättika som någon sa tar bort lukt väldigt bra.

Volvo 760 tic "ADON Mega60in" (1985)
Brådhis * Voff voff *
29 november 2016 · 10 280 Inlägg

joelimmo skrev:

Rspeter skrev:
Ställ 4 tallrikar i bilen över natten med ättika i. Det brukar råda bot på dålig lukt i bilen.

funkar ännu bättre med amoniak det tar bort all dålig odör i bilen bara ställa som sagt 4 tallrikar med lite amoniak på under natten sen vädra ett par timmar och dammsuga så kommer den vara luktfri wink

Ammoniak är en gas, så den lär inte stanna så värst länge på tallriken... Om man nu inte blandar ut den med vatten (men då är det inte per definition "ammoniak" längre). wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang