Kuggat teori för andra gången:D

ejon_850
23 april 2010 · 878 Inlägg

tjena
kuggade teorin idag för andra gången:p, och hade pluggat som fan i körkortsboken men vart knappast några svar som fanns där som kom i provet.

Först kuggningen fick jag 42 och idag 49 alltså 3 poäng ifrån godkänd.
Nån som har några tips till mig ?, liksom har inga problem att köra i trafiken har ju klarat uppkörningen redan, har pluggat i teos, men är inte riktigt min grej då man lär sig bara dom frågerna utan till och är ju inte samma svar i vägverkets slutprov.

Några alls tips?
MVH
Jonas

All The best
MVH
Jonas .L
M103
23 april 2010 · 1 570 Inlägg

En teorikurs på en trafikskola kan vara bra. Jag tyckte man lärde sig sunt förnuft och sånt. Det gäller att tänka rätt, inte nöta in vissa svar på vissa frågor smile

skydark
23 april 2010 · 375 Inlägg

Det är svårt  att komma med råd när man inte vet vad det är du kuggar på. Kan du inte få göra det muntligt? Har du svårt med själva inlärningen eller är det bara slarv? Förstår du frågorna när du läser dom?

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
skydark
23 april 2010 · 375 Inlägg

Det är svårt  att komma med råd när man inte vet vad det är du kuggar på. Kan du inte få göra det muntligt? Har du svårt med själva inlärningen eller är det bara slarv? Förstår du frågorna när du läser dom?

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
FreddeK
23 april 2010 ·

överför teorin i praktik så blir det lättare att förstå...inte bara tokläsa i en bok och sen inte förstå det i verkligheten. lycka till!

Eddy Galen, inte dum.
23 april 2010 · 1 324 Inlägg

Gör sådana prov-teoriprov på datorn. dom som man laddar ner är helt värdelösa. Har du inte någon trafikskola i närheten? man brukar få sitta där och göra dem. Jag satt minst 12 timmar varav 6 av dem var dagen innan jag skulle göra teoriprovet.

utan att läsa på mycket i boken fick jag 57 av 65.

Senast redigerat av eddhedd (23 april 2010)

Sanizz
23 april 2010 ·

Det absolut bästa är att skriva in sig på körskolan och använda deras mappar eller dator och öva på. För klarar du dom så klarar du garanterat provet.

Mortalis VW-nörd?
24 april 2010 · 4 332 Inlägg

På min tid så sa den i slutet på provet vilka frågor man hade fel på, gör dem inte de längre? Är det samma områden så är det väl bara att studera de riktigt noggrant? :S

Dubs I got Dubs!
24 april 2010 · 2 423 Inlägg

Mortalis skrev:
På min tid så sa den i slutet på provet vilka frågor man hade fel på, gör dem inte de längre? Är det samma områden så är det väl bara att studera de riktigt noggrant? :S

Så var det förra året när jag tog mitt.

kuggade mitt 2ggr.

45,51 och fick 53 när jag klarade det.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
volvoentusiasten
24 april 2010 · 4 005 Inlägg

Jag förstår inte ens hur man kan gå till ett prov som kostar pengar och har lång väntetid, om man inte pluggar till 100% så att man får full poäng.

Ett prov i skolan är väl en sak men när man får betala för det?

Dockan
24 april 2010 · 733 Inlägg

Logiskt tänkande så klarar man provet. Jag gick ju visserligen ett transportprogram på gymnasiet så skulle ha fått det via skolan men tog det privat iaf. och tiden räcker nästan alltid, så ta det lugnt och tänk dig in i situationen som du är osäker på.

What would Hirvonen do?

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
christofer_k Vorsprung durch Technik
24 april 2010 · 2 432 Inlägg

jag kuggade teorin 6 gg  7 gg så klara jag och de var då jag pluggade på de med hjälp av farsan tongue haha.
fixade nå frågare tror de var 150 fråger som jag då läster igenom och  skrev  frågerna och svaren  på papper   i ca 2 timmar efter de så gick jag  igenom dom mer farsan  och då klara jag 130 av frågerna..

MilleN
24 april 2010 · 9 108 Inlägg

Plugga mer. Läs boken, anteckna det du vet är viktigt och läs på anteckningarna. Gör fler prov på datorn för att lära dig tänket i frågorna då det inte alltid är logiskt roll

Om du är inskriven på en körskola bör du få göra tester gratis där eller köpa prov du gör hemma. Proven på körskolorna är väldigt likt det på Trafikverket.

Bjork OEM <3
24 april 2010 · 6 957 Inlägg

christofer_k skrev:
jag kuggade teorin 6 gg  7 gg så klara jag och de var då jag pluggade på de med hjälp av farsan tongue haha.
fixade nå frågare tror de var 150 fråger som jag då läster igenom och  skrev  frågerna och svaren  på papper   i ca 2 timmar efter de så gick jag  igenom dom mer farsan  och då klara jag 130 av frågerna..

6 ggr? yikes Jisses tongue aja, nu har du det iaf big_smile

OEM <3
ejon_850
24 april 2010 · 878 Inlägg

nja vissa frågor är ju förjävla komplicerade känns de som:P så man måste helt enkelt gissa:P

All The best
MVH
Jonas .L
Remiss
24 april 2010 · 1 339 Inlägg

ejon_850 skrev:
nja vissa frågor är ju förjävla komplicerade känns de som:P så man måste helt enkelt gissa:P

Kan du ge oss ett exempel? smile

Senast redigerat av Remiss (24 april 2010)

christofer_k Vorsprung durch Technik
24 april 2010 · 2 432 Inlägg

Bjork skrev:
6 ggr? yikes Jisses tongue aja, nu har du det iaf big_smile

Yes 2 år nu tongue

Mortalis VW-nörd?
24 april 2010 · 4 332 Inlägg

christofer_k skrev:
jag kuggade teorin 6 gg  7 gg så klara jag och de var då jag pluggade på de med hjälp av farsan tongue haha.
fixade nå frågare tror de var 150 fråger som jag då läster igenom och  skrev  frågerna och svaren  på papper   i ca 2 timmar efter de så gick jag  igenom dom mer farsan  och då klara jag 130 av frågerna..

Hehe fan va osis om provet hade innehållit de 20 du inte klarade tongue

Kanelbullen
24 april 2010 · 1 722 Inlägg

men för mig tog det 5 gånger innan jag klarade big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Dockan
24 april 2010 · 733 Inlägg

Tog det på första med 62 rätt 8-)

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang