Så har farbror blå snott mörkortet!

Sport_MC
4 juni 2006 · 40 Inlägg

En dag kvar att köra "lagligt"
Frågan är: Hålla sig borta från större vägar och köra lugnt i städer! Hur stor kan risken va att dom stoppar mig igen?
Vet inte än hur länge jag är av med kortet, men minst denna sommar skulle jag gissa.

Ähh, jag kör vidare, men med lite försiktighet!

MeloveGolf Vw trimmare
4 juni 2006 · 2 995 Inlägg

hmmm...tycker inte du ska köra alls du har ju uppenbarligen bevisat att du inte ska ha körkort om dom tog det....

Edit: Om du nu ska köra iaf ska du vara medveten om att det blir ett jävla liv om dom stoppar dig igen wink

Senast redigerat av MeloveGolf (4 juni 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Sport_MC
4 juni 2006 · 40 Inlägg

heheh Jag Ska försöka komma ihåg det du sa.....

JohnnyN Rutinerad medlem
4 juni 2006 · 1 938 Inlägg

Håller med ovanstående. Det går nog att köra utan körkort, men det blir ett jävla härjande om dom stoppar dej, och du är utan big_smile

blackimpreza
4 juni 2006 · 22 Inlägg

och var fick VWtrimmaren luft ifrån då??  Trimmar du lär du ju också köra skapligt olagligt...

Jag har aldrig sett ett ufo, men en skalbagge flög in i min sallad häromdagen
THEBADGUY Gorgilus addictus
4 juni 2006 · 4 737 Inlägg

Ge fan i att köra...säger som den före mig sa: Blir ett jävla liv om dom tar dig igen!

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Konstapeln Snickar guru
4 juni 2006 · 278 Inlägg

hur fort gick det och vad var hastigheten på vägen tongue

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Phaetoon
4 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Man blir inte av med sitt körkort utan anledning. Tänk på att det är ett straff att vara utan körkortet.
Här i Östergötland blir man stoppad lite då och då. Farsan har blivit stoppad 3 ggr i år redan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
4 juni 2006 · 1 660 Inlägg

Östergötlans farbror blå är grymma... Blev invinkad nyligen..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=16327

sveddan
4 juni 2006 · 1 453 Inlägg

Om du fått körkortet återkallat men struntar i det och kör ändå så kallas det olovlig körning, för vilket påföljden kan bli att du inte får ta körkortet igen på flera år.
Är det värt risken?

9-5 AERO M-06
4 juni 2006 · 231 Inlägg

Kan tillägga att dom flesta försäkringsbolag inte ersätter nåt, dvs nada, noll kr om föraren saknar körkort....

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
SLIMPA
4 juni 2006 · 215 Inlägg

blackimpreza skrev:
och var fick VWtrimmaren luft ifrån då??  Trimmar du lär du ju också köra skapligt olagligt...

Eh va???

FugitivE BMW Power
4 juni 2006 · 2 362 Inlägg

SLIMPA skrev:

blackimpreza skrev:
och var fick VWtrimmaren luft ifrån då??  Trimmar du lär du ju också köra skapligt olagligt...

Eh va???

Han syftade på Melovegolf

BMW, bogsering med wire :/
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
4 juni 2006 · 1 290 Inlägg

Smart o köra utan kort??? Finns en anledning till att du inte ska ha kortet!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Sport_MC
4 juni 2006 · 40 Inlägg

Till dom som är intresserade hur fort jag körde så sa polisen när jag blev stannad så var farten i 285KM I TMEN Jag vet att det är för mycket på en 70 Väg men men gjort är gjort ....

Caffe
4 juni 2006 · 1 436 Inlägg

Körde du bil eller mc?

Varför frågar jag? Jo därför att om jag krockar med en bil som kommer körandes i alldeles för hög hastighet så blir det en jävla smäll men smäller man med en MC så må han bli mos men har man familjebilen så fastnar han i fronten.

Senast redigerat av Caffe (4 juni 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Konstapeln Snickar guru
4 juni 2006 · 278 Inlägg

Caffe skrev:
Körde du bil eller mc?

Varför frågar jag? Jo därför att om jag krockar med en bil som kommer körandes i alldeles för hög hastighet så blir det en jävla smäll men smäller man med en MC så må han bli mos men har man familjebilen så fastnar han i fronten.

Smäller man i 285 km i timmen med en båge också så kommer ju garanterat inte han bara fastna i fronten....

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Phaetoon
4 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Sport_MC skrev:
Till dom som är intresserade hur fort jag körde så sa polisen när jag blev stannad så var farten i 285KM I TMEN Jag vet att det är för mycket på en 70 Väg men men gjort är gjort ....

285km/h på 70 väg? Hur lyckades polisen stoppa dig? Låter som en ganska idiotisk grej att göra. Vad körde du för fordon egentligen? Låter ganska så otroligt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
niclas_swe bitter besserwisser
4 juni 2006 · 644 Inlägg

säkert en bubbla
och om det nu stämmer så blir det inte bara kortet som ryker. det finns något som heter vårdslöshet i trafik och kan ge fängelse

Senast redigerat av niclas_swe (4 juni 2006)

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
carpan
4 juni 2006 · 120 Inlägg

niclas_swe skrev:
säkert en bubbla
och om det nu stämmer så blir det inte bara kortet som ryker. det finns något som heter vårdslöshet i trafik och kan ge fängelse

Japp, du har så rätt så... 28o blås på vilken allmän väg som helst brukar leda till värre påföljd än "bara" indraget kort...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang