Volvos värsting c30 har 405 hästar!

jimmy-124 Svartlistad
22 april 2010 · 446 Inlägg
Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
Alden_88
22 april 2010 · 84 Inlägg

la upp en tråd tidigare om denna big_smile Jag gillar den hoppas den blir tillgänglig för vanliga kunder. Men tror jag inte . Men denna lär bräcka många original bilar som Evo 10an kanske? Subarun? C30 vanligtvis väger 1420 kg vilket är sjukt lite. Med AWD så tippar jag på en ca 200 kg extra kanske .

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Rock-Star
22 april 2010 · 2 982 Inlägg

det är inte volvos värsting. det är POLSTARs värsting bara det att de har byggt på en C30.
ex: en BSR bygger på en seat leon med 400hk. inte blir det SEATS värsting?
volvo har inte fått lägga en hand på den där c30in.
om man nu ska va moralkärring och rättfram smile

Alden_88
22 april 2010 · 84 Inlägg

true that polestars volvo men det är ju trots allt T5an dem trimmat å den är ju volvos ! big_smile Alltså hur lyckas dem plocka ut 405 hk ur en T5a?

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Volvo_Mannen Volvoskadad
22 april 2010 · 6 017 Inlägg

SeroXer skrev:
true that polestars volvo men det är ju trots allt T5an dem trimmat å den är ju volvos ! big_smile Alltså hur lyckas dem plocka ut 405 hk ur en T5a?

Är du seriös? Går ju deffinitivt att plocka ut bra mycket mer.

Jonas
Jackass
22 april 2010 · 43 Inlägg

Är det inte samma motor i stort sett som i Focus RS osv?  400hk fixxar nog autotech utan större bekymmer oxå smile

Livet e ju för fan livsfarligt! INGEN har ju överlevt det än..
Opel Kadett Gsi 16v "LÄTTA" (1989)
Honda CRX "VT-R 2.0L" (1991)
Volvo_Mannen Volvoskadad
22 april 2010 · 6 017 Inlägg

Jackass skrev:
Är det inte samma motor i stort sett som i Focus RS osv?  400hk fixxar nog autotech utan större bekymmer oxå smile

Jo det är Volvos turbofemma i Fords värstingar.

Jonas
Alden_88
22 april 2010 · 84 Inlägg

Fan jävla slack volvo i såna fall att inte göra sina motorer så där från början eller så man kan välja till det om man vill i stället för att trimma själv .

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Mr_Woods Musiker
22 april 2010 · 472 Inlägg

SeroXer skrev:
Fan jävla slack volvo i såna fall att inte göra sina motorer så där från början eller så man kan välja till det om man vill i stället för att trimma själv .

Precis min tanke! tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Epitaph
22 april 2010 · 835 Inlägg

C30 är för övrigt Volvos snyggaste bil! Seroxer, din är grym! Var riktigt nära på att slå till på en likadan smile

Alden_88
22 april 2010 · 84 Inlägg

Ras_J skrev:

SeroXer skrev:
Fan jävla slack volvo i såna fall att inte göra sina motorer så där från början eller så man kan välja till det om man vill i stället för att trimma själv .

Precis min tanke! tongue

Jag tänkte på det dem har hur mycket andra tillval som helst. Men inget gällande motorer lite tråkigt av dem måste jag ju säga men vi får se det kanske blir bättre i framtiden .

Epitaph skrev:
C30 är för övrigt Volvos snyggaste bil! Seroxer, din är grym! Var riktigt nära på att slå till på en likadan smile

Oj man bockar och bugar för de fina orden .

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
FLindgren
22 april 2010 · 5 089 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=155558

ja 400 är ju inga problem med en t5:a med orginalgrejjor. Ingen större grejj precis;P

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Alden_88
22 april 2010 · 84 Inlägg

Ford Focus RS det finns ingenting som är normalt men den där bilen! Så brutalt rå men varför in i helv*** gör dem den med FWD i stället för AWD yikes

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
FLindgren
22 april 2010 · 5 089 Inlägg

SeroXer skrev:
Ford Focus RS det finns ingenting som är normalt men den där bilen! Så brutalt rå men varför in i helv*** gör dem den med FWD i stället för AWD yikes

För det är bara käringar som kör med awd;P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Alden_88
22 april 2010 · 84 Inlägg

hahaha okej men varför gjorde dem inte den RWD som dem gjorde med mustangen big_smile

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Hedning Fd Bannad
22 april 2010 · 657 Inlägg

SeroXer skrev:
Fan jävla slack volvo i såna fall att inte göra sina motorer så där från början eller så man kan välja till det om man vill i stället för att trimma själv .

Jo det finns ju en 1000+ hästars Volvo här på garaget också, skulle ha byggt den så istället. Och Toyota, varför plocka ur så lite ur Supran, många plockar ju ut mer, fan vad slött av dem, man ska ju slippa trimma!

Märkesbög
Alden_88
22 april 2010 · 84 Inlägg

Hörre du sarkasm funkar bäst när det används i korta meningar. Men om du sätt bilder på denna Volvo

http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod … ;edition=p

klicka på bilder där på deras sida så ser du att den ser ut som en normal bil men under huven är 400 hk 510 nw å awd.

Å om du läste mer så ser du att jag sa att man borde kunna välja det som tillval för dem som har lust å spendera en extra kr på sin bil. I stället för att behöva trimma själv. Och sen dem som vill trimma själv kan välja standard motorn å trimma så.

Hoppas du är nöjd med svaret. Heding you are dissmissed.

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
22 april 2010 · 1 903 Inlägg

skulle nog bli grymt mycket dyrare om volvo trimmade dom från början misstänker jag. sen för att inte tala om försäkringskostnaden som skulle bli på dom bilarna.

ontopic: riktigt grymt koncept det där! smile skulle man inte tacka nej till. men lär väl kosta därefter skulle jag tro tongue

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
22 april 2010 · 1 948 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:
skulle nog bli grymt mycket dyrare om volvo trimmade dom från början misstänker jag. sen för att inte tala om försäkringskostnaden som skulle bli på dom bilarna.

ontopic: riktigt grymt koncept det där! smile skulle man inte tacka nej till. men lär väl kosta därefter skulle jag tro tongue

MVH

Men det skulle samtidigt vara fullt lagligt... wink

Det skulle även vara bra för volvo om de släppte mer prestanda orienterade modeller... se bara vilken hysteri folk har för bl.a BMW(m3/m5), nissan(200sx/skyline), Toyota(supra)

Senast redigerat av AcesHigh666 (22 april 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 april 2010 · 8 744 Inlägg

Fan va fränt! big_smile Vore skoj om den blev till verklighet, då kan man ju börja tänka sig att köra Volvo. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang