Eftersnack: Stockholm-Linköping-Mantorp Karavanen till elmia 3/4

syabo
3 april 2010 · 1 278 Inlägg

vart den lyckad?smile själv var man inte med, så skulle vilja sa mycket bilder också smile man kan ju också ta upp vad som var bra o vad som var mindre bra så man vet till nästa årsmile

Senast redigerat av syabo (4 april 2010)

Street Knight
850_GLT
4 april 2010 · 947 Inlägg

jodå den blev helt okej.. Dock så blev många ivriga efter cirka halva vägen och började köra om tvr. Hade fixat en som stog nere i jkpg och filmade då vi kom så synd att vi inte kom allihopa på ett led.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Kmarcus
4 april 2010 · 854 Inlägg

Tyvärr är jag inte riktigt lika imponerad av karavanen, det var många bilar men det för också med sig svårigheter... Jag åkte upp på motorvägen i mitten/slutet och fick ligga på i 150-160 ett bra tag för att överhuvud taget börja fundera på om det fanns någon grön ledarbil. Eller om alla bara körde sitt race.

Jag vet att det är ett svårt arrangemang men som ledarbil kan man inte läga sig i 120 blås så fort man kommer ut på motorvägen, utan kanske 90 de första milen för att alla ska vara på ett led redan från start.

När sen väl karavanen blev tight så gick det helt plötsligt i 40 nån gång och ner i 70 ett par vilket gjorde att jag lämnade ledet och körde själv.

För att avsluta med något positivt så var det roligt den biten det fungerade smile

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Germax
4 april 2010 · 12 086 Inlägg

Måste ju ge ledarbilen en fet diss, att gasa upp i 120 direkt efter påfarten med kanske 100 bilar som ska med är ju mindre genomtänkt om man vill ha en karavan. Det var lite fläckvis med bilar utspridda på en mil lr nått.. När vi väl körde om "ledarbilen" såg vi att de va ju rätt många till som tröttnat.

Mobeerg carzy
4 april 2010 · 461 Inlägg

Måste hålla med Japmax tyvärr.
Jag åkte ungefär i mitten, och bilarna framför drog iväg i 140 kmh, sen så blev det ett stort gap bakåt också.
Sen att folk kör lite hursom haver med konstiga omkörning i vänster, en viss idiot som tydligen tyckte det var kul att åka o peka finger och göra en jävla inbromsning framför polarn så han höll på att smälla. Hoppas den jäkeln kör ner för ett stup. smile

Team BSG
AndersLkpg
4 april 2010 · 3 Inlägg

850_GLT skrev:
jodå den blev helt okej.. Dock så blev många ivriga efter cirka halva vägen och började köra om tvr. Hade fixat en som stog nere i jkpg och filmade då vi kom så synd att vi inte kom allihopa på ett led.

du körde inte på en grävling på hemvägen?yikes tror det va du som gjorde det, jag vejja nämligen för en, och min kompis fick också veejja,, o min andra kompis som du körde om fick blodstänk på rutan när du körde på den, om det nu va du vill säga.. tongue

Black_Ghost
4 april 2010 · 142 Inlägg

Ja den biten som fungera så fungera det väldigt bra..som sagt att ledarbilen drog iväg i runt 120 direkt på motorvägen gjorde att det blev ett glapp mellan många bilar.själv fick man svänga av i braehus då kompisen sprängde Kylaren på sin bil..skulle skoj att se filmer plus bilder från karavan.

alain www.bimmerpower.org
4 april 2010 · 3 995 Inlägg

Det måste finnas en bra ledarbil som inte bara dra i väg utan tänka på andra och en sista bil som har radio kontakt med ledarbil, så var det inte eller, i min mening, en karavan ska vara trevligt och genom tänk körning.
Med en sådan körning, det resulterar att man kör själv utan bryr sig om karavan.
Verkar som att den karavan var mindre eller mer misslyckad, man lär sig av misstag som bör inte upprepas vid nästa karavan körning.
Viktigt att välja en bra ledarbil och slutbil.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Co3rA HaZ
4 april 2010 · 90 Inlägg

Jag låg ganska långt fram från början så jag tyckte de flöt på bra, såg många bilar i backspegeln och ett långt fint led, dock lite splittrat ibland, Jag hade en kille i passagerar sättet som fotograferade lite av de bilar vi åkte förbi och så . Lägger upp dem bilderna när jag får dom av honom smile

jag tyckte vi hade en trevlig dag iaf smile

GTI-TDI bass i stora lass
4 april 2010 · 203 Inlägg

någon som har några bilder från karavanen? smile

Co3rA HaZ
4 april 2010 · 90 Inlägg

GTI-TDI skrev:
någon som har några bilder från karavanen? smile

Kommer senare under dagen som togs från min bil ner smile

Dennis45
4 april 2010 · 61 Inlägg

Låter som karavanen blev en flopp neutral och fattar inte varför man ska dra upp i 120km direkt roll Det är bättre att ta det lungt i början och se till att alla hänger på,Håller med alain om detta Det måste finnas en bra ledarbil som inte bara dra i väg utan tänka på andra och en sista bil som har radio kontakt med ledarbil! Men det är så när man har en oefaren så kallad "karavanledare" roll

Audi 90 quattro "Jakari Dream Team"
M-Axelsson
4 april 2010 · 166 Inlägg

Det här fixar vi bättre nästa år smile

Jag tog ett par bilder på vägen ner... här är några! smile







https://www1.garaget.org/gallery/archive/55782/891886_p2wry9.jpg
Inne i Mantorp




https://www1.garaget.org/gallery/archive/55782/891896_tkyfld.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/55782/891899_r3dbuv.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/55782/891904_dwuvpc.jpg


Har flera om så skulle önskas smile

Senast redigerat av MrAudiNissE (4 april 2010)

Turbo femma
chrizz Administratör
4 april 2010 · 11 783 Inlägg

Specificera vilken karavan det gäller redan i rubriken. Det fanns ungefär 121 st tror jag wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
850_GLT
4 april 2010 · 947 Inlägg

Till alla som ger mig diss.. Jag låg i max 80 - 90 från mantorp till en bit nedanför mjölby. Anledningen till att vissa fick köra 140 var för att folk körde om ledet och därför blev det gap. Jag hade folk i olika bilar i ledet för att kunna hålla en jämn hastighet. Sen om folk kör om så det blir gap kan jag inte göra något åt. Sen fick jag även höra att längre bak så va det folk som lekte, dvs körde om på insidan körde race mm! Om ni nu tyckte att det var värdelöst så kan ni väl göra saken bättre själva nästa år. Jag har 3 vittnen på att jag körde i max 80- 90 ett par mil.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
850_GLT
4 april 2010 · 947 Inlägg

AndersLkpg skrev:

850_GLT skrev:
jodå den blev helt okej.. Dock så blev många ivriga efter cirka halva vägen och började köra om tvr. Hade fixat en som stog nere i jkpg och filmade då vi kom så synd att vi inte kom allihopa på ett led.

du körde inte på en grävling på hemvägen?yikes tror det va du som gjorde det, jag vejja nämligen för en, och min kompis fick också veejja,, o min andra kompis som du körde om fick blodstänk på rutan när du körde på den, om det nu va du vill säga.. tongue

aa det var jag som körde på grävlingen. Slog sönder fronten och IC:n ev är frambalken intryckt lite sad

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
buddha88
4 april 2010 · 274 Inlägg

Vi som åkte långt fram i ledet så va de ganska bra, gick i 100-110 hela tiden, o ledet höll ihop så långt man kunde se i backspegeln, men sen plötsligt så börjar de dra fram massa bilar som kör förbi ledarbilen me

850_GLT
4 april 2010 · 947 Inlägg

alain skrev:
Det måste finnas en bra ledarbil som inte bara dra i väg utan tänka på andra och en sista bil som har radio kontakt med ledarbil, så var det inte eller, i min mening, en karavan ska vara trevligt och genom tänk körning.
Med en sådan körning, det resulterar att man kör själv utan bryr sig om karavan.
Verkar som att den karavan var mindre eller mer misslyckad, man lär sig av misstag som bör inte upprepas vid nästa karavan körning.
Viktigt att välja en bra ledarbil och slutbil.

jag hade en slutbil och han sa till när alla kommit upp på motorvägen och då ökade jag till ca 100 sen ökade jag lite till då dom kommit upp i den hastigheten. Så alla som påstår att jag drog upp i 120 direkt kan ju ta en koll på hastighetsmätaren nästa gång.

O ja det var första gången jag anordnade en sån här grej.. Det var även nån annan inne på mantorp som trodde att dom va ledarbil då någon hade en huligan tuta å då började folk köra fast jag stod vid utfarten. Men men jag skiter i detta.. Om folk ska klaga så kan dom göra saken bättre själv.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
syabo
4 april 2010 · 1 278 Inlägg

okej, men gick bättre än förra året iaf verkar de som smile så nästa år blire säkert toppen tongue

Street Knight
850_GLT
4 april 2010 · 947 Inlägg

du å ja får väl arrangera nått ihop smile men om jag bara får en massa sura kommentarer så skiter ja i det. Åker själv nästa år isf.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang